[Re:] [weiss:] Egy bicilkiszerviz margójára - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Kisgépkezelő
(senior tag)

Nekem sokáig egy kicsit meggörbült váz okozott megszámlálhatatlan gondot a hajtásláncban. Mivel nem igazán voltak vonalban amiknek vonalban kellett volna lenniük ezért minden sokkal hamarabb kopott, kattogott a csapágy, szakadt a lánc tört a váltó. Akárhova vittem szervízbe mindig serényen cserélgették az alkatrészeket, de csak a negyedik szervíznek jutott eszébe, hogy megnézze a vázat egy megfelelő eszközzel (fél perc), és egy rácsavart vasrúddal egyenesbe húzza (másik fél perc). Addig pár ezer kilóméterenként megadták magukat olyan alkatrészek, amiknek tíz-húsz ezret is ki kéne bírniuk. Szerintem gyári hibás lehetett, mert egyébként nem úgy szállok le, mint az agresszív kismalac.

nemlehet: Ezeken az apróságokon való spórolás igazi magyar KKV-s szokás. Voltam olyan helyen, ahol az egyébként óránként kb. 100 000 forintot kitermelő gép álldogált mert nem volt M4-es csavar, és a vezetőség azt a konklúziót vonta le, hogy a dolgozóknak jobban kéne vigyázniuk hogy ne nyalják el a kulcsnyílást, nem azt, hogy venni kéne egy zsák csavart 1000 forintért, ami a gép kb. 30 éves tervezett élettartamára elegendő volna. Gyűlést tartottak arról, hogy vigyázzon az ember a hármas imbuszra, ahelyett, hogy 100ft/db áron vettek volna mindenkinek tizet. Átmentem egy nagyobb nemzetközi cég magyar leányvállalatához, ott ilyeneken nem problémáztak... egy darabig. Mióta egyre lazábban fogja a gyeplőt a kinti vezetőség azóta itt is könnyedén a fel lehet törni ha két fillért spórol az ember valami amúgy is marginális kiadáson, feltéve, ha a megspórolt összeget nagyságrendekkel meghaladó károk vagy az elmaradt bevételek egy másik részleget sújtanak. :D

üzenetek