üzenetek

hozzászólások


Tibee86
(veterán)

Ezt jó tudni, már csak akkor az a kérdés, hogy mit keresnek az autók között ezek a "gyalogosok".


Reggie0
(félisten)

Nyilvan a statisztikabol egy atlagot es tartomanyt szamolnak. A legtobb gyogyszer is igy megy, nem nagyon kerdezik meg meg azt sem hozza, hogy hany kilo vagy.

De igazabol tok mindegy, erollerezni sokkal jobb, mint tomegkozlekedni.

[ Szerkesztve ]


Schuler888
(senior tag)

A lenyeg nem ment at. Nem baj. :)


Schuler888
(senior tag)

Persze. Atlagembernek en sem ajanlom, de azt nem tettem hozza, hogy mellette eleg komoly sulyzos es aerob edzeseket is vegzek. Vesekore egyebkent hajlamos vagyok, gyerekkoromban volt, de azota semmi. Kopp kopp kopp :))


pengwin
(addikt)
Blog

1. Ha már BKV-val közlekedsz a városban, akkor te letetted az autót és a meglévő eszközparkot használod, miattad nem kell még egy eszközt előállítani. Ha BKV helyett mindig e-rollerrel jársz, akkor visszakerült egy extra motoros jármű a város útjára.
Igen, baromi pici, nem szennyezi lokálisan a levegőt, de akkor is nehezíti a városi forgalomszervezést. Motoros, baromi dinamikus, kicsi... előbbi kettő miatt nem mehet a gyalogosok között és még a bringásokat is gyakran letolja az útról, az utóbbi miatt viszont életveszélyes autók között.

2. Én az időm 99%-ában nem Budapest turisták által frekventált belső területén mozgok, hanem Dél-Budán, a XI.-XXII. kerületben, és itt elég sok saját eszközt használó barmot láttam.
Nyáron, strandpapucsban, a Bartók Béla úton, kiütött szabályozással süvít végig az autók sávjában (van teljesen jó bringasáv mindkét irányba). Sokan szembe jönnek a forgalommal a bringasávban, és talán egy embert láttam, akin volt védőfelszerelés.

3. Mindent nagyon könnyű a cégekre, az államra, a szabályozásra kenni. De az alapvető probléma az, hogy az emberek totális mértékben seggfejek. Ha lenne akár csak minimális fokú előzékenység a közlekedő autósokban, e-rolleresekben és bringásokban, akkor a jelenlegi szabályozás is működne. De ameddig a "nekem minden jár", "énvagyokavilágközepe" mentalitás uralkodik a fejekben, addig semmilyen szabályozás nem fog lényegesen javítani a helyzeten. Legfeljebb akkor, ha kő keményen és következetesen elkezdenek mindenkit bírságolni.

Nézz végig itt a topikon: hány ember használ vastagon sgmk. teljesítménykategóriába tartozó eszközöket, vagy kiütött korlátozású 30-40km/h-val menő e-rollereket?
Ameddig egy csapat ember nagy része ilyen rossz hiszemmel és felelősségtelenül jár el a többiekkel szemben, addig nincs miről beszélni.
Én elfogadom, hogy sokszor bicskanyitogató az autósok vagy a gyalogosok viselkedése, de azokban a csoportokban ez még mindig egy kisebbség, míg az e-rollerezőknél jól láthatóan megy a trükközés és a szabályok nyilvánvaló leszarása a többségnél. Engem is akart már gyorshajtó taxis elgázolni kerékpár átkelőnél úgy, hogy a másik sávban elengedtek, ő meg direkt gázt adott. Ennek ellenére nem ez a jellemző a budapesti autósoknál. Az e-rollerezőknél viszont jó, ha 10-ből 2-3 ember felelősségteljesen próbálja használni az eszközét. És ez nem szabályozási hiányosság.

[ Szerkesztve ]


eFeMeR74
(senior tag)

Úgy néz ki eldőlni látszik a kérdés.
Decembertől az eroller SMK besorolású eszköz. Pintér úr eldöntötte.
[link]
jogosítvány kell a vezetéséhez, amit legalább tizennégy éves kortól lehet szerezni, csak becsatolt motorkerékpár-bukósisakban szabad vezetni, tilos utast szállítani vele, kerékpárúton szabad közlekedni vele, kerékpársávon csak lakott területen kívül közlekedhet (tehát Budapesten például nem), buszsávban szabad vele közlekedni, ha azt a kerékpárok számára is engedélyezték, a megengedett maximális sebessége 40 km/h, zebra előtt öt méterrel és zebrán tilos vele megállni.
A buli vége MO- on is :F


perempe
(addikt)

nincs magyar eroller.


synar
(őstag)

R.I.P. :(


kzkz
(őstag)

És az e-gördeszke, az egykerekű EUC, meg a hasonlók hova tartoznak?


alexandrosz
(aktív tag)

Azért, mert Pintért Úr ezt mondta, szvsz nem hivatalos.
Persze, lehet ez egy iránymutatás, de szerintem jogosan várunk egy HIVATALOS, átgondolt szabályozást a témában.
A kerékpárutas rész nekem a legfájóbb, én ellennék járda nélkül..


kzkz
(őstag)

Igen, amíg nem jön jogszabályváltozás, addig a 300W alatti rollerek kerékpárok:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=97500001.kpm
Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.


Reggie0
(félisten)

Ahogy 2 het alatt rend lett.


eFeMeR74
(senior tag)

Egyenlőre sport eszköz. Hobby termék :K


eFeMeR74
(senior tag)

Nem akartak egyenlőre belenyúlni és a legközelebb állóhoz sorolták be.
Mindenki félreértelmezi. Kétkerekű emberi erővel hajtott és legfeljebb 300w rásegítésű.
Mivel az elektromos roller hiába hajtható emberi erővel gázkar van rajta és ez a fő hajtási rendszer ezért alapból SMK nak sorolják be nincs mérlegelés.
A rendőrnek hiába magyarászkodsz ő feljelent, megbüntet és majd te harcolhatsz az igazadért a biróságon. Amit jelen állás szerint valószínű meg is nyersz, de addig is utána járás idő,pénz stb.
Majd meglátjuk mennyire veszik komolyan a rendőrök. Az index újságíróját már megbüntették. Elég sok esetről lehet hallani mostanában.


eFeMeR74
(senior tag)

intuicio
(aktív tag)

Basszák meg! Nekem nincs jogsim, és ezért csináltassam meg? Ezért is vettem a roller-t. Normális ez a Pintér? Tarkón kéne lőni. :K


Reggie0
(félisten)

Egyszerubb a parkon keresztul lerazni a rendort :D


gbors
(nagyúr)
Blog

Ha tényleg csak 20-25-öt tudnának ezek a cuccok, akkor még esetleg elmenne a dolog jogosítvány nélkül. A 35-40-es tempóhoz teljesen logikus, hogy kell jogsi.


Reggie0
(félisten)

A bicikli is tud 35-40-et, sot akar sokkal tobbet is, megsem kell hozza jogsi.


kzkz
(őstag)

A kresz se a gázkar, se a fő hajtási rendszer fogalmát nem ismeri, ilyeneket felesleges kitalálni. Az SMK pedig teljesen más, ott meg vannak határozva a kategóriák.

A kresz szerint a Xiaomi M365 és még a Pro is kerékpár. És a 4 kerekű elektromos gördeszka is, ha 300W alatti a motoros rásegítés.

Az elektromos egykerekű viszont nem tisztázott, hogy mi, mert nem legalább kétkerekű és jellemzően 300W feletti motor van benne.

Amúgy nekem tökmindegy, mert A és B-s jogsim is van, csak gondoltam, hogy nem az ezres motorral járok munkába, hanem rollerrel. De ha a rollerhez is fel kell vennem a fullos bukót, és a kocsik között kell mászkálni a biztonságosabb bicikliút helyett, akkor inkább visszaülök a motorra, bár az a legköltségesebb.

[ Szerkesztve ]


gbors
(nagyúr)
Blog

A bicikli esetében a 30 km/h feletti sebesség messze nem általános, mindenki számára hozzáférhető. Ilyen rollert meg bárki vesz (vagy apuka vesz neki), és lehet száguldani.


Reggie0
(félisten)

Dehogynem, csak erosebben kell tekerni. Egy 30k-s tescos mtb-n megcsinalom es nem vagyok edzett se.


gbors
(nagyúr)
Blog

Ja, ha nagyon erőlködsz, akkor a Tescos MTB-vel egy kicsit fölé tudsz menni rövid időre.


pengwin
(addikt)
Blog

Kicsit más egy olyan eszköz dinamikája, amit magadnak kell meghajtani... A többség az átlag 25-ös tempót tudja kb. tartani kerékpáron.

Van egy elektromos rásegítéses triciklim, kicsit máshogy indul meg, ha meghúzom a gázkart is, mintha csak én tekerek.

(#180) kzkz
Az elektromos egykerekű trükkös kérdés, mert a formája is szokatlan és emberi erővel sehogy sem lehet hajtani, sóval nehéz lesz bármilyen kategóriába besorolni. Gyanítom egyszerűen betiltják... jobbik esetben csak nem tekintik közlekedési eszköznek.

(#176) intuicio
Szép reakció! :))
El kéne azon gondolkozni, hogy úgy néz ki végül nem tiltják be és nem is lehetetlenítik el a kategóriát, csak bizonyos követelményeket támasztanak az eddig a szürkezónában nagyon felelőtlenül viselkedő felhasználókkal szemben. Ha a többség felelősen használta volna, akkor nincs ekkora balhé belőle, de még így is kaptok egy simán megugorható szabályozást. Csak az a szabályozás inkább a felelőtlen felhasználókhoz igazodik... lehet bosszantó, de ezt a helyzetet a többség viselkedése tette szükségessé.

[ Szerkesztve ]


Reggie0
(félisten)

A dinamika egy dolog. Kresz-en a szabalyokat tanulod, nem a vezetestechnikat. Az mindegy mennyi ido alatt ered el a 25-40-et, attol nem fogod tudni, hogy a korforgalomban a villamosnak van-e elsobbsege vagy nem, ha lenduletbol berobogsz, akar 25-tel, barmi van alattad. Tehat ha biciklihez nem kell, akkor egy kb. ugyan akkora sebessegu, kb. ugyan akkora meretu masvalamihez sincs sok ertelme.

[ Szerkesztve ]


Kapanyél
(őstag)
Blog

Na, mindenki leölt már mindenkit? Addig közben beleraktam még 100km-t a rollerembe és akármit is találnak ki, ez pont ugyanígy fog maradni; nem csak az én esetemben, hanem mindenkinél, aki eddig használta.
Esetleg kötök rá egy smkp felelősség biztosítást, az a fél ebéd ára nem fog feltűnni.


perempe
(addikt)

Az osztrák megoldás tetszik, ahol a kerékpárral egyenértékűek [link] .


eFeMeR74
(senior tag)

+1 én is oda sorolnám :DD


synar
(őstag)

Az e-rollerek jogilag besorolhatók! [link]


pengwin
(addikt)
Blog

Itt most arról van szó, hogy az összes e-roller képes nagyon sportos, dinamikus indulásra, haladásra, míg ez a biciklistáknak csak elenyésző kisebbségére igaz. Szerintem emiatt nagyon nagy különbség van a két kategória között, annak ellenére, hogy elméletileg a méret és az elérhető sebesség kb. azonos.

nem fogod tudni, hogy a korforgalomban a villamosnak van-e elsobbsege vagy nem
Tudom csak viccelsz, de ez egyébként tökéletes példa a hazai KRESZ-oktatás mentalitására... sajnos. Én valamilyen alap rutinvizsgát már kerékpárra sem tartanék rossz ötletnek, mert rengetegen közlekednek azzal is életveszélyesen.

üzenetek