üzenetek

hozzászólások


Burt1793
(veterán)

Milyen tökéletes rajtról beszélsz? Ha azonos talajon versenyez a két autó, akkor ezzel nem lehet gond. A passatban ugyanúgy van kipörgésgátló, 100-ból 100-szor ugyanúgy indul adott talajon, a dsg is ugyanúgy vált. Manuális váltóval is szépen tud menni, kis rutin és érzék kérdése, fordulatot nem kell sehova megemelni, rendes kuplungkezelés kell.


Lami66
(őstag)

Uraim! Lemaradtam valamiről és már feltalálták a nem kopó kuplungot és a soha el nem tömődő részecskeszűrőt? Dízel passzátokkal fullgázos városi gyorsulgatás már nem probléma? Én hülye meg HDI-t vettem!
Nem akarom eldönteni a vitát, hogy melyik gyorsul jobban. De egy dolog biztos. Az elektromos naponta 100x is ugyanúgy gyorsul, akár egész évben minden nap, önkárosítás nélkül. Ha a dízelt ugyanígy hajtod akkor az 100 % hogy nem a sajátod, hanem egy céges kocsit gyilkolászol, mert annak nem számít. Persze jön belőle a hatalmas nyomaték, de max terhelésen a legújabb dízel is okádja a kormot bele a részecskeszűrőbe, aminek nem végtelen a befogadóképessége. Ez persze nincsen benne a szép összehasonlító gyorsulási adatokban. Csak az látszik, hogy a dízel nyer. Igen, nyer ötször, tízszer...de milyen áron? Az ötvenedik padlógáz után amikor letilt az elektronika a DPF szűrő telítődése miatt, akkor már veszíteni fog, és nem keveset, főleg anyagilag.


D1Rect
(félisten)
Blog

Úgy látom, hogy sokadjára sem sikerült felfogni, hogy nem versenyzésről van szó, hanem elindulásról közúton.
Én itt feladom.


Mura
(csendes tag)

Négy gyermek mellett is működik, sőt, annyiban jobb is mint a dízel/benzin, hogy itthon tudom tankolni (ennek persze feltétele, hogy legyen konnektor a garázsban, de nálunk ez megoldott). Reggel tehát mindig 100%-os töltöttségű autó van.

Hozzáteszem, ismerem a "rohanjunk az orvoshoz mert 40 fokra szökött fel a gyerek láza / eltörte a kezét a lépcsőn felfele szaladva / nekiesett a kredencnek és felrepedt a szemöldöke / hátraesett és alig kap levegőt / hány folyamatosan és a víz sem marad meg benne" történeteket, amelyek természetesen egy hosszú hétvégén tudnak leginkább előfordulni.


Mura
(csendes tag)

:C


Crafter32
(őstag)

TDI-ben Kb 150 km van hátra, akkor szoktam tankolni, mert nagyon zavar. Város vonzáskörzetben élek, de nem mernék elindulni elektromossal ha már csak 100km lenne benne, pedig max 50km ha megyek.
Valahogy sehogy sem tudom elképzelni, hogy én naponta töltsem az autót, mint a telefont vagy féljek elmenni rokonokhoz látogatni a családdal. Túl kevés a megtehető táv, túl hosszú a töltési idő. (és akkor még ott van, hogy szerintem sem annyira környezetbarát, mint azt próbálják marketing dumával eladni)

[ Szerkesztve ]


Mura
(csendes tag)

Ez is egy célszerszám, mint mondjuk egy betonkeverő. Azzal sem fogunk megpróbálni falat festeni. Persze, gépjármű esetében mindegyik alkalmas arra, hogy menjünk vele, de a villanyos nem való autópályára, a dízel nem való városba, a benzines ugyan kompromisszumként mindenhol elmegy, de a fenti kettőnél mindkét esetben rosszabb a hatásfoka.

A használati mód és igények határozzák meg. Nem véletlen, hogy még a híresen pickup-függő Egyesült Államokban sem lehet kapni értelmezhető elektromos pick-up-ot (a Tesla lebegteti a témát, de nem adtak ki még mindig) Egyszerűen arra nem jó.

Az összehasonlítás eleve csak akkor lehetséges, ha új autókról beszélünk (az ár miatt) - egy 6-8-10 M-s villanyautó megtérülése nem számítható egy 1-2 M Ft-os, 10 éves használthoz képest, még 5 éves távlatban sem. Ha viszont új autókat hasonlítunk össze, akkor igenis értelmezhető pl. egy 8 M-s E-NV200 és egy 8 milliós dízel Galaxy közötti összehasonlítás. Itt már számítható az üzemanyagköltség, a szervizigény, a meghibásodások lehetősége. Ezt számítva, városban, jelenleg a villanyos a legolcsóbban üzemeltethető.


Mura
(csendes tag)

Bizony, sőt. Nem is kell vadmalac módjára menni ahhoz, hogy a pusztán városi közlekedésben a DPF eltömődjön és beadja a kulcsot (vagy pedig annyira megteljen, hogy egy azt követő autópályázásnál, szerencsétlenül megtervezett DPF esetén, komoly gondokat okozzon - lásd pl https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2017/07/21/a_bmw_kiirta_hogy_engine_failure_es_mar_langolt_is/ )


noPublicFG
(senior tag)

(Nem konkrétan neked szól a válasz, inkább, a hozzászólásod alapján jutott eszembe! )
Ma már az akkumulátor elhasználódásától sem kell félni, ugyanis a Nissan (és még két vagy három autógyártó) biztosít akkumulátor bérlési lehetőséget. Így az esetlegesen lestrapált akkumulátort a szerződés értelmében, folyamatosan frissen tarthatja a szerviz.


nutfile
(aktív tag)

pont a héten sikerült egy eGolfot kipróbálni.
munkaügyben Bp-ről kb. 90-re kellett menni, út kb. 2/3-át autópályán.
röviden? nem kéne.
fullra töltve 290 km hatótávot mutatot, mire odaértünk már csak 170-et, pedig mivel először vezettem ilyet, így öregurasan kb. 100-al mentem, reggel még légkondi nélkül.
mivel - tapasztalat hiányában - nem tudtam hogyan reagál az M1-en tapasztalható dugóra és visszafelé néha a gyorsulást is ki akartam próbálni + légkondizni, ezért nem mertem végig lenyomni, hanem kerestem egy gyorstöltőt. az a közelben csak egy ipari parkban volt, ahol aszalódtam a napon egy félórát...

összességében egyetértek, hogy nagyon-nagyon vezetési stílus, forgalom és útviszony függő, hogy mennyit bír egy hosszabb úton. emelkedőn aggasztóan fogyott. városban lehet reális opció, de nem nekem, nem ilyen áron.

ami érdekes volt/tetszett:
1. 3 fokozatban lehetett állítani, hogy ha nem nyomom a gázt, akkor brutál visszatáplálással lassuljon, vagy gyakorlatilag ne lassuljon semmit, csak guruljon (szinte) ugyanolyan sebességgel tovább. (D fokozatban a váltó balra-jobbra lökdösésével. a B fokozat a cikkel elléntétben a meredekebb emelkedőn történő indulásnál javasolt)
2. autópályán tempomattal ha utolértem valamit (leginkább kamiont, mást nem nagyon...), akkor simán, magától beállt mögé és felvette a tempóját. Viszont amint behúzódtam a belsőbe, akkor iszonyat lassan (gondolom gazdaságosan) kezdett visszagyorsítani a beállított értékre, ezért ilyenkor többnyire rendesen oda kellett lépni, hogy hátulról ne nagyon szálljanak belém...

[ Szerkesztve ]


noPublicFG
(senior tag)

Akik amellett érvelnek, hogy az elektromos az butaság, mert mi van, ha elfelejtik feltölteni, akkor a kontrakérdésem: mi van, ha a belsőégésű autóba elfelejtek tankolni? Úgy tudom az sem megy tovább. Főleg a dízel, amit még pumpálhat is az ember fia/lánya.
Az elektromos, városi és elővárosi használatra kitalált jószág. Nekem tökéletes lenne, 30km-re lakom a munkahelytől.


Endrijunge
(csendes újonc)

Sziasztok!

Szerintem is teljesen felesleges ez a méricskélés, melyik gyorsul 1 vagy 2 tizeddel jobban, őszintén, kit érdekel?!
Az elmúlt 15 évben gyakorlatilag csak gázolajos autókat használtam, köztük nagyon komoly mai autókat is, maximálisan diesel párti voltam. Idén egy elég részletesen összeállított Excel tábla alapján ami a költségekkel szembesített elég gyorsan lecseréltem a másfél éves autómat egy Plug-in-Hybridre. Ha a mai rendszer csak 4-5 évig fenntartható még akkor esélye sincs a dieselnek. Napi szinten 60-70 km amit mozgok városban, ez gyakorlatilag 0 Ft költségből kivitelezhető. Havi szinten 4-500 km amit távolabbra, töltés nélkül autóznom kell, ilyenkor durván 5,5 literre jön ki a fogyasztás. Ehhez tartozik 280Le és 600Nm!
Ehhez jön még a hangtalan közlekedés, a magából az elvből eredő sokkal nyugodtabb vezetési stílus amit nem igazán tudok megmagyarázni, de működik. Két barátom véleményét kérdeztem a csere előtt, mindketten azt mondták nem bánom meg ha belevágok. Ma ott tartok, hogy a cégnél az összes autót ami nem teherautó minél előbb megpróbálom lecserélni zöld rendszámosra.
(mellesleg azoknak akik áttértek már az a jobb ha sokan hisznek még a benzin/gázolaj életképességében mert ezeknek az embereknek köszönhetően talán lassabban terjed a zöld rendszám, így a kedvezmények remélhetőleg tovább élnek.)


stefi76
(tag)

"pont a héten sikerült egy eGolfot kipróbálni.
munkaügyben Bp-ről kb. 90-re kellett menni, út kb. 2/3-át autópályán.
röviden? nem kéne.
fullra töltve 290 km hatótávot mutatot, mire odaértünk már csak 170-et, pedig mivel először vezettem ilyet, így öregurasan kb. 100-al mentem, reggel még légkondi nélkül."

Mert a nyomoronc VW itt is csak hazudik szokás szerint össze-vissza:
[link]


Crafter32
(őstag)

Halál idegesítő mikor egy elektromos beáll elém és gyakorlatilag IFA módjára közlekedik. Amikor már végképp nem bírom nyomom a dudát, álljon félre és engedje el a sort.


Cyber_Bird
(senior tag)

A napelemes toltessel az a gond, hogy a kocsit fokent ejszaka toltod miutan hazaersz munkabol, a nap meg altalaban nappal sut...

@Crafter32: azokat az embereket sosem ertettem, lehet azokkal ember mondjara is kozlekedni es nem feltartani a forgalmat.

[ Szerkesztve ]


.DLL
(veterán)
Blog

"Valahogy sehogy sem tudom elképzelni, hogy én naponta töltsem az autót, mint a telefont"
Miért ne akarnád otthon tölteni az autót, ha megteheted (pl. garázsban) ? −>
"nem mernék elindulni elektromossal ha már csak 100km lenne benne, pedig max 50km ha megyek."
−> Minden reggelre fullon lehetne, nem kellene aggódnod.

(#70) nutfile: Mint újonc, benyelted, amit a tippelő óra írt :D Nem a te hibád, hanem a computer-é, de ne haragudjunk rá nagyon, ő úgy tippelte, hogy városban fogod használni, sok visszatöltéssel, max 70-nel, stb.
Mikor rámentél autópáylára, látta hogy nagy a fogyasztás, és ha ez a használat marad tovább akkor annak megfelelőre módosítja az előrejelzést.
Ilyenekre akkor lesz jó, ha 130km/h-val is tudnak 250km-t, és elterjednek a 100kW-os villámtöltők.


Crafter32
(őstag)

102 vagy 115 km teljesen mindegy. Nevetséges hatótávok mind.


vadkörte
(addikt)
Blog

Vidéki - dél-nyugat magyarországi - megyeszékhelyen élek. A munkábajárás néhány Km lenne, a napi futás a meló utáni teendőkkel együtt ~30 Km. Havi szinten átlagnam 1.000-1.200 Km-t szoktam megtenni, 90%-ban városban.
A kocsi nem ide való tudom, az, hogy miért lett dízel, jelen hsz-ban lényegtelen.
Jelenleg egy Opel Astra F 1.7TD sedan-nal járok, 21 éves és kemény 69 LE-t tud(ott a gyártásakor, ma nem tudom mennyi lehet) 129Nm-rel. Ezzel is megoldok mindent, amit a kollégák 300Nm-rel szoktak, nem képez forgalmi akadályt és a kora ellenére sem füstöl úgy, mint néhány pár éves koromokádó gyárkémény.
6-6,5l/100Km átlagot tudok kihozni a véh tohonya adagolós traktorból. A fenntartása egy modern - és nem biztos hogy sokkal környezetkímélőbb - CR dízelhez képest inggombokba kerül.
Mellesleg imádom, amíg nem tiltják ki, vagy nem bomlik le, nem tervezem cserélni.

Ha cserére kerülne a sor, semmiképp sem dízel lenne az utód. Én plug-in-t vennék. Miért? A lakhelyemen - ismétlem megyeszékhely(!) - nincs töltőpont, max. otthon töltögethetném. Egy plug-in ez miatt is ideálisabb választás lenne, mellesleg van, hogy véletlenszerűen - értsd nem tervezhető módon - beesik egy hosszabb út is, amit fullménküssel nem biztos, hogy ugyanúgy tudnék tervezni.
A városi utakhoz a visszatáplálás miatt egy 50-60Km-t emissziómentesen tudó jármű ideális lenne. Eleve ha lehet motorfékezek, az üzemi féket ha lehet, csak a megálláshoz használom, szóval, nálam maxra lenne tekerve a visszatáplálás. :)
A "kinézett" - kb. esélytelen, hogy valaha is tudok venni ilyet (bármit) - példány minden tekintetben teljesíti az elvárásaim és még csak nem is CVT-s hanem robotizált mechanikus váltós.
38 éves vagyok, családom nincs és nem is nagyon reménykedhetek benne, hogy lesz, szóval nem kell kisbusz méret, elég a kompakt. Soha nem voltam versenyzős fajta, inkább öregurasan vezetek - autópályán/autóúton azért nem töttyögök - jobban illik hozzám az a stílus, mint a streetracer és szeretem élvezni az utat.

Egy teljesen elektromos járművet egyszerűen nem mernék megvenni, a ~200Km környéki hatótáv NEKEM kicsit kevés. Lehet, hogy gyökeres szemléletváltással "felnőhetnék" hozzá, de erősen kétlem.


Crafter32
(őstag)

Ahogyan ismerem magam ezen gondolkoznék egésznap. Nem akarok ezen parázni. Ha lesz valós téli körülmények között egy 600km hatótáv max 1 órás töltéssel, akkor azt mondom használható a dolog. Addig csak egy úri hobbinak tartom.


Cyber_Bird
(senior tag)

Mi pont most vettunk baratnomnek elovarosi munkabajarasra egy elso generacios Leaf-et (30Kwh). Nyilvan az uj leaf miatt ennek most leesett az ara, de meg igy is nagyon draga.

Ez abban a kozlekedesi szituban amiben hasznalja, 200km-et tesz lehetove nyaron. Telen kevesebbet.

Amire o hasznalja, az napi 65-120 km attol fuggoen hogy a hosszabb M0 korbe vagy a rovidebb soroksar fele megy be a 13. keruletbe. Ezt telen-nyaron vigan tudja.
Azt szamoltuk, hogy az eddigi benzines kocsijaval (fogyasztas + parkolas) havi ~80K-ra jott ki.

Szoval mi eleg sokat sporolunk, foleg ha hozzavesszuk, hogy az mar egy 12 eves kocsi volt es kezdtek elromlani rajta a dolgok.

*Nekunk* hosszas kalkulaciok utan az jott ki, hogy nagyon megeri a megsporolt uzemanyag koltseg es parkolas valamint a minimalis szervizkoltsegek miatt.

Erre valo szerintem jelenleg a villanyauto es ezt remekul hozza. Emellett azert ott van meg egy benzines a hosszabb videki utakra. Aztan a jovoben majd meglatjuk.

Mi megterulesre 7 evet szamoltunk, akkor ha 7 ev mulva 0 forintot erne az auto.

[ Szerkesztve ]

üzenetek