üzenetek

hozzászólások


jUUh
(addikt)

Itt a videó, amire szerintem te gondoltál :))


Cifu
(félisten)
Blog

Szerintem hamarosan úgy is beindul itt is az elektromos autózás vs. realitások témakör.

Én azért pár apróságot bedobnék a közös tudatba:

1.: A kúton a benzin és a gázolaj nagy mértékben az adók miatt kerül annyiba, amennyibe. Az ár több, mint fele a jövedéki adó, a KKKSz ("készletezési díj") és az Áfa. Amíg kevés az elektromos autó, polkorrektségből elnézi az állam, hogy ezt nem fizeti meg az elektromos autó tulajdonosa. De ahogy anno az LPG / CNG üzemanyagnál is történt, itt is előbb-utóbb bizony be kell jönni valami adófélének, különben nagyon sok adóbevételről kell(ene) az államnak lemondania. Amiről nem fog lemondani...

2.: Az elektromos autó annyira környezetbarát, amennyire az elektromos hálózatba pumpált elektromos energia. Itthon ez főleg atomenergiát és fosszilis erőműveket (szén, földgáz) jelent, a megújuló energia szerény szelete csak a tortának. Csakhogy már így is alsó hangon importra szorul az ország, és bár optimisták az előrejelzések, de ha jelentősen nőni fog az elektromos autózás, akkor bizony kis hazánk tartós energia-importra rendezkedhet be. Plusz lehet építeni Paks3-at is egyből...

3.: Ami nagyon kellemetlen lehet még a hazai elektromos hálózatra, csak gondoljunk bele, hogy a "sima" 230V-os hálózaton mondjuk 10kW-ot vesz fel a kocsi töltése a gyorstöltővel. Este meg mindenki az utcában rádugja a sajátjára a kocsiját....

Félreértés ne essék, nem vagyok az elektromos autózás ellen. Csak a megfelelő háttérre (úgy jogi, adózási, mint elektromos) lenne szükség hozzá.

[ Szerkesztve ]


vicze
(félisten)

"Olyan ez mint egy állítható motorfék benzines autóknál (csak annak több értelme lenne)"
Igen hőt termelni a nagy világba sokkal értelmesebb mint visszatölteni az aksit...

Én azt nem értem, hogy mit nem értesz azon, hogy az egész egy +fokozat az energia visszanyerésben, ami megállítja az autót. Minél agresszívabb az energia visszanyerés annál több energiát nyer vissza a lendületből és annál hatékonyabb az autó. Minden energia visszanyerő rendszer több fokozatú, és elég drasztikusak a fokozatváltások.

Egy elektromos autóban alapból, csak a legutolsó fokozta a fékre lépés esetében is hogy valósan a féktárcsát használja a rendszer. Élőszőr a fékezés mértékékétől függően az energia visszanyerést növeli, hogy egyre jobban lassuljon az autó, így maximalizálva a visszanyert energiát.

Nekem az jön le, hogy az egész energia visszanyerés nem tudod értelmezni megfelelően, és leragadsz az üzemanyagos berögződéseknél, amik egyszerűen nem működnek.
Mintha folyamatosan váltogatni akarnál, mert azt képzeled, hogy az hatékonyabb.


vicze
(félisten)

Hatótávot kihagynám, az egyértelmű, mindenki maga kell tudj, hogy számára megfelel-e vagy nem.

1. Nyilván. Magasabb útadó és kész, rövidtávon (10-20év) olcsóbb, hosszútávon minimálisan olcsóbb.

2. Az elektromos autó állagosan környezetszennyezőbb mint jelenleg egy más típusú, abban az esetben, ha nem valami iszonyat öreg környezet szennyező fekete rendszámos izéről cserélsz. Megint csak rövid távon környezet szennyezőbb, hosszútávon nem.
Igazából arról van szó, hogy meg tudod-e oldani az elektromos áram eléggé zöld úton való ellátását. Nézd csak meg, hogy Tesla hogy csinálja. (Én személyesen az atomenergia mellett vagyok, mert a napenergia nem fenntartható.)

3. Leírsz egy nagyon valótlan esetet, mert nagy tömegben mindenki otthon fogja tölteni, pontosan akkor amikor az elektromos hálózat a legkihasználatlanabb és túlnyomórészt a nagy semmibe termel veszteségesen, azaz éjjel...


etejedu
(őstag)

Tesla 3 Leaf áron és boldogság! (Lenne ha lehetne kapni). :)


Mura
(csendes tag)

Nissan E-NV200 Evalia. 7 üléses, a Leaf hajtásláncával majdnem megegyező a hajtáslánca, csak ebben van akku hűtés is (ami segít akkor, ha naponta többször akarod villámtölteni az autót, mert az eléggé felmelegíti az akkut). Eredetileg taxinak tervezték, tehát kedvenc gyermekeim hurcolására tökéletes.


Mura
(csendes tag)

:DD Thanx!


Mura
(csendes tag)

Szerintem érdemes utánanézni, a Leaf I-et csak a 190 LE-s Passat DSG-vel tudja tartani, a Leaf II-t pedig csak a 240-es (szintén DSG-vel).

Természetesen lehet 11 M-ért a Leaf-et körbeautózó kompaktot kapni. És 11 M-ért lehet a kompaktot körbemotorozó motorokból kettőt is kapni. Sőt, ha adsz 11M-t a Kspeed-eseknek, akkor annyiból egy olyan Evo7-est építenek neked, amelyik a motorokat is körbeautózza.

A kérdés viszont az, hogy nulla fenntartási költséggel tudják-e mindezt (mert az elektromos autónál a fenntartás kimerül a kötelező gumik + évi 1 db 28e Ft-os szerviz költségben, illetve én casco-t is kötök). Áramot vagy köztéren, vagy itthon napelemről, és nincs
- olaj
- kuplung
- kettőstömegű
- váltó (manuális vagy automata, sima vagy duplakuplungos)
- turbó, kompresszor
- injektor
- izzítógyertya
- alacsony és nagynyomású üzemanyag-szivattyú
- hatszögletű olajszivattyú-tengely
- PD-elem
- vízpumpa
- vezérműszíj/-lánc
- EGR
- DPF
- katalizátor
- lambda-szonda
- légtömegmérő
- örvénycsappantyú


vicze
(félisten)

"kedvenc gyermekeim hurcolására tökéletes."
Amelyik gyerekedet meg utálod azt a VW dízellel viszed. ;]

Vagy fenyegetheted, hogy ha rosszak vagyok a dízellel viszek iskolába. :DDD

Bocs nem tudtam kihagyni. :B

[ Szerkesztve ]


D1Rect
(félisten)
Blog

Nem tudom, hogy fogják megoldani az adóztatást, ha felcsűrök a tetőre egy napelemet és azzal töltöm az autót.

Kivetnek minden elektromos autóra évi 1mFt adót?
Felhúzzák őket a lámpavasra.

[ Szerkesztve ]


ncc1701
(veterán)

Ne aggódj, megoldják, nyugodj bele, amint az autók jelentős része vellany lesz, eltörlik az összes kedvezményüket.

A lámpavas az jogos, de sztem ne menjünk bele, mert nagyon sok olyan balhé volt, amiből nem lett semmi, és simán lóghatnának. Magán nyugdíj pénz államosítása, majd ellopása plö.


Burt1793
(veterán)

Persze, simán megfogja egy 2 literes tdi a villanyautót, szerintem az a változás most, hogy ugye a villanyossal nem kell sebességet váltani, csak lepadlózza az ember, a belső égésű motoros autók nagy része pedig manuál váltós, amivel tudni kell rajtolni (persze manapság a 10 milliós ársávban már a kompakt autók között is keresni kell a nem automatát, egy automata 2.0 tdi-nek 0-50-nél sem ellenfél az e-golf és azt is csak padlózni kell).
Figyelj, 2 literes tdi golf, jól extrázva kerül 8 millió forintba, akár automatával. 30 ezrenként kell kötelező szervizelésnél 50-60 ezer forintot költeni rá, 4 év, 200k km gari van rá, addig tartjuk meg. Most van benne 150 ezer km, semmit nem kellett rá költeni a kötelezőn kívül. Most is a szalonból kihozott nyári gumi van rajta (eco-cucc, nem kopik, annyira nem is tapad, 2,8baron jár), persze téli gumit kellett rá venni, külön felnin van.
200 ezer km-nél, jövőre elmegy jó 3 millió forintért. Tehát 5,5 liter * 2000 * (~370 forint) =~4 millió forint az üzemanyagköltség, vagyis 9 millió forintból meg van kb a 200 ezer km 4 év alatt.
Fogyasztása 5,5 liter/100km, egyáltalán nem spórolósan. Persze másfajta használatban van, városban ritkán megy.

[ Szerkesztve ]


vicze
(félisten)

Pont úgy fogják csinálni, ahogy a spanyoloknál adóztatják a napelemeket, egyszerűen kivezetik fokozatosan a kedvezményeket(lásd Norvégia), és lassan kivetik rá a növekvő adókat. Ez a legkisebb probléma, csak el kell érni hozzá a kritikus tömeget, de attól nagyon nagyon messze vagyunk.

Burt1793: "villanyossal nem kell sebességet váltani,"
Ég világon semmi köze ehhez. Nézz utána hogy működik a villanymotor és mi a különbség a kettő között, egyszerűen akkora nyomatéka van, hogy a egy tökéletes CVT-t is otthagy a fenébe csinálhatsz akármit.
Ez arról szól, hogy azonnali hatalmas nyomaték áll rendelkezésre 0mp alatt. Egy elektromos autó gyorsulásának a korlátja kb. a gumi tapadása semmi más.

[ Szerkesztve ]


dnelb
(veterán)

azt se tudod melyik rendezvényen vagy :DDD [link] [link]

[ Szerkesztve ]


Mura
(csendes tag)

A dízelnek nagyon is megvan a helye - az autópályán. Volt alkalmam már beletenni dízelekbe jó félmillió kilométert, szeretem is a karakterisztikáját egy jó turbós dízelnek (pl. az S80 D5-öt nagyon szerettem, szintúgy a Passat PD-TDI DSG-t, de a Ford-os TDCi-k közül a kétliteresek is finomak). A villanyautó pont ott van viszont elemében, ahol egy dízel elvérzik - város-elővárosban. Volt alkalmam hosszabbn városi használat (óvoda-járatok rendszeresen) után az S-Maxot szervizeltetni - éppen csak a torka nem volt véres, holott rendszeresen kivittem autópályára is (munka folytán egy-egy Győr-Vásárosnamény úton volt lehetősége "levegőt venni"). A turbós dízel (vagy benzines ugyanúgy) a közvetlen befecskendezéssel együtt bekormolódik, lerakódik a szutyok a szívócsatornában, az EGR szelepnél, mindenhol. Városban egy villanyosnak nincs párja.

[ Szerkesztve ]


Burt1793
(veterán)

Ismerem a villanymotorokat és a benzineseket is. Egy 2.0 tdi 340 Nm-t tud 1700-as fordulat felett, márpedig egy padlógázas gyorsításnál 2800 és 4000 között van a fordulat, ahol végig meg van a 340 Nm és 130-150 lóerő a fordulatszám fv-ében. Persze nem tudjuk az adott villanymotor karakterisztikáját pontosan (persze a neten talán fent van, ahogy a véghajtás nyomatékmódosítása is), ettől függetlenül, ha igaz a 7,9 másodperces gyorsulás, akkor azzal épphogy megveri a 2.0 tdi-t 0-100-on, a dsg gyorsan váltogat, így tud menni végig a villanyautóval.

ui.: egyesben nem is adja le ez a dízelmotor a max. nyomatékot, gyorsan leforog a fokozat, nem is épül fel a turbónyomás.

(#35) Mura: Ez biztos, városban nem is használok autót, ott a motor, bkv. 5 km-nél rövidebb útja nem nagyon volt még ennek a tdi-nek. :D

(#34) Krisztián: Pontosan, ráadásul ez egy régi passat. Méretben amúgy is a golf passzol a leaf-hez és az e-golf-hoz, ami könnyebb 200 kg-mal a passat-nál, a 150 lovas tdi golf szó nélkül legyorsulja ezeket. No nem mintha ez ennyire számítana, de tényleg a váltáson múlik a dízellel kettőt is kell váltani 100-ig.

[ Szerkesztve ]


dnelb
(veterán)

a villanyosok azt hiszik versenyautókban ülnek, mert az van a fejükben hogy nyomaték = teljesítmény ;] :DDD


-FLY->
(őstag)

Ezekre lehet amúgy vonóhorgot rakni? Motorcsónak futóhoz, trélerezésre alkalmasak? Gondolom mindenképpen csökken a hatótáv, mert jóval nagyobb kakaót kér a motor az akkutól és a hatékonysága is erősen romlik a motornak + a hő (lemágneseződik ;] ).

[ Szerkesztve ]


Aprósólyom
(addikt)
Blog

Illetve jól tudom, hogy a zöld rendszámosnak nem kell venni parkolójegyet? Nem csak pénz hanem idő/macera is a parkolójegyezés.
Tényleg főleg városi használatra, vagy elővárosi ingázásra éri meg elektromos autó. De már a Hybrid is sokkal jobb, mint a benzin. Prius plus-ra nekem a taxis azt mondta, hogy kb 5 literből eljár a városban. Nem indult meg sosem keményen, szóval el is hiszem. 5 liternél meg már csak motorokat találni, vagy ami jobban fogyaszt városban. Vagy egy Lupo 3L. :)


brumi1024
(veterán)

Nem csak hogy utánanéztem (ott a link, az mérés, nem hasraütés meg szerintem), próbáltam mind ezt a 190 lovas TDI-t, mind egy i3-mat (ami gyorsabb a Leafnél). Egy a baj az érveléssel: a Leaf nem egy 11 milliós kompakt, hanem egy 6 milliós, legalábbis ami az adottságait illeti. A beltérminőség, az anyagok, a zajok messze nem ott vannak, ahol egy 11 milliós prémiumkompaktnál lennének. Itt annyiról van szó, hogy előre kifizeted az árral a karbantartást és az első x év fenntartását.

(PD elem már régesrég nincs)

vicze1: 340 Nm nálam nagyon messze van a hatalmastól. A duplája lenne az, amire inkább azt mondom, hogy sok.

[ Szerkesztve ]

üzenetek