üzenetek

hozzászólások


dr.Mura
(tag)

Az "elektromos autóba váltót" történet teljesen reális, hiszen az elektromotornak is van ideális működési tartománya (egyrészt hatásfok, másrészt nyomaték vagy teljesítmény szempontból - és ezek nem is esnek egybe). Nem annyira "kényes", mint a belső égésű, de ebben is vannak tartalékok.

A váltó azonban hoz több egyértelmű hátrányt - plusz súly, plusz karbantartás, plusz hibalehetőség. Valószínűleg amikor már nincs további optimalizációs lehetőség, akkor mennek majd erre rá (régen a benzinmotorokon is csak 3-4 sebességes váltók voltak, mostanra meg van 10 sebességes is, bár az már inkább csak marketing-történet).

A villany-hajtásban bőven van még optimalizációs lehetőség sok gyártónál - meg kell csak nézni, hogy egy Hyundai Ioniq Electic ugyanazzal a sebességgel és ugyanazon a távon 15-20%-kal kedvezőbb fogyasztást tud produkálni, mint a nála újabb fejlesztésű Leaf II (ami szintén nem egy rossz autó - csak a Hyundai mérnökei valamit jobban csináltak), így egyes körülmények mellett (autópálya, hideg idő) a 28 kWh-s akksival többet megy, mint a Leaf II a 40 kWh-val.

üzenetek