üzenetek

hozzászólások


emvy
(nagyúr)

Hát azért ennél kicsit bonyolultabb a dolog :) de oké


Füleske
(addikt)

Nekem nincs is Tesla - m, milyen istenemről beszélsz? Épp Te, meg a TSLAQ gondoltátok magatokat prófétának...


Füleske
(addikt)

Letojom hogy ők milyenek, mint magánember. A cikket cáfold, amit linkeltem. Szimpla személyeskedés, amit csinálsz.


gyuszos
(tag)

"Hát azért ennél kicsit bonyolultabb a dolog :) de oké"

Na, ezért inkább engedd el..... :K


gyuszos
(tag)

Dehogy személyeskedem.
Ha tényleg olvasod őket, és nem vagy elvakult sötétzöld, akkor neked is látnod kell, mekkora butaságokat írnak néha.
Vagy éppen a végletekig ajnároznak egy technológiát, egy gyártót....sorolhatnám.

Nem fogok felsorolni neked egy cikket sem majd aztán tételesen cáfolni mert te csak úgy hiszed.... gondolj amit akarsz, engem nem érdekel.
Csak jelezni próbáltam, nem ártana referenciaként mást linkelgetni, mert ez így egy újszülöttnek lehet jó, de legtöbbünknek komolytalan.

Na szép napot neked.


Shadowbull
(addikt)

A tozsdei arakat rovid tavon a spekik psziches allapota, hosszu tavon meg a fundamentumok befolyasoljak. Meg azt is szokas mondani hogy a tozsde nem a jelent, hanem a jovot arazza. A gond csak az, hogy a Tesla jelenlegi piaci erteke olyan magas, hogy egyszeruen nem letezik olyan forgatokonyv a jovore nezve, ami ezt indokolna. Nem fog tudni elerni olyan eladasi darabszamot es olyan nyeresegtermelo kepesseget, ami ezt az arazast magyarazza.

Musk alapveto erdeke volt hogy az arfolyamot barmilyen eszkozzel felhajtsa, hiszen az o javadalmazasa es bonuszai a tozsdei arfolyamhoz vannak kotve. Ezert jatsza folyamatosan a jatekait, ezert dob be ujabb es ujabb gumicsontot, oriasi szenzaciot, hatalmas igeretet. A "funding secured" sztori, a komplett Autopilot FSD, a csdaakksik, es tarsaik, lehet sorolni.

A Tesla jelenleg tobb mint 6x annyit er mint a VW, mikozben kevesebb mint tizedannyi autot ad el, a nyeresegtermelo kepessege meg egyszeruen kaki (valojaban abbol van penze, hogy masok nyereseget termelnek az ICE eladasokkal). Ugyan Musk mar bedobta hogy majd evente 20 millio autot fognak eladni, de meg az sem indokolna ezt az arat. Jelenleg van a spekik reszerol egy teljesen irracionalis remeny, hogy majd jon valami csoda, es a Tesla iszonyat penzeket fog kitermelni (talan az FSDben biznak, talan masban) masreszt egy csomoan szalltak be nagyon magas arfolyamokon, ezet folyamatosan tolni kell nekik hogy a Tesla elott fenyes jovo all, es akar 3x ennyit is erhet.

Azt is szoktak mondani hogy a fundamentumok hosszu tavon mindig gyoznek, es a fundamentumok alapjan, ( a jovobeni, abszolut rozsas jovoben elkepzelt potencialisan legjobb fundamentumok alapjan is) a Tesla egy kurva nagy lufi. A lufik meg leeresztenek, vagy kidurrannak.

Amit amugy most latunk, az a dotcom-lufi 2.0 A vilagban elvo rengeteg szabad penz keresi a helyet, es beugranak most divatosnak es modernnek tuno cegekbe, es hatalmasra fujjak oket. Ezek pedig a zsir uj, szuper kreativnak es ujszerunek tuno EV-gyartok.

De meglesz ennek is a bojtje, csak ki kell varni.

Mellesleg van egy olyan erzesem hogy a tozderol is tobb fogalmam van, mint neked.


Shadowbull
(addikt)

"Hogyhogy miből? Mondjuk a vagyonából? "

Musk "vagyona" a cegeiben levo reszesedes. Nincs szabad penze, legalabbis annyi nincs, hogy csak ugy elovarazsoljon par milliardocskat.


Füleske
(addikt)

"Dehogy személyeskedem." Dehogynem. Tökéletes példát hoztál rá. "van szerencsém ismerni a "főszerkesztőt" is....na tudod ha ilyen a vezérbetyár akkor milyen a beosztott?"

A mostani érvelésed konkrétumok nélküli és ellentmondásos.
"akkor neked is látnod kell" "végletekig ajnároznak egy technológiát, egy gyártót....sorolhatnám"
Ezzel szemben: "Nem fogok felsorolni neked egy cikket sem" "gondolj amit akarsz, engem nem érdekel"
Ez így a nagybetűs komolytalan érvelés. Írtál valamit, de mégsem.
"ez így egy újszülöttnek lehet jó, de legtöbbünknek komolytalan." Ezzel meg azt szeretnéd közölni, hogy nem vagy egyedül a személyeskedő, ellentmondásos, konkrétumok nélküli véleményeddel. Kikre gondolsz pontosan? Vagy ezt is látnom kellene? Linkelj már valamit, amit szerinted el kellene olvasnom, ha már "Sok időt sem kell rászánnod, elég az elmúlt 2 hétből."
Nagyon kíváncsi lettem!

[ Szerkesztve ]


emvy
(nagyúr)

> Mellesleg van egy olyan erzesem hogy a tozderol is tobb fogalmam van, mint neked.

Jó, örülök hogy megérkeztünk a faszméregetéshez :) de most ezt szerintem mellément. Tényleg ott tartasz, mintha valaki azt mondaná neked a fórumon, hogy a szíjhajtásokról több fogalma van, mint neked, mert sok Totalcart nézett.

A másik idiótára meg ott a PH prémium :)


#16820480
(titán)

Egyébként ha megnézed a Sellantist például, akkor azért nem állnak annyira jól. Az éves jelentés szerint (legalább) '18 óta csökkenő eladásaik vannak, és annak a pár milliónak a felét az USA piac teszi ki (gyanítom, hogy Chrysler formájában). És ez egy 15 neves klasszikus márkát felvonultató cégcsoport.
Ehhez képest a Tesla az utóbbi években folyamatos növekedést mutat, folyamatos terjeszkedéssel és fejlesztéssel, amit ha így megy tovább, akkor 1-2 éven belül behozzák a Stellantist.
Te melyikbe fektetnél inkább?


Shadowbull
(addikt)

Nem en kezdtem a faszmeregetest. A toszde a pont egy olyan tema ami eleg regen erdekel, es eleg sok mindent elolvastam/elolvasok azzal kapcsolatban, nem TC szintu irasoka.


Shadowbull
(addikt)

"Ehhez képest a Tesla az utóbbi években folyamatos növekedést mutat, folyamatos terjeszkedéssel és fejlesztéssel, amit ha így megy tovább, akkor 1-2 éven belül behozzák a Stellantist."

De, gyakorlatilag ki van zarva hogy egy-ket even belul behozzak a Stellantist, leven az kabe 8 millio autot ad el egy evben.

Erdekes latni amugy hogy egy csomo ember komolyan hisz abban hogy ket tipussal 4 szinnel evi tobbmillios eladasokat lehet produkalni.


#16820480
(titán)

Csak a linket kellett volna megnyitnod végül is... 18-ban 4,8m, 19-ben 4,6m és 20-ban 3,6m autót adott el a cégcsoport globálisan :U Tényleg "kábé 8 millió" :D És abban benne vannak a városi 1 literes 3 hengeres autók is, nem 40 ezer €-nál indul a paletta.

Ez is olyan, mint ahogy azt sem akarják elhinni, hogy 2-3 telefonmodellel évi 200 milliós eladást lehet produkálni, aztán ott az Apple. Az összes többi gyártó meg ontja az egymástól is megkülönböztethetetlen modelljeit, és még úgy sem tudják tartani a lépést.


Rolly
(veterán)
Blog

Stellantis most egyesült... nézzük meg 3-4 év múlva, hogy hova jutnak... Persze tuti csökkenni fognak eladási számban de
- Peugeot is csődközelben volt annó és talpra állították,
- majd megvette a senkinek se kellő Opelt és ott is ráncba varták a dolgokat

Az, hogy a chipválság és a belső égésűek csökkenő eladása őket is érinti az valós, de amennyi e208 / e2008-at illetve eCorsat / eMokkat tudnak gyártani meg mellé amennyi plugint azt mind el is adják (és a várólisták nem pár hét max 2 hónap mint a Tesla esetén), hanem 4-6 hónap ... Tehát többre is lenne igény...

Ráadásul 2024-ig jönnek újabb elektromos hajtást is fogadó autóik:
- 308 electric
- 3008 electric
sajnos ezek specifikációjáról sokat nem tudni, de ha 75+-os akku lesz bennük akkor lehet van egy vevőjük :D (308 és e208 tulajként)

Illetve ott a Stellantis közös új platformja amivel elég sokféle autót tudnak gyártani egy platformra... [link]

A jelenlegi bevetendő (2023-ról) elérhető platform szerint tudnak gyártani kis-közép-nagy autókat egy platform rendszeren (valójában több platform de egyre építkezik):
- 37-200 kWh akkut tud a platform
- 70-330 kW-os össz teljesíményű motorokkal...

Ez alapján én örülnék egy stla medium (100 kWh akku + 330 kW-os motor teljesítmény)-ű 308-asnak vagy 3008nak :)


Shadowbull
(addikt)

Te valamit nagyon beneztel. 2020ban 6,2 milliot adtak el, koronaevben, 2019ben egy negyeddel tobbet, iden valoszinuleg meg tobbet fognak.

A PSA egyedul adott el kabe 3 millio autot evente.

Az elektronikai/tavkozlesi ipar teljesen mas kavehaz, az auto nem egy szar telefon, amit evente cserelgetsz, mert nem megy rajta a Fortnite rendesen.


Schuler888
(senior tag)

Te tenyleg csak olvasol a tozsderol, ahogy irod is, mas meg csinalja. Sztem engedd el, mert tenyleg vicceseket irsz ebben a temaban is.
Masreszt, attol szar a tesla, hogy friss cegkent a regiekhez kepest kevesebb autot gyart? Komolyan? Darabszam alapjan dontod el, hogy jo vagy nem... :DDD Nekem se kedvencem a Tesla, de a te ervelesed olyan szinten erzelmi es mellozi a z objektiv szakmaisagot, hogy ez a forumbeli amokfutas mar-mar olyan, hogy elzarkoznanak toled a tesla konkurenciai ;]

Mas.
A stellantis eladasait meg ne mentegessuk azzal, hogy nemreg egyesultek, mert az autovasarlo bem azt nezi, hogy az adott marka/modell milyen ujabb csoportusulas ala tartozik..


Shadowbull
(addikt)

Csinalod? Ugy erted vettel mar reszvenyt, es ettol egybol tozsdecapanak erezted magad? LOL :)

Lathatoan nem sokat fogtal fel abbol amit leirtam, ugyhogy rad fer meg egy kis tanulas. Nem a jelenlegi darabszamrol van szo, hanem a ceg potencialis jovedelemtermelo kepessegerol, es a pillanatnyi arazas ehhez valo viszonyarol.

Na, innen fuss neki meg egyszer.


Rolly
(veterán)
Blog

igen de szokták mondani, hogy a részvénybe a jövőt is beleárazzák... a Teslaval az a baj, hogy bele van árazva
- Elon Musk összes egyéb projektje (pl Space X is) aminek a Teslahoz 0 köze van (jó nullánál több de pénzügyi értelemben külön cég külön projekt)
- A Teslaba be van árazva, hogy a mostani autók robottaxiként tudnak majd működni (nem fognak tudni működni robot taxiként ezt kb mindenki tudja, de a sok-sok részvényes hisz benne és hiszi, hogy az utakon lévő 1-2-3 millió autó már kész robot flotta)
- Bele van árazva, hogy tudnak önvezetni az autók amik még nem tudnak, s őszintén bárkinek aki azt mondja, hogy 1-2 éven belül tudni fognak önvezetni az autók mutatok olyan utat (itthon is de spanyolországban is ahol esélytelen az, hogy a következő 5 évben önvezetés legyen). Ráadásul lásd előző pont szerintem a mostani autók hardver és kamera rendszere se alkalmas az önvezetésre :) szerintem legalább kellene bele az 5G és radar esetleg lidar, mert csak kamerára bízni az önvezetést esélytelen egy felkelő / lenyugvó nap esetén...

Ettől Tesla jó cég és nagy jövő áll előtte... Csak valójában nem ér 7x annyit mint a VW group... szerintem kb 1-1 árazás lenne a fer. És még akkor is 1M vs 10M éves autó gyártási kapacitásról beszélünk. De ami a Tesla előnye az a VW group hátránya... Nagy sok alkalmazottas cég elavult gondolkodásmóddal.

Stellantis... szerintem a PSA elég jól lavírozik a vizeken most akár legyen szó elektromos autókról akár pluginekről... Körülbelül így az egyesülés után a 3. legnagyobb autógyár a világon... Elektromos autóknál az EU-s piacot nézve szintén a 3. (VW Group és Tesla után...)


7Heads Drago
(veterán)

Több kárt okozhat a régi autó lecserélése, mint gondolnánk. Környezetvédelmi szempontból jobb addig kihúzni a régi kocsival, ameddig csak lehet - derül ki egy friss tanulmányból. [link]

„Minél gyorsabban lecserélünk egy autót, az annál több szén-dioxid kibocsátást eredményez. Nincs ez másként az elektromos autók esetében sem, mert amikor növekszik az új autók iránti kereslet, az felgyorsítja a gyártás során keletkező CO2-kibocsátást” – nyilatkozta Shigemi Kagawa, a Kyushu Egyetem Gazdaságtudományi Karának professzora.
[link]

[ Szerkesztve ]


Rolly
(veterán)
Blog

Nem tudom ezt miért nekem írtad....

Amúgy a cikk szerintem erős csúsztatás... Ha egy autó teljes élettartama alatt csak 40% az üzemanyag akkor már az új elektromos indulásnál se lenne rosszabb az akku miatt... És megint nem számolja bele az üzemanyag kitermelést szállítást finomítást...

Plusz attól, hogy valaki új autót vesz a régi nem bontóba megy hanem megveszi más valaki és használja tovább... Ezért is hülyeség a második idézet...

Tehát ma ha valaki új autót vesz választhat, hogy elektromost vesz vagy sem... Hogy a használttal mi lesz nem lényeges, mert más használja a régebbi szarabb autó helyett...

Ha elektromosan vesz akkor az első kb 60-70e km káros anyag kibocsátásával indul tehát 3 évig rosszabb, de utánna már jobb és ahogy telnek az évek egyre jobb lesz...
Ha nem akkor ma jobb lesz a co2ben nézve, de később 3 év után már hatványozottan rosszabb...

Más megközelítésből: két lehetőséged van ... Van 3 millió forintos választhatsz, hogy berakod állampapírba ami kb inflációt hozzá, vagy telepítesz napelemet ami 10 év múlva hozza vissza az árát... Egyik esetben van 3 milliód 10 év múlva +minimális hozam (legyen évi 4 % körül) mondjuk 4,5 milliós, de közben költöttek 3 milliót áram számlára...

Közben a másik esetben van 3 milliód amit kitermelt a napelem... Melyik a jobb?


#16820480
(titán)

Plusz ott van, hogy egy öregebb autónak a hatékonysága csökken rendszeres karbantartás mellett is (nem beszélve, hogy hányan nem tartják karban rendesen, mert arra már nem fussa), tehát a kibocsájtása csak romlik, elektromosnál pedig javul (ahogy zöldül az elektromos hálózat).


Rolly
(veterán)
Blog

igen ezt kihagytam (bár a hatványozottan rosszabb-ba bele értettem :) )
azt már ne is részletezzük, hogy gyárilag se tudják hozni az értékeket :), de ez fogyasztásnál az elektromosra is igaz.

Csak ugye nem mindegy, hogy a gyári adat 4,5 liter és 5,7-tel lehet járni egy autóval (Peugeot 308 1.6 HDI-m ... előző tulaj 6,8-cal járt, tehát még nagyon nehéz lábú se vagyok) Vagy 15 helyett 18 kWh átlagot fogyaszt egy autó... Az arány hasonló de a mögötte lévő környezet szennyezés is hasonlóan nyílik az elektromos javára.


#16820480
(titán)

Igen, bár nem csak a fogyasztásra gondoltam, hanem hogy például egy x éves ICE már nem fogja tudni a gyárilag megadott lóerőt meg gondolom nyomatékot sem leadni, ilyen futópados méréseken ez látszik. Biztosan van öregedése az elektromos motoroknak is, de nem gondolnám, hogy ilyen mértékű (kopás meg egyebek).


Rolly
(veterán)
Blog

ICE esetén ahogy írtad a legnagyobb baj a nem megfelelő karbantartás... van 5-6 millió széthajtott BMW-re de katalizátor cserére, adblue tartályra, adblue folyadékra nincs...

Peugeot 308-as csoportban vagyok (ugye egy ilyen kocsink is van) lejárt garis 3-6 éves autónál már az Adblue kiütéséről megy az elmélkedés... mert tönkrement és nincs 200-300e Ft a javításra... és ez csak az adblue... ugye a mi autónkban van még katalizátor, meg FAP is...

A szervizelése is olcsóbb elvileg az elektromosnak és nincs 4-5 liter olaj amivel kezdeni kell valamit... Bár a régi márkák ezt megoldották (egy sima átnézés az e208-ason, pollen szűrő cserével) 45e Ft... dieselen + olajcserével ez 60-70e... tehát olcsóbb de basszus fél óra és egy 3000 Ft-os szűrőről van szó...


Noukoum
(veterán)

Nem kell hogy pénzed legyen adblue folyadékra ha nem lehet kapni. ;]


Rolly
(veterán)
Blog

Lehet kapni csak korlátozták az egyszerre megvásárolható mennyiséget :) ... 10 liter adblueval kb 10e kmt el lehet menni... A Diesel autónkkal 2-3 év alatt megyünk ennyit és tele az adblue tartály... Hamarabb fog megromlani, mint kifogyni :) ... Az elektromosban lassan 16e km lesz ;)


Noukoum
(veterán)

A mostani fejlemények csak még egy szöget ütnek a hagyományos autók koporsójába. Ne azon múljon már az autózás hogy az oroszok mit szórakoznak a gázárakkal vagy hogy van-e munkaerő aki szállítja az üzemanyagot. Egekben az üzemanyagárak, a hagyományos autó árai folyamatosan emelkednek (használtan is). Egyre kevesebb autót gyártanak, ezért inkább a jobban felszerelt (kvótának is megfelelő) elektromost preferálják a gyártók. Lassan kezd dőlni az az első domino, de ha egyszer elindul akkor villámgyorsan összedől az egész. Már csak egy kormány kéne aki komolyan veszi a helyzetet, mert ha így haladunk akkor garantáltan dízeltemető országa leszünk.

16000 km? Ajaj aksival vigyázz, állítólag 3 év után tönkreszoktak menni… :)

[ Szerkesztve ]


Rolly
(veterán)
Blog

Azért ha átáll Európa elektromos autóra attól még az áram termelés jó ideig az oroszoktól is fog fügni a gáz és közép-európa atom erőművei miatt :(, de persze kevésbé mint most....

8 év teljeskörű garancia van a kocsira, max kétszer cserélnek benne akkut :D


#16820480
(titán)

Mondjuk az atom nem mintha rossz dolog lenne, a jelenlegi hálózati felépítés mellett. Kell valamiből egy baseline termelés legyen.


7Heads Drago
(veterán)

Nah akkor már mindent értek. Nekem meg a Tesla nem tetszik. Köszönő viszonyban sincs egy VW minőséggel. Ami jó az a szoftverük.


7Heads Drago
(veterán)

És amúgy mi a jelentősége az 5mp gyorsulásnak? Tudtommal az e autók a költséghatékonyság és a zöld környezet jegyében születtek. Ha rajtam múlna szoftveresen korlátoznám a gyorsulást. Az általad preferált Tesla 31-ik a listában, szóval gondold ezt a fogyasztás kérdést még egyszer: [link]

[ Szerkesztve ]

üzenetek