üzenetek

hozzászólások


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Nem tudom,rollerben nem vagyok kompetens. :)


HarleyCustom
(veterán)

+1 a bringára:)

Hol van annyira sima felület,ahol ez használható normálisan? Mert Magyarba biztosan nem sok.

[ Szerkesztve ]


cinemazealot
(addikt)
Blog

"a roller tömegének 90%-a 10 centire van a földtől."

Láttál Te már magában közlekedő rollert? :D Emberrel viszont cirka 1 méter magasságban. Na most ha a roller 1 méter hosszú, az azt jelenti, hogy az a bizonyos 1 méteren lévő tömegközéppont ~0,5 méterre van az első alátámasztás pontjától (első kerék), ami egyben az egész cucc forgáspontja, amennyiben eltalálsz egy kátyút vagy bármilyen apróbb, de a kerék megakasztására alkalmas ojjektumot. Tehát iszonyú borulékony. :)

A bringa ezzel szemben jóval hosszabb (alátámasztási pontjai nagyobb távolságban vannak), a kerekei sokkal nagyobb átmérőjűek, és már csak ezért is (1) kevésbé érzékenyek az olyan akadályokra, amik a rollert egyértelműen elbuktatják, (2) kevésbé borulékonyak, (3) nagyobb átmérőjüknek köszönhető nagyobb perdületükkel sokkal stabilabbak.


thomasa
(senior tag)

A cikk kb. 2 évet csúszott, nem egy mai darab, már vannak alternatívák. 46-os talpammal tökéletes, nem tudom hol lenne szűk.


fogtunder
(nagyúr)
Blog

Én is azzal járnék, ha beférne a csomagtartóba, két gyereket viszek reggel, az út első felében kell a kocsi.


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Még szerintem akkor sem elavult.

[ Szerkesztve ]


B-L-A-C-K
(titán)
Blog

Tavasszal nekem abszolút tervbe van egy ilyen, napi 2x 6km-es munkába járáshoz.


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Én is tervezem mert a kocsit nem akarom röfögtetni ezért. És szerencsére van tök jó útvonal is ahol tudnám használni


Icetee
(aktív tag)

Max a belvárosi részeken, de ott meg sok a gyalogos :(

Nekem is jó lenne egy ilyen, mert napi 5-6km-t sétálok. Igaz egészséges a mozgás pláne ha valaki irodában dolgozik :)
De erre felénk nem valami jók az utak. Akkor veszi észre az ember, ha pl babakocsit tol :) Bringával nem feltétlen olyan rázós mint a kis kerekekkel.

Viszont a bringázással az a gondom, hogy nyáron eléggé izzasztó tud lenni és ha a munkahelyeden nincs fürdési lehetőség (irodákban nem igazán indokolt), akkor elég kellemetlen...


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Neked lehet a megoldás egy Pedelec kerékpár lenne. Csak annak az ára más kategória mint egy ilyen roller. :(


SP!T
(addikt)
Blog

Ugyan errol keszits mar egy kepet... :) Biztos eredeti Xiaomi az?

Jo idoben en is egy M365-el jarok be meloba, ami napi 15km.

Felesegem mar van, szoval leszarom ki mit gondol. :D Foleg hogy viccesen is nezek ki rajta 190cm/110kg-al. De birja! Aki csajozni vesz jarmuvet annak kicsi a fa...a! :DD

[ Szerkesztve ]


marchellow
(tag)

szerintem ez le lett tárgyalva. korrigált azóta a fórumtárs.
én csak arra reagáltam hogy emberrel együtt bizony a roller és a bringa súlypontja is ugyanolyan magasan van.


Friczy
(senior tag)

Abszolút értékben nézve a kerékpáros súlypontja valóban magasabban van. Viszont ha a geometriát nézed, pl. fékezésnél, már más a helyzet. A bringás súlypontja a két kerék közt, a hátsó kerék tengelyéhez közelebb van (nagyjából 60-40% az arány a hátsó-első kerékre ható súlynál), a rolleren viszont az ember közelebb áll az első kerékhez, sokkal több súly kerül előre.

Ha megrajzolod a súlypont/alátámasztási pontok háromszögét, akkor a roller sokkal rosszabb, főleg fékezéskor, nagyon könnyen kerül fékezéskorl a súlypontra ható erővonalak eredője az első kerék tengelye fölé -> átesés.


Mr.Silkó
(veterán)

Ha kihoznának a cikkben felsorolt hibáktól mentes, kicsit olcsóbb következő generációt, akkor talán el is gondolkodnék rajta, bár a magyar gyalogút hálózat nem igazán barátja az efféle ketyeréknek.


marchellow
(tag)

persze ez így van, ezt egy percig sem vitattam.


Aprósólyom
(addikt)
Blog

+1 Persze. Csak ott érdemes rollerezni, ahol jó minőségű, sima járdák, sétálóutcák, stb.. vannak. Azok akik próbáltunk már bármilyen kis kerekű eszközt, tudják milyen mikor szétráz a pl. a görkori...akinek nincsen tapasztalta, próbálja ki, vásárlás előtt.
Én inkább egy kisebb méretű összecsukható bringára szavaznék. Az is sok helyen elfér, sokkal kényelmesebb és bármikor bármilyen fáradtan is el lehet tekerni és csak ülni kell rajta, de állni is lehet rajta, mint a rolleren.
Lusta irodistáknak viszont jó, akik annyit nem adnak az egészségükre, hogy az ülés után végre mozogjanak kicsit, megmozgassák az izületeiket, izmaikat.


Aprósólyom
(addikt)
Blog

A srác a roller tömegközéppontját hasonlítja össze a kerékpáréval. Van értelme, de lássuk be, a járművön utazó mozgási energiája sokkal nagyobb. Sokkal fontosabb a rollerező, bringás súlypontja a már általad is felhozott alátámasztási, forgási pontokhoz képest. Viszont mindkettőn lehet úgy közlekedni, hogy biztonságos legyen ilyen szempontból, szóval a kérdés ilyen szempontból nem léyneges. Ha tudod, hogyan helyezd át a súlypontodat még a fékerő előtt és adagold a fékerőt, akkor nem fogsz se rollerel, se bringával sem felbukni.


beg
(veterán)
Blog

CFW után ha konstans 30 körül rohangálsz mennyivel csökken a hatótáv az eredeti FW-hez képest? Azért lenne fontos, mert 15 km-t/nap kellene lebírkózni és gondolkodom egy ilyenen.


arn
(félisten)

atlagos magyar kozlekedesben ezzel 30al? :Y


MarQs
(senior tag)

Eredeti az, cimbora! Ne kelljen már bizonygatni! Sose veszek gagyit semmiből...
Nem mellesleg, FB csoportban számos alkalommal sorra lettek véve a kamu gyártmányok. Gyere, nézz be hozzánk.

:U

Kár, hogy neked már nem ez a verzió jutott.

[ Szerkesztve ]

üzenetek