3 hónap, és 1000km+ utáni tapasztalat:
Aki teheti, azaz van pénze jobb rollerre, az kerülje az M365-öt. Csak a kormánytartó rúd állandó kilazulása, és az ebből fakadó lötyögése miatt 3x volt "márkaszervízben" (WayteQ). Harmadjára sikerült megcsinálni, úgy, hogy állítólag cserélték a komplett kormányszerkezetet. Lehet benne valami, mert ezúttal nem lazult ki a jó, magyar utakon, amíg hazaértem vele...
A fék szintén gyenge pont: az enyémen a bowdenház zárósapkája alapból horpadt volt, nem cserélték, mondván nem zavarja fékezést. Azt valóban nem, de fekezés után a pofák visszahúzását igen. A három szervízelésből két alkalommal foglalkoztak vele, de nem tudták rendesen beállítani és hallatszódik, hogy egy-egy fékezést követően a kiengedett fékkar ellenére random módon néha minilisan, máskor jobban koszolják a tárcsát a fékpofák.
A defekt gyakori velejárója A Xiaomi rollerének. (nem véletlen kapunk 1-1 új szett, köpeny-tömlő párost az európai csomaghoz) A csere/foltozás házilag kínszenvedés, a WayteQ meg cirka 12.000Ft-ért csinálja meg neked, amiben benne van egy új tömlő is. (piaci értéke ~1000Ft) Főnyereremény! Lehet választani...
Ha letört a "minőségi", kínai, műanyag sérvédőd, az még nem annyira gáz, ha másban nem tett kárt. Akkor Google a barátod, meg egy kis türelem és Chang-ék már küldik is az utángyártottat, amit egy imbuszkulccsal gyorsan kicserélsz. Ha lusta vagy, a WayteQ 18.000 HUF-ot kér ezért az 5-10 perces műveletért. Na jó, a teljesség kedvéért ebben val'szeg benne van az is, hogy átcsavarozzák a hátsó lámpát az új sárvédőbe, a kábelét pedig kézzel bepattintják a neki kialakított helyre...
Ha más kárt (pl megrongálódott a hátsó lámpa kábele) is csinált, akkor nem úszod meg a hivatalos utat: pótkábelt (legalábbis azt a felét ami az akkutól jön) csak WayteQ-től tudsz szerezni (ha éppen van nekik) és a beszerelését is velük vagy kénytelen megcsináltatni, mert a roller hátlapjának otthoni megbontása (lecsavarozása) szerintük a garanciális feltételek megsértése, így ugrana a gari is, ami egy alaplap, vagy akkupakk meghibásodás esetén még jól jönne... Tehát kéz megkötve, és csengetheted az ezreseket, ha szabályosan akarsz játszani.
Pozitívumok:
- a roller motorjának a teljesítménye, teljesíti a specifikációkban foglalt 25km/h-s sebességet, sőt érződik, hogy hagytak még benne, tudna menni gyorsabban is, ha szoftversen nem korlátoznák
- az akku is pozitív csalódások közé sorolható, akkor is ha 80kg-os sofőr mellett, a normál sebességgel csak 17km-re elég a benne rejlő kraft, mert azt konstansan hozza
- a termék köré szerveződött tömeg, és a felhalmozott tapasztalat, illetve a könnyen beszerezhető pótalkatrészek, és több tucat hasznos, és haszontalan kiegészítő
A negatívumokat már felsoroltam. A roller alapvető fontosságú része, a kormányszerkezet tapasztalataim szerint bóvli, ipari hulladék kategória. Bizonyítja ezt a szervíz a komplett csere után a zárómunkalapon tett intelme: A jövőben kíméletesebb használatot javasolunk. Szóbeli kérdésemre, hogy ez alatt mit értekenek (hogy csak eco módban közlekedhetek vele, esetleg lábbal hajtást, vagy csak toljam? ), sejtelmesen homlok ráncoltáson kívül nem voltak hajlandóak kifejteni.
Aki M365 vásárlás előtt áll, javaslom előbb mérlegeljen, hogy milyen igénybevételnek fogja kitenni. Ha csak a belvárosban gurulgat vele heti pár 10km-t, akkor valószinűleg nem lesz vele probléma. Ennél intenzívebb használatnál viszont számoljon vele, hogy a vételáron túl az eredetinél minőségibb, és drágább javított konstrukciójú orosz pótalkatrészek (dochello.ru) beszerezése javasolt, ha nem akarja, hogy a roller gyárilag rossz minőségű/hibás részei megkeserítsék a mindennapos használatot.
[ Szerkesztve ]