Simson 4ever - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


perge666
(veterán)
Blog

A jó öreg 50-es.:)


perge666
(veterán)
Blog

Holnap szétkapom a mocim karbiját,mert reggel éppen hogy beértem a munkahelyemre,csutka gázon ment vagy 20-al. :F
Hazafelé is alig akart beindulni,és csak teljes szivatóval volt hajlandó hazavánszorogni velem szintén 15-20-al.
Ha már kitakarítom,lehet leszedem a kipufogót is,és azt is kipucolom.


#10726912
(addikt)

Egy apró trükk:
Van kompresszorod? Ha igen, vedd ki a gázsúbert és fúvasd ki azon keresztül a karbiból a benzint....nem kell levenni, szétszedni apróra, tömítést igazgatni...ami van kis apró kosz (esetlegesen) az elfér a ülepítő alján, ha valóban ez a gondja, akkor ebből megtudod (mármint a karbi dugulás) és utána is ráérsz szétszedni ;) A Kipufogót nem kell olyan sűrűn bontani, ha full gázon mész vele (még nekem se, pedig 40-es keveréket használok!). Üres járatban (sztenderen) pörgesd ki a motort (esetleg felteheted 3-ikba, terhelés alatt talán jobban tolja a kipufgázt) és ütögesd meg a kipufogót: ha nem "köpi" a kormot., akkor nincs értelme bántani.


perge666
(veterán)
Blog

Sajnos nincs kompresszorom,így kénytelen vagyok szétszedni. :(
A kipufogót azért gondoltam hogy leszedem,mert kb.2 hete el volt dugulva,és alig volt hangja,füst éppen hogy jött ki belőle,meg alig indult.
Nem tudtam mi a baja,míg egyik este látom hogy a kipufogó végéből kilóg valami olajos cucc,nagy nehezen ki tudtam húzni fogóval,és utána jó is lett a motor.
Nem tudom hogy az a műanyag hogy kerülhetett bele,olyan volt mint valami tipli. :U
Nem hinném hogy a kipufogóba tennének műanyagot,szerintem tesóm kisfia játszhatott.......... :DD
Ezért van tervbe hogy azt is lekapom.

[ Szerkesztve ]


perge666
(veterán)
Blog

Na szétszedtem a porlasztót,és az alapjárati fúvóka el volt dugulva teljesen.
Egyébként semmi retket nem láttam a karbi belsejében,biztos a benzinbe volt egy kis kosz.
Majd veszek bele benzinszűrőt.......
A kipufogót meg nem szedtem le,mert szépen füstöl és a hangja is jó,meg nyélgázon sem köpköd semmi kormot meg semmit.

Az alapjárati fúvókám 30-as,a főfúvóka pedig 68-as,jó ez így?
Ja és 17-es Bing karburátor van rajta. /Gyári S53-ról/

[ Szerkesztve ]


#10726912
(addikt)

Kissé soknak találom az 51-eshez a 68-as fúvókát :F
Nekem a 60 köbcentihez van betéve 70-es főfúvóka. S az is úgy, hogy a súber tűn a lemez felülről a második rovátkán csücsül.
50-es keverékkel jársz, annak egyszerűen nem szabad füstölni, csak észre vétlen mennyiségben!
Kipróbálnám a 60-as fúvókát: az a jó, ha kompromisszumokkal bár, de tudsz közlekedni a motorral akkor, ha a súbertűn a lemez a középső rovátkán van.
De megnézheted magad: tedd a legfölső rovátkára a lemezt! (jön a nyár, amúgy is érdemes átállítani egyel kisebbre, melegben kevesebb benzin is elég a végsebesség eléréséhez). Ha ott nem megy, erőtlen, stb, és a keverék arány szabályzó csavarral sem tudod beállítani, akkor kell a 68-as főfúvóka. De szerintem a 60-as bőséggel elég oda. Akár jobban is mehet a motor, ha szabályzottabban és nem nagy mennyiségben kapja a benzint. Járj utána!


#10726912
(addikt)

karburátor helyes beállítása Ez alapján TÖKÉLETESEN be lehet állítani, ellenőrizni, stb-zni.

[ Szerkesztve ]


perge666
(veterán)
Blog

Azt még nem említettem egyszer sem hogy 60-as henger van rajta?? :K
A súbertűt reggel próbáltam egyel bejjebb tenni,de erőtlen volt vele,és csak a legkintebbin hajlandó normálisan üzemelni. :F

Gondolkodok nagyon rajta hogy szerzek egy gyári 51-es karburátort hozzá,de nem nagyon akarok most költeni rá.


perge666
(veterán)
Blog

Ilyen karburátor beállításos írást már olvastam,de nem merek belefogni. :(
Youtube-on szétnézek,hátha van valami jó kis videó róla!


#10726912
(addikt)

Tegyél kisebb főfúvókát. S meg kell tanulnod a karbit beállítani, a leírással egyszerű, csak lépésről lépésre csináld meg, ne akard egyszerre mindent megérteni és megcsinálni! :) Kiváló szájbarágós cikk, pont azért tűnik bonyolultnak, s pont ezért egyszerű:)


perge666
(veterán)
Blog

Fúvóka nincs itthon másik,bolt meg már nincs nyitva. :(((
Igen,szeretném nagyon megtanulni,és akkor nem kínlódnék vele ennyit.
Most hozzápiszkáltam,de csak rosszabb lett,perpillanat be sem indul. :U
Megyek és próbálkozok,csak a 2 csavart tekergetem.


perge666
(veterán)
Blog

Azért nem indult mert beköpte a gyertát.
A levegőcsavart hiába tekerem ki 2 egészet,hangolgatom,jónak tünik,de amikor indulok elfelé vele,elkezd fulladni,meg füstöl is..............


andree04
(aktív tag)


Kész a motorom,sajnos annyira buzgón és még este is csináltam hogy elfelejtettem fotókat csinálni a felújításról,de mára kész lett,és megy mint a golyó, 3.-ban is annyira húz hogy eszméletlen.

Amikor össze raktam és eljött az idő hogy elindítsam,egy kis szívató és pőccre el is indult,ilyenkor büszke vagyok magamra.

[ Szerkesztve ]


perge666
(veterán)
Blog

Szép munka gratulálok. :)


#10726912
(addikt)

Nem jó a sorrend.
Előbb a gyújtást nézd át. Annak kell tökéletesnek lennie. Gyújtás alaplapot állítsd be, ellenőrizd, megszakító akkor nyisson, amikor kell, s legyen felcsiszolva. Ezeket csak be kell állítani, nem kell hangolni
Aztán jöhet a karburátor. Nézd meg a szívatót is, hogy a gumi ép e, nincs e megsérülve, azaz zárjon le teljesen.
Ezek után nézd meg a benzin szintet! Ellenőrizd az úszó állapotát, hogy a peremtől a 27-33 miliméteres értékek között legyen.
A henger fejet levetted már, nincs gyűrű széttörve a dugón?
Ha ezek megvannak, akkor jöhet a karbi finom hangolása. Ha ez nem sikerül s az előbbiek megvannak, akkor lehet még szimering gondod is. :U A 68-s fúvókának jónak kéne lennie a 60-as hengerhez. Nekem 70-es van, én is ki akarom cserélni 68-ra vagy kisebbre, hogy a súbertűn ne legyen ekkora ugrás (vagy szembe szélben is kiforog fullra és megeszik ÖT liter benzint akár százon, vagy szívatóval kell tartani a fordulatot amíg fel nem melegszik, s ekkor viszont hiányzik egy kis erő).
De előbb menj végig mindenen, így túl sok nyitott kérdés marad. Ebből születnek azok a Simsonok, amik nem mennek, nem jók.
Kitartás, precizitás és türelem! No meg pár sör, tolómérő, hézagmérő lemez és már jó is lesz... ;)
andree04: Szép és gyors meló, használd egészséggel :)


#10726912
(addikt)

8 ezerért komplett 4 sebességes blokk..ha jó, akkor feltétlenül.


perge666
(veterán)
Blog

Na átadtam a nyűgömet egy nagyon jó szerelőnek,most jöttem haza,holnap vagy hétfőn megcsinálja.
Ránézett,és mondta hogy karbibeállítás meg ránéz a gyújtásra is.
Öregem jó barátja,szóval még fizetnem sem kell érte.:)

andree04 :Ez vadonat új??
70-ért még jó vétel is lehet. :K

[ Szerkesztve ]


andree04
(aktív tag)

Vadi új állítólag újra gyártják a simson blokkot.Én személy szerint beruháznák egy ilyenre,és full gyári simsont össze állítanák,persze az már el lenne látva minden lopás biztos dolgokkal,hisz közel 200K meg is valósítható,szerintem.

üzenetek