[Re:] [V.Milán:] Amiért rosszak az e-autók?Alapulhatnak globálisan elfogadott nézetek tévhitekre? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Feketelaszlo
(senior tag)

Nem életszerű, hogy a hidrogénből olyan személyautós üzemanyag legyen, amivel az emberek oviba hordják a gyereket meg a hétvégi bevásárlást intézik, mondjuk egy Suzuki Swifttel. Hidrogén tüzelőanyagcellás jármű realitás pl. vasúton, hajózásban esetleg tehergépjárművekben, de az alapvető kémiai tulajdonságainál fogva erre az anyagra csak olyan heavy-duty technológiákat tudsz építeni, aminek az üzemeltetéséhez jóval rigorózusabb infrastruktúra kell, s ennél fogva soha nem lesz elég olcsó ahhoz, hogy nagy tömegeket érjen el. Jelenleg bőven 1 millió $ fölött jegyzik egy közületi hidrogén töltőállomás beruházási költségét - a Linde magyarországi töltője gondolom valamivel olcsóbb volt, de az egy ipartelepen levő magánkút valószínűleg alacsonyabb biztonságtechnikai szükséglettel.
S akkor, hogy mennyire zöld azt ezek után megint felesleges vesézgetni, mert nem az a fő baj vele, hogy környezetbarát-e, hanem az, hogy a hidrogén kezelés és tárolás része túl összetett (míg az akkumulátoros autó nagyon is egyszerű).


[HUN]NIMROD
(aktív tag)

Nem tudom ezek honnan jönnek... A valóság az, hogy a BMW, Honda, Toyota stb folyamatosan próbálkozik, és nagyon is jó eredményeik vannak - és nem a mozdonyiparban, de még csak nem is a tehergépjárműveknél, hanem már a személyautóknál tartanak, hoppá. Az mondjuk lehet hogy nem lesz belőle kétüléses Smart, fú de nagy veszteség. Persze az szuper, hogy ebből is mint a dízelből, lehet nagyot is meg kicsit is csinálni. Az viszont való igaz, hogy az infrastruktúra egyelőre közelít a nullához, de ez nem a technológia hibája, hanem a seggfej döntéshozóké, akik a már korábban említett okok miatt megint a rossz lóra tettek a duracellnyuszis autókkal. Azért van remény, amint kipukkad a villanylufi, talán előtérbe kerül.


Dluinet
(nagyúr)
Blog

Ezek onnan jönnek, hogy 10 éve egyhelyben topog a hidrogénes autó fejlesztése.
Miközben a duracellnyuszis autók 15 éve kereskedelmi forgalomban vannak, és az akkuk közben 3× hatékonyabbak és 10× olcsóbbak lettek.


D1Rect
(félisten)
Blog

Kötött pályán valószínűleg nem lesz gazdaságos, hajózásban esetleg mint kiegészítő a vitorla mellé.
Talán teherszállításra, de valószínűleg ott se gazdaságos.


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Jaj, de benzinkutat sem appal szoktad nézni."

Tippelek. Papírtérkép szokták nézni a benzinkutakat. Főleg autópályán izgalmas, mert letérve érezhetően olcsóbban lehet tankolni.

"Mi van ha nincs mobilneted?
Mi van ha lemerült a telefonod?
Mi van ha nincs okostelefonod?"

Mi van, ha autód sincs?

"Látod, ha benzines autód van, akkor nincs erre szükséged."

Korrekt! A benzines autó tulajdonosát nem érdekli hol van szabad töltő oszlop az e-autókhoz.

De a benzines autók tulajdonosai is használnak appot. Felénk a benzin ára egy napon belül 30 cent eltérésen belül mozog. szóval nem mindegy, hova áll be valaki tankolni. Még azonos időpillanatban is lehet 10 cent eltérés az árban.

Más:
Nem neked, csak annak aki amúgy nem érti miért jó az app.
Ahol nincs szabad töltőpont, azt nem mutatja az app.
Ráadásul azt is is látod, hogy 300KW vagy normál utcai töltő a szabad töltőoszlop.
Amelyik oszlop nem látszik, oda nem érdemes elautózni tölteni, mert nincs szabad oszlop. Hiába tudod hol van.

Nem neked, de az értő olvasás funkció alkalmazása megakadályozza a felesleges hozzászólás gyártást.


consono
(nagyúr)

Elektromosnál sincs. A lakóhelyem (agglomeráció) közelében mondjuk 3-4 km-en belül több elektromos töltőpont van, mint benzinkút... HA meg idegen helyen vagy, akkor azt sem tudod a benzinkút hol van, ha kifogy a tank, szóval ez nem indok...


Dluinet
(nagyúr)
Blog

irónia volt amire reagáltál


#106consono
neked is szól

[ Szerkesztve ]


Noukoum
(veterán)

Főleg hogy a gyártóknak zöme már régen bejelentette hogy 2030 után esze ágában sincs belsőégésű motorral ellátott autót eladni Európában...


[HUN]NIMROD
(aktív tag)

Most komolyan, egy ilyen erős állításra hogy "10 éve egy helyben topog", egy wikipédiás oldal a "bizonyíték"??... :C Van mit bepótolnod, hajrá. Csak még a hatékonysághoz meg az olcsósághoz: köszönjük, mert az is kell hozzá, erre mindenképp jó volt ez a korszak. Kedvencem volt a Formula-E-ben féltávnál az autóból kiugrás, másik komplett ugyanolyanba beugrás, szakadtam a röhögéstől amikor először megláttam :DD Ma már ezt sem kell csinálniuk, tényleg fejlődtek.


icemad
(nagyúr)
Blog

Én majd arra leszek kíváncsi, hogy mennyire fog csökkenni a lithium aksik ára 2035-re. Szerintem az adja most az elektromos autók gyártási költségének nagy részét. Ha ez kellőképpen lecsökken, akkor elképzelhető, hogy olcsóbb lesz, mint egy hasonló kategóriájú benzines/dízel. Akkor viszont nem is kell tiltani a benzinest, mert mindenki az olcsóbbat fogja venni automatikusan. Addigra valószínűleg már a töltési pontok is megsokszorozódnak a városokban. Falun meg lehet otthon tölteni. Az még cirka 12 év, addig sokminden változhat.


Noukoum
(veterán)

Nem hallottad van mit bepótolnod, a BMW le fog gyártani annyi hidrogénes személyautót ebben az évtizedben mint amennyi autót gyárt a Tesla 1 nap alatt!

Ez az igazi eredmény, nem az elemes kocsik!


Dluinet
(nagyúr)
Blog

Ebben az estben hamut szórok a fejemre, és mindenkitől elnézést kérek, akiben letörtem a hidrogénhajtású autók elterjedésének a reményét.
Ha tudnánk, hogy ennek én örülnék a legjobban.


sh4d0w
(félisten)
Blog

Nyugodj meg, ha all-electric hajot tudnak csinalni, akkor kisfurgont is.


[HUN]NIMROD
(aktív tag)

Őőőő.... ha-ha..?

+nem, semmilyen "remény"-t nem törtél le.

Nnna, úgy látom ez a téma kifújt. Pá mindenki.


cinemazealot
(addikt)
Blog

Előrebocsátom, hogy nem olvastam el a többi hozzászólást, ezért bocs az esetleges ismétlésért.

"...miért van az, hogy az e-autót ennyire zöld színben tűntetik fel (és fogadják el)..."

Mert tényszerűen az. :) Ha nem csak literben vagy forintban mérjük egy autó fogyasztását vagy a kilométerenkénti hatékonyságát, hanem a befektetett energiában (tehát joule-ban vagy kWh-ban), az elektromos autók hatásfok bajnokok a belsőégésű motoros társaikhoz képest. A dolgot jelenleg csak az húzza vissza, hogy ma az energia tárolási technológiánk és a gumi keréken történő gurulás önmagában környezetszennyező, de ez idővel változhat.

"...miért van az, hogy ... ha környezetbarát megoldásokat sorolunk, ez az elsők között szerepel."

Mert ma ez az egyik legtrendibb módja annak, hogy hass az egységsugarú polgárra. Az autó önmagában a kényelem és a jólét egyik alapvető lenyomata. Az csak még szexibbé teszi, ha egyúttal korszerű is (old timer rajongóktól bocsi).

Pedig maga a technológia nem újdonság, épp csak most nőttünk fel ahhoz, hogy felismerjük, nem pazarolhatjuk az energiát a végtelenségig. Hiába kapjuk azt "ingyen" a föld mélyéről, magunkkal b@$zunk ki. Ha képesek vagyunk a kényelmet is háttérbe szorítani és a méret / sebesség / hatótáv / töltés gyorsasága / gyorsulás / nyomaték stb. mint fütyi méregetésétől is képesek volnánk eltekinteni, akkor még a maiaknál is hatékonyabb kisautóink lehetnének, amik tömegben nem 1,5 tonnánál kezdődnének. Ha pedig nem az autó lenne a közlekedés alapegysége, még hatékonyabbak lehetnénk. Csak ugye ezt nehéz eltolni egy olyan államapparátus agyáig, ami évtizedes léptékben igyekszik bebetonozni a társadalmat az autót összeszerelő, végtelenségig fogyasztói, nem takarékoskodó szerepkörbe, miközben akarva-akaratlanul is leépíti a hatékony tömegközlekedés és hatékony zöld energia termelés minden hazai nyomát és jövőbeni lehetőségét.


hcl
(félisten)
Blog

"Havi ~500km-t megyek a kocsival szóval nekem akkor érné meg ha csak havi egyszer kellene töltenem. (jelenleg is havonta egyszer tankolok csak és akkor sem tele)"
BTW az hogy jön ki? Szóval ha van egy 600km hatótávú villanyosod, és havi egyszer kell töltened...? Akkor az már jó? :D Mert olyat már asszem kapsz.
Amúgy én is olyan 4-500km szoktam egy hónapban menni (havi egyszer 280+ km anyósékhoz meg anyámhoz, meg egyéb mászkálások ezen kívül), de különösebben nem zavarna, ha 200km-enként kéne tölteni, cserébe a havi vellany ára kevesebb, mint az amúgy havi egyszer tankolt benziné.

[ Szerkesztve ]


Hieronymus
(addikt)
Blog

A dolog egyszerű.
A fogyasztói áram drágább, mint a gazdasági felhasználásra számlázott fogyasztás.
Ha van lehetőség saját áramot felhasználni, akkor lassan de fel lehet tölteni a járművet.
Nyilván a tizediken lakók nehezen tudják meglépni ezt, de néhány naponta egy éjszakára töltőre rakva az autót a helyi és kis távolsági közlekedés nem lehet gond. És tölteni csak ritkán kell menni. leginkább hosszabb úton.


KROK640
(veterán)
Blog

Szerintem az egész villanyautozásnak akkor lenne értelme, ha az általa felhasznált energiát 100%-ban megújulóból vagy nukleáris energiából állítanánk elő. Amíg szén meg gázerőművekben termelt árammal töltjük őket, addig ez csak álszentség.

Már miért menne tönkre egy benzines autó 150 ezer km múlva? maximum is a motor. De egy elektromos autóban amikor 6-8-10 év múlva elfárad az akkupack, akkor automatikusan lesz egy gazdasági totálkáros autója az embernek.

üzenetek