üzenetek

hozzászólások


bambano
(titán)
Blog

eheti rongyrázós önigazolós posztunkat olvashatták.
merugye bmw-t kell venni, másképp meg is áll az élet...

de legalább jó sok pénzt eltoltál a háztól értelmetlenül.


D1Rect
(félisten)
Blog

Egy biztos: nekünk már nem lesz belsőégésű motorral hajtott autónk többé.
Így van ezzel kb mindenki aki egyszer váltott.

Grat az autóhoz!


D1Rect
(félisten)
Blog

Inkább két rongyrázó cikk, mint egy irigy hozzászólás.


bambano
(titán)
Blog

kérlek segíts, mire kellene irigynek lennem.

tény, hogy ennyi pénznek kevesebb, mint a feléből vehetett volna egy hasonlóan három éves, jó állapotú, teljesen használható sima benzines autót. kicsit több, mint a feléből újat.

a villanyautókról szóló hírek szerint a villanyautó típusok zöme jobb, mint a bmw i3.

summa summárum: drágán vett gyenge minőséget. de legalább szép hosszú cikkben próbálta meggyőzni saját magát, hogy jól tette.
nem tette jól.


virkir
(veterán)

Az irigyen, meg a rongyrázón lehet vitatkozni, de az utólagos önigazolás az biztos.
14.000 km az órában de legalább beismeri.

A villanyautózás jelenleg igencsak a gazdagék hobbija nem átlag közlekedési eszköz.
Amit baromira nem értek.
Adott egy hót egyszerű technika a belsőégésűhöz képest aranyáron, amikor pont valami ilyen irányt kéne ezerrel tolni terelni a népet errefelé.


8th
(addikt)
Blog

Mint a klasszikus viccben: szép, szép de otthonra nem kéne. Nem a villanyautókkal van bajom sőt magam is azonnal váltok villanyautóra amint:

1: legalább 500km-t tudnak majd egy töltéssel télen is
2: egy 100% teljes töltés nem tart majd tovább 5 de maximum 10 percnél
3: 30% alá csökken a belső égésű motorral szerelt azonos modellhez képesti újkori vételár különbség

De addig maradok racionálisan gondolkodó gonosz irigy környezetszennyező.

Amúgy 7misi nevetségesen sok pénz egy ilyen használt aprócska kirakat matchboxért.


twollah1976
(őstag)
Blog

Autobol csak hasznalt premium uzletit!


bambano
(titán)
Blog

mondhattad volna hamarabb :P


virkir
(veterán)

Ha a 7 misi nevetséges akkor ez mi?
A zasszonynak néztem a napi 10km-re, majd összepössentettem magam a röhögéstől. Maradt az 1.1-es benzines kisautó.


Somatom
(veterán)
Blog

Melóban be vagyok zárva, hiányzott a mozgás. Vettem egy e-bike -ot. Aztán decemberben TK -ra törték az autómat. Azóta csak bringázok. Budapestre tökéletes. Hiába villanyautó, az is áll a Kőrúton, meg a Margit hídon a dugóban, ahol én hasítok. Ha lenne gyerekem, akkor a cikkben írt napi 4Km -re vennék egy utánfutót. Biztos élvezné. :)


virkir
(veterán)

Azért 50+ évesen, a nullást megközelítő útvonalon (Cinkota-Nagytarcsa) megnézném páromat kétkerekűn a vejecskémet meg az utánfutóban mert együtt járnak :D
Sajnos oda is kell az autó meg úgy Budapesten nagyon sokfelé. Én cirka 10 km-t megyek munkába ami kocsival 15, nagyon max 20 perc, ugyan ez tömegközlekedve 3 átszállással meg 1 óra.
Nagyon nem mind1.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Én a Kissvábhegyen lakok és 51 múltam. Amikor otthon vagyok, akkor naponta legurulok a Fény utcai piacra (Moszkva tér), meg vissza. Az bármilyen autóval katasztrófa (a parkolásról nem is beszélve). "Analóg" bringával nem tudnék feltekerni, de a villanyossal síma ügy.

[ Szerkesztve ]


-vitya-
(őstag)
Blog

Ejjejj, miért vagy ilyen negatív?
Ha nem neked szól, megértem, ha nem értesz egyet megértem, de velem szemben miért fogalmazol meg ilyen erős negatív véleményt?

Fura egy világ. Na mind1.

Csak, hogy korrektül válaszoljak:
A korábbi dízel autónkat eladva, amennyit a sarcokon, az üzemanyagon és a szerviz díjakon spórolunk, körülbelül 3 év alatt pénzünknél leszünk. Itt a kérdés az, hogy felismered-e, hogy egyszeri nagyobb befektetéssel már most is létezik olyan lehetőség, hogy igenis megtérül az elektromos autózás. Feltéve, ha hajlandó valaki kompromisszumokat kötni. Mert vannak, természetesen.

Összességében, nem, nem toltam el értelmetlenül a jó sok pénzt. De köszi, hogy izgulsz a pénztárcám miatt ;-)


-vitya-
(őstag)
Blog

Mindannyian folyamatosan önigazolunk. Ez egy fontos dolog, nekünk átlagjóskáknak, hogy bebizonyosodjon, jól döntöttünk.

HA Te sosem gondoltál még olyanra, hogy vajon X döntésed Y idő múlva milyen Z hatást gyakorol az életedre, akkor vagy nem vallod be magadnak, vagy igen különleges típus vagy :D

Kompromisszumok vannak még, de élhetőek, elfogadhatóak. Azt hiszem igazoltam magamnak, hogy számomra a döntésem nem elhibázott.

Amúgy ilyen i3-at újonnan venni hülyeségnek tűnik, mert nagyon drága, de amit mi vettünk, 3 éves korára pont az 50%-át veszítette el az árának. Nekem a 14 ezer kilométeres, 3 éves i3 egy igen értelmes döntésnek tűnik.
(még jó, hiszen megléptem)


-vitya-
(őstag)
Blog

Köszönjük! Nagyon bejön :)

Amúgy most értünk haza Ausztriából, oda egy soproni megállással, vissza egyben, 500km oda és ugyanennyi vissza. És nem fájt, jól sikerült ;-)


Somatom
(veterán)
Blog

"Kompromisszumok vannak még, de élhetőek, elfogadhatóak."
Már akinek. A társasházi lakás ablakán necces lenne kihúzni a kábelt az utcán parkoló autóhoz.
Ingázó vagyok. Havonta egy nap Bp. -> Ulm, két hét múlva pedig vissza. Erős kompromisszum lenne elektromossal, mert egy helyett, két napot töltenék utazással.
Aztán van még egy ilyen matek is. Éjszaka nem termel a napelem, tehát az összes energiát a hálózatból kéne kinyerni. Ha elolvasod ott a többi hsz. -t, akkor láthatod, hogy többeknek is eszükbe jutott, hogy ezt a mézesmadzagot már eljátszották az olaj -> gáz, gáz -> éjszakai áram átállásoknál. Most ugyanez megy a villanyautókkal.

[ Szerkesztve ]


-vitya-
(őstag)
Blog

Igazad van, létezik olyan élethelyzet, amire nem ez a válasz, és teljesen érthető, ha valaki nem tudja még bevállalni (vagy extrém drága lenne neki).

Mivel kertes házunk van, saját autóbeállóval, így az itthon töltés nekem opció. És Ulm-ba sem járok sűrűn ;-)


Somatom
(veterán)
Blog

Te is káromkodni fogsz, amikor jönnek az éjszakai áramkimaradások, mert a hálózat nem bírja a terhelést.


Füleske
(addikt)

Fogalmad sincs a használt villanyautókról, igaz ?


#50192640
(kezdő)
Blog

8th-nak is szól ez.

kombinálva az összes értékes megjegyzésedhez: azt kéne megértened, hogy azért, mert neked vannak szempontjaid (akármekkora hatótáv, akármennyi töltési idő), az másnak nem feltételnül vagy nem annyira fontos.
jön egy ember, és elmondja, ő milyen szempontok szerint keresett autót, leírja, miért azt választotta, amit, majd jössz te, és osztod az eszet, hogy miért nem benzines autót vett, meg miért bmw-t miért ennyiért. ő ezt választotta, volt rá pénze, ez tetszett neki.

miért kell ennyire kioktatónak lenni?

[ Szerkesztve ]


Füleske
(addikt)

Van akinek/amire soha sem lesz ideális egy villanyautó. De az emberek többsége nem heti szinten megy Madridba meg vissza. Aki meg igen az dízelt vegyen, esetleg hibridet (csak ne lágyat mert az semmire se jó).

Ja a 19 - es hsz - em bambano - nak szól.

[ Szerkesztve ]


BSOD
(senior tag)

Ne törődj a fanyalgókkal!
Nekem egy 500E-m van fél éve.
Érzelmi döntés volt, racionálisan nem magyarázható. Kipróbáltam, beleszerettem, kellett.
Imádom!


Füleske
(addikt)

Amiről fogalmad sincs azt ne terjeszd.


nevemfel
(senior tag)

Egy biztos: nekünk már nem lesz belsőégésű motorral hajtott autónk többé.

a csomagtartó igen kicsi, alig fér bele sok minden, szinte biztosan nem elég, ha egy nagy nyaralásra pakolunk.

Erre mi a megoldás? Bérelt autó? Gondolom a családi nyaralásról nem akartok leszokni.


UnA
(Korrektor)
Blog

Kevesebb holmi, ilyen egyszerű ;)


#50192640
(kezdő)
Blog

_mindig_ az a csomagtartó lesz tele, ami éppen van. ergo ha nagy az autó és a csomagtér, sok felesleges dolog kis belekerül. anno hogy élt túl annyi ember/család Trabantban meg másfél szobás panelban?


Stanlee
(őstag)
Blog

Eloszor is koszonom forumtarsnak, hogy feltette az irasat. Maga a tema megoszto, rengeteg pro es kontra felhozhato az elektromos autoval kapcsolatban.

1 gyerek szallitmanyozasara ilyen kis tavon szerintem felesleges. Egy elektromos bicikli meg a regi diesel boven eleg lenne. Ismeretsegi korben van egy hasznalt Zoe, ott 3 gyerek szallitmanyozasat oldjak meg, 2 iskola es 1 ovoda kozott, plusz programok, tehat ott megertem. De ez egy szubjektiv velemeny, remelem nem veszi Vitya rossz neven. Amugy meg a Zoe az tenyleg nagyon puritan belulrol es egy muanyag kupac, tul sok idot nekem se lenne kedvem eltolteni benne.


Somatom
(veterán)
Blog

Fogalmam sincs? Nem tudom, hogy mennyi idős vagy. Én megéltem ezeket az olaj, gáz, villany beetetős lehúzásokat.
Vettem egy telket, kértem rá bővítést 3X16A -re. Én még megkaptam, de akik utánam vásároltak telket, azokkal közölték, hogy ennyi volt, ha több áramot akarnak, akkor be kell szállniuk a hálózat fejlesztésébe.
Most is azért kevés a villámtöltős oszlop, mert nem tudják megtáplálni. Most közel 4 milló autó van Magyarországon. Mi lesz, ha ebből mondjuk egymillió elektromos lesz? Ráadásul ezek területileg a városokban koncentrálódnak, időszakilag pedig éjszaka töltődnek. Ne mondd nekem, hogy a jelenlegi elektromos hálózatunk elbír egy ekkora terhelésnövekedést. A fejlesztést valakikkel ki fogják fizettetni. Vajon kikkel?

[ Szerkesztve ]


Füleske
(addikt)

Igen, bérelt autó, mondjuk anno P126 - al meg 120L - el is elmentünk hárman sátorozni 2-3 hétre.


nevemfel
(senior tag)

A tapasztalat az, hogy családi nyaralásnál egész egyszerűen nincs elég nagy csomagtartó. Szóval a kérdés továbbra is áll: Nyaralni mivel, és hogyan?

Sajnos az i3 az elektromos autók közt is meglehetősen szűk csomagtérrel rendelkezik.


-vitya-
(őstag)
Blog

Teszteltük, pont most voltunk 500km távolságban, Ybbs menti bicikli túrán. Hármasban simán befértünk, a gyerek melletti ülést lehajtottuk, és úgy már értelmezhető volt a csomagtartó. Persze a vonóhorog hiányzik, hogy a bicikliket ne apósék vigyék utánunk :), de horog feltehető erre is, épp csak vontatni tilos vele: a kerékpár szállító feltehető.

Még nincs pontos terv, mikor tetetjük fel a horgot, de ha fent lesz, akkor már nem lesz gondunk többé ezzel.

(úgy tűnik, nem szükséges nekünk 700 l csomagtér ;-) )


8th
(addikt)
Blog

A hozzászólásomban legfeljebb az aprócska kirakat matchbox kifejezésbe lehetne belekötni de igazából abba sem nagyon merthogy tényleg az. Van egy jó barátom aki az 30d X5-e mellé második autónak vett anno i3-at amikor megjelent. Felült a hype-nak. Elgurult megmutatni áradozott ott nekem róla csillogó szemekkel de amikor kinyögte, hogy egy fővárosi kétszobás lakás árának megfelelő pénzt rakott le a pultra ezért az autópótló kis budiért jól kiröhögtem.


Füleske
(addikt)

A hálózati töltő 10 A - es. Ennyit erről.


nevemfel
(senior tag)

Szerintem az a felhasználási mód, ahogyan ők használják az autót a mindennapokban, erre jó az elektromos autó. Gyereket az oviba, vagy iskolába, aztán pár kilométer a munkahelyre, majd hazafele ugyanez a pár kilométere a boltba, és utána az otthonba, erre az ilyen kisautó nem feltétlenül rossz választás.

Társasházba, garázs nélkül én se vennék elektromos autót, de az ő esetükben az otthoni töltés nem probléma, ha jól értem.

A fő probléma a kivételes helyzetekben van. Ha történik valami váratlan dolog, és ugrani kel, de nem lehet, mert a kocsi épp tölt. A másik problémát az egy-egy hosszabb út jelentheti még, mint amilyen például a nyaralás.


-vitya-
(őstag)
Blog

Az aktuális görbe alapján, ha éjjel töltöd a villanyautódat, akkor nem tudsz problémát okozni az energia ellátó rendszernek:

Szóval nem kell túlzásba esni, nem kell azt hinni, hogy problémát okozok neked, vagy bármikor is akadályozlak majd a megszokott életedben.
Nem a villanyautósok miatt lesz a következő áramkimaradásod.


#50192640
(kezdő)
Blog

én abba kötök bele, hogy miért kötsz bele? neked miért nem mindegy, hogy vagy az x5-ös barátod, vagy a fórumtárs mit vesz?
ilyen alapon én süssem el, hogy tuti egy kopasz zsírnyakú tetkós "vállalkozó" a haverod, aki sose indexel, mer ikszötös béemvés, és mindenhol 210-zel megy? ugye, hogy hülyeség lenne.


-vitya-
(őstag)
Blog

"A fő probléma a kivételes helyzetekben van. Ha történik valami váratlan dolog, és ugrani kel, de nem lehet, mert a kocsi épp tölt. A másik problémát az egy-egy hosszabb út jelentheti még, mint amilyen például a nyaralás."

Eddig mi is ezek miatt paráztunk legtöbbet, így ha 100km alá ment a hatótáv, akkor töltöttük (éjjel, itthon).
Remélem el tudjuk kerülni a megoldhatatlan problémákat ezzel a felhasználási móddal. Az tény, hogy az i3 akkumulátora csak 200-240 km hatótávra elég. Így 3-5 naponta mindig töltjük.


-vitya-
(őstag)
Blog

Elhiszem, hogy kirakat matchboxnak érzed. Nekem is volt ilyen érzésem ;-)
Az utastér ebben a kirakat kisvacakban nagyobb, mint:
Alfa 156
Alfa 159
Alfa Giulietta
Fiat 500
(utóbbi években ilyen autóink voltak)

Szóval bent, nagy hely van, ebben a furi kis autóban.
A csomagtartó az egyedüli, ami vicc kategória.


Somatom
(veterán)
Blog

Az én életemben nem tudsz problémát okozni, mert az évnek több, mint a felét külföldön töltöm, ahol saját áramtermelő generátort használok. Otthon pedig minimális az áramigényem. Fűtés, melegvíz gázzal, mosógépem, klímám nincs, az összes számtech eszközöm ARM, csak ledes izzó van a lakásban.
De, az a görbe nagyon másképp fog kinézni, ha elszaporodnak az elektromos autók. 220 Volton a 10 Amper, az durván egy 2KW -os fogyasztó. Ha 100 háztartásra jut egy trafóház, az 200KW plusz terhelést jelent.

[ Szerkesztve ]


b.
(félisten)
Blog

Jó írás én tényleg irigyellek nagyon tetszenek az elektromos autók :)
Ez amit vettél meg különösen vagány és egyedi kis kocsi remélem sok örömötök lesz benne :)

nekem már a sokadik céges kocsim van, most egy K Astra ebben sem szól a hátsó hangszóró de bele van építve.. nem lehet hogy tied is céges volt és csak ki van kötve? mert kb 10 perc visszakötni, ha megnézeted.


Füleske
(addikt)

A szolgáltató már pánikol is. Holnaptól mindenkinek elektromos autója lesz és mindenki egyszerre fog, csak otthon tölteni. :)
Jelenleg is már a többletáram a gond a szolgáltatóknak és ez várhatóan a jövőben még fokozódik a terjedő napelemek miatt. [link]
2024 - től meg is szűnik a nullszaldós elszámolás.


Vesa
(veterán)

Látom jól hozod a tipikus magyar irigy prolit!
Klasszikus...

A cikkhez: Kicsit több infót még olvastam volna, bár az is igaz, hogy tele a net már ezzel, ha nagyon akar az ember, mindent megtalál a témában ezerszámra.

Magam részéről nem a hatótáv a váltás gátja, hanem a töltés időtartama. Az addig rendben van, hogy vannak töltő állomások és ezekhez lehet tervezni az utat, de arról általában nem szól a fáma, hogy ezek javarésze max 2, esetleg 4 állásos eszköz, tehát ha odaérek és mindegyiken lóg valaki, akkor igen jelentős várakozás elé nézek. Az otthoni töltés sima ügy, de második autónak drága csak azért, hogy munkába járjon vele az ember. Kell mellé egy másik is, amivel el lehet utazni messzebbre anélkül, hogy izgulni kelljen a töltőállomás foglaltsága miatt.
Egy olyan akku tech-et várok, amivel a töltési idő max. 5 perc lesz. Addig nem igazán látom értelmét az egésznek. Ezzel együtt, valóban ez a jövő!

[ Szerkesztve ]


nullpoint
(senior tag)

Először röhögtem hogy 2-3km-re minek autóval vinni a gyereket (nem a havaseső orkán esetről van szó). Aztán eszembe jutott hogy ismerek olyat aki konkrétan 350 méterre viszi a gyereket autóval az oviba. :D :D


Somatom
(veterán)
Blog

Igen, a napelem is ilyen behúzás. A megtérülésbe belekalkulálják a szolgáltatónak eladott áramot. Csak az a bibi, hogy a szolgáltató nem akarja megvenni, hanem kényszerítik rá. Más lesz a matek, ha ez a kényszer megszűnik és a szolgáltató fityiszt mutat, mert nappal nem kell neki az áram. Ugyanez lesz az autó töltéssel is. Eleinte ingyenesek voltak az oszlopos töltések, de már kezdik fizetőssé tenni. Mennyi idő után? Két év? Csak idő kérdése, hogy az otthoni töltésnek is külön tarifája legyen. Az ingyen parkolás sem fog örökké tartani.
Az én felhasználói szokásaimhoz amúgy sem passzol az e-autó. Inkább a dízel autó + e-bike. Az viszont biztos, hogy a dízelbe rakatok olyan állófűtést, ami a vizet is melegíti. Cirka 1200 Euró, ami sztem nagyon megéri. Úgy már nem gond, ha csak napi pár Km -t megy az autó (mondjuk, arra meg inkább benzines való).

[ Szerkesztve ]


nevemfel
(senior tag)

Egy olyan akku tech-et várok, amivel a töltési idő max. 5 perc lesz. Addig nem igazán látom értelmét az egésznek. Ezzel együtt, valóban ez a jövő!

Fosszilis energiahordozónak hívják, és 1 perc alatt beletöltöd egy sima acéltartályba, amit üzemanyagtanknak neveznek. Bámutalos, hogy manapság mire képes a technika.


Vesa
(veterán)

MOndjuk azért kell autóval vinni, mert gyalog fél órával tovább tart és a szülőnek időre be kell érnie a munkába is...de számos egyéb oka is lehet. Szeretem, amikor valaki kizárólag magából és a saját életéből indul ki, mintha az valamiféle általános érvényű valami lenne és mindenki azt az életet élné...

nevemfel
Látom felfogtad, amit, és amiért írtam...ja nem..

[ Szerkesztve ]


nullpoint
(senior tag)

Lehet nem egy cikket olvastunk, itt valami olyat láttam hogy az anyataxisofőr odaviszi a gyereket a helyszínre, majd visszatér a kiindulási pontra.

A kedvedért mégegyszer átolvasom, hátha csak összefolytak a betűk a szemem előtt és rosszul értelmeztem.

:U


nevemfel
(senior tag)

Felfogtam. Akkor másképp fogalmazok: Azt aztán várhatod.


Somatom
(veterán)
Blog

Azért az elég speciális eset, ahol 5-10Km -re nem elég egy elektromos bringa gyereküléssel, vagy utánfutóval. Nekem a bringa mellé volt tartaléknak egy klímás Daewoo Kalosom, 95 ezer Km -rel, tökéletes műszaki állapotban, cirka 500 ezer Ft értékben (420 -at fizetett a biztosító a TK -ra). Ez így, együtt max. 2 milla és akkor az egy igen ütős bringa, amin biztos, hogy nem izzadsz meg a melóba tekerésnél.

[ Szerkesztve ]


FeRRaR1
(őstag)

Nincs így ezzel mindenki.

Nagyon nincs készen ez az elektromos autózás dolog még. Volt egy nagy hatótávos Zoém, 400km. Ezt soha nem tudta, de a 280 megvolt ha nem kellett klímázni meg nem mentél autópályán.

Télen 6 fok alatt ez leesett 145 km-re a fedélzeti szerint, de ha világítottál, fűtöttél, zenéltél akkor már inkább 110 alatt volt a VALÓS megtehető táv, de ez sem igaz mert nullára nem merítheted. Illetve nagyobb tempón 120 felett sokkal gyorsabban ette a kilométereket.

Az év felében minden nap tölteni kellett szinte, pedig nem futottunk hosszú távokat. Reptéri fuvar télen szülőknek? Reggel beszállok, 140-es hatótáv úgy hogy a töltőről szedem le. Reptér 62 km oda, meg vissza is és nem mertem elindulni, átültem a benzinesbe.

Másfél év után elegem lett. Rettentően rossz fedélzeti rendszer, olcsó megoldások tömkelege mindez drágán, hirdetett hatótávval még nyáron sincs köszönő viszonyba, töltőoszlopok vagy foglaltak vagy nem működnek sokszor ha kimerészkedtünk a városból.

Eladtam és vettem olcsóbban egy hibrid Lexust, ami minden téren földbe döngöli. Kényelem, hely, pakolhatóság, minőség, zene, meg úgy átgondolt az egész, érződik hogy itt mindenen erősen gondolkoztak az előddel ellentétben. Néztünk i3-ast mi is, de kisebb mint a mini Zoé, a hatótávja közelében sincs (csak képzelni merem milyen lehet télen). De legalább drágább és a speckó gumi ami van rajta lufi könnyedséggel lyukad de legalább az is méreg drága és csak a bridgestone gyártja.

Regényt írhatnék, városba, csak és kizárólag akár jó is lehet második autónak, de ahhoz legalább egy Leaf 2 vagy Model 3 kell szvsz, hogy ne legyen hasogató fejfájásod a nap végére.

Szóval részemről köszönöm, a következő 10 évben még nem veszek elektromost, és utána sem biztos.

üzenetek