Ugyan ilyen Audia volt ismerősömnek nemrég adta el szerette, de egyszer cserbenhagyta és váltót kellett benne cserélni.
[Re:] [The DJ:] Audi A6 Quattro Avant - csak egy újabb "én autóm" sztori - BLOGOUT fórum
hozzászólások
Az egyik legutóbbi jogszabály változtatásban az volt, hogy illegálisan átalakított járművet vezetni bűncselekmény.
tehát az egr szelepet vakold ki, ha nem akarod, hogy elítéljenek.
a szabályt egyébként a veronai buszok miatt hozták.
Ez mikori fejlemény? Valami cikk esetleg, ahol erről tudok bővebben olvasni?
Egyébként szerintem nem nagyon találsz olyan itthoni 2.5 V6-ot, amiben ne lenne levakolva, sőt tovább megyek, a legtöbben kihajították egy az egyben az EGR szelepet az autóból és eddig még senki sem írta, hogy ebből bármiféle problémája lett volna. Én nem akartam ennyire drasztikus lépést, úgyhogy ez még bármikor visszaalakítható kis erőfeszítés árán. Pár éve már követem az autómmal kapcsolatos csoportokat és ez az első lépés, amit mindenki meg szokott lépni 2.5 V6 esetén és az összes tag ajánlja is. Ezek miatt ugrottam neki én is.
bocs, kicsit pontatlanul emlékeztem.
tehát valóban van ilyen törvényjavaslat, t/856 számon beadták az országgyűlésnek, de nem minden autóra vonatkozik, csak a személyszállítási szolgáltatást végző járművekre.
erre a kitételre nem emlékeztem. [link]
2db 2.5 tdi-m volt. Mindkettőben megvolt az EGR. Még íratva sem volt egyik sem. Az EGR szerepe a motor gyorsabb felmelegedése is nem csak az euro norma betartása. EGR nélkül télen sokkal tovább tart a felmelegedése és a hideg kopása.
Nem tűnt fel, hogy több idő kellene neki télen a felmelegedéshez vakolt EGR-el, de ha így is van, akkor sem zavar az a pár plusz perc ha cserébe nem a saját mocskát eszi a motor és nem kell a szívósorokat takarítani folyamatosan. A csoportban is felmerült ez a kérdés, de az lett a konklúzió, hogy elhanyagolható mértékben növekszik csak a felmelegedéshez szükséges idő, ha kivonjuk az EGR-t az egyenletből.
Plusz ez se utolsó indok:
"2 féle adagolóhiba fordul elő gyakran, mechanikus eredetű, és elektromos. Az elektromos probléma a nagy hőterhelésre és a levegős üzemanyag rendszerre vezethető elsősorban vissza, le kell dobni a motorburkolatot a motorról, le kell falazni ez EGR-t (az egr csöve olyan 5 cm-re megy el az adagolófedél mellett)."
A másik érdekes dolog, hogy miért létezik gyári cikkszámmal EGR vakoló szett?
Plusz még pár elrettentő kép az EGR áldásos munkájáról:
1: [link]
2: [link]
3: [link]
4: [link]
5: [link]
Na én ezt nem szeretném látni a saját autómon. Szóval én így döntöttem, ennek ellenére senkit nem buzdítok rá, nem akarok szembe menni a környezeti normákkal kapcsolatos elvárásokkal sem, de ha egy egyszerű vakolás kíméli az adagolóm és növelheti a motorom élettartamát, akkor én biza meglépem.
Éreztem egyébként, hogy ha ezt beleírom a bejegyzésbe, akkor ez lesz az egyik fő téma és ezt el akartam kerülni, de már késő Mindenesetre bármikor vissza tudom alakítani és a nagy többséggel ellentétben nem hajítottam ki az egészet a kocsiból. Csak ki kell venni a kis vakoló lemezeket és megint van EGR. Vegyük úgy, hogy most tesztelem, hogy vele vagy nélküle jobb
A képen látható koromlerakódás, EGR nélkül is megtörténik , nem mellesleg a dízel és az újabb benzines autóknál ez a normál használat melletti karbantartás alá esik
Amikor a felmelegedést mondják a csoportban akkor ne műszerfal óráját nézzék, hanem valódi mért értéket. Az óracsoport pl a hűtővíznél már 65-70°C-tól 90-et mutat. De a fontosabb úgy is az olajé.
Amikor az autót először eladták, vajon miért nem volt benne a gyári számos vakoló? - inkább erre feleljen az err hivatkozó.
Nem akarlak én semmiről meggyőzni, pláne nem veszekedést szítani - csak információt cserélünk
a magánvéleményem az, hogy ez az egész egr koncepció egy ordas nagy ökörség.
egyik oldalról küzdesz a légszűrővel, hogy tiszta levegő menjen csak a motorba, másik oldalról az egr-en keresztül meg nyakon öntöd mocsokkal.
elmebeteg volt, aki kitalálta.
de a törvény az sajnos törvény.
Az EGR léte és működése legyen más kérdés.
A légszűrő csak a hónra veszélyes apró,kemény (pl szilikát verziók) szennyeződés kiszűrését hivatott ellátni, nem?
gabor9991
(őstag)
Lesz valami új törvény az biztos.
Műszaki vizsgán az autót alvázszám alapján megnézik, mivel szerelte fel a gyár és annak benne kell lennie valamint rendeltetésszerűen működnie is kell.
Fordos topikban olvastam ilyesmit( de lehetne BMW is vagy bármi más ), ott is megy a fillérbaszás a rengeteg ledugózott egr-es meg kibelezett dpf-es autóval, mer' drága javítani...na ezek nélkül szerencsére legális helyen a jövőben nem lehet leműszakiztatni egy dízelt sem.
Amúgy jó lett a géped nagyon
[ Szerkesztve ]
Rossz hír de a benzineseket sem. Márpedig azokban is van már egér meg dépéef
Durva átalakulás volt ez kérem. Öröm volt olvasni.
Kicsit aggódtam az elején az S-re faragás miatt, de az összkép jó lett a végére.
A dupla üveg miatt meg irtó nagy az irigység, Opelék nem használtak ilyesmit sajna.
És ezt így expressis verbis ? Ennél azért komolyabbnak tartalak, ne add le
martin1369
(aktív tag)
Szép autó.Én a hátsó sárfogó gumit levenném róla de ez csak az én véleményem.
Király cikk volt. Én mondjuk sose tudnék ennyit molyolni egy autóval, inkább vennék egy újat.😀
Pedig írhattad volna a morzsaporszívót mint elektromos turbót vagy valami
Ennyit melóztál rajta és azokat az undormány fabetéteket nem sikerült lecserélni?
Viccet félretéve, további sok kellemes munkaórát és balesetmentest.
Coyot
(őstag)
Cimborám épp most vett egy ugyan ilyet, kotró, 2.5 v6, kombi, automata. 508k km van benne, és nagyon szép a beltér meg persze műszakilag hibátlan. Pont tegnap mentem vele egy kört, nem túl fickós (180 le, de hát a kotró meg az automata sokat elvesz), de simán élhető autó - nekem bejött. Sok balesetmentes vele
[ Szerkesztve ]