üzenetek

hozzászólások


.DLL
(veterán)
Blog

Nem a gyerekek számától függ, hogy alkalmas-e, hanem a napi átlag km-től. Ha valaki minden egyes nap annyit kell autózzon, hogy ezeknek a hatótávja még pont elég, akkor ne vegyen ilyet, mert nincs tartalékja, és előfordulhat amit mondasz. (mellékesen akinek napi szinten 200km+-t kell megtennie, azt nem irigylem)

Tehát városi autónak szerintem családi szinten is jó, mert nem fog "hirtelen" lemerülni, mindig lesz benne annyi tartalék, hogy akár a gyerkőcöt el lehessen vinni orvoshoz, stb.

A kicentizés bármilyen autóval para, anyámnak is szokása csak akkor menni kútra, ha már az E-t verdesi a mutató, mondom neki, mi van ha sürgős lenne elszaladni valamiért, és pont a kúton is sokan vannak, és még be is vásárolnak előtte, stb?

Ha egy példa e-autó 500km-es hatótávval rendelkezne, és a család bevállalna egy nagyobb kiruccanást, amikor is úgy gondolják, hogy pont hazaérkeznek kb. 5% töltéssel, az nem felelősségteljes gondolkodás, akkor sem, ha 500km-t tud az autó, amire sokan várnak.
Előre kell gondolni a nem láthatóra is, és inkább betervezni +1 pihenőt, rátöltéssel, ahogy a belső égésűeknél +1 tankolással, hogy maradjon tartalék. Bár akkora hatótávnál 5% még mindig annyi km-t jelent amivel át lehet szelni kb. a fővárost.
Mindenesetre ez csak egy példa autó volt, de a lényeg, hogy a kicentizés nem az e-autóknak való. Nehezebb lenne kicentizni, ha több villámtöltő lenne az országban, reméljük ez fejlődni fog.

[ Szerkesztve ]

üzenetek