üzenetek

hozzászólások


-Skylake-
(addikt)

"Ez a fejlesztés még mindig 14 nm"

Ezt amúgy egyre nehezebb komolyan venni. Gyakorlatilag az intelen kívül már nem maradt szereplő aki itt gyárt , könyörgöm , ipad 5nm SoC-al jött. Mi a szart vergődnek még mindig 14en ?


#16820480
(titán)

Ott van még a SMIC is :)


DraXoN
(addikt)
Blog

azért amikor egy gyár elkezd gyártani pl. 7nm-en, nem jelenti azt, hogy a régi egységeket kukázza.. sokszor azok mennek még 20év múlva is, mert lesz akikek akkár akkor kell... ma is gyártanak még 130nm-en is (és nagyobban).


Busterftw
(veterán)

A gyartastechnologia illetve az azt jelolo szam nem minden.
Nagyon sarkitva, ha a Rocket lake 2x olyan gyors lenne mint az AMD 7nm-en, akkor is menne a fujolas a 14nm-re?


pelgrim_v1
(tag)
Blog

Ezek a szó virágok amiket Abu mostanában lenyom :D

Kis off/kérés. Abu. Olvasgattam több helyen hogy ha nem ezer meg egy driveren és op rendszeren keresztül szólítanánk meg a hardvereket hanem közvetlen írnánk rájuk a programokat/játékokat mint az ős időben ezer meg egyszer többet érnének ezek a teljesítmények/ugyan az a hardver sokkal szebb játékokat lenne képes meg jeleníteni (volt valami angol cikk ami azt ecsetelte hogy x360 simán képes lenne xbox one x szintű grafikára, nem tudom ez mennyire igaz)

Erről nem lenne kedved egy terjengősebb és fél konyha nyelvre lefordított cikket írni? Miért veszik ennyi erő el a drivereken/op rendszereken keresztül, akkor miért használjuk mégis hogyan alakult át ez, hogyan működik stb

Engem érdekelne (és sokan érdekesnek is találnák szerintem) illetve a te cikkeid meg is szoktam naggyából érteni mert el magyarázod mi merre hány méter. Nem találtam erre vonatkozóan magyar cikket és a témában annyi a szakmai nyelv hogy az angol írások nem akarnak meg ülni


DraXoN
(addikt)
Blog

igaz, sokkal többet lehet kihozni ha közvetlenebbül programozzuk a hardvert. de ez igaz az xbox one x-re is, abból még többet lehet kihozni.

az ok, hogy miért alakult így, egyszerű: mert egyszerűbb. sokkal könnyebb programozni, cserébe a programok nagyobbak, lassabbak, de sokkal gyorsabban elkészülnek. nem mellesleg sok programozónak a mostani programozási szint is "kihívásokkal teli" és kérdéses a végeredmény minősége. De ha gépközelebbi nyelven kéne írni, lehet bele se kezdenének (biteket, és bájtokat számolni, "fejben tartani" mit és hova raktunk a memóriába, stb.)
A konzolok ettől függetlenebbül jobban kitudják használni a hardvert mint bármely pc a jelenlegi szinten is, mert "kevesebb a réteg" amíg a program kód lefut a hardveren egy PC-hez képest.


dokanin
(aktív tag)

Amíg egységes hardware-en fut egy szofver addig még el is képzelhető valami hardwarespecifikus kód, de ha ezer féle eszközön kell működnie, akkor csak valami magasabb réteg jöhet szóba. Nyilván senkinek sem éri meg külön külön minden eszközre leprogramozni valamit.


T J
(tag)

Mert nem egy fix konfiguráción kell futnia.
Vegyél 20 féle CPU-t, RAM-ot, Chipset-et, hangkártyát, 50-féle vga-t. Ezek szorzata adja meg a lehetséges konfigurációk számát. Olcsóbb 5x erősebb gépet megvenni, mint amennyibe a szoftver kerülne, ha minden variációra megírnák. A szoftver mérete is sokkal nagyobb lenne.


body007
(addikt)
Blog

Assembly

Nem egyszerű dolog - főleg a mai hozzáállással :N


Hellwhatever
(aktív tag)

Tapasztalatot gyűjtenek.

Abu is megmondta hogy az AMD előnye nem csak magából a 7nm-ből, hanem 2 generációnyi gyártási tapasztalatból áll.

Intelék is ezt tolják. ;]

[ Szerkesztve ]


carl18
(addikt)

130 nanométeres intel hiányzik már csak :D Jöhet az Skylake újra csak visszaportolva. Ez is egy fejjődés csak nem előre! :) De legalább lépnek valamit.


emvy
(nagyúr)

> Olvasgattam több helyen hogy ha nem ezer meg egy driveren és op rendszeren keresztül szólítanánk meg a hardvereket hanem közvetlen írnánk rájuk a programokat/játékokat mint az ős időben ezer meg egyszer többet érnének ezek a teljesítmények/ugyan az a hardver sokkal szebb játékokat lenne képes meg jeleníten

Hat ez nem igy van sajnos, a fordito jobban tudja, mint a programozo, az esetek jo nagy tobbsegeben.


Molyzsa
(aktív tag)

Akkor szerintem az azt jelentené, hogy a konkurencia architektúrája lényegesen rosszabb lenne és emiatt nem is lenne ilyen kiélezett a verseny (nem beszélve arról, hogy egy rossz terméket öngyilkosság lenne a legdrágább csíkszélességre vinni gyártani).
De mivel nem a fenti dologról van szó, így akár az Intel is előállhatna egy sokkal hatékonyabb architektúrával a jelenlegi 14nm-en, de gondolom ennyit tudnak belőle kihozni...


DraXoN
(addikt)
Blog

Nincs ingyen a "jobb" architektúra, kíváncsi leszek mekkora lesz fizikai kiterjedésben az "új mag".. eléggé esélyes, hogy nem kicsit nagyobb cpu magonként.
Nem véletlen, hogy IPC növekedést csak jelentősebb gyártástechnológiai fejlődéssel együtt szoktak jellemzően meglépni. persze gyárthatóak lehetnek akár a 400-500mm2-es chippek is, csak ahhoz nagyobb foglalat kell, és az órajelekben kérdéses mit is tudna nyújta (nem mellesleg igen drága lenne gyártani).

[ Szerkesztve ]


sh4d0w
(nagyúr)
Blog

Ha közvetlenül kezelnék a programok a hardvert, visszajönne az időszak, amikor egy rosszul megírt program magával rántja az egész OS-t. Képzeld ezt el, amikor az üzleti kritikus szerver lefagy, mert a programozó nem gondolt egy előforduló kondícióra - üzletmenet leáll, adatvesztés, tomboló ügyfelek, kapkodva elvégzett visszaállás...


Alogonomus
(őstag)

Az AMD kijött 2018 márciusban az X470-es chipsettel, ami megfelelő processzor esetén már alkalmas lehetett a PCI-E 4.0 használatára, majd 2019 júliusában az x570-es chipset már saját erőből nyújtotta a PCI-E 4.0 szolgáltatásait.
Intel kijött 2020 közepén a 400-as sorozatú alaplapokkal, amelyek közül a csúcsváltozat egyes prémiumkivitelű példányai állítólag megfelelő processzor esetén képesek lehetnek majd a PCI-E 4.0 szint biztosítására. Intel bő 2 évvel lemaradt ezen a téren az AMD mögött, és az 500-as sorozatú lapok esetén is csak remélhető, hogy érkezik a chipset szintű PCI-E 4.0 lehetőség.


arn
(félisten)

nem tudom meddig kinlodnak meg... 5-7 nanon kellene mar a procijaikat gyartatni, ok meg gyartsanak chipseteket, vagy barmi mast a 14 nanon.

a masik "fantasztikus" dolog, hogy sajat hibajukbol ragadtak itt, ennek annyi elonye van, hogy magas orajelet tudnak elerni, de mivel masban nem tudnak elore lepni, marad a jatekok alatti hypeolas, es a piac beragadasa ezen a szinten, ahelyett, hogy keresnek a megoldast a sokmagos procik kihasznalasara jatekok alatt. csak remelni tudom, hogy az amd itt is lelepi oket, es nem lesz mar erv az oskovulet gyartastechnologa mellett.


M@cika
(őstag)

Igen.
(Mellesleg nemhogy nem gyorsabb a kék versenyző, hanem jóval lassabb.)
Persze senkinek nem kötelező kék vagy piros vagy bármilyen procit venni.


-Skylake-
(addikt)

Részemről akkor is. Nem a sebessége érdekel , sebességgel a 10900-nak sincs a világon semmi baja, rohadt gyors. Nem optimális , ennyi. Kisebb csíkszél mellett azonos teljesítmény kisebb fogyasztás mellett érhető el. Engem ez érdekel , és nem , nem a villanyszámla miatt , hanem mert az az optimális. Az optimális érdekel. A 14nm egy elavult technológia , ennyi. Van jobb és mivel az Intel még mindig mások fölé áraz elvárnám, hogy a több pénzért a még jobbat kapjam. Ne egy 10 éve reszelgetett technológiát. Számtechbe ami elmúlt 5 éves az kb halott. 5 éve sata ssd 500MB/s , ma pcix4 ssd 6000MB/s. Konkrétan nagyságrendi a különbség , senki ne akarja megmagyarázni, hogy 2020-ban csúcs terméket 14nm-en gyártani az legit. Nem az.


pelgrim_v1
(tag)
Blog

De amúgy mi az ami ennyire visszafogja a teljesítményt a drivereken/ os en keresztül?

üzenetek