Simson 4ever - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


-Maci-
(addikt)

Köszönöm szépen :R
Az létezik, hogy az előgyújtást ahhoz igazítják, hogy a dugattyú 30mm-rel legyen lentebb a felső holtpontnál?:F
Ezt láttam egy régi leírásban és nem akarom elhinni.:Y

(Tudom, hogy normál esetben a főtengely állásához igazítják, fokban mérik.


Kicsipampam
(tag)

S51-es motornál 1.8mm-el a felső holtpont előtt. De ezeken a motorokon a lendkeréken és a motorblokkon van jelölés, de érdemes rámérni.


-Maci-
(addikt)

Köszönöm szépen :R


-Maci-
(addikt)

Noh, végre adódott pár órám a Simsonra.
Sikerült szépen beállítanom a gyújtást és a megszakító hézagot. Körbe nyálaztam a gyújtás alaplapot. Képek alant. :B
Megtudtam, hogy 50cc a mocika.
Már szépen megy, ezzel a nagy lánc fogaskerékkel is egész jó. :B
Kicseréltem a gáz bovdent és a karbi fedelet is, mert a régiben már nem volt menet.
Sok apróság van még, de most bizakodó vagyok. Úgy tűnik, hogy semmi nagy kiadásra nincs szükség, hogy használható legyen. :B
Azért van új rejtély is:U
Ha jobbra koppra kitekerem a kormányt, leáll. Ezt most, a nap végén fedeztem fel, úgyhogy még nem néztem át, hogy lehet e zárkat valahol.
Mindenesetre a gyertya pipa is olyan lányosan lötyög. Fel is vettem egy újat a bevásárló listámra. :B
Villamos szempontból a következőket állapítottam meg.
-Gyújtás 12V-os
-A deknikbe 2db 12V-os és 1db 6V-os veték érkezik. A 6V-os színe piros-sárga.
Mi lehet ez?
Teszek fel pár informatív jellegű képet. Ha estleg lesz pár perced, minden apró észrevételedet/kommentedet szívesen veszem. :B
Kíváncsi lennék pl, hogy melyik tekercs melyik és, hogy mi az a rejtélyes 6V-os kábel?:F

Előre is köszönöm, ha válaszolsz.:R
Képek:


Kicsipampam
(tag)

A piros sárga és a szürke piros az a kombinált tekercsről jön le. A piros sárga felel az aksi töltésért a másik a hátsó világításért és a féklámpáért, megfelelő egyenirányító és fesz szabályzó közbeiktatásával, ami egy egység, de ma már megoldható külön egységben is. A megszakítón szokott lenni egy kis filcdarab, az nálad hiányzik róla. Más nagy hiányosságot nem látok.


-Maci-
(addikt)

Köszönöm szépen :R
Tehát akkor az akksi töltőm 6V, a többi 12. Jól értem?
Melyik lenne a töltő tekercs?
Én úgy láttam, hogy 2 tekercsem gyári lehet, 1 pedig új. A csavarok állapotából kiindulva.


-Maci-
(addikt)

Illetve az is kérdés lenne, hogy pontosan milyen tekerccsel tudnám elérni a legnagyobb világítás teljesítményt?
Néztem a Vape gyújtás-t, amit ajánlottál, de 100e Ft fölött vannak,ami már messze túl van a lélektani határon árban.

Hosszabb távon szeretném ha teljes villamos rendszer működne: indexek, duda stb.. Viszont egszerre nem tudok megvenni mindent. Lépésenként gondoltam.
Írtad, hogy a hátsó lámpát mindig akksira teszed.
Ehhez nekem mire van szükségem, előre gondolkodva a későbbi index és egyéb bekötésekhez?
-Akksi (nyilván) 12V
-Gyújtás kapcsoló?
-Gondoltam veszek egy S51B kábel köteget.
-Meelyik tekercsem lehet még 6V-os? Azt cserélném 12V-ra.

Mi kellhet még első körben?

[ Szerkesztve ]


Kicsipampam
(tag)

A kombi tekercs (töltés és hátsó világítás, féklámpa) nem lehet két eltérő feszültségű. Ezt mérd ki, hogy 6 vagy 12v. Nekem csak a primer tekercsed tűnik nem eredetinek, ami a gyújtásért felel. Továbbra is hiszem, hogy 6v-os a rendszered. Az alaplap számából is az jön le. Persze, ha kicserélte az illető a tekercseket 12v-re, akkor érthető. De nem igazán tudom, hogy honnan vett eredeti 12v-os tekercseket, mert amik a képen vannak azok eredeti DDR minőség. Ezeket már csak motorbörzéken lehet találni, boltokban jó pár éve már csak utángyártottat lehet kapni.
Ha mindent átalakítasz gyújtáskapcsolósra, akkor igen, amiket leírtál szép lassan mindent meg kell venned. A kábelköteget te is meg tudod csinálni, sok villamos boltban kapsz 0.75-ös kábelt sokféle színben. Ha nem akarsz vele bajlódni, akkor megveszed készen, de már ebből sincs eredeti. A kábelkötegnél vedd figyelembe, hogy neked tulajdonképpen S50-es kapcsolóid vannak a kormányon, ehhez való köteget vegyél. Ha meg teljesen át akarsz térni az S51-re, akkor a kormányon lévő kombikapcsolót is meg kell venned, jobb és baloldalra is. Ezekben is különbözik az S50 az S51-től.
[link]

[ Szerkesztve ]


-Maci-
(addikt)

Huh, jó. Megpróbálom újra kimérni.
Az az egy 100% biztos, hogy ami a blokkból a gyújtó trafóra megy az 12-14V. Ez az egy fix.
Illetve elől-hátul 12V-os izzók vannak.
Igen, hosszú távon ez a cél:
Teljesen áttérni S51B-re.
Meg akarom venni a kormáy kapcsolókat is. Akksit is, duda is legyen...
Csak egyszerre ez így nagyon sok nekem anyagilag.
Az alapoktól kezdve szeretnék haladni felfele.
Most első lépésként tényleg tudnom kellene, hogy hány V lehet a rendszer... :U Aztán ha megvan, akkor előbb legyen meg a 12V minden szálon: Tehát a gyújtás alaplap legyen jó, tolja a 12V-ot szépen. Ehhez venném most meg ami kell. Ez lenne az első lépés. :B
Melyik a kombi tekercs? :C :F Nekem az tűnik idegennek, amit a 2db kereszthornyos csavar fog oda.

Egyébként a motor, váz nyaktábla szerint: S51N. Tehát nem S50N.

Szerk.:
Az izzok elölhtul 12V-osak. Azok kb. semmit nem világítanának 6V-tal, nem?

[ Szerkesztve ]


-Maci-
(addikt)

"előbb legyen meg a 12V minden szálon: Tehát a gyújtás alaplap legyen jó, tolja a 12V-ot szépen."

Szóba jöhet egy teljesen új alaplap, csak ne horror áron. Olyan 30e körül még rá is szánnék, ha az legjobb megoldás.


-Maci-
(addikt)

Magát a motort mennyire lehet felhúzni?
Ugyanerre a blokkra és főtengelyre fel lehet tenni egy Pl. 70ccm hengert a hozzá való dugattyúval?
Szóval pl ez elméletben rá is menne? [link]


Kicsipampam
(tag)

Nem. A 70 ccm henger nem megy rá, a blokk furata kicsi. (átalakítás kell hozzá, valamint másik főtengelyt is igényel) 60ccm hengert tudsz rátenni. Mi most vettünk ML-Megu gyártmányú, nikasilos hengert és dugót, igen jól néz ki. Vettünk hozzá 32-es kipufogót és 18-as karbit. Ha összedodjuk, majd leírom a tapasztalatokat.
Alaplapot árulnak 12v-es, de Taiwan-t ne vegyél. Én a nyáron kettőt vittem vissza a kettőből. Se gyújtást nem adott le, se világítást se. (1-2V-ot mértem csak)
A kombi tekercs az amelyikből a két szál jön ki. (piros-sárga és szürke.piros.)
A másik tekercs az első világításé. (piros-fehér)
A te motorod alapja valóban S51N. Ezekhez nem járt a központi kapcsoló, valamint aksi se. A kormányon meg a S51N-S50-es armatúrák vannak.
Annyiban egyszerűsítettem (és lehet félre érthető voltam) az írásomban, hogy mivel B-es kivitelt szeretnél a motorodból csinálni én csak S50 vagy S51-t mondok (kormányarmatúrákat is cseréli-e az illető?). Természetesen vannak az N-es variációk is, de már évek óta alig akadt a kezembe, ill azokat is át kellett alakítanom B-re. Tehát közp kapcsoló, akksi, index, kürt, egyenirányító stb..

[ Szerkesztve ]


-Maci-
(addikt)

Köszönöm szépen :R
Sajnos a hétvégén nem tudtam foglalkozni a kis Simóval, pedig vettem hozzá pár apróságot. :U
Na, arra a 60CC átalakításra nagyon kívácsi vagyok. Megköszönöm majd, ha megosztod a tapasztalatokat. :K


-Maci-
(addikt)

Mi a fene az a membrános tuning varázslat? :F Életemben nem hallottam még.

üzenetek