üzenetek

hozzászólások


#16820480
(titán)

Plusz ott van, hogy egy öregebb autónak a hatékonysága csökken rendszeres karbantartás mellett is (nem beszélve, hogy hányan nem tartják karban rendesen, mert arra már nem fussa), tehát a kibocsájtása csak romlik, elektromosnál pedig javul (ahogy zöldül az elektromos hálózat).


Rolly
(veterán)
Blog

igen ezt kihagytam (bár a hatványozottan rosszabb-ba bele értettem :) )
azt már ne is részletezzük, hogy gyárilag se tudják hozni az értékeket :), de ez fogyasztásnál az elektromosra is igaz.

Csak ugye nem mindegy, hogy a gyári adat 4,5 liter és 5,7-tel lehet járni egy autóval (Peugeot 308 1.6 HDI-m ... előző tulaj 6,8-cal járt, tehát még nagyon nehéz lábú se vagyok) Vagy 15 helyett 18 kWh átlagot fogyaszt egy autó... Az arány hasonló de a mögötte lévő környezet szennyezés is hasonlóan nyílik az elektromos javára.


#16820480
(titán)

Igen, bár nem csak a fogyasztásra gondoltam, hanem hogy például egy x éves ICE már nem fogja tudni a gyárilag megadott lóerőt meg gondolom nyomatékot sem leadni, ilyen futópados méréseken ez látszik. Biztosan van öregedése az elektromos motoroknak is, de nem gondolnám, hogy ilyen mértékű (kopás meg egyebek).


Rolly
(veterán)
Blog

ICE esetén ahogy írtad a legnagyobb baj a nem megfelelő karbantartás... van 5-6 millió széthajtott BMW-re de katalizátor cserére, adblue tartályra, adblue folyadékra nincs...

Peugeot 308-as csoportban vagyok (ugye egy ilyen kocsink is van) lejárt garis 3-6 éves autónál már az Adblue kiütéséről megy az elmélkedés... mert tönkrement és nincs 200-300e Ft a javításra... és ez csak az adblue... ugye a mi autónkban van még katalizátor, meg FAP is...

A szervizelése is olcsóbb elvileg az elektromosnak és nincs 4-5 liter olaj amivel kezdeni kell valamit... Bár a régi márkák ezt megoldották (egy sima átnézés az e208-ason, pollen szűrő cserével) 45e Ft... dieselen + olajcserével ez 60-70e... tehát olcsóbb de basszus fél óra és egy 3000 Ft-os szűrőről van szó...


Noukoum
(veterán)

Nem kell hogy pénzed legyen adblue folyadékra ha nem lehet kapni. ;]


Rolly
(veterán)
Blog

Lehet kapni csak korlátozták az egyszerre megvásárolható mennyiséget :) ... 10 liter adblueval kb 10e kmt el lehet menni... A Diesel autónkkal 2-3 év alatt megyünk ennyit és tele az adblue tartály... Hamarabb fog megromlani, mint kifogyni :) ... Az elektromosban lassan 16e km lesz ;)


Noukoum
(veterán)

A mostani fejlemények csak még egy szöget ütnek a hagyományos autók koporsójába. Ne azon múljon már az autózás hogy az oroszok mit szórakoznak a gázárakkal vagy hogy van-e munkaerő aki szállítja az üzemanyagot. Egekben az üzemanyagárak, a hagyományos autó árai folyamatosan emelkednek (használtan is). Egyre kevesebb autót gyártanak, ezért inkább a jobban felszerelt (kvótának is megfelelő) elektromost preferálják a gyártók. Lassan kezd dőlni az az első domino, de ha egyszer elindul akkor villámgyorsan összedől az egész. Már csak egy kormány kéne aki komolyan veszi a helyzetet, mert ha így haladunk akkor garantáltan dízeltemető országa leszünk.

16000 km? Ajaj aksival vigyázz, állítólag 3 év után tönkreszoktak menni… :)

[ Szerkesztve ]


Rolly
(veterán)
Blog

Azért ha átáll Európa elektromos autóra attól még az áram termelés jó ideig az oroszoktól is fog fügni a gáz és közép-európa atom erőművei miatt :(, de persze kevésbé mint most....

8 év teljeskörű garancia van a kocsira, max kétszer cserélnek benne akkut :D


#16820480
(titán)

Mondjuk az atom nem mintha rossz dolog lenne, a jelenlegi hálózati felépítés mellett. Kell valamiből egy baseline termelés legyen.


7Heads Drago
(veterán)

Nah akkor már mindent értek. Nekem meg a Tesla nem tetszik. Köszönő viszonyban sincs egy VW minőséggel. Ami jó az a szoftverük.


7Heads Drago
(veterán)

És amúgy mi a jelentősége az 5mp gyorsulásnak? Tudtommal az e autók a költséghatékonyság és a zöld környezet jegyében születtek. Ha rajtam múlna szoftveresen korlátoznám a gyorsulást. Az általad preferált Tesla 31-ik a listában, szóval gondold ezt a fogyasztás kérdést még egyszer: [link]

[ Szerkesztve ]

üzenetek