üzenetek

hozzászólások


Elf
(aktív tag)

Van. De nem ugyanott nem ugyanúgy nem ugyanakkor.
A bringásoknak, rollereseknek, gyalogolóknak IS hálás vagyok.


bambano
(titán)
Blog

"Már bocs, de nem érted meg, hogy nem lesz olyan, hogy hirtelen 10x annyi.": két dolog:
- egyrészt nem kell hirtelen 10x annyi autó. elég pár százalékos növekedés, amit egy helytelenül alkalmazott támogatási programmal simán el lehet érni
- másrészt mi a hirtelen? atomerőművet, ha nagyon hirtelenkedve építenek, 5-10-15 év alatt dobnak össze. hálózatot, a mai gazdasági körülmények között, 30-50 év alatt upgradelnek.
30 év távlatában se lesz annyi plusz villanyautó, ami a mostani szintű hálózatnak gond??? mersz rá nagyobb összeggel fogadni?

mert mi történt eddig: volt nulla villanyautó, lett (mondjuk) 20 ezer, közben nullát fejlesztettek a villamosenergia rendszeren. és pontosan ez fog történni a későbbiekben is, "ahhoz képest" nem túl gyorsan nőni fog a villanyautók részaránya, miközben tartósan pontosan nulla marad a fejlesztés.


Somatom
(veterán)
Blog

Kérdés, hogy mit tekintesz otthonodnak. A Földet, vagy csak azt a környezetet, ameddig a szaglásod elér.


Füleske
(addikt)

Leírom neked is : 10A - es a hálózati töltő. De panelban eleve miért akarnál otthon tölteni. Max. ha van garázsod.
Az automata váltót remélem nem akarod összemosni a villanyautóval.

#142
Jaja, eddig is nulla töltő volt, most is annyi van és ezután is annyi lesz. :) Semmi fejlődés. :)

[ Szerkesztve ]


moleculez
(veterán)
Blog

Nagyon érdekel az e-autozas, de amíg nincs itthon a ház előtt kocsibeállóm, és nem tudom itthon tölteni, addig nekem nem opció. Pedig célközönsége vagyunk: 2gyerek, 99% városban kis távokra használva. Amúgy tényleg jó lenne este felpattintani, reggelre tele.
Ez a kis bömbi viszont nincs a bakancslistámon. Szeretem a futurisztikus/szokatlan dolgokat, de ez számomra valahogy csak öncélúan csúnya. A multipla se volt egy matyó hímzés, de legalább praktikus volt. (állítólag)
Az a kukoricagránát a kormány melett :W , a szinte nulla csomagtér. Ha Ti boldogok vagytok vele, használjátok egészséggel, minnél többet nézem, olvasok róla, annál kevésbé tetszik.
(Mostmár megvárom míg megengedhetek egy Teslat, azt kész. ;] )


bambano
(titán)
Blog

"Leírom neked is : 10A - es a hálózati töltő.": persze, írd csak le sokszor, én meg hozzáírom: értelmetlen információ, nem jelent semmit.
az, hogy a töltő 10 ampert vesz fel a hálózatból vagy 100-at, az csak annyit jelenet, hogy azt az egy adott autót mennyi idő alatt tölti fel. ettől még egy parkolóban parkoló összes autó teljesítményigénye nem változik, amennyiben az akkumulátorpakk kapacitása nem változik attól, hogy milyen töltővel töltöd.

panelben miért akarnék itthon tölteni??? mert lemerült?


Füleske
(addikt)

Ha 0 - ra lemerült az user error. Akkor max. kidobod az ablakon a hosszabbítót. Ja hogy szerinted ez lenne az általános töltés panelban ? Nem.

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

A "bűz" ugyanúgy megvan, csak mások orra alatt

Egyrészt nincs meg ugyanúgy, másrészt meg az erőművek alapvetően jóval kevesebb ember orra ará bűzölögnek, mint az autók (mármint ugye azt leszámítva, hogy pl. az atomerőműnek és a gázerőműnek (ezek adják a magyar áramtermelés kb. háromnegyedét) nincs szaga)


Donki Hóte
(veterán)

Minden generációnak a saját korának a problémáit kell megoldania. A mi generációnk nem tudja az utánunk 50-100 évvel élő emberek problémáit megoldani :(

A fő probléma a jelenlegi tudásunk szerint (bizony nem az autóklíma használat, hanem) a túlnépesedés. Ezen hatékonyan segíteni csakis a népességszám csökkentéssel lehet.

Te te lennél a Világkormány vezetője, akkor felvállalnád azt a döntést, hogy az 50-100 évvel utánad élő emberek érdekeit szem előtt tartva havonta melyik országot jelölöd ki, ahol egymillió embert kell az adott hónapban kiirtani?


Feketelaszlo
(senior tag)

Pont németen? Ott nagyon kemény anti-villanyautós mozgalom van, az emberek kisebb része széttrollkodja az elektromos autózást, a nagyobbik meg csendben egyetért ezzel a magatartással. Szerintem ott sokkal durvább hozzászólások érkeztek volna. Sőt, talán Európán belül is még mindig csak a Skandináv meg Benelux államok igazán azok, ahol széles körben elfogadott és támogatott a téma.


Donki Hóte
(veterán)

Mostmár megvárom míg megengedhetek egy Teslat, azt kész. ;]

A közvéleménykutatók szerint a rendszerváltáskor az volt az emberek kívánsága, hogy mindenkinek legyen egy Golf I-es autója és havi 50 000 Ft fizetése.

Mára ez megvalósult, az emberek mégsem boldogok. A kormány nem is érti, hogy miért :DDD


Somatom
(veterán)
Blog

Segítek. A bűzt azért tettem idézőjelbe, mert képletesen értendő a környezetszennyezésre. Csomó olyan szennyezés van, aminek nincs szaga, mégis öl. Ilyen pl. a radioaktív sugárzás.


HussarF
(addikt)
Blog

Azt ne keverjük ide. Míg a légszennyezés aktuális probléma, addig a radioaktivitás nem gyilkolászik globálisan senkit.


8th
(addikt)
Blog

Hát épp ez az bakker, nem kötöttem bele. Nekem halálosan tökmindegy ki mit vesz és ha visszaolvasol én pont nem kezdtem el itt okoskodni, hogy szerintem ezt meg ezt kellett volna helyette ezért meg ezért. Csupán leírtam a véleményemet. Egy nyilvános fórumon közzétett nyilvános bejegyzés alatt a kulturált véleménynyilvánítás (még) talán csak szabad, nem? Különben is, neked miért nem mindegy, hogy nekem mi nem mindegy? ;]

mod: ezt meg csak úgy itt hagyom.

Vége a villanyautós jó világnak?

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Először is a légszennyezettség hány százalékáért felelősek a közlekedésben használt belső égésű motorok? Biztosan itt kéne kezdeni a tisztogatást?
Másodszor, egyetlen atomerőmű baleset nagyobb kárt okozhat, mint az összes autó együttvéve.


HussarF
(addikt)
Blog

Ez már csak konkrétum nélküli ködszurkálás.
Én annyit mondtam, hogy ne keverd a kettőt, mert a ÜH gáz kibocsátás a fosszilis erőművek normál üzemi velejárója, míg a radioaktív kibocsátás az atomerőművek esetében nem az.


Donki Hóte
(veterán)

Tipikus FirstWorld gondolkodásmód azt HINNI, hogy azzal mentjük meg a világot, hogy az autónk kevesebb szennyezőanyagot bocsát ki. Míg mi itt ezen vitázunk, addig Kínában, Indiában, Bangladeshben, Pakisztánban, Brazíliában, stb. stb. kb. százezer gyerek született, akiknek a felneveléséhez szükséges élelmiszermennyiség megtermelése kb. ezerszer annyi szennyezőanyag kibocsátással jár, mint amit az autók kibocsátanak adott idő alatt.

Elfogyott az Aral tó, mert kellett a víz az élelmiszer termeléshez. Elfogynak a brazil őserdők, mert kell a terület az emberek szükségleteinek kielégítéséhez. Elfogynak a halak a tengerekből, mert a növekvő létszámú emberiség megeszi őket. Elfogynak Afrikában, Ázsiában az őshonos állatok, mert kell az életterük az élelmiszertermeléshez :(

A kis Tündérberg Gréta lángszavú szózatait tízezrek tapsolják meg, de se a Gréta gyerek, se a hallgatók nem merik kimondani, hogy az a fő gond, hogy már most sokan vagyunk a Föld erőforrásaihoz képest :(

Ezen pedig nem segít az, hogy akiknek belsőégésű motoros autója van, az villanyhajtásúra cseréli :O


dabadab
(titán)
Blog

Csomó olyan szennyezés van, aminek nincs szaga, mégis öl. Ilyen pl. a radioaktív sugárzás.

Értem én, csakhogy az atomerőműben meg a gázerőműben is az a közös, hogy nem ereszt ki mérgező szennyezést - ellentétben az autókkal.
Szóval a villanyautók nem csak elviszik a méreg kibocsátását a sűrűn lakott helyekről (ami önmagában nagyon jó dolog), hanem a nagy részét meg is szüntetik.


dabadab
(titán)
Blog

Először is a légszennyezettség hány százalékáért felelősek a közlekedésben használt belső égésű motorok?

Mondjuk a Hungária-körúton?... Szerinted?


HussarF
(addikt)
Blog

Mind meghalunk… - Totalcar.hu

(#158) dabadab
Értem én, csakhogy az atomerőműben meg a gázerőműben is az a közös, hogy nem ereszt ki mérgező szennyezést

A gázerőmű szénhidrogént éget, fosszilis erőmű ÜH gáz kibocsátással...

[ Szerkesztve ]

üzenetek