Sziasztok!
Remélem, hogy nem lőttem nagyon mellé a topikot. Amennyiben igen, kérlek irányítsatok a megfelelő helyre, mert nem vagyok annyira képben a témával, mint kellene.
A történet röviden annyi, hogy Ausztriában lakunk, Magenta (Telekom) internet a hozzá járó routerrel. A menyasszonyomon pénteken még elérte a céges VPN-t, azonban ma reggel már nem tudott csatlakozni. Másfél órányi próba és IT-s konzultáció után arra jutottunk, hogy a 10433-as port van zárva.
Hívtam a Telekomot, ahol 15 perc liftzene után eljutottam egy ügyintézőhöz, aki nem beszélt angolul, és mivel nekem a német nem megy még társalgási szinten, afféle Google Translate alapú szörnyszülöt német-angol keveréken elbeszélgettünk. Viszont a problémámat nem igazán értette meg, mert hiába mondtam el többször, hogy egy port nincs nyitva, soha nem kérdezte meg, hogy melyik, csak azt hajtogatta, hogy látja a bajomat, gyenge a netem. Csinált egy távoli újraindítást és egy szoftver update-et. Természetesen semmit nem oldott meg.
Holnap újra próbálkozok, hátha egy angolos helpdeskeshez jutok, de közben több fronton is próbálom támadni a problémát. Próbáltam a Router beállításaiban valami port nyitás szerűséget keresni, de nem jutottam előrébb - bár az is igaz, hogy azt sem tudom, hogy mit keresek pontosan.
Tőmondatokban a következőről van szó:
Ezt azt oldalt próbáljuk elérni: LINK
Papíron ilyen routerünk van: LINK, ehhez annyi infót tudok még adni, hogy a router alján lévő matricán a következő (szerintem) típusszám szerepel: TG3492MT-AT
E szerint a weboldal szerint valóban zárva van a port. Csatolok pár képet a router beállításairól, hátha valaki látja, hogy mit hogy kellene csinálnom.
A router factory reset természetesen megvolt, és ki van kapcsolva a Windows Firewall is, vírusírtóm pedig nincs (csak a Windows Defender). Telefonról szintén nem jön be a link, de ha átlépek mobilnetre, akkor igen.
Köszönöm előre is a segítséget!