üzenetek

hozzászólások


ruan
(tag)

néha kintről nézve is ijesztően gyors, ahogy egy roller, tolja le a bringásokat a bringaúton :) viszont bringásként ezért nem zavar, mivel nem tart fel


thomasa
(senior tag)

Ma megelőztem egy tanuló vezetőt, a bicikliúton mentem el mellette. :D


Ayg0
(senior tag)

3 hónap, és 1000km+ utáni tapasztalat:

Aki teheti, azaz van pénze jobb rollerre, az kerülje az M365-öt. Csak a kormánytartó rúd állandó kilazulása, és az ebből fakadó lötyögése miatt 3x volt "márkaszervízben" (WayteQ). Harmadjára sikerült megcsinálni, úgy, hogy állítólag cserélték a komplett kormányszerkezetet. Lehet benne valami, mert ezúttal nem lazult ki a jó, magyar utakon, amíg hazaértem vele...

A fék szintén gyenge pont: az enyémen a bowdenház zárósapkája alapból horpadt volt, nem cserélték, mondván nem zavarja fékezést. Azt valóban nem, de fekezés után a pofák visszahúzását igen. A három szervízelésből két alkalommal foglalkoztak vele, de nem tudták rendesen beállítani és hallatszódik, hogy egy-egy fékezést követően a kiengedett fékkar ellenére random módon néha minilisan, máskor jobban koszolják a tárcsát a fékpofák.

A defekt gyakori velejárója A Xiaomi rollerének. (nem véletlen kapunk 1-1 új szett, köpeny-tömlő párost az európai csomaghoz) A csere/foltozás házilag kínszenvedés, a WayteQ meg cirka 12.000Ft-ért csinálja meg neked, amiben benne van egy új tömlő is. (piaci értéke ~1000Ft) Főnyereremény! Lehet választani...

Ha letört a "minőségi", kínai, műanyag sérvédőd, az még nem annyira gáz, ha másban nem tett kárt. Akkor Google a barátod, meg egy kis türelem és Chang-ék már küldik is az utángyártottat, amit egy imbuszkulccsal gyorsan kicserélsz. Ha lusta vagy, a WayteQ 18.000 HUF-ot kér ezért az 5-10 perces műveletért. Na jó, a teljesség kedvéért ebben val'szeg benne van az is, hogy átcsavarozzák a hátsó lámpát az új sárvédőbe, a kábelét pedig kézzel bepattintják a neki kialakított helyre... :DDD
Ha más kárt (pl megrongálódott a hátsó lámpa kábele) is csinált, akkor nem úszod meg a hivatalos utat: pótkábelt (legalábbis azt a felét ami az akkutól jön) csak WayteQ-től tudsz szerezni (ha éppen van nekik) és a beszerelését is velük vagy kénytelen megcsináltatni, mert a roller hátlapjának otthoni megbontása (lecsavarozása) szerintük a garanciális feltételek megsértése, így ugrana a gari is, ami egy alaplap, vagy akkupakk meghibásodás esetén még jól jönne... Tehát kéz megkötve, és csengetheted az ezreseket, ha szabályosan akarsz játszani.

Pozitívumok:
- a roller motorjának a teljesítménye, teljesíti a specifikációkban foglalt 25km/h-s sebességet, sőt érződik, hogy hagytak még benne, tudna menni gyorsabban is, ha szoftversen nem korlátoznák
- az akku is pozitív csalódások közé sorolható, akkor is ha 80kg-os sofőr mellett, a normál sebességgel csak 17km-re elég a benne rejlő kraft, mert azt konstansan hozza
- a termék köré szerveződött tömeg, és a felhalmozott tapasztalat, illetve a könnyen beszerezhető pótalkatrészek, és több tucat hasznos, és haszontalan kiegészítő

A negatívumokat már felsoroltam. A roller alapvető fontosságú része, a kormányszerkezet tapasztalataim szerint bóvli, ipari hulladék kategória. Bizonyítja ezt a szervíz a komplett csere után a zárómunkalapon tett intelme: A jövőben kíméletesebb használatot javasolunk. Szóbeli kérdésemre, hogy ez alatt mit értekenek (hogy csak eco módban közlekedhetek vele, esetleg lábbal hajtást, vagy csak toljam? :DDD), sejtelmesen homlok ráncoltáson kívül nem voltak hajlandóak kifejteni. :U

Aki M365 vásárlás előtt áll, javaslom előbb mérlegeljen, hogy milyen igénybevételnek fogja kitenni. Ha csak a belvárosban gurulgat vele heti pár 10km-t, akkor valószinűleg nem lesz vele probléma. Ennél intenzívebb használatnál viszont számoljon vele, hogy a vételáron túl az eredetinél minőségibb, és drágább javított konstrukciójú orosz pótalkatrészek (dochello.ru) beszerezése javasolt, ha nem akarja, hogy a roller gyárilag rossz minőségű/hibás részei megkeserítsék a mindennapos használatot.

[ Szerkesztve ]


thomasa
(senior tag)

Bár nekem "csak" 300 Km szaladt bele 1,5 év alatt, egy defekten kívül, amit a gyors kötözős belső cserélős + folyékony szmötyis trükkel orvosoltam más gondom nem volt. Igaz vettem hozzá 2 kiegészítőt, ami a hátsó lámpa alatti koptató, és a kormánynyitó hajlatba egy műanyag 3d nyomtatott hézagkitöltő.

Milyen terepen gyilkoltad a gépet? Szerintem ez is számít.


Ayg0
(senior tag)

Naná, hogy számít! Közúton, és ahol szükség volt rá, ott járdán mentem vele, de ezek többségét is aszfaltozzák már, ergo semmi kirívó. Patkák előtt lelassítottam, vagy megálltam. Csak hát az úthibák... A gyalogos és kerékpár utakon nem javítják őket, ott megy rá az ember a legtöbb bukkanóra.

Az alábbi csatlakozót nincs tipped honnan lehet újonnan beszerezni?


thomasa
(senior tag)

Sajnos nem tudom, esetleg a magyar forgalmazó be tud szerezni alkatrészt.


Ayg0
(senior tag)

A WayteQ? Nincs nekik, és azt sem tudják lesz e egyáltalán. :DDD De szerintem ha lenne, akkor sem vennék tőlük azok alapján amilyen áron mérik a dolgokat.


#07746304
(senior tag)
Blog

Üdv, ilyet tervezek venni. Kérdésem: Xiaomi MI A2 telefont szeretnék rögzíteni a kormányára, hol lehet vásárolni ilyen tartót?


thomasa
(senior tag)

Ha monopol valaki, akkor bármekkora lehet az ár, különben ha te szerzed be, odafizeted postára/vámra/áfára ugyanazt, és szívsz, ha garanciális baj van. Sokaknak ennyit megér a felár.

[ Szerkesztve ]


#07746304
(senior tag)
Blog

Tartalék akkumulátort milyen Áron lehet hozzá vásárolni,és könnyű e cserélni, azaz felhasználó által is megoldható e vagy csak szervizben?


stellaz
(addikt)

Nah..ma vettem egyet az Aquában. Jó lenne, ha nem lenne élből kormány csapágy problémás. No nem baj, online rendeltem, átvétel után vissza is vittem.
Szerintetek mi történt? Hát nem az, hogy elnézést kérve kicserélték, hanem meggyanúsítottak, hogy én tettem tönkre (amúgy azt sem tudták kb. miről beszélek, totál hülyeségeket mondtak, meg írtak volna a jegyzőkönyvbe), ezért elküldik szervizbe szakérteni. Aham... elállási jog, meg meg termék garancia, persze, inkább rendelek kínából, mint ezektől a gy@kerektől. Elég feszült lettem 2 perc után, nem kellett hozzá sok, hogy kiszedjem a flegmát a pult mögül, pedig teljesen konstruktívan álltam hozzá, jó lett volna, ha helyben javítják még ma vagy csere, akár másik színben is, másik boltban is.Tök mindegy, csak valahogy oldjuk meg. De nem, nekik ez nem volt jó.
Tanulság, bármi hibája van a terméknek, arról nagyokat hallgatni és csak annyit mondani, hogy nem tetszik. és pénzt vissza a 14 napon belül. Meg megnézni honnan veszitek.
Ehhh....Rühellem ezt a tróger magyar kereskedői mentalitást.

[ Szerkesztve ]


dave_gahan
(aktív tag)

Üdv,
KUGOO S1 néven megjelent egy vetélytárs olcsóbban, igaz, itthon még nem kapni
Egyre több magyar nyelvű tesztet látni pl.: [link]
Bizonyos szempontból jobb, bizonyos szempontból igénytelenebb.

Na most. A KUGOO S1 tömör gumis. A Xiaomi M365-nél egyesek előnyként (gördülési komfort), mások hátrányként (defekt) írnak erről. Én egyelőre a tömegközlekedést egy Decathlon-os Oxelo Town 9-essel egészítem ki, amelynek tömör kerekei vannak. Alap, hogy esőben nem használom. De szárazon sem veszélytelen. 3 év alatt 3x estem, ebből 2 esés elég nagy volt. Minden esetben egy 1 cm-nél nem nagyobb kavics blokkolta az első "gumikat". Sztem ez a tömör kerék miatt van. Nem érdekel, h Xiaomi kereke defektre hajlamos, sokkal biztonságosabbnak vélem. Kérdésem, hogy valóban biztonságosabb az M365, vagy esett már vki vele hasonló okból (apró kavics miatti kerék blokkolás)?


eFeMeR74
(senior tag)

Mint minden terméknek vannak hiányosságai.
Egyébként most már inkább a M365 Pro verziót kéne előtérbe helyezni.(A kugoo 1 év múlva nézd meg).
A defektet már ezer helyen kitárgyalták ott a slime 2000-3000 Ft akár defektgátló szallagal együtt és elfelejtheted a defektet. Vagy kiveszed a belsőt és telenyomod szilikonnal 3 tubus elég(Így megmarad a ruganyossága és nem lesz defekted) Rengeteg videó van hogyan oldhatók meg a problémák. Már első használat előtt érdemes ezeket a dolgokat orvosolni. A magyar utakon minden ilyen jármű szét fog hullani, ha nem foglalkozik vele az ember.
Én már megrendeltem magamnak a Pro verziót 170.000 Ft, de már minden kiegészítő itt van hozzá amit utólag fogok beszerelni :)
Depeche Mode forever :)
[link] [link] [link] [link] [link]

[ Szerkesztve ]


eFeMeR74
(senior tag)

[link][link] Egy kis odafigyelés és tuning máris minden oké. A vízszigetelés nem elhanyagolható tényező. Aki szeret egy kicsit szerelgetni annak a M365 és Pro elég jó választás lehet
Na erről beszélek :)

[ Szerkesztve ]


Ayg0
(senior tag)

Ha rám hallgatsz, nem veszel. Teljes kormány csere után egy hónappal kezd megint lötyögni az egész, gondolom ismét megkopott a kormányrúd rögzítéséért felelős fő elem, pedig most aztán nagyon kíméletesen mentem vele, és csak ~300km-t raktam bele. Ha ennek ellenére kell telefontartó, vagy egy eladó darabom.

Tartalék akku felejtős, mert ha haza kisker garral veszed a rollert, a ház megbontása (az alsó műanyag lemez kicsavarozása) garanciavesztéssel jár, legalábbis nekem ezt magyarázták a WayteQ-nél.
Egyébként sem aprópénz, 60-80E-be fáj egy új (+ÁFa+vám) akkor is ha valamelyik nemzetközi oldalról veszed, garit max fél évet kapsz rá, az érvényesítése meg... Maradjunk annyiban, hogy minimum nem egyszerű.
Egyébként a cseréje egyszerű, az akkut rögzítő csavarokat csak ki kell csavarozni, a kábeleket széthúzni, majd az új akksin ugyanoda visszadugni, és visszacsavarozni.

thomasa

Csak a hátsó sárvédő cseréje 18.000 náluk. Vettem egy közepes minőségű, új imbuszkulcs készletet (5 év gyártói gar), sárvédőt, hátsó lámpát. (utóbbiakra nincs gar) Egy kis utánajárással össz kb 6000Ft-ot fizettem, aminek a nagy része az imbusz volt.
Nagyjából 10 perc alatt itthon kicseréltem, és maradt egy saját imbusz készletem is. Nem nagyon tudok olyat elképzelni, hogy 3x ennyiért valakinek megérné.

dave_gahan

A tömlős változatnál a defekt igen is nagy probléma. Pl ma este jöttem haza vele, egy kb 13km-es szakaszon, szinte mindenhol autó-, és bringaúton (na jó, a Fiumei úti sírkert mellett a járdán csapattam :B) és 5 napon belül a második (összesen meg a harmadik) defektet szedte össze a motor hajtotta kerékre, úgy, hogy fél adag hiper-szuper, "csoda" Slime volt benne. Erről ennyit.
A sima rollereken (Oxelo és társai) lévő tömörgumikat nem lehet összhasonlítani a Xiaomi-ra gyártottakkal. Ezek nagyobbak, és vastagabbak, ergo néhány kavicstól nem fogsz pofára esni velük, ellenben az esővel nagyon vigyázni kell: munkahelyemről kanyarodok ki enyhén nedves aszfalton, enyhén nedves abronccsal. Úgy ment ki alólam, mintha tükörjégre hajtottam volna. Az volt a szerencsém, hogy még csak akkor kezdtem gyorsítani. :D
Egyébként van már olyan M365-re való tömörgumi, ami kiváltja a tömlős változatot, és elvileg nem érezni a különbséget, azaz nem keményebb a futása.

eFeMeR74

Lehet tuningolni, de elfelejted említeni a roller egyik legnagyobb gyengeségét: a féket. Még a sima, 250W-os M365 is megy 35km/h-t, csak tudj megállni, ha kell. Én szándékosan nem tuningolom, mert 25km/h-ról ha hirtelen kell fékezni, tárcsafék ide vagy oda, 2m fékút kell neki, hogy tisztességesen megálljon, és Bp-en napi szinten minimum 1 satuféket kell nyomnom hülye/figyelmetlen autós miatt.

[ Szerkesztve ]


Ayg0
(senior tag)

De ha minden áron ilyesmit akarsz, akkor Alfawise M1-et javaslom.

Előnyök (M365-höz képest):
- erősebb, 350W-os motor
- tubeless (belső nélküli) gumi
- sebességkijelző a kormányon
- jobb fékszerkezet, fékkar
- jobb letámasztó
- normálisabb töltőcsatlakozást védő gumisapka
- szinte minden M365 alkatrész jó hozzá

Hátrány:

- a hátsó sárvédője négy ponton rögzített, ezért ha törik, a meglévő furatok nem kompatibilisek az M365 sárvédőjével, így az új furatokat sufnituninggal kell kialakítani
- nincs semmilyen bluetooth-os kapcsolat, ezért nem moddolható, és nincs konkrét információ az akku töltöttségéről, a cellák állapotáról, vagy futott km-ről stb

[ Szerkesztve ]


eFeMeR74
(senior tag)

Jó, hogy egy full koppintást ajánlasz😃
Ami egy az egyben M365. Csak még silányabb anyagokból.
Nem erősebb csak szoftveresen van magasabbra állitva. M365 akár 650-1000 w is húzhatod.Csak az akkupack ill. a motor fogja előbb megadni magát.
A tuningot nem a sebességre gondoltam feltétlenűl. Hanem, hogy a tipus hibákat probálja az ember megoldani, orvosolni.
'Fél tömör gumit.a.M365 is rakhatsz.
Az Alfa M1 a magyar utakon ugyanúgy szét fog esni. Előnye az ára.
18 $ berakhatod a M365 Pro kijelzőjét és akkor már kijelződ is van😃 a sima M365.ön
Röviden az árán kivül sem.előnye sem hátránya nincs a A M1 nek😃 a M365 szemben.😃

U. I. Nem probáltál másik, nagyobb féktárcsát feltenni hamár a.fék a legnagyobb hiba nálad😃 Pl a Pro változaton már nagyobb van gyárilag és a tesztek szerint rövidebb úton megáll😃

[ Szerkesztve ]


Ayg0
(senior tag)

Koppintás ide, vagy oda ha most vennék rollert ebben az árkategóriában, akkor a felsoroltak miatt inkább azt venném, de nyilván ez szubjektív. Egyébként láttál már ilyet? Netán mentél is vele? Szétszetted/javítottad? Mert én igen, és nem gyengébb, mint a M365. A váza tényleg majdnem ugyanaz, de nehány ponton eltér, néhol előnyére, máskor hátrányára. De ha a gyári állapotukban vetjük őket össze, szvsz jobb, és a vevők többsége is így fogja használni, nem tuningolva.

Néztem már az M365 Pro kijelző felszerelését M365-re, de a videóban az ipse emiatt le kellett vágjon egy gumisapkát(?) az illesztésipontnál, ami szerintem garanciavesztéssel jár, mert enélkül cserélni nem tudod, ergo amíg garis, addig így biztos nem módosítanám az enyémet. Ráadásul a videó szerint egyedi firmware is szükséges az új kijelző működéséhez, amit a felhasználók többsége nem tudna megcsinálni.

A gyári fék úgy amblokk, minden részét beleértve egy kalap sz*r, legalábbis az enyémen. Pl a bowdenház végén a fémsapka 0 perces korában be volt horpadva, emiatt kezdettől ráfog a bowdenre, és fekézés után nem engedi vissza a végpontjáig. Azaz a tárcsa folyamatosan koptatja a fékkorongokat, és ha lightosan is, de lassítja a hátsó kereket, és menet közben jobban meríti az akkut is. Ezt ki kellene cserélni, de a szervíz b***ik rá, mindig csak állítanajk rajta, aztán két szakasz után ugyanolyan sz*r, mint volt.

A tárcsa... Hova teszem a nagyobbat, és mitől lesz jobb a fékhatás, ha a fékkorong ugyanakkora marad? Mert a gyári fékben a tárcsa helye a mostanihoz van kialakítva, ergo egy nagyobb már ütközne magával a féktesttel, nem?

[ Szerkesztve ]


dave_gahan
(aktív tag)

Természetesen más sok tesztet átolvastam, elméletben ismerem a hiányosságokat, tudok az alternatív megoldásokról (slime + egyebek a defekt minimalizálásához).
Engem elsősorban a gyakorlati tapasztalatok érdekelnek a tömör gumi vs ballonos vontakozásában. A komfortosabb gördülésen kívül azonban nem olvastam erről konkrét véleményeket (zakók, balesetek veszélye egyik, v. másik kerékfajtával).
"Depeche Mode forever :)" -> :D :R :C

Az M365 Pro valóban vonzó, de majdnem 2x annyi, mint a Kugoo... :( Tudom, hogy általában a rollerek között a Pro is még mindig jó áron van, de ezeken a szar utakon úgyis minden roller szétesik...nyilván karban lehet tartani, de nem akarok 150-200k körül költeni.

Ayg0: "A sima rollereken (Oxelo és társai) lévő tömörgumikat nem lehet összhasonlítani a Xiaomi-ra gyártottakkal. Ezek nagyobbak, és vastagabbak, ergo néhány kavicstól nem fogsz pofára esni velük"

Na pontosan erre voltam kíváncsi, köszönöm! Ez esetben lehet, h az igénytelenebb, de eleve tömör gumis és olcsóbb Kugoo S1 is megteszi... :DDD

[ Szerkesztve ]


eFeMeR74
(senior tag)

Egy ballonos mindig is komfortosabb lesz és nem rázza szét annyira az embert és gépet a jó minőségű utakon. Viszont defektre hajlamos. Ezért egy erősebb( vastagabb falú) külső és jobb minőségű belső 100x jobb mint egy tömörebb cucc. Ha nincs.pénzed drágább cucra akkor a.Kugoo.és.az.Alfa is jó választás lehet, de csak a használat fogja eldönteni, hogy tényleg így van e?😃 A minőségi rollok pedig 300 felett kezdődnek😃

üzenetek