"Én ugyan nem láttam "gyárilag" nagy fps-es mozit, de a beszámolók szerint..."
Na itt igazoltál, teljesen valaha hallott, olvasott dolgokra támaszkodsz, ahogy az elejétől kezdve sejtettem. Hidd el kis milliószor olvastam és tisztában vagyok a 24p-hez hasonló idejét múlt tévhitekről, amiket már cáfoltak azóta, egyszerűen nincs tapasztalatod ilyen téren. Itt ph-n is ha körbenézel rengeteg ellenpéldát találsz. Ezt szerintem mindenki belátja itt rajtad kívül, akármerre húz.
"Ezt háromszori elolvasásra sem értem."
Pedig pofon egyszerű, te is leírtad helyesen mi a szappan opera effektus. Előtte meg ezzel érveltél a magas fps ellen, ami köztudottan soe kiküszöbölését eredményezi, erre reflektáltam.
"Az emberek azóta valójában diafilm vetítésre járnak a moziba."
Ezt nagyon jól megfogalmaztad, mert sok esetben pont ez az ember érzése, ezért kéne lépni az ügyben.
"Természetesen nem. Viccből találtam ki, úgy 100 éve."
Akkor kicsit gondolkodjunk. Milyen módon vizsgálták ezt? 100 éve vajon mi volt a technikai lehetőség erre? Adott objektumot vizsgáltak? Hol volt a fókusz? Milyen kamera mozgásokat vettek figyelembe a vizsgálatok során? Pár tényezőt hozzáad az ember a képlethez, amit teszem azt a korabeli vizsgálatok során még hírből sem ismertek és az amúgy se korinthoszi lábakon álló tény meginog.
Összességében könnyen belátja az ember. Akkoriban az adott technikai lehetőségekhez mérten volt egy kompromisszumos megoldás a 24p. Igen, ez akkoriban is kompromisszum volt erről olvashatsz több helyen, mint ahogy a fekete-fehér kép is. Viszont a mai technikához ez már sok esetben kevés.
Az meg, hogy 100 éve mivel érveltek számomra külön mosoly tárgya. Szakmámból adódóan, hány olyan tévhit dőlt meg pályafutásom alatt, amit tényként tanítottak az egyetemen, amikért buktattak anno. Ezekhez a tévhitekhez nem kell 100 éves távlatban gondolkodni. Egyébként itt se értem az érvelésed, én pont az ellenkezőjét tapasztalom a mérnökszakmában. Tényleg értelmetlen ez az egész.
[ Szerkesztve ]