üzenetek

hozzászólások


Landsmann
(addikt)

Nekem az utóbbi 1 hónapban kezdte. De ugyanazzal a töltővel is hol jól tölt, hol nem. Az az érdekes, hogy mikor elkezdem tölteni, akkor 1 A-el tölt, majd később leesik 700-800, vagy éppen 2-300 mA-re. Kihúzom a töltőt, visszadugom, akkor meg újra 1 A-el tölt. Ebből a töltő csatlakozó koszosodást kizárnám, hiszen ott nem lett megbolygatva és utána meg jó. De az autós töltőt akárhányszor csatlakoztattam, ott mindig 340 mA-el töltött. Ez meg olybá tűnik nem elég ahhoz, hogy töltsön és navigáljon is egyszerre. Most azt próbálom ki, hogy kiéheztetem. Neten láttam, hogy néha meg lehet csinálni azt, hogy annyira hagyjuk lemerülni, hogy ki is kapcsoljon. Sűrűn nem szabad, de 1-1 alkalom belefér. Ezzel a szoftver újrakalibrálja az akkut. Egy próbát megér. Akkor szoktam tölteni, mikor 20 % alá esik a szint. Persze van amikor 16-17 %-ig merül, mert nem vagyok töltő közelében, de kikapcsolásig még sosem merítettem. Februárban volt 1 éves. Vettem ilyen mágneses töltőt. Először azzal jelentkezett a probléma, akkor azt hittem maga a kábel a problémás, de utána a saját gyári töltőjével is ugyanezt csinálta. Ekkor csatlakoztattam közé a feszültség és áramerősség mérőt. No, de viszont ami érdekes és érthetetlen, mikor kicsi áramerősséggel tölt, akkor a bemeneti feszültség 4,98-5,01 V. Ez jónak is tűnik. Viszont amikor 0,98-1,01 A-el tölt, akkor a feszültség meg 5,12-5,15 V. Tehát olyan, mintha a töltő nem tudna néha többet leadni. No de minden töltővel ez a helyzet? Nyilván nem a töltő a probléma forrása. Itt inkább szoftveres gebasz lesz szerintem. Hiszen mikor a töltőt leválasztom, akkor a töltő szoftver nem tud dolgozni. MIkor visszacsatlakoztatom, akkor újra megy. Valami alapján eldönti, hogy hány A-el töltsön. Ha hardveres gond lenne, akkor az általában vagy jó, vagy nem. DE az, hogy hol jó, hol nem, az nem igazán fordul elő. Legfeljebb ha a hő tényező is bele játszik, de itt a hőmérséklettől függetlenül jelentkezik vagy nem a probléma.

üzenetek