üzenetek

hozzászólások


Interceptor
(addikt)

Persze ne zavarjon, hogy már a 3. ember mondja, hogy valami nem stimmel a hozzá állásoddal, "gondolkodásoddal". Nyomasd csak így tovább a "szakértést".


Joshi
(titán)

Általában olyan ember érdeklődik egy játék eszköz után aki alapvetően játszik. Pl nem vesz kormányt az, aki soha nem játszott autós játékkal. A VR sok játék kategóriában képviseli magát, szóval mindenki megtalálja magának elsőre is azt ami érdekli. De igazság szerint az első ismerkedés a VR-rel nem is arról szól, hogy autós játékban top időt fuss, vagy hogy egy lövöldés játékban kiváló teljesítményed legyen. Pont erre találták ki a demo anyagokat, számtalan van belőle és tökéletesen megfelel arra, hogy elcsábítsa az embert. A lényeg ilyenkor hogy átjöjjön a feeling, átéld ezt a világot. Persze miután lesz egy saját VR eszköze az embernek már sokkal részletesebben szemügyre veszi főleg a hibáit/hiányosságait.

A hangszeres hasonlatod teljesen más, én nem keverném ide.

[ Szerkesztve ]


abéla
(senior tag)

A grafikai megjelenítés terén azért vitatkoznék a kijelentéseddel, szerintem egy oculus S jelenleg hozza a pár évvel ezelőtti gfx szintet, de ami a lényeg hogy kb lesz*rod, mert annyira durva váltás monitorhoz képest.
Múltkor mondtam havernak hogy kb egy shoot 'em up vs. modern fps élmény-különbséghez mérhető az amit megtapasztalsz a VR-t kipróbálva.
Mondom ezt úgy hogy toltam még rendesen Commando-t, Alien Breed-et, végig Doom/ HL/ BF / COD/ ..stb szépen sorban.
És VR-t DK2-vel kezdtem 4 éve, majd nemrég oculus S-sel folytattam (köztes lépést kihagyva).

Amiben igazad van, hogy az elterjedéshez alacsonyabb ár kell, bár szerintem nyugati/us viszonyok között az oculusok (S / Quest) 400$ -os ára már kezd elég jó lenni--> pörög is a bisznisz odaát.

Az sem teljesen fedi a valóságot, hogy nincs tartalom, valóban 3-4 éve kissé szegényes volt, de beindult rendesen.
Jönnek/vannak jó tartalmak (sztem az alant szereplők mindegyike megállná a helyét nem-vr-ben is, kiváló játékok/élmények -már amelyiket ki tudtam próbálni- és ezek csak az általam kipróbálandók listája):
fps :Arizona Sunshine, Onward, Zero Caliber, Contractors, Robo Recall, Blade and Sorcery, SuperhotVR, Batman Arkham, Spider man,
kaland : Stormland, Asgard's Wrath, Lone Echo I-II, Vader Immortal I-II-III, Fallout/Skyrim VR, In Death, Sacralith, Defector,
doku: Google Earth VR, ISS, Apollo11, Everest, Chernobyl VR, Blue, Jurassic Park, Titanic Vr
ritmus/sport : Beat Saber, Pistol Whip, The Climb, Creed, The thrill of the Fight
szimek: Elite , Asetto Corsa, Project Car, Wingsuit, Dirt Rally, DCS, Aircar, War Thunder
furi, de jóféle : Drunken Bar Fight, Job Sim., Wrench, Hotel RnR,
ami jön (és kell): The Walking Dead (survivor horror/rpg), Medal of Honor: Above and Beyond (nagyon jó hnagulata van eddig)

Szóval látod ez csak az én listám, ezen kívül min. 4-5x ennyi, bőven értékelhető cím van(sőt).

Én magam is szemüveges lévén, nem osztom a szemüveg-kifogás teoriát sem, kb egy szemüveg árának 1/3-1/4-ből (25k) van lencsefeltét (optikus által felírt paraméterekkel).

Ami a gond, hogy az embereknek sokszor nincs ideje, energiája ennyire komoly immerzióhoz.
Na meg a konzol-kanapé effektus: lehuppanok, ne kelljen rákészülnöm, ne kelljen beállítanom, ne kelljen megtanulnom... ne kelljen semmit se. (szerintem ez a stream-twitch közvetítések iszonyat népszerűségének korában egyáltalán nem elhanyagolható szempont)

Na és a kognitiv disszonancia redu: ha nincs mani/idő vagy lusta/punnyadt vagy nyilván ki kell mosdatni magad, ergo a VR meghalt, hülyeség, hányat, nincstartalom. (ált. alany ne magadra vedd)

De jja, néhány órás Onward, meg Elite után én is ide írogatok, ahelyett hogy , nyomnám tovább. (kell a pihi nna :DDD )

[ Szerkesztve ]


eami
(addikt)

szemüvegeseknél is max annak kellhet külön kiegészítő aki közelre nem lát jól. a rövid látóknak nem kellene hogy gond legyen, hiszen ott van a szemük előtt display :D


Necroman_Mk2
(őstag)
Blog

Nem túl bíztató egy ilyen nagy név "lelépése", ugyanakkor abban is igaza van, hogy a VR fejlődése és elterjedése lassabb, mint amire ő is számított. Persze a másik oldalt is meg lehet érteni, mivel sokan még mindig ódzkodnak a technológiától, annak vélt vagy valós ellenokai miatt. Mondjuk én nem vetem meg, sőt, volt szerencsém teremnyi walking attractionben is részt venni - hát, tényleg más úgy lövöldözni kétméteres démonokra, mint egy monitoron át. A múltkor egyébként volt nálunk a cégnél VR bemutató, sokan ekkor tapasztaltak először ilyet. A legnépszerűbb a Richie's Plank Experience volt, természetesen egy valódi deszkával, de volt ott hullávasút, Kitchen Demo meg egy autóverseny is.
A "bazári látványosság" hangoztatóit meg emlékeztetném, hogy annak idején a videojátékok is hasonló bazári látványosságként indultak az árkád termekben. És látjuk, hova jutott a dolog! ;)

(#9) aginor A játékok megítélése ízlés dolga, de a 1990' években készült id Software játékok technikai téren mind-mind nagy előrelépést hoztak , kikristályosítva az FPS műfajt. Sőt, ilyen szempomtból még a Doom 4-t is ide lehet venni, pl. a poly-bump miatt.

(#36) Alchemist Játékstílusa váltogatja, de az biztos, hogy egy sport minijáték gyűjteményt után nem fogok kattintgatós módon játszani. A golf esetében ez hatványozottan igaz.

(#39) bot1978 A VR egyik réspiaci túlélését (a vágyott sikerig) én is az autós szimulátorok nagy rajongótáborában látom. Mert TÉNYLEG nem ugyanolyan egy monitoron játszani, mint VR-ban.
Nem lepődnék meg, ha idővel az autóversenyzős e-sport versenyek csakis VR-ban mennének.

(#38) ceia Ha a 3D házi mozi bukására célzol, akkor jelezném: ez picit más. Ott tényleg számított, hogy egy teljesen elsötétített teremben nézed-e a filmet több méteres vásznon, vagy otthon, nem teljesen izolált sötétségben egy max. 2 méteres képernyőn.

(#43) abéla A VR játékok szándékosan "igénytelenebbek" grafikailag a képernyős társaiknál, mivel itt a framerate stablitiása sokkal fontosabb, már csak egészségügyi szempontból is.


bot1978
(senior tag)

Az igazi túlélés a két lábon állás lenne, ha nem az unokáknak vennék, hanem maguknak és ha az unoka ott van akkor játszana vele.
Űrséta, mélytenger, vulkán belseje etc. csomó olyan hely van, ahol élmény lenne körülnézni és nem juthatsz el oda. Az ismeretlen mindenkit érdekel többé kevésbé csak ezekhez magas(abb) felbontás kell, hogy igazi élmény legyen.
Beütött nagyon ez a bányászláz és nem is igazán amiatt, hogy felment a VGA-k ára sokkal inkább amiatt, hogy maga a számítási kapacitás árazódott be, így a jövőre is leárnyékolja az egészet.
Meg nagyon hiányzik az a 3 év, amiből kettőben már ezerrel a több (magos)GPU-t kellett volna fejleszteni, nem az öreg sorozatokat gyártani ezerrel.

Az teljesen nyilvánvaló, hogy csak az az út járható a jó VR felé, ha felszeleteljük a képet és a GPU-k egyenkét egy-egy szeletét számolják csak a képnek, aztán a végén egymás mellé tesszük a megjelenítő előtt. Minden más esetben annyi a pixel, hogy egyszerűen nem lehet egy GPU-val lenyomni 2db 4K kijelzőre 60FPS-t. Csak hát ez még ott tart, hogy most kezdjük a fejünket vakarni, hogy hogyan legyen, mert az elmélet szép, hogy valami több magos GPU, csak aztán a gyakorlatban itt is gond van, meg ott is gond van.


robohw
(aktív tag)

Ezek már életképesebb érvek, de azért az összességében mégis csak megfontolandó, hogy ha egy COMDEX-en nem képes robbantani a technológia.

Már pedig hiba bármiben lehet, egyedül a piacban nem.
Értem ez alatt azt, hogy ha bármit létrehozol és még sem tudod pénzzé tenni, akkor arról nem a vásárlók tehetnek.


Necroman_Mk2
(őstag)
Blog

Nem mélyedtem el a VR programozásban, de szvsz ha az "egy kép feldarabolása" működne, akkor ezt használná mindenki. Valamiért azonban mégis a szemenkénti renderelést használják a fejelsztők, aminek biztosan van valamilyen, nem túlságosan hangoztatott oka.

Amúgy a Facebook helyében, ha van egy kis esze, akkor támogatnám a következő holdmissziókat, cserébe azonban VR kamerát kell fölszerelni a roverre, amivel akár élőben lehet mind a leszállás, mint a jármű mozgását követni. Szerintem megdobná a VR sisakok eladását.


robohw
(aktív tag)

"de szvsz ha az "egy kép feldarabolása" működne, akkor ezt használná mindenki. "

Ez így Igaz.
Egy-egy képkocka hatékony tömörítése egyszerűen nem valósítható meg soronként.

üzenetek