üzenetek

hozzászólások


MAXIMIZE
(tag)

Ez a te véleményed amit tiszteletben tartok, az enyém egyezik az idézet írójával, talán csak annyiban nem, hogy nem kell betilteni, mert szerintem is maga az ötlet nagyon jó, ez a telefonon hívom látom hol van meg minden, csak csinálják a törvényben szabályozott módon ahogy az összes személyszállító, egységes feltételek mellett, és ha tényleg olyan jók, akkor úgy is ők lesznek a piacvezetők.

[ Szerkesztve ]


MAXIMIZE
(tag)

Pontosan, erről beszélek, csak nem mindenki érti ezt.


D1Rect
(félisten)
Blog

A taxizás fölött elrepült az idő. Ma már "mindenkinek" van jogosítványa és autója is, a helyismeretet pedig felülírta a technológia.
Semmi extrát nem nyújt a taxitársaság, de próbálnak úgy csinálni, mintha mégis.
Most következik egy pár éves vergődés és a lobbizás minden lehetséges módon, de a haladást úgysem fogják megállítani.
A taxisok többségére semmi szükség, persze könnyebb reklamálni, mint átképezni magukat.

Aztán majd mekkora sikítozás lesz pár év múlva, amikor "közös tulajdonú" önjáró autók viszik az embereket...


D1Rect
(félisten)
Blog

Az uber sofőr 1x bunkó és onnantól minden utas látni fogja, hogy viselkedett...


devil-k
(nagyúr)
Blog

Így van. Ez is egyfajta garancia, hogy oda-vissza lehet értékelést adni!


MAXIMIZE
(tag)

Én ezt értem, de akkor úgy legyen vége a taxizásnak, hogy egyenlő feltételek mellett verjék le őket, azzal szerintem senkinek semmi baja nem lenne.Ezt egy tök egyszerű focis példával lehetne leírni, van egy aktuális bajnok csapat és kezdődik az új bajnokság az újonc csapattal, azt mondaná a szervezőbizottság mivel ti ujjoncok vagytok kaptok 30 pont előnyt a többi csapathoz képest csak úgy. Hát nyilván a többi csapat fel lenne háborodva, de ha ugyan azok a feltételek, akkor senkinek egy rossz szava nem lenne, gyertek játszunk az erősebb fog nyerni, ennyi.


devil-k
(nagyúr)
Blog

Az a bajuk a taxisoknak, hogy nem ők találták ki az Ubert. ;]


MAXIMIZE
(tag)

Ez például tök jó, ennyivel is többet nyújtanak mint a taxi, ezért nem értem, hogy miért kell kijátszani a törvényeket.

[ Szerkesztve ]


MAXIMIZE
(tag)

Szerintem a taxisoknak semmi baja az uberrel, lagalábbis az értelmesebb rétegnek, hanem a nem egyforma szabályozással van a bajuk.


D1Rect
(félisten)
Blog

Látsz az uber autó tetején taxi lámpát?
Tudod miért nem? Mert nem taxi.

A focis anekdotánál maradva pedig a jelenlegi felállás szerint a bajnok csapat fizeti a bírót.


Jhonny06
(veterán)
Blog

Haverom most intézni ezeket, pontosan tudom, hogy mennyi minden van. És? Senki nem állította, hogy nincs. Én arról írtam, hogy ennek a 99%-a bullshit, mivel az Uber továbbra is legálisan működik, tehát nincs miért belekötni.


E770
(senior tag)

nagyon szomorú vagyok, hogy ma Magyarországon így kezelik az Uber-t, szinte ellenségnek tekintik lehetőség helyett :(((

de közben minden más (Wundercar, Oskar, többi telekocsi...) mintha valami tök más lenne, pedig közben (utas oldalról) lényegében ugyanezt csinálják
vajon miért tűrik meg, mikor pl. egy hosszabb távú telekocsi úton sokkal jobban függ az életed a vezetőtől, mint egy városi fuvarnál

addig szvsz nem lenne szabad szabályosságot, szabályszerűséget felhozni az Uber kapcsán, amíg a jogalkalmazás évtizedek óta tűri a hiénákat!

köszi a cikket :R
minél nagyobb ismeret, s több felhasználója lesz az új lehetőségeknek, annál hamarabb lesz lehetetlen a szőnyeg alá söpörni


devil-k
(nagyúr)
Blog

Az Oszkár az kicsit más tészta. Ott nem a nyereségszerzés a cél, hanem a költségek megosztása, amit az EU támogat, ezért nem sikerült itthon elkaszálni és nem is tudják a jövőben sem. Az megint más kérdés, hogy sokan üzletszerűen használják a dolgot.

Vagyis rendelkeznek egy legalább 8 fős autóval, megjárják Debrecen-Budapest útszakaszt egy nap kétszer, minden nap és elég jó lóvét szakítanak vele. Azt bebizonyítani pedig nem tudod, hogy ők ezzel úgy foglalkoznak, mint üzleti tevékenység. Egyszerűen csak rávágják, hogy dolguk van ott és kész. Egyébként az ilyen "üzleti" Oszkárosok jobb áron visznek oda-vissza, mint az "egyéniek".

Pl..
Debrecen - Budapest - kb. 2.650 Ft (egyéni Oszkár, a sofőr + 3 fő)
Debrecen - Budapest- kb. 2.300 Ft (üzleti Oszkár, a sofőr + 6-8 fő)

Rengeteget utazok Oszkárral. Pont azért, mert olcsóbb, mint egy diákjegy és gyorsabb, komfortosabb is (általában).

[ Szerkesztve ]


E770
(senior tag)

ez a telekocsi is OK, szerintem is rendben van

csak akkor nincs alapja annak, hogy a taxizáshoz micsoda pav meg minden kell, bezzeg az Ubernek meg semmi, tehát nem egyenlő a feltétel -- szerintem eleve hibás gondolkodás, az Uber nem sárga pesti taxi, se busz sáv se megállás nincs külön joggal

aki közlekedés biztonságot emleget taxi vs. Uber az mintha elfelejtené, hogy Oskar meg szabályos akkor?
azaz a fuvar célja nem befolyásolja a fuvar egyéb körülményét szvsz, szóval most is sikerült egy remek lobbijogszabályt hozni ismét a bölcs de nemkapzsi jog"alkotó"knak

[ Szerkesztve ]


devil-k
(nagyúr)
Blog

Az a baj, hogy sokan a levegőbe beszélnek, hogy nem kell az Uber sofőrnek semmi, csak autó "oszt aggyad neki", pedig ez nem így van. :)

Én pártolom a telekocsit és az Ubert is. Nagyon jó és hasznos dolgok.


DonElvis
(tag)

Teljesen egyetértek az előző hozzászólásokkal, ez egy jó és működő rendszer, valamint költséghatékony.

Haladni kell a korral.

A taxisoknak sem az überezőkön kellene köszörülni a nyelvüket, hanem átgondolni azt, hogy miért lehet az Uber olcsóbb. Persze ezen már taxis cég elgondolkozott, és ott is okoseszközök osztják a címeket, habár erősen le vannak maradva. Taxis ismerősöm nyilatkozott arról, hogy mibe is kerűl neki az, hogy egyáltalán dolgozni tudjon. Az autó fentartásán és üzemeltetésén kívűl komoly összegeket kell leperkálnia a (ha jól emléxem kb. 60K HUF/hó) a taxistársaságnak, ha egyáltalán címet akar kapni. Ha jól tudom a drosztért ahol áll, azért is fizetnie kell havi szinten (szintén 60K HUF/hó) a BKK-nak. Szóval kn 120K HUF minusszal indúl egy hónapja úgy, hogy egy métert nem ment még az autóval. Ezek nagyon durva terhek, amelyektől az Uber mentesűl.

Volt mostanág vamailyen határozat, hogy az Uber törvényes-e vagy nem. Ha jól vagyok tájékozódva, akkor sikerűlt valamilyen megoldást találni arra, hogy az Uber törvényesen működhessen tovább. Innentől nem értem, hogy taxisok miért nem übereznek inkább.


devil-k
(nagyúr)
Blog

Mert ha már sárgára "mázolták" azt a rohadt autót, akkor had érezzék már magukat new yorki taxisnak! :DDD


E770
(senior tag)

aki a klasszikus taxit választja, az persze más feltételekkel működik, mást fizet, de más körülmények között is közlekedik, parkol
lehet, illetve lehessen választani, mind a fuvarozóknak, mind pedig az utasoknak (a stoppolás sincs tiltva, az is egy másik verzió)

vajon a kisvárosi magánzók vagy a pesti hiénák milyen társaságnak fizetnek fix díjakat? ;]

az Uber mellett van még pár másik hasonló, s remélem lesz is még egyre több, legyen verseny itt is!


DonElvis
(tag)

Nah a válaszod volt pont az, amit már én sem mertem leírni :C

Az utasnak kivűl esik az érdeklődési körén, hogy milyen színű a kocsi ami Ab-ból B-be viszi. Jelenleg az autó színén és az áron kívűl nem nagyon tudok különbséget tenni a két szolgáltatás között. Gondolom a legtöbb esetben az ár dominánsabb mint a szín. Innentől kezdve eléggé egyértelmű a döntés.


DonElvis
(tag)

"vajon a kisvárosi magánzók vagy a pesti hiénák milyen társaságnak fizetnek fix díjakat? ;]"

Itt azokra gondolsz, akok se nem Uber(vagy hasonló) se nem sárgataxi oldalon nem harcolnak? Mert ez ám jó kérdés. Bevallom soha nem utaztam így Európában. Ázsiában ez bevett dolog pl városok között, és komoly alternatívája a tömegközlekedésnek. De itthon.... tényleg nem láttam még ilyet.

üzenetek