üzenetek

hozzászólások


vicze
(félisten)

Ah...

Nem arról van szó, hogy megelőzöl-e egy szerencsétlen Leaf-et egy GTI-vel, hanem hogy pirosnál ha akar ott hagy-e mint a szar, és megsúgom hogy ott fog hagyni. Ez tény és nem igazán értem mit kell rajta vitatkozni, azt is leírtam, hogy miért van így, és hanem látod be akkor nem, nem érted hogyan működik egyáltalán nem.
Meg egyszer azt nem érted meg, hogy a nyomaték azonnal minden nemű késleltetés nélkül van leadva, ez egyszerűen a motor tulajdonság semmi köze a váltóhoz, vagy bármi máshoz.
Emlekztetnék mindenkit, hogy 0-50/70-ről volt szó, ahol az elektromos autónak a legnagyobb előnye van, mert már nem tudom hányadot mondom, azonnali a teljesítmény leadás, nem kell felépíteni, mint hagyományos motornál.
Egyszerűen csak ülj be egy értelmes elektromos autóba és megérted.

És nincs elektromos autóm és nem is lesz jódarabig, egyszerűen hülyeséget ne állítsunk.


Mura
(csendes tag)

A Leaf nem egy 11 milliós belső égésű motorral szerelt autó, hanem egy 11 milliós, villanymotorral és akkumlátorral szerelt autó. Nem is állított mást senki.

Számomra az autó közlekedési eszköz, eljuttat A-ból B-be, lehetőleg a legalacsonyabb költséggel. Ezt jelenleg az E-NV200 tökéletesen teljesíti. Ha valakinek az autóval történő önkifejezés megér annyit, hogy évi súlyos százezreket költsön rá - az ő pénze, arra költi, amire akarja.

A Leaf II egyébként zajok tekintetében - hasonlóan az i3s-hez - rendkívül jól szerepel, a zajszintje messze alatta van a legtöbb ICE-s autónak (természetesen egy Lexus 500h vagy egy új Audi A8 hasonlóan halk befelé - csak éppen háromszorosáért, mert ugye ezek luxuslimuzinok).

Elég baj lenne a sok PD-TDI tulajdonosnak, ha nem lennének PD elemek - szerencsére most már a jobb konstrukciójúak vannak a polcokon, én még kénytelen voltam végigszenvedni, amíg a VW egyenként kicseréli garanciában a Passatomon mind a négyet. Sok-sok PD-s autó fut még, és fog is futni még egy jó darabig.

340 Nm bármire elég a városi forgalomban, és normál közlekedés mellett is. Ha valaki autóskártyát akar játszani, annak pedig ott a Tesla, amelyik mindent visz, mint az aduász (megvan az a videó, ahogy egy Tesla X legyolsul úgy egy Alfa 4C-t, hogy egy másik Alfa 4C-t vontat egy rákötött póton?)

Lehet, hogy csak öregszem, de negyvenen felül már nem hoz lázba az autós f*rokméregetés.


Mura
(csendes tag)

Ott a pont.


dnelb
(veterán)

ti nagyon elvagytok tévedve :D
ha akar ott hagy-e mint a szar, és megsúgom hogy ott fog hagyni
tudod mennyi a csoda leaf 0-60ig ? 3.8 s . Egy GTI Golf ? 3.5s. Egy sima SZÍVÓ sport swift? 3.7s :D
De elmondom 0-140ig nincs olyan pont ahol gyorsabb a leaf a swiftől pl :DDD ott meg letilt.. :D Kezdem azt hinni nem ültetek még normális autókban és megborultok a nyomaték illúziójától :D

[ Szerkesztve ]


D1Rect
(félisten)
Blog

Katalógushuszárkodás helyett próbálj már ki egyet!
Lehet tökéletes rajt esetén hozza a passat ezt, de a mindennapokban brutálisat megy a leaf.

Van egy lámpa, ami ha nyit, akkor oda kell lépni neki, hogy elérd a kereszteződésben a zöldet.
Egyszer volt előttem egy leaf, még erről sokkal korábbi.
Bazmeg, úgy lelépett, hogy szürreális volt.


dnelb
(veterán)

bocs, de ezek nem katalógusadatok(amiben pont csal a leaf, mert nem 7.9s hanem 8.5s a 0-100), hanem rendes mérések, amik nincsenek kozmetikázva.. Én elismerem hogy jól megy, de azért elröhögtem magam amikor beírta a tag hogy 109 lovas leafhez 190lovas passat kell.. meg mellé pökhendien hogy nézz utána :DDD :DDD azt még a 170 lovas is ad neki 7 másodpercet 40-140ben :)

[ Szerkesztve ]


Kinder
(senior tag)
Blog

Nekem Opel Amperám van, és úgy verem agyon az összes 200 ló alatti benzines / dízel autót városban, hogy azok sírva mennek haza, mert nem értik, hogy gyorsulhatta le őket bármilyen szituációban egy zöldrendszámos dodzsem. :D
Ha meg Debrecenbe kell mennem Pestről, akkor 5,2-es fogyasztással az is megvan.


D1Rect
(félisten)
Blog

De nem versenyzők állnak a piroslámpánál, akik forgatják álló helyben 3000 körül a dízelt és leugranak a fékről amikor meglátják a zöldet, hogy a DSG optimálisan váltson.(meg mennyi autóban van itthon DSG..)
A leafnél meg annyi, hogy rálép a gázra és megy.
Ez a nem mindegy.


Mura
(csendes tag)

Nem hiszed el amit írunk - semmi gond. Ha szeretnéd, ki tudod próbálni - rendszeresen vannak villanyautós találkozók szinte mindegyik nagyobb városban országszerte, odamész a sajátoddal és megkéred az ott levőket, hogy próbáljátok ki a gyorsulást. Lesz ott Teslától i3-on át egészen C-Zero-ig minden. Meg lehet nézni, hogy melyik hogy megy, egymással illetve benzines / dízelessel összehasonlítva.

Nem kell valami hatalmasra gondolni, csak lámpától elindulva, 50-ig. Ha ez megvolt, gyere vissza ide a fórumra, és beszéljük meg a tapasztalatokat. Nem kell semmit elhinni, ki lehet próbálni, és akkor nincs felesleges vita.

[ Szerkesztve ]


-FLY->
(őstag)

Azért az nagyon nem mindegy, hogy milyen fordulatnak vered oda a kuplungot. Az összes gyorsulási arról szól, hogy egy kis részét használják csak a fordulattartománynak. Pl golfoknál maradva, az a boba féle mk2 koporsó 6k-tól 8,5k-ig megy, azt cső.


Mura
(csendes tag)

:DD


dnelb
(veterán)

tudták hogy verseny van ? ;]
mondom én, 10 másodperces 0-100-as autókban ülve azt hiszitek #racecar :D óriási

[ Szerkesztve ]


ncc1701
(veterán)

Dízel a teherautóba, vonatba, és hajókba való. Autóba nem, ez ordas nagy tévedés.


brumi1024
(veterán)

"A Leaf nem egy 11 milliós belső égésű motorral szerelt autó, hanem egy 11 milliós, villanymotorral és akkumlátorral szerelt autó. Nem is állított mást senki."

Mégis 11 milliós Passathoz van hasonlítva, hogy olcsóbb a fenntartása nála. Igen, olcsóbb, ahogy egy Timex is olcsóbb, mint egy Pateq Philippe. Ugyanaz a kettő? Nem.

"Számomra az autó közlekedési eszköz, eljuttat A-ból B-be, lehetőleg a legalacsonyabb költséggel."

Ez a lényegi különbség: az autószerető emberek nagy része nem azért vesz M2-t, M4-et, mert autóskártyázni szeretne, hanem azért, mert számára az autó nem egy lift, amibe beleül és ingermentesen eljut A-ból B-be, hanem adott esetben hétvégén, csak úgy, szórakozásból, céltalanul elmegy mondjuk Dobogókőre, megfordul és lejön. Mindenféle különösebb indok nélkül, csak azért, mert élvezi. Nem azért, mert mutogatná magát, hanem azért, mert élmény az autóban ülni és szerpentinen menni vele.

"A Leaf II egyébként zajok tekintetében - hasonlóan az i3s-hez - rendkívül jól szerepel"

50-ig, 70-ig persze, mondjuk itt is nagymértékben függ attól, hogy mihez hasonlítod. Egy hasonló kategóriás kompaktban a motor miatt nagyobb lesz a zaj, de 70 fölött, ahol már a futómű és a szélzaj a dominánsabb ott nem kell A8, egy A3-at/A4-et simán odatennék bármelyik mellé, 70 fölött jelentősen csendesebb. Ennek oka egyszerű: többet költöttek a hangszigetelésre, mert a gyártók tudatosan így pozícionálják a termékeiket. Egy i3 nem lesz csendesebb, mint egy 5er BMW, ugyanis a BMW-nek nem érdeke, hogy csendesebb legyen. A németek pedig ha valamiben ebben profik, lásd a VW-t és a mértani pontossággal belőtt termékpalettáját, ami 6 márkán át ível.

"Elég baj lenne a sok PD-TDI tulajdonosnak, ha nem lennének PD elemek"

Érdekesen csavarodnak az érvek, eddig új autókról beszéltünk, most valahogy szóba kerültek a használtak. Azt elég nehéz lesz megmagyarázni, hogy egy 1,5-2 milliós 1.9 PDTDI-nél gazdaságosabb egy 11 milliós Leaf, mert nem, mire az 1.9-re annyit kell költeni, hogy 11 millió rámenjen a Leafben bőven eljön az akksicsere ideje.

"340 Nm bármire elég a városi forgalomban"

Sosem állítottam az ellenkezőjét, csak reagáltam vicze1 állítására. Az köztudott, hogy a Tesla gyors (mondjuk nem egy Alfa 4C-hez kellene hasonlítani), de messze nem mindenható és ne kelljen megállni vagy kanyarodni vele. Ja meg a szervizét és a biztosítását se kelljen itthon fizetni.

"Lehet, hogy csak öregszem, de negyvenen felül már nem hoz lázba az autós f*rokméregetés."

Ez esetben GOTO 1. állításom, amiből az egész kiindult. Nem is tudom ki kezdett el f*rokméregetni.


D1Rect
(félisten)
Blog

Már az is a legalja, amikor a videókártyák összehasonlításába elkezd valaki autós hasonlatot hozni, de amikor az autókat kezdjük karórához hasonlítani, akkor ott már tényleg elgurult a gyógyszer.


Crafter32
(őstag)

Két gyermek mellett még városban sem alternatíva. Biztosan pont akkor kellene orvoshoz rohanni, mikor le van merülve. Második, de inkább harmadik autónak asszonynak ovi-iskola-haza tökéletes. Sajnos ott még nem tartunk, hogy erre a célra külön autót vegyek. Marad a dízel.

Ui: a legrosszabb mikor a sor elején országúton megy egy elektromos. Vmi halál idegesítő, ahogy mindenkit feltart.

[ Szerkesztve ]


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Átlag magyar pénztárcával sajna ez sem elérhetőbb mint egy holdutazás. A jóval gazdagabb országokban is inkább a tehetősebb réteg és zöld/technokrata halmazok metszete. Ilyen árakkal még egy ideig nőni fognak dinamikusan az eladási számok, de komoly árcsökkentés nélkül továbbra is réteg termék marad. Sajna a kormányok által adott kedvezményeket benyeli a gyártó, importőr, szóval annyival felárazzák, amennyi kedvezményt ad az állam.

Mivel a Tesla kivételével minden nagy autógyár érdekelt a benzines, gázolajos szegmensben is, így nem várható komolyabb árcsökkentés hosszabb távon sem. Az elektromos autó ár szempontjából prémium kategória. Akinek nem telik rá, vegyen mást.


csipuka
(senior tag)

A tehetosebb reteg, meg a zold dolog nem feltetlen igaz.
Nekem egy Chevy Bolt-om van (sziliciumvolgy), epp most jottem vissza mert levettem a toltorol a kocsit. Ippeg latom, hogy a mexikoi konyhas csaj szinten most vegzett a toltessel. O speciel nem felel meg a kriteriumnak.
Amugy bejaros autonak zsenialis, nem bantam meg. Itt errefele ugyanannyiert lehet kb lizingelni mint a hagyomanyos benzinest, a cegnel meg van tolto.
Egyetlen kocsinak meg nem alkalmas, de melobajarni igen, foleg ha van egy masik autod. A lemerules miatt nem kell aggodnom, mert ez 238merfoldet bir (EPA szerint) . Bar most, hogy jo ido van aszondja hogy 278merfold a becsult tav. Kicsit nagypapasan vezetek mostanaban :)


tomcat78
(őstag)

Igazából itt olvasgatva azt látom,hogy ez amolyan bevásárló autó...Nem vonom kétségbe a létjogosultságát,de ennyiért számomra pl nem alternatíva.Pláne,hogy autópályán gyakorlatilag használhatatlan...Kicsit az az érzésem,hogy erősen felhaználás függő,hogy kinek felel meg,így az elterjedését nem csak az ára korlátozza.
Csak példának:én melózni használom az autómat javarészt.Építőipar,szerszámok,olykor anyagok,stb....de még betonkeverő is előfordul a tetőcsomagtartón.Egyrészt sajnálnám ennyiért lelakni a cikkben szereplő kocsikat.Másrészt meg agyfaszt kapnék,ha pl egyszer elfelejteném töltőre tenni,és nem tudnék menni.Persze biztosan meg lehet szokni...de ilyen tekintetben egy benzines nekem jobban megfelel.
Beszélgettem egy ismerősömmel,miután ültem egy ilyesmi autóban,majd megkérdeztem,hogy tulajdonképpen mi is kerül ebbe ennyibe...Erősen korlátozott hatótáv mellett,kb semmi extra egy normál kocsihoz képest...Erre azt mondta az innovációnak ára van.Megkérdeztem tőle mi hajtja a vonatokat,trolit,stb pl....mert ugye ezek közül mind elektromotoros(igen,a diesel mozdonyt is az hajtja).Gyakorlatilag nem kellett feltalálni semmit hozzá,csak méretre igazítani....Persze ez is fejlődés,de egyszerüen én indokolatlannak érzem ezt az árat érte.
Ha autó,akkor benzin...Lehetőleg nagy köbcentivel.Dieselért pénzt nem adnék.Persze ez szigoruan szubjektív vélemény,tudom,hogy vannak kb használható gázolajos cuccok,de na,maradi vagyok :D Tudom,hogy egyre inkább elfogadott,de még mindig nem az igazi...Pont,mint sok más dolog az életben.Csak hogy hozzá tegyek egy kicsit itt néhányak hitvitájához ;]


.DLL
(veterán)
Blog

Nem a gyerekek számától függ, hogy alkalmas-e, hanem a napi átlag km-től. Ha valaki minden egyes nap annyit kell autózzon, hogy ezeknek a hatótávja még pont elég, akkor ne vegyen ilyet, mert nincs tartalékja, és előfordulhat amit mondasz. (mellékesen akinek napi szinten 200km+-t kell megtennie, azt nem irigylem)

Tehát városi autónak szerintem családi szinten is jó, mert nem fog "hirtelen" lemerülni, mindig lesz benne annyi tartalék, hogy akár a gyerkőcöt el lehessen vinni orvoshoz, stb.

A kicentizés bármilyen autóval para, anyámnak is szokása csak akkor menni kútra, ha már az E-t verdesi a mutató, mondom neki, mi van ha sürgős lenne elszaladni valamiért, és pont a kúton is sokan vannak, és még be is vásárolnak előtte, stb?

Ha egy példa e-autó 500km-es hatótávval rendelkezne, és a család bevállalna egy nagyobb kiruccanást, amikor is úgy gondolják, hogy pont hazaérkeznek kb. 5% töltéssel, az nem felelősségteljes gondolkodás, akkor sem, ha 500km-t tud az autó, amire sokan várnak.
Előre kell gondolni a nem láthatóra is, és inkább betervezni +1 pihenőt, rátöltéssel, ahogy a belső égésűeknél +1 tankolással, hogy maradjon tartalék. Bár akkora hatótávnál 5% még mindig annyi km-t jelent amivel át lehet szelni kb. a fővárost.
Mindenesetre ez csak egy példa autó volt, de a lényeg, hogy a kicentizés nem az e-autóknak való. Nehezebb lenne kicentizni, ha több villámtöltő lenne az országban, reméljük ez fejlődni fog.

[ Szerkesztve ]

üzenetek