SamKnows és NMHH internet sebességmérés - Hálózat, szolgáltatók fórum

üzenetek

hozzászólások


cigam
(félisten)
Blog

Az mitől lehet, hogy a SamKnows havi riportja ilyen darabos?

Van hogy napokig jól mér, aztán van hogy napokig semmi. Ez így normális?


cigam
(félisten)
Blog

A hétvégén az ajánlásoknak megfelelően átalakítottam a hálózatot, vagyis most így néz ki:
->Kábelmodem->Mérődoboz->Router->Kliensek

Viszont most hova dugjam a SamKnows dobozát? A mérődobozba, vagy a Routerbe? Esetleg a Kábelmodembe?


Hegyirabló
(veterán)

Hát én próbáltam jó partnere lenni az NMHH-nak mérődoboz dolgában, de önhibámon kívül nem tudok az lenni. Ugyanis ha a doboz üzembe van helyezve, és átmegy rajta a net (vagyis mér), akkor szakadozik az internetkapcsolatom. Először azt hittük, hogy a Digi internetje miatt van a dolog. De most már Telekomos netem van, és így is csinálja. Lehetne esetleg azt mondani, hogy kábel, vagy hardver hiba van, de ha ki van iktatva a mérődoboz, akkor nincsenek szakadozások. Összegezve, vagy a mérődobozokkal nem stimmel valami (ez már a második nálam, ugyanezzel a jelenséggel), vagy csak az én hardverkiépítésemet nem szereti a doboz. Vissza fogom adni az NMHH-nak. Kár.


vargalex
(félisten)
Blog

Most hogy is van nálad? Az eszköz bridge üzemmódban van, vagy NAT-ol?
Érdekes ez a szakadozás, ráadásul 2 eszköz esetén is. Azt nem mondanám, hogy a mérődobozokkal nem stimmel valami, ugyanis egyrészt többen is használják, másrészt visszanézve a hozzászólásaidat, az első példány nagyjából 9 hónapig hibátlanul üzemelt nálad... Mi változott nagyjából akkor a hálózatodban?


Hegyirabló
(veterán)

Leginkább semmi. Egyszer csak az történt, hogy mérő doboz=szakadozás, nincs mérő doboz=nincs szakadozás. De ne vedd magadra, tudom, hogy (részben?) Te írtad a szoftverét. De az tény, hogy megjelent ez a jelenség, a szolgáltató váltás után sem szűnt meg, így számomra egyértelmű, hogy a hiba nem az én készülékemben van.


vargalex
(félisten)
Blog

Ebben nem lennék olyan biztos. Hiszen, ahogy írtam (és ugye te írtad, hogy mikor kezdett szakadozni), 9 hónapig hibátlanul ment. Azaz, ha a mérődobozon nem változott semmi, akkor valami más kellett, hogy változzon. Ezt támasztja az is alá, hogy a második mérődoboz ugyan úgy viselkedett, mint az első. Azaz, valószínűleg az első 9 hónapban az is hibátlanul ment volna... Logban nem látszik semmi egyébként? Amikor megszakad a net, akkor a szolgáltatói eszközt sem tudod elérni?


Hegyirabló
(veterán)

A megszakadások az 5-10 másodperc/alkalom. Én készséggel elhiszem, hogy nem mérődoboz+NMHH oldali a hiba, ha elmagyarázod nekem, hogyan lehetséges az, hogy amint kiiktatom a hálózatból a Linksyst, azonnal megszűnik a hiba. A világtörténelem első esete lenne, hogy szolgáltató oldali hiba van (ami ez esetben az NMHH). Lehet, hogy kevesebbet kellett volna költeni konferenciára meg mobil illemhelyre, és többet fordítani a mérődoboz üzemeltetésre. Az pedig egy nagyon-nagyon rossz érv, hogy többen is használják, de senki nem panaszkodik. Senkit nem akarok megbántani, de embertársaim jelentős része mint ha nem is ezen a bolygón élne (értsd, észre sem veszik az ilyen 5-10 másodperc megszakadásokat).


vargalex
(félisten)
Blog

Annyi magyarázatot tudok adni, hogy a szolgáltató eszköze és az NMHH box valamiért nem jön ki egymással
. Nyilván a szolgáltató oldalon változott valami, mert az NMHH-s box a kérdéses időszakban nem frissült. Viszont a log, illetve annak ellenőrzése, hogy ilyenkor mit érszb még el, az sokat segítene. Az 5-10 másodperces korlát csak utóbbira vonatkozik, a logot kicsit később is nézheted. Ezek nélkül lehetetlen bármit is mondani.
Viszont én is visszakérdezhetek: te azt tudod valamivel magyarázni, hogy azt első 9 hónapban hibátlanul működött? Ha valami az NMHH-s boxxal nem stimmel, akkor a kezdetektől kellett volna produkálnia az első boxnak is, ahogy a második is teszi.

Egyébként legrosszabb esetben, ha esetleg legalább 1-el kevesebb vezetékes eszközöd van, mint amennyi LAN portja a szolgáltatói eszköznek, akkor használd párhuzamosan kötve. Ugyan torzulhatnak a mérési eredmények (sokat nem fog, mert az NMHH-s eszköz több 100 szálon is mérhet), de legalább lesznek.

Jut eszembe. A szakadások mérés alatt jelentkeznek, vagy mérési időn kívül is? Ha előbbi, akkor az is lehet, hogy a szolgáltatói eszköz nem bírja (vagy nem tolerálja) a több 100 szálat...


Hegyirabló
(veterán)

Két szolgáltató eszköze sem jön ki a boxxal? Tudok magyarázatot, valamit mókányoltak bent NMHH-nál. Nem tudom, hogy mit, de más megoldást nem igazán látok, és megint csak leírom, ez volna a világtörténelem első esete, hogy a jól működő dolgon a szolgáltató mókányol valamit, amitől utána már nem működik jól. Esetleg megpróbálhatom még bedugni másik 230-ba, de ezt sem tartom valószínű problémának, mert ONT, IPTV ugyanabba az elosztóba van bedugva, és működnek, semmi hiba. Boxhoz adott UTP-re is gondoltam, de nagyjából ez is kizárható, hiszen ne feledjük, ez a második doboz, második hozzá adott UTP kábel, stb. Sajnos a párhuzamos kötés nem megoldható, Sagemcom 5670 modem van, csak egy gigabites port van rajta.

Megjegyzem még, hogy az egész úgy kezdődött, hogy a böngészőben nem jelent meg rendesen a box admin felülete. Természetesen jeleztem az NMHH felé, amire egy homályos választ adott a sütikkel kapcsolatban, meg sem akartam próbálni, akkora baromság volt, végül még is megcsináltam, természetesen nem oldotta meg azt a dolgot, ami azóta is szintén fennáll.

Hajnalban volt egy nullás mérés, de két perc múlva megismételte, akkor jó volt. Kihúztam, mert kétszer szakadt meg, mióta húsz perce beléptem a Prohardverre.

[ Szerkesztve ]


vargalex
(félisten)
Blog

A 20 perces log pont elég lett volna, hogy kiderüljön valami...
Egyébként az NMHH-nál legfeljebb a mérő scriptet módosították a kérdéses időszakban (paraméterezést). Ebben egészen biztos vagyok, egész egyszerűen azért, mert nem kaptak új firmware-t a mérőeszközökre...
A mérő script pedig nem okozhatja a szakadást, ugyanis óránként mérnek, nálad pedig 20 perc alatt kétszer is megszakadt.
Egyébként vezetéken kapcsolódsz?

A portálon a mérőbox lokális felülete most nálam sem látszik. Az viszont azért van, mert https-en éred el a portált, az eszköz oldalát viszont http-n töltené be az iframe-ba. Ez valami új biztonsági korlátozás a böngészőben, vagy a portál headerjében hagyták ki valamit. Semmi köze a mérőboxhoz.

[ Szerkesztve ]


Ear001
(addikt)

Azon a Sagemcom-on négy gigabites, és egy 2.5 gigabites port van.


Hegyirabló
(veterán)

Jó, csak ennyire azért nem értek hozzá, nem tudom, hogy és hol lehet logolni. Vezetékes kapcsolat, de ezt már egyszer megválaszoltam amikor azt írtam, hogy csak egy gigabites port van. Valami még is szakadásokat okoz, és teljesen biztos vagyok benne, hogy a mérődoboz az oka. Azért, mert minden más lehetőség ki lett zárva.


Hegyirabló
(veterán)

De nem. Mert tegnap mikor bekötöttem a dobozt, véletlenül sárga LAN-ba dugtam, és néztem is, hogy csak 94/94-et mér.


vargalex
(félisten)
Blog

Nem kell hozzá érteni, ott van a mérő box lokális webes felületén a Rendszer napló fül. Illetve a szolgáltatói eszközök webes felületén is szokott napló lenni.
Egyébként egyetlen eszközöd van LAN-on, ami szakad? Mert akkor lehet, hogy nem is a neted szakadozik, hanem az eszközöd nem jön ki az NMHH box-al. Az nem változott véletlenül éppen a probléma megjelenésekor?


Ear001
(addikt)

Ne haragudj, de ne írj hülyeségeket. Nálam ugyan ilyen Sagemcom van, ugyan ilyen mérődobozzal, azon a sárga 2.5G- s kijáraton simán hozza a 900 mega feletti átlag le és feltöltést, a többi port meg belső hálózaton 1giga körül forgalmaz. Ebből is látszik, hogy nálad lesz a gond, kábellel, tápellátással, ami milliószor esélyesebb, mint az eszköz hiba az előzmények ismeretében. Nem gondolod, hogy oltári botrány lett volna már, ha a Sagemcom portjai nem tudnák azt, ami a specifikációban van?


Hegyirabló
(veterán)

Ne haragudj, de ne írj hülyeségeket. Sárga 2,5G-s port nincs is rajta. Mert az kék. Találtam még egy darab sárga gigabites portot, a maradék három 100-as. Összegezve, semmi nem jó, amit írtál.

Szeretnél még írni valamit?


Ear001
(addikt)

Igaz, összecseréltem a színeket. de már meg is van a hiba, nálad sem a 2.5g-s port sem a négy 1G-portból három nem működik jól, miközben nagyjából mindenki másnál igen. Akkor hol lehet a hiba?


Hegyirabló
(veterán)

Senki nem mondta, hogy nem működik jól. Melyik részét nem érted annak, hogy akkor van gond, amikor a mérődoboz be van iktatva a rendszerbe? Ha ki van véve belőle, akkor hibátlan az internetkapcsolat. Na akkor, még is mivel lehet a gond, hmm?


vargalex
(félisten)
Blog

Ne haragudj, de meg kell védenem a kollégát. Az általad írt Sagemcom 5760 típusú HGW-n 1 db 2,5 Gbps-es és 4 db 1 Gbps-es port található (pl. itt és itt is megtalálhatod). Az, hogy nálad 100 Mbps-en áll össze a kapcsolat, helyi hibára utal. Milyen eszközök azok, amik 100 Mbps linkkel kapcsolódnak? Ha gigabitesek, akkor cseréltesd a Telekommal a HGW-t, mert hibásan működik (vagy rájönnek a hibára nálad).


Hegyirabló
(veterán)

Persze, helyi hiba...

Érdekes módon, ha nincs bekötve a mérődoboz, akkor nincs helyi hiba. Ez aztán a különös helyi hiba!

Ezt a beszélgetést én nem is folytatom. Értem, hogy védeni kell a mundért, de ez azért már túlzás!

[ Szerkesztve ]

üzenetek