Simson 4ever - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


Lacuss20
(senior tag)

Sziasztok!

Nos a szaki bár nem árulta el mit csinált, de a váltó gondot megoldotta. A gépmadár szépen fle is vett enémi karbi piszkálgatás után a normális alapjáratot. Majd a próba körön bemelegítés és még egy kis finomhangolás után 3km után 50-es tempón gurulva egyszer csak eeeee és elment az energia, le 2.-1. ott sem akart menni alapjáraton elketyerészett, de mihelyst sebességbe tettem és indultam volna el erőtlenedett. Le is állt, pici karbi piszkálgatás után kis gáz rúgás indult és hazajöttem vele. Nem sok kedvem kisérletezni így, hogy x-km tologassam ( a lábam se az igazi). Valakinek tippje mi lehet ennek az oka? Mi tud ilyet produkálni? :R :R :R


Steve_Brown
(aktív tag)
Blog

A gyújtás és a keverékképzés is lehet a ludas. De első körben karbit pucolnék.


Kicsipampam
(tag)

Kint szomorkodott a szabad ég alatt 8 évig. Nagyon sok munkám volt így vele. Sajnos a rozsdalé megszeretgette az aluminium alkatrészeket, de amit lehetett kihoztam belőle, közel eredeti állapot. (Hátsó teló nem eredeti.) Kis homokfúvás, KTL-es alapozás, majd fedőszín. Valakinek esetleg eredeti matrica készlet?


#81556480
(veterán)

Jó lettt, gratula!

Simsonos facebook csoportokban szokott lenni eredeti vizes matrica


Steve_Brown
(aktív tag)
Blog

Wao ez gyönyörű!
Én is haladok az enyémmel.
Mondjuk ő csak egy Star.


Kicsipampam
(tag)

Újra volt egy kis időm.


-Maci-
(addikt)

Sziasztok.
Amatőr kérdés lesz, mert tudom, hogy sok típus van...
Van érdemi különbség egy 3 és egy 4 sebességes Simson között menetteljesítmény téren, egyenlő feltételek között?
Konkrétan érdemes S50n blokkot 4 sebisre cserélni? Ha igen, melyik a legjobb?


Kicsipampam
(tag)

S50-est 4 sebességesre átalakítani régen nem lehetett (legalábbis boltban kapható készletekkel), ma már ez nem gond. Gondolom az S51-re gondoltál amúgy. Azt, ha nem tuningolod bőven elég a 3 sebesség. De ha jobban el akarod osztani a fokozatokat, akkor úgymond az endúró 4 fokozatát válaszd ami szinte egyenértékű az alap S51-el csak annak a három fokozatát 4 fokozattal valósították meg. Kellemesebb egy kicsit használni. Ha tuningolod a motort, ami ma már nagy divat lett a mindenféle készen kapható tuninghengerekkel+dugattyú+porlasztó, akkor viszont igényli a 4 sebességet, de akkor az úgynevezett gyorsító 4 sebességes váltót áttételeket használd. Ez régen úgy nézett ki, hogy az alap S51 fokozatokat meghagyták, majd mellé egy negyedik fogaskerék párt szereltek be. Lehet a kis lánckerékkel is játszani. Az alap 15 fogú, ezt tudd feljebb vinni, sokan szokták is, mert olyan "nagyot" tuningoltak, hogy kell a 16-17 fog. Pontosan nem tudom mi a legnagyobb fogszám, ami még elfér a dekniben. Talán a 17-es. A hátsó fogszámmal is tudsz játszani, ma már erre is vannak megoldások. De láttam már 5 sebességes váltót is hozzá, ez is készen kapható.


-Maci-
(addikt)

Köszönöm szépen! :R

Most nem megyek bele mélyen a válaszba, mert ma délután derül ki, hogy veszek e egy S51N-t, vagy sem. :U
A kérdéseimmel azt szerettem volna csak megtudni előre, hogy érdemes e ezen állítani valamit, vagy később vegyek hozzá egy 4 sebis blokkot és azzal játszak?! :F
Nem lét kérdés. Vannak itthon nagy motorok is, a Simot csak a gyerekkori fíling kedvéért venném meg boltba mászkálósnak. Nem várnám, hogy 100-zal csapassak ezekkel a felfüggesztésekkel, fékekkel. Csak az lenne jó, ha mikor néha átugrom a másik faluba azért 60-70 között mutasson valahol az óra és ne akarjon szétszakadni a blokk. Semmi több. Ha jól értem akkor ez akár áttétel módosítással is elérhető lehet. :U
No majd meglátjuk lesz e üzlet és milyen a moci. :B
(olvastam a gyári N-es folytásokról. Olyan téren nem tudom mi vele a szitu, és a mostani gazdája sem fogja tudni. Majd átnézem :K )

[ Szerkesztve ]


-Maci-
(addikt)

Nah, megköttetett az üzlet. :C
Későn ért haza a srác, így csak az alapokra volt időm félhomályban.
-karbi tisztítás
-gumi fújás
-olajazint csekkolás
-gyertya csekkolás.

Olyan a motor, mint vártam. Mindene jó, de egyben foglalkozós is. Jók a fékek, de kerékre nem fog állni velük. Az utat szépen tartja, a lánc nem lóg, nem ropog.
A motor, a kuplungot leszámítva, zörej mentes. A kuplung csörög kiengedve, ezért alkudtam is, meg tudom oldani magam.
Az alap N-es folytásoknak nyoma sincs (a kiput még nem tudtam széthúzni a sötétben).
Az áttétet már valaki módosíthatta az én ízlésem szerint: jól ki kell pörgetni váltás előtt, cserébe lazán viszi a 60-at. Ilyen szempontból jobb, mint amit vártam. Igaz így van egy kis hőkölés nagy gázra.
Nyomokban eredeti cuccokat is találtam: gyári lánc védő, gyári gége cső (bár ez repedezett).
Összességében boldog vagyok. Kell vele foglalkozni, sokat, de 2 szerelés között élvezhető. :B

Plusz hozzátenném, hogy a benne levő benzin állapotáról nincs infom, de nem tűnik frissnek. :DD

Majd kérdezek még tőletek, ahogy haladok majd. :B


-Maci-
(addikt)

Sziasztok.

A mocimban nincs akksi. Még.
Addig is a fényszóró alog pislákol, gáz húzásra erősödik.

Értem miért, egyértelmű.

A kérdés az lenne, hogy valaki kitalált e valami alternatívát, ami nem szív ennyi áramot? Led pl.


-Maci-
(addikt)

Ja, 12V-ról van szó.
Illetve nem szeretnék belőle nagy fényerőt kicsikarni. Nem azért kell, hogy vakítson. Csak azt szeretném megoldani, hogy ne szívja el az összes energiát a fő fényszóró. Maradjon elég a féklámpának. Ez a fő cél. A féklámpa pirítson. :U

[ Szerkesztve ]


Kicsipampam
(tag)

Lehet 6v az alaplapod. A képen látható motorban, amit vettél 6v-os volt a rendszer. Nézd meg az egyenirányítót az oldaltáskában, abból rögtön kiderül, hogy 6 vagy 12V a rendszer.(Persze ez csak akkor igaz, ha az alaplapon a tekercseket nem csereberélték át. Ilyenekkel is gyakran találkoztam, hogy a gyújtást áttették 12-re a többi maradt 6-on és fordítva.) 12V-os rendszereknél meg rengeteg fényszóró tekercs volt, többféle teljesítménnyel. Attól függött, hogy milyen fényszóróval szerelték. Én a hátsó világítást mindig aksira teszem. Elég kicsi a teljesítménye alap esetben, ezt nagyobbra cserélem és akkor világít rendesen, és akkor ennek a teljesítménye is megmarad a másik két izzónak ~5W. Van egy Schaltplan app, elég sok Simson bekötése benne van. Viszont a 12V-os bekötése némely esetben nem tartalmaz parkír fényt. Német oldalakon nézegettem én is Led-es alternatívákat, de nem nagyon van. Inkább kidobják az egész cuccot és Vape gyújtást-világítást szerelnek be és ez minden problémát megold.
Itt nézz szét tekercs ügyben, elég jó az adatbázisuk. [link]

[ Szerkesztve ]


-Maci-
(addikt)

Igen, eredetileg 6V-os volt, de valaki már átszerelte 12V-ra. Ez tuti. Mértem is és a gyújtó tekercs is 12V-os.
Az oldalsó doboz pedig tök üres. Nincs se fesszabályzó, semmi.
Először pislogtam is, hogy hogy lehet a lámpán 0V? Hát úgy, hogy ez bizony váltó fesz. A multiméter váltó állásában egyből meglett a hiányzó fesz.
Tudtam, higy tök alap a motor. Magam tervezem áthúzni a komplett kábelezést. Szeretném ha lenne normális index és féklámpa.
Megnézem ezt a Vape dolgot, mert mivel a 0-ról indulok, egy új alapkap már nem lehet akadály! :B

Köszönöm a linket és a válaszokat.:B

[ Szerkesztve ]


Kicsipampam
(tag)

Ez azért érdekes. A hatsó világítás a feszszabályzó nélkül rögtön kiég az első nagy gázadásra, ha alap izzót használ. A gyújtó tekercs igazán nem mutatja meg, hogy ténylegesen 12-e a rendszer. De, ha mérted és 6v-nál nagyobb volt a lámpánál a feszültség, akkor lehet. Én mostanában ilyen egyenirányítót szerelek be, teljesen meg vagyok vele elégedve. [link] [link]
Valami 600Ft a Mofaker-nél. Mivel a hátsó lámpát mindig aksira teszem így a feszszabályzót megspórolom. A Vape ára kicsit húzós, de egyenlőre nincs jobb nála.
Schaltplan app. [link]

[ Szerkesztve ]


-Maci-
(addikt)

(végzettségemet tekintve villamosmérnök vagyok (igaz villamos gépes))

Csak azért írom, hogy ha nem is értek hozzá, sejtésem azért van. :U Ha értenék hozzá nem kérdeznék.:B:DD

Na holnap megkérem az asszonyt, hogy segítsen mérni kisebb gáznál.
Egyedül csak alapjáraton mértem 8-10V-ot, ebből szűtem le, hogy 12V lehet. Minden fogyasztó is 12V, ezekből következtettem rá.
A lendkereket ugyan nem húztam le, de bekukkantottam mögé és eléggé újnak tűnik az egész alaplap.
No de holnap pontosítok.

Most gondolhatnád, hogy jól besz*ptam ezzel a mocival (a kuplung is a végét járja), de főleg azért is vettem, hogy legyen bütykölnivalóm. Ezeknek a hibáknak/hiányosságoknak tudatában vettem meg Meg akarom élni az egészet. Mindent magam szeretnék csinálni, én ezt élvezem.:B:B

Kép a dobozról:

Bal oldalt látszik egy piros gomb. Az a leállító (nem tudom miért). A kérdés, hogy az a kis kivehető panel, amin nekem a gomb van, eredetileg mire szolgálhatott?:F

[ Szerkesztve ]


Kicsipampam
(tag)

A doboz körbeveszi a csővázat, azért kell nyitottnak lennie. A két kis panel ezt lezárja, illetve ott mennek be ill. ki a vezetékek is. Amit látok még a képen, hogy a blokk befogató csavarok fordítva vannak behelyezve. Így a csavar vége az anyával a láncvédő felé van, ami egy kicsit így kitarthatja és nyomhatja azt.

[ Szerkesztve ]


-Maci-
(addikt)

Szia,

Utángyártott tank+dekni szettel vannak tapasztalatok?
Pl egy ilyen jó lehet: [link]
Csak mert olcsóbb, mint a meglevőt átfényeztetni.


-Maci-
(addikt)

Azt mondja az eladó, hogy lengyel gyártmány


Kicsipampam
(tag)

Én még nem próbáltam, de van pár videó a neten, aki már vett ilyet. Különösen nem panaszkodnak rá.


-Maci-
(addikt)

Köszönöm szépen :R
Az létezik, hogy az előgyújtást ahhoz igazítják, hogy a dugattyú 30mm-rel legyen lentebb a felső holtpontnál?:F
Ezt láttam egy régi leírásban és nem akarom elhinni.:Y

(Tudom, hogy normál esetben a főtengely állásához igazítják, fokban mérik.


Kicsipampam
(tag)

S51-es motornál 1.8mm-el a felső holtpont előtt. De ezeken a motorokon a lendkeréken és a motorblokkon van jelölés, de érdemes rámérni.


-Maci-
(addikt)

Köszönöm szépen :R


-Maci-
(addikt)

Noh, végre adódott pár órám a Simsonra.
Sikerült szépen beállítanom a gyújtást és a megszakító hézagot. Körbe nyálaztam a gyújtás alaplapot. Képek alant. :B
Megtudtam, hogy 50cc a mocika.
Már szépen megy, ezzel a nagy lánc fogaskerékkel is egész jó. :B
Kicseréltem a gáz bovdent és a karbi fedelet is, mert a régiben már nem volt menet.
Sok apróság van még, de most bizakodó vagyok. Úgy tűnik, hogy semmi nagy kiadásra nincs szükség, hogy használható legyen. :B
Azért van új rejtély is:U
Ha jobbra koppra kitekerem a kormányt, leáll. Ezt most, a nap végén fedeztem fel, úgyhogy még nem néztem át, hogy lehet e zárkat valahol.
Mindenesetre a gyertya pipa is olyan lányosan lötyög. Fel is vettem egy újat a bevásárló listámra. :B
Villamos szempontból a következőket állapítottam meg.
-Gyújtás 12V-os
-A deknikbe 2db 12V-os és 1db 6V-os veték érkezik. A 6V-os színe piros-sárga.
Mi lehet ez?
Teszek fel pár informatív jellegű képet. Ha estleg lesz pár perced, minden apró észrevételedet/kommentedet szívesen veszem. :B
Kíváncsi lennék pl, hogy melyik tekercs melyik és, hogy mi az a rejtélyes 6V-os kábel?:F

Előre is köszönöm, ha válaszolsz.:R
Képek:


Kicsipampam
(tag)

A piros sárga és a szürke piros az a kombinált tekercsről jön le. A piros sárga felel az aksi töltésért a másik a hátsó világításért és a féklámpáért, megfelelő egyenirányító és fesz szabályzó közbeiktatásával, ami egy egység, de ma már megoldható külön egységben is. A megszakítón szokott lenni egy kis filcdarab, az nálad hiányzik róla. Más nagy hiányosságot nem látok.


-Maci-
(addikt)

Köszönöm szépen :R
Tehát akkor az akksi töltőm 6V, a többi 12. Jól értem?
Melyik lenne a töltő tekercs?
Én úgy láttam, hogy 2 tekercsem gyári lehet, 1 pedig új. A csavarok állapotából kiindulva.


-Maci-
(addikt)

Illetve az is kérdés lenne, hogy pontosan milyen tekerccsel tudnám elérni a legnagyobb világítás teljesítményt?
Néztem a Vape gyújtás-t, amit ajánlottál, de 100e Ft fölött vannak,ami már messze túl van a lélektani határon árban.

Hosszabb távon szeretném ha teljes villamos rendszer működne: indexek, duda stb.. Viszont egszerre nem tudok megvenni mindent. Lépésenként gondoltam.
Írtad, hogy a hátsó lámpát mindig akksira teszed.
Ehhez nekem mire van szükségem, előre gondolkodva a későbbi index és egyéb bekötésekhez?
-Akksi (nyilván) 12V
-Gyújtás kapcsoló?
-Gondoltam veszek egy S51B kábel köteget.
-Meelyik tekercsem lehet még 6V-os? Azt cserélném 12V-ra.

Mi kellhet még első körben?

[ Szerkesztve ]


Kicsipampam
(tag)

A kombi tekercs (töltés és hátsó világítás, féklámpa) nem lehet két eltérő feszültségű. Ezt mérd ki, hogy 6 vagy 12v. Nekem csak a primer tekercsed tűnik nem eredetinek, ami a gyújtásért felel. Továbbra is hiszem, hogy 6v-os a rendszered. Az alaplap számából is az jön le. Persze, ha kicserélte az illető a tekercseket 12v-re, akkor érthető. De nem igazán tudom, hogy honnan vett eredeti 12v-os tekercseket, mert amik a képen vannak azok eredeti DDR minőség. Ezeket már csak motorbörzéken lehet találni, boltokban jó pár éve már csak utángyártottat lehet kapni.
Ha mindent átalakítasz gyújtáskapcsolósra, akkor igen, amiket leírtál szép lassan mindent meg kell venned. A kábelköteget te is meg tudod csinálni, sok villamos boltban kapsz 0.75-ös kábelt sokféle színben. Ha nem akarsz vele bajlódni, akkor megveszed készen, de már ebből sincs eredeti. A kábelkötegnél vedd figyelembe, hogy neked tulajdonképpen S50-es kapcsolóid vannak a kormányon, ehhez való köteget vegyél. Ha meg teljesen át akarsz térni az S51-re, akkor a kormányon lévő kombikapcsolót is meg kell venned, jobb és baloldalra is. Ezekben is különbözik az S50 az S51-től.
[link]

[ Szerkesztve ]


-Maci-
(addikt)

Huh, jó. Megpróbálom újra kimérni.
Az az egy 100% biztos, hogy ami a blokkból a gyújtó trafóra megy az 12-14V. Ez az egy fix.
Illetve elől-hátul 12V-os izzók vannak.
Igen, hosszú távon ez a cél:
Teljesen áttérni S51B-re.
Meg akarom venni a kormáy kapcsolókat is. Akksit is, duda is legyen...
Csak egyszerre ez így nagyon sok nekem anyagilag.
Az alapoktól kezdve szeretnék haladni felfele.
Most első lépésként tényleg tudnom kellene, hogy hány V lehet a rendszer... :U Aztán ha megvan, akkor előbb legyen meg a 12V minden szálon: Tehát a gyújtás alaplap legyen jó, tolja a 12V-ot szépen. Ehhez venném most meg ami kell. Ez lenne az első lépés. :B
Melyik a kombi tekercs? :C :F Nekem az tűnik idegennek, amit a 2db kereszthornyos csavar fog oda.

Egyébként a motor, váz nyaktábla szerint: S51N. Tehát nem S50N.

Szerk.:
Az izzok elölhtul 12V-osak. Azok kb. semmit nem világítanának 6V-tal, nem?

[ Szerkesztve ]


-Maci-
(addikt)

"előbb legyen meg a 12V minden szálon: Tehát a gyújtás alaplap legyen jó, tolja a 12V-ot szépen."

Szóba jöhet egy teljesen új alaplap, csak ne horror áron. Olyan 30e körül még rá is szánnék, ha az legjobb megoldás.


-Maci-
(addikt)

Magát a motort mennyire lehet felhúzni?
Ugyanerre a blokkra és főtengelyre fel lehet tenni egy Pl. 70ccm hengert a hozzá való dugattyúval?
Szóval pl ez elméletben rá is menne? [link]


Kicsipampam
(tag)

Nem. A 70 ccm henger nem megy rá, a blokk furata kicsi. (átalakítás kell hozzá, valamint másik főtengelyt is igényel) 60ccm hengert tudsz rátenni. Mi most vettünk ML-Megu gyártmányú, nikasilos hengert és dugót, igen jól néz ki. Vettünk hozzá 32-es kipufogót és 18-as karbit. Ha összedodjuk, majd leírom a tapasztalatokat.
Alaplapot árulnak 12v-es, de Taiwan-t ne vegyél. Én a nyáron kettőt vittem vissza a kettőből. Se gyújtást nem adott le, se világítást se. (1-2V-ot mértem csak)
A kombi tekercs az amelyikből a két szál jön ki. (piros-sárga és szürke.piros.)
A másik tekercs az első világításé. (piros-fehér)
A te motorod alapja valóban S51N. Ezekhez nem járt a központi kapcsoló, valamint aksi se. A kormányon meg a S51N-S50-es armatúrák vannak.
Annyiban egyszerűsítettem (és lehet félre érthető voltam) az írásomban, hogy mivel B-es kivitelt szeretnél a motorodból csinálni én csak S50 vagy S51-t mondok (kormányarmatúrákat is cseréli-e az illető?). Természetesen vannak az N-es variációk is, de már évek óta alig akadt a kezembe, ill azokat is át kellett alakítanom B-re. Tehát közp kapcsoló, akksi, index, kürt, egyenirányító stb..

[ Szerkesztve ]


-Maci-
(addikt)

Köszönöm szépen :R
Sajnos a hétvégén nem tudtam foglalkozni a kis Simóval, pedig vettem hozzá pár apróságot. :U
Na, arra a 60CC átalakításra nagyon kívácsi vagyok. Megköszönöm majd, ha megosztod a tapasztalatokat. :K


-Maci-
(addikt)

Mi a fene az a membrános tuning varázslat? :F Életemben nem hallottam még.

üzenetek