üzenetek

hozzászólások


devil-k
(nagyúr)
Blog

"De itthon.... tényleg nem láttam még ilyet."

Szerencséd.... Ők a legrosszabbak. Ellenük kellene tüntetni, nem az Uber ellen. :((


E770
(senior tag)

itt csak arra gondoltam, hogy amit írtál ("komoly összegeket kell leperkálnia a (ha jól emléxem kb. 60K HUF/hó) a taxistársaságnak, ha egyáltalán címet akar kapni.")

ez nem vonatkozik a kisebb településekre, mert ott nincs társaság, akinek fizetnie kell címekért, de nincs is diszpécser akit felhívhatnál te mint utas

a pesti hiénákról pedig ugye nem is beszélve (pl. [link])

[ Szerkesztve ]


Rodi 4.80
(senior tag)

A taxi az Uber-hez képest olyan, mintha még mindig fülkébe járnánk telefonálni, vagy internet kávézóba netezni.
Haladni kell a korral, ez van.


Rodi 4.80
(senior tag)

Az átlag embernek ha adnál 10 misit hogy fektesse be, jövőre 20 milla adóssága lenne. A gazdagság is egy szakma, nem a pénz tesz azzá valakit. :D


Rodi 4.80
(senior tag)

"a törvényi szabályozás normális esetben azért valósul meg a taxizásra, mert egy csomó kritériumnak kéne megfelelnie a vezetőnek, az utónak és a fuvart szerverző cégnek is."

Ez azért van mert létezik egy taxis maffia, aminek a keze elég mélyen be van dugva a kormány seggébe, és nem szereti a konkurenciát.


Rodi 4.80
(senior tag)

Egy taxis(társaság) ne követeljen egyenlő feltételeket, míg magába nem nézett!


D1Rect
(félisten)
Blog

Ezt így -ebben a formában- még nem hallottam, de nagyon találó megfogalmazás. :R


#02683648
(senior tag)

Hát nem tudom, ha egy, egyetlen egy szakmát kellene mondanom (a politikus mellett bár az nem szakma...) akikkel zéró, nulla, semmi szolidaritást nem tudok érezni, akkor az a taxis. Úgyhogy nem, baromira nem ejtek könnyet a világ egyik taxisa felett sem aki bármilyen netes alkalmazás miatt be kell h a jövőben csukja a boltot.

Az állam szempontjából egy másik, és legitim igény, h az uberrel keletkezett jövedelem le legyen adózva.
Ettől független a taxisok kapálózása, ami az ő szempontjukból érthető de attól még nem fogok vele azonosulni.

Vannak olyan szakmák ahol egy hasonló megoldás bejövetele esetén a már a piacon lévő "oldschool" szereplők mellett állnék ki, de az taxis nem ilyen, számomra legalábbis biztosan nem az.


devil-k
(nagyúr)
Blog

Miből fakad ez a negatív érzés? :)


devil-k
(nagyúr)
Blog

Nagyon szívesen! Használd egészséggel! :R


tresh
(addikt)
Blog

+1 :R

Amúgy jó pofa ez a taxis "munka" de az én szemembe nem más mint egy hivatásos sofőr és valljuk meg ehhez nem kell 8 általánosnál több tudás. Igen ez most durva lenézésnek tűnhet de a taxisok 50%-a gps nélkül már eltéved..(régen fejből tudta az összes utat és mindig a gyorsabb rövidebb úton ment). A fele szintén a yes/no angol tudáson tovább nem jutott. Szóval lehet szépíteni itt a dolgokat de a taxis társadalom 20-25 éve ugyan azon a szinte áll sőt csak rosszabbodik.(prémium szolgáltatásokra persze ez nem igaz) Ettől függetlenül semmi bajom nincs a taxisokkal azon kívül hogy rájuk nem vonatkozik a KRESZ és a rend éber őreivel igen csak jóba vannak..
Viszont nem illik elfelejteni hogy a taxis szolgáltatásoknak vannak előnye idő terén pl mehet buszsávba,kijelölt parkolóhelyeken tud megállni(városba ez előny) .

Nekem szerencsére sok pozitív tapasztalatom van taxizások terén. De azért úgy gondolom az Uber jó példa nekik hogy mennyire el vannak maradva és hogy lépni kell ha versenybe akarnak maradni hosszútávon.

Köszi az írást érdekes volt :))


WhiteWalker
(nagyúr)
Blog

Egy kérdés felmerült bennem ,mert erre senki nem tér ki...Mi történik ha Uberezés/Oszkározás közbe balesetem lesz? Elvesztem az egyik lábam mondjuk...ki lesz a felelős ,ki fizeti a költségem, vagy kapok e életjáradékot ?

Nem tudom , de csak sejtem ,ha ez taxizás közbe történik akkor gondolom biztosítás jön létre köztem és a taxi közt , mint a BKV járművein...

Ilyenkor hogy van ez? :U :R

[ Szerkesztve ]


tomazin
(veterán)
Blog

míg az übert brmelyik hülye csinálhatja

hát igen, szerencsére mindig intelligens, kultúrált, előzékeny taxisokkal találkozik az ember, akár utas, akár az úton közlekedik.

Abban a részében egyetértek, hogy irdatlanul lehúzzák a taxisokat, és sok embernek fáj, hogy a jó kis pénzkereseti lehetőséget (értsd a taxisok lehúzását) el akarja tőlük venni az über.


#56573440
(nagyúr)
Blog

"mint a BKV járművein..."

a bkv már rég nem ad klasszikus értelemben biztosítást. ha valami gebasz van akkor vagy ad vagy nem, ha nem, vagy vitatod a mértékét, akkor viheted perre.

a taxiknál van biztosíték, mind a taxis oldalán, mind a cégnél, ezen túl meg saját kategóriája van a hivatásos taxis autóknak kgfb terén is.

ha a taxis hibáján kívül történik arra nem nagyon találtam (mondjuk nem is néztem túl sokáig) egyértelmű leírást, mert ott a kárt okozó jármű biztosítója az elsődleges aki fizethetne, de az ugye normál esetben egy mezei biztosítás csak... hogy olyankor fizet e a taxis cég vagy a biztosítója az egy roppant jó kérdés


PistiSan
(addikt)

Köszi a cikket, felénk még jó sokáig nem lesz ilyen, de érdekes olvasmány volt.


E770
(senior tag)

ha pedig (szabályellenesen) kötelező nélkül vezetne bárki, akkor a MABISZ fizet elsőre (aztán persze majd az okozó a MABISZnak) de a vétlen utas kárrendezése elvileg sosem marad el


devil-k
(nagyúr)
Blog

Sajnos, Debrecenben sincs, pedig az ország 2. legnagyobb városa. :(

(#78) E770
Elvileg. :K

[ Szerkesztve ]


RexMaximus
(aktív tag)
Blog

Nem. A rendszer nem engedi. A taxisok maguk csinálták ki az iparágukat. Gyakorlatilag mindenhol rémes a megitélésük.

Az Uber rendszerében értékelni tudják egymást a soför és utasa. Így a rendszerből kiesnek a nem kívánt személyek. Ezzel nem tudják felvenni a versenyt a taxisok. Ez az iparág így megváltozott. Ha megnyeri a jogi csatákat az Uber, ha nem.

üzenetek