Simson 4ever - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


GabN73
(addikt)
Blog

úgy hogy kicsit fejleszgettünk.Real adat,120 km/hs reális végsebességgel.. :K 3as váltóval xd


3103nwlmi
(csendes tag)

Sziasztok!
Van egy S51N tipusú Simsonom.Most lett felújítva(csapágy szimering).Nos a gond az lenne,hogy hidegen megy mint az őrült,de 2-3km után,elkezd lelassúlni,és vissza kell váltani 3.ba,mert nem bír menni.A gázt visszaengedem és ujrahúzom neki de már nem akar gyorsulni,3.ban már nem bír annyira kipörögni,hogy utána felváltsak.
De üresben szétpörgi az agyát.A szikra jó,a gyujtással sem lehet gond,mert idegen is indul könnyen,melegen gáz nélkül pöccre!A gyertya őszbarnára ég ki!Kompresszió is van,nemrég lett fúrva,szépen be is lett járatva!
Nem bírok rájönni mi lehet a baj,pedig volt már egy pár simsonom.Az előző motorjaim 15-s lánckerékkel menttek mint a golyó,ezen 14es van és a fent leírtakat produkálja!
Segítsetek légyszi mi lehet a gondja?


feketea
(csendes tag)

Ha a leírtak(gyújtás, karbi, stb.) valóban megfelelően vannak beállítva, akkor tippem szerint a motorod fals-levegőt szív, mégpedig nagy valószínűséggel a gyújtás oldali szimmeringnél. Mindezt azért, mert ugyebár hő hatására a gumi kitágul, kicsit elválik a főtengelytől, ezáltal ott be tud surranni a levegő, ezért van az, hogy csak melegen jelentkezik a probléma. Úgy vélem, a szimmering cseréje után a motorod megfelelően fog működni! :)

U.i.: Elnézést a késői válaszért, rég fórumoztam... :B


sziada5925
(aktív tag)

-

[ Szerkesztve ]


perge666
(veterán)

Jó kihalt ez a fórumrészleg. :(((
Pedig most újból tervbe van,hogy veszek egy simsont,a régi szép idők emlékére,és itt szívesen beszélgetnék......


perge666
(veterán)

Na vettem egy Simsont.:)
Korához képest elég jó motorikus állapotban van szerintem!


KelemenUhr
(aktív tag)

Az én gépezetem, még a felújítás előtt... :))


perge666
(veterán)

WOW elég egyedi. :K


szentkuti11
(addikt)
Blog

Mennyibe került és milyen pontosan?


perge666
(veterán)

60 000 ft-ért vettem,a típusa pedig S51N.
Kicsivel több mint 2 hete van meg,minden nap használom,eddig mindig 1 rúgásra beindult!!
Nagyon meg vagyok vele elégedve,szerintem nagyon jó vétel volt. :K


#10726912
(addikt)

Na akkor üdv minden erre tévedőnek:)
Lenne ötletem: tegyen mindenki ide mindent, amit tud: alkatrészeket, olcsó beszerzési helyet, vagy régebbi hibák orvoslására ötleteket, (pl karbi fedél tömítést ne gumit és parafát tegyél,hanem szerezz be klingeritet, ha más nem, lapot és vágd ki magadnak otthon, stb).
Nekem Simson rollerem van (S51E 4 sebességes blokkal, 60 köbcenis). Minden nap használom, melóba járáshoz, és minden egyéb dologra.
S lehet tákolni a szlogent. Pl:
Nem a Simson tehet róla, ha ostoba a gazdája, és nem ért hozzá! ;] :D
Pörgessük meg egy kicsit a topikot, megérdemlik a simsonok, hogy legyen élő topikja!:)
Egyéb ötletek is lehetnek: pl robbantott rajzok a blokkokról, stb. Jöhetnek képek (meglesz az enyém is, csak legyen egy kis időm).
Üdv! :)


perge666
(veterán)

Nem tudom hogy mennyire fogsz sikerrel járni,egy biztos,én itt leszek. :K
Én is örülnék ha feléledne a topik!


perge666
(veterán)

Van egy Simson szerelős könyvem,ha valakinek szüksége van rá,szívesen átküldöm.
Egy kis ízelítő :


#10726912
(addikt)

Majd jön a nép, akinek van Simsonja, az szereti ezeket a helyeket.
Ha már ketten vagyunk, az eddigi létszámhoz képest már tömeg ;]
Hamaost kezdem szétbontani a Sámsonom, mert kihullt szegénynek a haja. Illetve túl sok lett neki :D
Szét ment a kuplung lamellája, azaz folyamatosan fog a kuplung és megvan persze a csillió kisebb nagyobb darabka, meg a reszelék.
Szimering kell a berugó karhoz, meg a lamella sor, meg a váltó olaj, meg a tömítés szett, meg szerelő pasztám sincs már.... :U A fene a száját, kellett ennek 10 év után ilyen hirtelen szét törnie :W
Gyenge f.staliga :D
Lehet, hogy megveszem az új dugót, meg a gyűrűket, évente kicserélem ezeket. Majd kiderül:)
Majd beszámolok a költségekről:)
U.i: Ez is érdekes darab volt, aminek a könyvét linkelted :K
U.i:
Akkor amíg nem gyűlünk még többen össze: mi a véleményed arról, hogy az első HSZ-t kéne megreformálnunk?
Betenni linkeket, stb.

[ Szerkesztve ]


perge666
(veterán)

Csak majd győzzük olvasni amiket irkálnak. :))

Nem mondod hogy 10 évig nem volt újítva a moci?
Akkoriban még normálisabb minőségű alkatrészeket gyártottak,de szerintem ha nem gyilkolod,akkor a mostani cuccok sem fognak olyan hamar tönkre menni.

Ezen az első hozzászóláson még nem gondolkodtam,neked van valami ötleted?
Szerintem amúgy azzal várjunk még!!

A te motorodról mit kell tudni?
Leírod a fontosabb paramétereit?


#10726912
(addikt)

Lehet tudni.
Simson roller. N3-as karbi, 70-es fúvóka, 60 köbcenti, négy sebességes. Itthon háztájin átfújva, elcsesztem, messziről jól néz ki (tudom, képek). Aranyzöld díszítés, fekete az alapszín (a más bázisú festékek megmarták egymást, de akkor már se idegem, se pénzem se időm nem volt javítani).
Minden gyári állapotban van, nincs tuning. Inkább egyszerűsítés van...igyekszem a hibákat kirekeszteni.
Pl a kipufogó...a német mérnökök a vázhoz rögzítették mereven, fixen, a kiömlő toroknál szintén... :W
Nem elég, hogy egy ekkora batár dög csövet löktek rá. Na mindegy.
Nekem a taposó alatt megy a kályhacső. A fix rögzítés helyett betettem egy gumi kompenzátort, azon "lóg" a kipuf, így kevesebb a rezgés :))
Karburátor pohár tömítése is mindig szívatott. Sikerült beszereznem klingeritet. Azóta nem kellett másik.
A szivató karja is le lett cserélve...minden nap használom a motort, télen sokszor kellett volna a szivató, mert anélkül csak vánszorog, mikor igyekeznél. Kicseréltem egy montenbike első váltó karjával, fokozat mentessel. Azt ha ráhúzom, úgy marad a kar, nem kell tartanom:)
Ja, szétszedtem a kuplungot, négyből kettő szétment.
A kuplungon amúgy mit szeretnél újítani? :F Cserélni kell a váltó olajat sűrűn, akár 3 * is egy évben és nem lesz vele gondod.
Ja, gyertya is volt porondon. Végül sok olvasgatás és kínlódás után az NGK BP6HS-e vált be, az van két éve.
(hirtelen kb ennyi). Nekem minden napos használatra van a motor, mnkába járáshoz. Mennie kell, üzem biztos kell és olyan kell, ami sok használat után (egy hónapban, 400 Km átlagosan, télen nyáron) ha elkopik-meghibásodik valami rajta, akkor olcsó legyen javítani.
Minderre pompásan megfelel, meg természetesen néha jó vele elindulni csak úgy a vakvilágba:)
A neten a Mesebeli vándor útmutatóját használva állítom a karbit és a gyújtást, ha kell.
Na ennyi kb:)


szentkuti11
(addikt)
Blog

Hát az Én 51-esem most kicsit beteg, de amúgy S51N 60/4 és ha megy akkor nagyon megy :D

Tud valaki Budapesten egy korrekt szerelőt?

[ Szerkesztve ]


perge666
(veterán)

Hűha,mire a végéhez érkeztem,addigra elfelejtettem mit irtál az elején,korán van még. :DD
Olaj csere nekem is tervben van,hátha javul a helyzet kicsit,meg lehet csak állítani kellene a kuplungon,de nem igazán értek hozzá,így elcseszni nem akarom jobban.
Nekem is BP6HS van benne.
Én is azért tértem vissza a Simsonra,mert olcsón lehet szervizelni,és nem igényel különösebb törődést.:)
Nekem k.b.2-300 km megy bele 1 hónapba,de nyáron több lesz mert akkor elég sokat megyek vele csak úgy a szabadba.
Barátnőm örökölte az Aprilia robogómat,így most már vele is tudok járni össze-vissza.:)
1-2 képet nem készítenél?

szentkuti11 : Mi baja?
Te is tehetnél fel képeket.:)
Én is lefotózom ma vagy holnap az enyémet. :K

[ Szerkesztve ]


#10726912
(addikt)

Mondd el, mi a baja. Vidéken lakom. De a Simsonnak az az előnye, hogy könnyű megszerelni, csak tudni kell, mit hogyan kell szerelni, nem bonyolult szerkezet:)
perge666: Igyekszem majd tenni fel képeket. Csak tiszta retek szegény, lehet hogy 15-én letakarítom és akkor teszek képet. Mi van a kuplungoddal? Még most állok neki megszerelni ezen, most rakom össze. A szimering, lamella sor, szerelő paszta, váltó olaj, és a tömítés szett együtt 4500-ba fájt, ez nem olyan sok szerintem ;) :))


szentkuti11
(addikt)
Blog

Tudom mi a gáz. Kiskondi kéne meg gyújtás-beállítás.Nem akar kipörögni.

üzenetek