A tőzsdei szárnyalás jóval később jött, az elején alapvetően semmi köze a részvénynek a cash flowhoz.
hozzászólások
Shadowbull
(addikt)
Miután beindult a Model 3 gyártása rendesen, a részvény is erősen emelkedni kezdett. Utána persze jott a trükközés a feldarabolással meg az S&P indexbe való felvétel, ezek löktek rajta igazán sokat.
emvy
(nagyúr)
De akkor már nem volt cashflow probléma. Amikor stock split volt, akkor már réges régen túl voltak a krízisen.
Shadowbull
(addikt)
Valójában a tőzsdei lufi nélkül még ma is nagyon ingatag lenne a helyzetük. Ezért is veszélyes rájuk nézve ha esetleg leeresztene, fújják is azóta szorgalmasan.
emvy
(nagyúr)
Miért, mi történne, ha felére esne a részvény? Vagy negyedére?
pilóta
(nagyúr)
Musk felvásárolná az összeset, kivezetné a tőzsdéről, és egy félmosollyal bemutatna a tőzsdefelügyeletes arcoknak...
Shadowbull
(addikt)
Sokkal problémásabb lenne újabb és újabb tőkét bevonni a beruházások és a működés finanszírozására.
emvy
(nagyúr)
? Mitol lenne 'sokkal problemasabb', ha csak haromszor annyit erne a ceg a tozsden, mint a Daimler, nem tizszer? A mukodest mar nem nagyon kell finanszirozni, az expanziot meg a jelenlegi piaci korulmenyek kozott rohogve finanszirozza kb. barmelyik enyhen divatos ceg.
[ Szerkesztve ]
Shadowbull
(addikt)
Ha 3x akkora lenne mint a Daimler az nem is lenne gond. Az lenne a gond, ha a tőzsde a reális értékére árazná be, amennyit egy kis autógyár ér, amelyik kevesebb mint évi egymillió autót gyárt, és alig keres vele pénzt, ha egyáltalán.
emvy
(nagyúr)
> a tőzsde a reális értékére árazná be
Marmint ki szerint realis ertekere? A tozsde a piacon levo rengeteg szereplo (penz) velemenyet tukrozi. A piac szerint a Tesla jelenlegi fair erteke kozel 800 milliard dollar, a piacon levo penz szerint. A Tesla-reszvenyeket tulnyomot tobbseget professzionalis befektetok es alapok birtokoljak.
(Biztos vagyok benne, hogy kivalo mernok vagy egyebkent, de en ugy latom, hogy tenyleg nagyon naiv modon allsz a piachoz / tozsdehez / penzugyekhez; es no offense, de korulbelul olyan a helyzet, mintha egy kozgazdasz magyarazna neked teljes meggyozodessel, hogy a BMW motorok ugyanennyi koltseg- es fogyasztasi keretbol negyszer ennyi loerot is produkalhatnanak, csak a mernokok nem tudnak out-of-the-box gonndolkozni.)
[ Szerkesztve ]
#16820480
(titán)
Mondjuk vannak esetek, amikor a profi befektetők és brókerek is benézi, mint legutóbb a Wework például. De az teljesen igaz, hogy a Tesla jelenleg elég erős növekedést produkál, egy jövőbe mutató technológiára építve a Daimler pedig nem igazán csinálja egyiket sem.
emvy
(nagyúr)
Nem biztos, hogy annyira benézik. A kockázatvállalás része, hogy időnként nem jönnek be a dolgok. Ha egy játékban a várható nyeremény pozitív, azt megérheti játszani akkor is, ha esetleg végül vesztesz.
a Tesla növekedése kisebb mint a piac növekedése... ezért a piaci részesedése csökken... Értsd elektromos autók piaca... Természetesen ettől még piacvezető (bár az se mindenhol, de a top 3-ban mindenhol benne van és általában ő az első 1-1 európai piacot kivéve).
A Tesla egyértelműen túl van értékelve, de tény:
- amennyit képes gyártani arra van felvevő piac
- konkurencia gyártás kapacitása szűkösebb és a konkurencai nem gyárt mindenhova a világon (VW, Sellantis, Hyundai és Kínai gyártók sem)
emvy
(nagyúr)
> A Tesla egyértelműen túl van értékelve,
Egyebkent miert vagy ebben annyira biztos? Ha biztos vagy benne, akkor miert nem teszel penzt arra, hogy idovel csokkenni fog az erteke?
#16820480
(titán)
Nem segít a játékban, ha az akivel játszol hazudik (legalábbis a Wework esetében kb erről volt szó)
De különbenis, megfogadtam, hogy többé nem fogadok
[ Szerkesztve ]
pilóta
(nagyúr)
Hogyhogy miből? Mondjuk a vagyonából? Nem csak Tesla részvényei vannak ám. De ha nagyon nincs semmi a párnacihában, bármelyik bank hitelezne neki pár milliárdot...
gyuszos
(tag)
"A tozsde a piacon levo rengeteg szereplo (penz) velemenyet tukrozi..."
Ezek szerint a Gamestop, AMC, Herz mind - mind így járt ugye, mikor 10szeresére ment fel az áruk napok alatt....
Vagy érdemes megnézni a Tesla grafikont 40-ről 900-ra, majd vissza 350-re és újra fel 10-szeres árra {split után jelenleg 780usd).
emvy
(nagyúr)
> Ezek szerint a Gamestop, AMC, Herz mind - mind így járt ugye, mikor 10szeresére ment fel az áruk napok alatt
Igen, így. Miért? Nyilván van jópár érdekes jelenség a fenti esetekben, és természetesen nem arról szólt az áremelkedés, hogy hirtelen tízszer értékesebb lett a cég. Ilyen volt a Porsche / VW eset is jópár évvel ezelőtt. Nem is tartott sokáig.
mert a hype-pal nem tudok mit kezdeni... ha szerinted egy autó gyár ami 1 millió autót tud legyártani 1 év alatt (nem tud várhatóan 900e-950e körül lesz de mindegy)
- aki évi 2 milliár dollárt kap CO2 kvóta fejében
- és így tud nyereséges lenni
7-8x annyit ér mint a VW aki képes 10 millió autó legyártására N márka alatt amiből cirka 300-500e elektromos és ki tudja mennyi plugin hibrid
Vagy 15x annyit ér mint a Sellantis csoport aki együtt cirka 200-300e elektromos autót ad el és ki tudja mennyi plugint
Sajnos jelenleg a piacon lévő részvények értéke nem reális akkor se lesz ha még tovább megy fel... 1,5 éve nem volt korrekció... Nem mondom, hogy lufi, de akkor fog észhez térni a tőzsde ha lesz nagyobb korrekció vagy elinflálódik a dollár. A jelenlegi magas árak a sok kiszórt ingyenpénz és az átlagemberek számára könnyebben elérhető részvény kereskedés miatt van. Lásd az itt már emlegetett kisebb lufikat és a hypeot ... Én most pénzt gyűjtök és ha lesz egy 20-25% korrekció akkor eladok ...