Simson 4ever - Technika, hobbi, otthon fórum

Hirdetés

üzenetek

hozzászólások


#10726912
(addikt)

Az pompás. De én mellé telepednék és rágnám a fülét, hogy mondja el a mikénteket, mert lesz még ilyen gondod! Az a legjobb, ha Te csinálod, és ő meg elmondja hogyan csináld.


perge666
(veterán)
Blog

Pár év múlva lehet beruházok egyre,de a mostani blokkom elég jó még!

Tiger.huhhhh : Kérdezte is hogy hétfőn mikor végzek a melóval,mert ha holnap lehet nem lesz rá érkezése,és mondta hogy mehetek nyugodtan........amit ki is használok ha lesz rá érkezésem!

[ Szerkesztve ]


perge666
(veterán)
Blog

Na hazahoztam a motort a szerelőtől,de nem jártam teljes sikerrel.
Átnézte,gyújtáson állított,karburátort szétszedte,és kellene hozzá egy gumigyűrű,mert ami csak a negyede van rajta,és fals levegőt szív,meg egy szintén gumi darab kellene a szivató végén a karbiban,mert az meg leesik..........
Mondta hogy neki ilyen Bing karbihoz sajnos nincs olyan cucca,menjek be Debrecenbe és biztos adnak.
Beindul a motor,de szaggat és füstöl.

[ Szerkesztve ]


#10726912
(addikt)

A gumi gyűrű, aminek csak a negyede van meg, az a pohár fedél tömítés lenne, ami lehet parafa is?
A szivató sérülése gyakori gond, ne búsulj, ha csak ilyen kis nyűgjei vannak, az olcsón orvosolható. Csak szeedd le a karbit és vidd magaddal, hogy ott helyben össze tudd hasonlítani, mert különben adhat olyat is, ami sose lesz jó, de rámondja, hogy az.-az s mész egy idegesítő felesleges kört
Ha ezek megvannak, akkor már legalább érdemben tudsz vele foglalkozni. :)
Én most vettem az enyémhez egy gyertya pipát...ment az, csak lötyögött a gyertyán, mint nanám tatám pöcsin :D


perge666
(veterán)
Blog

Nem-nem,a szívócsonkról hiányzik az a gumigyűrű.
Erről és ugyanitt van is hozzá 90 ft-ért.:)
A szívócsonkot már leszedtem,viszem magammal,de a szivatóhoz ami kell,azt nem akarom leszerelni,kicsit körülményes,meg azt a szerelő tud hozzá csinálni ha nem olyat kapok,azt mondta.
Azért idegesít egy kicsit,mert nem igazán van időm a meló miatt járkálnom boltokba,de megpróbálom holnap beszerezni a dolgokat,vagy minél hamarabb!!

Milyen pipát vettél,egyenes bakelitet,vagy hajlított műanyagot,esetleg valami speciálisat/NGK,vagy vízálló/?


#10726912
(addikt)

Ja értem:)
Hajlított fér el műanyag burkolat alatt. szimpla mezei, ha rá tudnám egyszerűbben rakni, ami nem eshet le róla és nem kerül pénzbe, akkor már nem lenne rajta pipa:)
Ettől olcsóbban most nem leltem. Egyébként direkt olyat keresek, amiben nincs ellen állás:)
390 pénz... :O :DDD


perge666
(veterán)
Blog

Na a héten pár autós-motoros boltot bejártam az említett 2db tömítésért,meg pár ismerősnél is szétnéztünk,de sehol nem találtam a szívócsonkra való ó gyűrűt. :U
A szivatóba azt a borsószemnyi pogácsa szerűséget adtak,de az sem méretpontos,így reszelnem kellett belőle egy csomót.

Tegnap este átmentem még egyszer sógoromhoz keresgélni,és 3db ógyűrűt is találtam,ami jó nekem,VÉGRE MÁR!!
Összeraktam beindul,szerelőnek szóltam,ma munka után elgurulok hozzá,és beállítjha ahogy tudja,és lehet.:)

Már ideje volt!!


perge666
(veterán)
Blog

Ezt nem hiszem el,lementem a szerelőhöz,és úgy tett mint akivel nem is beszéltük meg hogy ma viszem hozzá a motort......... :W :W :W
Megint azt mondta hogy majd holnap,de nekem nem jó,mert dolgozok,utána meg megint neki nem jó!!
Nem is fogom többet keresni az is biztos,csak már meg keríteni kellene valakit,aki beállítja nekem. :(((

[ Szerkesztve ]


#10726912
(addikt)

Te is be tudod állítani!
Mindenképp Neked kell megtanulni. Lépéről lépésre tedd azt, amit ott írnak a linkelt oldalon. Ha nem jó, akkor a motornak más baja is van (pl kopott hüvely-dugó, vagy törött gyűrű, stb. ). Legközelebbi pihenős napodon állj neki és csináld. Komolyan. Megtanulod, nem kell keserűen otthagyni, ha nem sikerül negyedjére, akkor sem.


perge666
(veterán)
Blog

Szeretném is megtanulni,hidd el nekem,de amíg meg nem mutatja valaki,addig honnan tudjam hogy mikor jó? :F
Az a baj,hogy nem sok időm lesz a mostani hétvégén,meg hétköznap kizárt.....
Most tudok vele menni,indul egy rúgásra megint,csak hidegen magas az alapjárat ismét,és k.b.1 kilóméterig ha 1-2-be húzatnám,akkor rekedt hangja van,és nem húz,utána már jó!

28 évesen még nem értem meg arra,hogy be tudjam állítani,meg tudjam szerelni a saját motoromat,ez szégyen szerinted? :DD :DDD

[ Szerkesztve ]


#10726912
(addikt)

EZt nem a kor szabja meg.
Én használok PC-t, utáltam, mikor nem tudtam, mi miért nem jó rajta. Megtanultam, elég jó színvonalon, nem kell hozzá segítség. A motor ugyanez. Nem kell másik motor, ezt tudom, értem, de nem tudtam, megtanultam. Utáltam, mikor nem tudtam, mi miért jó-nem jó. Most sem tudnám szétborítani és össze rakni, a váltó oldal már káosz, nem értem, pedig próbáltam. De a többit tudom.
Ez valahol természetes viselkedés, amit írtál a motorról.. Kb jónak mondható a motor!
Hidegen magas is lesz az alapjárat, hisz hidegen benzin szegény lesz a keverék, mert a bejutó benzin lecsapódik a henger falára, tökéletlen a keverék képzés, így kell neki a SZÍVATÓ. Menet közben is kéne, enélkül erőtlen a motor, amíg be nem melegszik egy kicsit. (a hengerfej és a blokk is melegen tömít jobban, ezért van az egyik aluból, a másik acélból). Benzin szegény keverék erőtlenné teszi menet közben a motort, ugyanakkor magasabb az alapjárat a jobb égés miatt, az alapjárat tartásához minimális benzin kell, ez hidegen elegendő. neki, melegen átlagban sok. Nekem hidegen szívató nélkül LEÁLL a motor!
Próbáld meg, hogy mikor a motor hideg, tartsd az ujjaddal a szívatót. Végig fog menni, mint az angyal.
Nekem a szívató karját a egy kínai bicaj első váltó kar tölti be. Ha indítok, ráhúzom ezt a kart, ez úgy is marad, második rúgásra indul, megyek, gyorsul, ereje van az első pillanattól. Minden fokozatban. Aztán kb 2 Km után engedem vissza a szívatót, ha nagyon vissza esik a sebesség, még rajta hagyom.
Leírják, mit hogyan. Leírom én is.
Nézd meg, hogy jó e a benzin szint. Pontosan leírják, hogyan állítsd be (27 és 33 millimétert írnak, lehet csalni kicsit kevesebbre állítva). Ne állíts semmit, de mérd meg úgy, ahogy a linken mutatják. a két oldal egyforma magasan legyen. Ha nem jó az érték, akkor kezd el állítani, a határoló lemezekkel.
Ezután rakd össze a karbit, tedd le valahova egyenesen és nyisd rá a benzint. Ha jól csináltad, mehet a helyére.
Ezután beállítod a csavarokat a leírtak alapján (keverék képzőt teljesen be, kettőt teljes fordulatot ki), alapjárati csavart ne bántsd, ha rajta van a záró, ha nincs, akkor tekerd teljesen be, aztán másfelet ki. Súbertűn a lemezt tedd utolsó előtti rovátkába (nekem is ott jó), és indítsd a motort szívatóval. Ha beindul, húzogasd neki a gázt, ha nincs alapjárat, akkor tekerj a keverék állítón (az a csavar, amelyik alatt rugó van, az alapjárati csavar be van süllyesztve, igyekezz ezeket megjegyezni, nem sok dolog van benne) szóval tekerj ki a keverék állítón, amíg meg nem marad az alapjárat.
Ha ez megvan, szólj, írom a többit.

[ Szerkesztve ]


perge666
(veterán)
Blog

Köszönöm a segítséget,holnap vagy vasárnap megpróbálok időt szakítani rá,és igyekszek mindent úgy csinálni ahogy leírod. :R :R


#10726912
(addikt)

Még egy u.i: Ismétlem, kb jó a motor viselkedése, amíg nem lesz ingerenciád a finom hangolásra, addig járj így vele, és tartsd a szívatón reggel az ujjad menet közben. vagy tegyél egy darab drótot, amivel ki tudod akasztani egy két km-ig, de aztán vedd vissza;)


perge666
(veterán)
Blog

Értem.:)
Csak hidegindításnál ne lenne olyan magas az alapjárata.......van hogy úgy felbőg,de 1-2 perc alatt beáll ha nem nyúlok hozzá,de ezt már írtam.
A szivató csavarját úgy meghúztam hogy magától ott marad ahol akarom,így nem kell kitámasztani,sem rajta tartani az újjam.:)


#10726912
(addikt)

Hideg indításkor a rugós csavart (keverék állítót tekerd beljebb. Amíg el nem kezd csökkenni az alapjárat. Nagy szeretettel ez van eltekerve a legtöbbet, tekerd befelé, szinte azonnal reagál a motor. Lehet, hogy 3 fordulatot is be kell tekerned, mire reagál a motor. ha minden kötél szakad, álltsd vissza oda, ahol volt (számold, hogy mennyit tekersz befelé). Az alapjáratit hagyd, az nincs szem előtt, ritkán tekerik el:)


perge666
(veterán)
Blog

Az a rugós csavar eléggé be van tekerve amióta visszahoztam a szerelőtől!!
De nekem úgy rémlik hogy azt minél kintebb tekertem,annál alacsonyabb volt az alapjárat. :K


#10726912
(addikt)

Csinálj képet róla. Minnél kintebb tekered, annál magasabbnak kell lenni az alapjáratnak.

[ Szerkesztve ]


szentkuti11
(addikt)
Blog

Minél beljebb tekered, annál magasabb az alapjárat. Feljebb tolja a súbert.


#10726912
(addikt)

Én a keverék állítót mondom...azt ha betekerem teljesen, akkor nincs alapjáratig el tudok jutni. Igaz, én az N13-as karbit értem igazán...az van az enyémen. De az enyémnél tutira nem a súbert tologatja.


szentkuti11
(addikt)
Blog

Ja, a keverékállítót azt nem tudom, az nálam a nebántsdcsavar. A rugós csavar az N1-es karbin a súbert tologatja.

üzenetek