üzenetek

hozzászólások


Joshi
(titán)

Most akkor ezt hogy kell értelmezni? Hogy Carmack besült a VR-rel? ;] Ja nem, már átadott minden tudást ami VR-ből benne volt és most más területen mutatja meg hogy mit is tud. :DDD Köszönjük Carmack bácsi. :R

[ Szerkesztve ]


Chp
(őstag)

Ne légy már ilyen szarkasztikus vele. :))
Észbontó koponya a fazon - mint tudjuk -, csak kisüt valami finomat majd.


Joshi
(titán)

Tudom, mindig a jó oldalát kell nézni a dolgoknak. ;]


arn
(félisten)

az a 90es evekben volt :) mindenkinek van egy csucs a karrierjeben. itt most csak menekul a sulyedo hajorol - egyertelmu, hogy a vr laz lecsengett, mint a 90es evekben.


bitblueduck
(senior tag)
Blog

Carmack nem game designer, lehet tényleg szoftveres oldalról úgy érzi, hogy az úttörő dolgok belettek tolva a tech stackbe és mehet érdekesebb vizekre. Vagy az is lehet tényleg lelép még valami bukta előtt. De mit kéne még csinálnia? Használható a technológia, normál ember nem hányja szét magát 30 perc után, content meg nem rajta múlik. Meg az se hogy 4k 120FPS alá kell a vas, azért csodát nem lehet tenni ott sem, egy minimum teljesítmény kell.


Joshi
(titán)

Nagyjából ezek Carmack nélkül is megvalósultak volna, de az is lehet hogy nem is tett hozzá érdemben semmit. Félre értés ne essék, én nem akarom fikázni Carmackot, de olyan elánnal kezdte el az Oculusnál a munkát, hogy itt sokan ennél azért többre számítottak. Véleményem szerint ez leégés nevezzük bárminek.


szmörlock007
(aktív tag)

Szerintem meg egyáltalán nem leégés, elmonda ő is, hogy elégedetlen a jatékfelhozatallal ami viszont teljesen független az általa végzett szakmai munkától, sokat fejlődött alatta technikailag a cucc. Az ai-ban meg egyértelműen nagyobb fejlődési görbe van ezek után mint a vr-ban.


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Azért lett volna még mit csinálnia szoftveresen. Nincs fiziológiai korrekció, kalibráció a felhasználó oldalán (legalábbis az Oculus Go esetén nincs) Nincsenek kezelve a geometriai torzítások. Dolgozhatott volna a videos tartalmak előállításának problémáin, hiszen ők vannak a legtöbb információ birtokában a tartalom megjelenítés oldalán. Dolgozhatott volna az Oculus VR kamerákon is, hogy az általa kritizált tartalmakra nagyobb hatása legyen.

Az ő piacuk csak részben függ a generált tartalmaktól, főleg hogy azokhoz komoly gép is kell. A VR képeknek, videóknak szerintem nagyobb hatása lett volna az egész szegmensre, és ahogy a youtube-on, itt is az amatőr szegmens adhatta volna a tartalmak nagy részét, de nekik kellett volna egy könnyen kezelhető minőségi VR kamera, amit az Oculus elfelejtett prezentálni, a többiek meg elég gyenge minőséggel áltak elő.

Ez kb. olyan mintha a TV hőskorában csak a megjelenítésre koncentráltak volna, a kamerák meg maradtak volna fapados szinten. Az élményhez mindkét oldalt fejleszteni kell.

Amúgy nekem is úgy tűnik, hogy menekül a süllyedő hajóról, de tényleg nem tudjuk, hogy mit tett hozzá eddig a dologhoz, mennyire volt megkötve a keze anyagilag, illetve döntése a projektek irányára.


aginor
(addikt)
Blog

Sosem láttam benne azt a zsenit, amit annyira ajnároznak egyesek, és valljuk be, a doom-okon kívűl nem csinál semmi forradalmit. A VR-el sem tudott csodát tenni, ahogyan az AI-val sem fog.
Én azt érzem rajta, hogy kétségbeesetten meg akarja ismételni a kilencvenes évek csúcsát a karrierjében és emiatt vándorol egyik helyről a másikra, amikor már látja, hogy ott ez nem fog sikerülni, ahogyan Ő maga is fogalmazott "amíg nem lesz túl öreg". :U ;]


dabadab
(titán)
Blog

"Sosem láttam benne azt a zsenit, amit annyira ajnároznak egyesek"

Jó, mondjuk mennyire vagy otthon a 3D programozásban? Mert ha semennyire, akkor ez nem olyan nagyon meglepő.


bot1978
(senior tag)

Lecsengett? Marhaság.
Sorold fel hány versenyképes mai videojátékban lehet úgy bekapcsolni a VR támogatást, mint a Dying Light-ban és rájössz, hogy nem lecsengett, hanem szándékosan elgyerekjátékosították.
Ugyanaz a tartalombutítás megy, mint a 3D moziban. Ha csak animációs mesefilmek vannak 3D-ben, akkor lecseng az, persze.
Nézd meg az Oculus store-ban a megvásárolható játékokat. Kb. a 90% egy max 6-12 éves korosztályba sorolható botrányosan bárgyú és bénán kinéző lövölde.
Az lehet a gond a VR-ral, hogy túl jó.
Ha a jachton kokózás nem elég elit, nem elég top élmény, akkor kevésbé lehet lehúzni a népet a tőzsdén és gondolom az extrém gazdagoknak nem tetszik ha valakinek elég az, hogy a fejére húz egy tech cuccot és pont leszarja a cégét meg a részvényét.
Lehet, hogy rosszul látom, de látványosan felülvezérelt és szándékosan lealjasított lett az egész.
Abból ami ma létezik sokkal, de tényleg nagyságrendekkel többet ki lehetne hozni.


s912
(aktív tag)

Megjött az esze Carmack papának. Hagyja is ott Cukibácsiékat.. Amit tudott, letett az asztalra VR-el IS kapcsolatban. Ééééés. Jöhet a Skynet.. :)


strogov
(senior tag)

"Kb. a 90% egy max 6-12 éves korosztályba sorolható botrányosan bárgyú és bénán kinéző lövölde"

Mert ezt lehet olcsón, gyorsan megcsinálni. Ez a 22-es csapdája amit valakinek fel kell oldani. Ameddig nincs több 100 millió eszköz a felhasználóknál addig nem éri meg több száz millió USD-t beleölni egy játék fejlesztésébe. Ameddig nem lesz valami amiért kiadjanak az emberek több ezer USD-t egy eszközre, addig nem lesz több 100 millió eszköz a felhasználóknál.
Konzoloknál megy a finanszírozás ami garantálja, hogy nem lesz nagy bukta. Mobilon kezdetben szintén beszálltak pénzzel, marketinggel egy-egy húzó címbe. VR-nél egyelőre egymásra várás van.
VR-rel nem foglalkozom, mert szerintem bukó, de AR-hez nagyon sovány a jó fejlesztő eszköz kínálat. Nagyon sokat kell tákolni ha jót akarsz. Ha VR-nél is ez a helyzet akkor az nagyon megdrágítja a fejlesztést, és az időtállóságot is csökkenti, mert a tákolásod neked kell húznod verzióról verzióra.
AR-re az apple nagyon rárepült, és nagyon el is húzott. Nem csodálkoznék ha a spájzban már faragnák a hozzá tartozó cél kijelzőt (szemüveget, vagy mást).


Z10N
(veterán)

Ebbol is latszik, hogy lovesed sincs a munkassagahoz...

"a doom-okon kívűl nem csinál semmi forradalmit"
Azt ugye vagod, hogy a 3d programozas teruleten meg csinalt egy ket dolgot tul az id tech1-n (id tech 2, 3, 4, 5). Amikbol sok open source lett. Mutass mar olyat aki ilyet csinalt az utobbi 20 evben. De ezen kivul ott van az Armadillo Aerospace, az X-Prize, diszdoktori cim, szamos dij es kituntetes, stb. Termeszetesen nem kell ajnarozni, de sok mindenben uttoro volt es a szemlelete, illetve a hozzaallasa az ami tekintelyt parancsol. Sokan vehetnenek rola peldat.

"A VR-el sem tudott csodát tenni, ahogyan az AI-val sem fog."
Te aztan mar csak tudod. Te milyen eredmenyeket ertel el eddig ezeken a teruleteken. Meg mi az, hogy csoda? Mintha kotelezo lenne neki. Egyebkent meg VR tartlamat is kell am kesziteni, ami nem az O feladata. A keretrendszert es a hardvert finomitotta/javitotta, ami sokat jelent.

"Én azt érzem rajta, hogy kétségbeesetten meg akarja ismételni a kilencvenes évek csúcsát a karrierjében és emiatt vándorol egyik helyről a másikra, amikor már látja, hogy ott ez nem fog sikerülni"
Vagy csak optimalisan kihasznalja az eroforrasait es mindenhez hozzatesz valamit es nem fasul bele egy adot szakteruletbe, amikor friss/mas otletekkel tudna lenditeni mas teruleten.

Ui: Amugy meg ajanlom figyelmedbe ezt a "rovid kis reszt", illetve ezt az interjut megnezni.

[ Szerkesztve ]


aginor
(addikt)
Blog

Ok.. :C


dabadab
(titán)
Blog

Hát, akkor köszönjük a topikhoz való értékes hozzászólásaidat.


aginor
(addikt)
Blog

Szintúgy, és már mehetsz is vissza imádkozni hozzá.. :P


arn
(félisten)

de hat te is ugyanazt irod... nincsenek tartalmak, nem kell a hw sem.


dabadab
(titán)
Blog

Bocs, de annyit tettél hozzá a beszélgetéshez, hogy teljesen fogalmatlanul beszóltál. Kaptál rá elég rendes választ, erre bedurciztál és még több fogalmatlan beszólást dobtál be.

Szerinted ennek volt bármi értelme?


s912
(aktív tag)

Kiengedte a gőzt? :DD

üzenetek