Vadiúj katonai repülőgépeket vásárol Magyarország.
New Embraer KC-390 Millennium Airlifters to Hungary.
Repülős topic - Technika, hobbi, otthon fórum
hozzászólások
Maga a beszerzés üdvözölendő. A beszerzés körülményei viszont megint ködösek és tisztázatlanok. Mi leszünk az elsők, akik a KC változatot megkapják, miközben az még sose repült, nincs teljesen kész.
Miközben a szárazföldi harcjármű-beszerzésnél átgondoltságot és kész koncepciót lehetett látni (sőt, a NASAMS és a helikopter-beszerzés is ilyen volt), addig ennél nem látom a koncepciót, hogy ez miért is jó nekünk (az Airbus beszerzésekkel együtt)...
![](/dl/faces/own/samott.gif)
Samott
(addikt)
Embraer -> Aero Vodochody -> Tombor András
Kicsi a vilag...
Az "Airbus beszerzésekkel" az A319-es gépekre gondolsz?
[ Szerkesztve ]
@Samott: Nincs több kérdésem...
@Szabi: Igen, arra. VIP repülőnek nagy, de még ha annak is vesszük, miért kettőt? Pláne, hogy mellette dedikált Business Jetek is be lettek szerezve VIP célra.
Katonai célra korlátozottan használható, nem véletlen, hogy amúgy szinte mindenki a C-130J-t szerzi be inkább ilyen téren (még a Franciák is, az A400M mellé/helyett), főleg, hogy a KC-130J kiforrott és bevált típus, bizonyított képességgel.
Nyilván egy nagyobb légierőnél van ennek létjogosultsága, pl. a Luftwaffe-nak is van 3db A319-re. Csakhogy mellettük ott van kb. 50db kifejezetten teherszállító gép (C-160, A400M, C-130J).
Pont ezen gondolkodtam én is, hogy mi járt annak a fejében, aki az A319-eket akarta.Ami bennem felmerült, hogy a pénzszivattyúnak használt MALÉV azért böven szállított "nekik" áron alul...
szerk.: Megy is off-ba, mert ez már nem repülés, hanem politika.
[ Szerkesztve ]
![](/dl/faces/own/parkr.gif)
parkr
(őstag)
![](/dl/faces/c15.gif)
HellGreg
(őstag)
Nézegettem a kecskeméti repülőnap programját. Eddig nagyon-nagyon gyenge. Pedig nagyon vártam.
Szvsz igazán az 1990-es évek végén, 2000-es évek legelején volt még világviszonylatban is korrekt a Kecskeméti Repülőnap, ezzel együtt azoknak, akik nem járnak el "nagy" nemzetközi repülőnapokra, azoknak így is nagy élmény lehet. Szóval hogy "nagyon-nagyon gyenge" nézőpont kérdése.
Igen, ha Szu-35-öst, F-22A-t, hasonló egzotikus gépeket szeretnél látni, akkor nem egy nagy durranás. Ha hazai viszonylatokat nézzük, elmegy. Volt jobb, szó se róla, de nem szólnám le azért ennyire. Aki érdeklődik a repülés iránt, annak így is érdekes lesz.
![](/dl/faces/c15.gif)
HellGreg
(őstag)
Egyetértek, nekem az utolsó jó repülőnap az 1999-es pozsonyi volt (Mig-29. Su-27, Su-25, F-16, F-18, Mig-21, Mirage 2000, Tornado, Jaguar, Harrier, Phantom, Draken, hogy a kisebbeket és a kötelékeket ne is említsem ), a kecskemétin meg kb az Eurofighter meg a Gripen lesz a fő szám, pont az a kettő ami alatt egy normális repülőnapon ebédelni mennék. Az idegesítő kicsit, hogy pl. a 2 lengyel Mig-15-ös ott lesz egy héttel később a szlovák repnapon, akkor ide is jöhetnének igazán. Oroszok, ukránok, szlovákok meg amerikaiak nélkül meg aztán végképp nem sokat ér az egész. Na mindegy, reménykedjünk, hátha csatlakozik még valamelyik közülük.
Na jó, az L-29-nek és a Mig-21-nek azért örülök
[ Szerkesztve ]
Sziasztok, esetleg valahol elérhetőek az európai légi gyakorlatok dátumai? Ezek egyáltalán mind publikusak?
2-3 naponta eddig is repkedtek itt vadászgépek, de már a második hete olyan gyakori 0-24ben, mintha háború lenne.
Franciaországban élek, mondhatni lakott területen kívül, szóval nem dühít, csak elég megrázó hajnali 2-kor egy NAGYON alacsonyan szálló vadászgépre kelni. Most éjjel már konkrétan remegtek a bútorok. Eléggé kihat a napjaimra, jó lenne tudni meddig tart. Viszont azt hiszem végre láttam egy Raptort pár napja.
![](/dl/faces/c15.gif)
HellGreg
(őstag)
Bár arra kelnék minden reggel az ébresztőóra helyett. Lehet beállítok valami utánégetős hangot ébresztőnek
![](/dl/faces/own/samott.gif)
Samott
(addikt)
Tankerek? Dolgoznak a lopakodok az ukran legterben?
![](/dl/faces/own/samott.gif)
Samott
(addikt)
![](/dl/faces/own/parkr.gif)
parkr
(őstag)
Mai Funchal leszállások a TOP követett FlightRadar gépek között vannak
ma összesen 3 gépnek sikerült a leszállás a célon, mindenki más vagy cancelled vagy diverted
Porto, Lisbon, Faro ment vissza oda ahonnan jöttek
de páran leszálltak Porto Santoban
elég komoly, érdemes követni...
A túlméretes terhek légi szállítását 2022-ig oroszlánrészben az ukrán és orosz Antonov An-124-esek intézték, mivel relatíve olcsón álltak rendelkezésre. 2022 után pont ez a két ország állt háborúban és az An-124 flotta dupla szorítóba került, az Orosz gépek katonai célú szállításra maradtak (plusz 2014 után az ukrán pótalkarészek és nagy karbantartások elmaradása miatt a hadrafoghatóságuk is erősen lejtmenetbe állt), az ukrán gépek egy része pedig az Orosz inváziónak esett áldozatául, a másik fele pedig földre kényszerült a háború járta okokból.
Az Airbus 2022 után a Super Airbus Transport International cég fedésében a Belugákkal szolgáltatást indított a túlméretes terhek légi szállítására piaci alapon, és ezt a flottát egyre jobban bővíti, mert bőven van igény rájuk.
Azt, hogy az adott Beluga éppen mit szállított, nem tudom, de a két ország között amúgy elég szoros gazdasági kapcsolat van, szóval rendkívülinek aligha hiszem az esetet.