Simson 4ever - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


#10726912
(addikt)

Kiskondi helyett inkább ellenőrizd le a gyújtást (EZ alapján! ), aztán ellenőrizd a karburátort is ugyanez alapján. A kiskondi vagy jó, vagy nem, inkább szakadás szokta megölni, s akkor nincs szikra. A gyertya hézagot is vissza veheted 3 tized milire, a karbiban az úszó beállítás mellett ellenőrizd a szívató gumiját is, hogy ép e, stb...
Nekem okozott már ilyen jellegű hibát az is, hogy a főfúvóka beesett a pohárba :D
Hajrá, legyél szisztematikus, a vándor (és mi) segít! (ünk :) ).


szentkuti11
(addikt)
Blog

A kipörgés hiánya után állítottam úszószintet, az már tökéletes, a karbi fúvókáit kitisztítottam, stb. Aztán egyszercsak nem lett szikra :D Most nincs szikra, pedig próbáltam másik trafóval, másik gyertyával, próbáltam lekötni a gyújtáskapcsolót is, egyik sem vezetett eredményre.

[ Szerkesztve ]


perge666
(veterán)

A kuplungommal az a baj,hogy amikor berakom sebességbe érzem rajta hogy indulna elfelé.
Meg amikor valami kereszteződéshez érek,és pakolnám vissza üresbe,nem valami könnyű visszapakolni,meg van hogy egyesbe gurulok,behúzom a kuplungot,és lassan gurul tovább. :F

Elárulod melyík városba/faluba laksz?
Hátha nem lakunk messze egymástól.:)


#10726912
(addikt)

Vedd le a lendkereket és nézd meg, hogy nincs e szakadás.a tekercsnél. A neten keress rá a tekercsekre, képről rá fogsz jönni (neked a gyújtó tekercs kell). Műszerrel mérj rá a tekercsre és nézd meg, hogy nem e szakadt. Ha nem, akkor nézd meg a forrasztások épségét.A lendkerékhez árulnak lendkerék leszedő szerszámot, minden simsonosnak kötelező jellegű megvenni! :)

perge666:
A kuplung kar alap állapotban laza?
Annyira kell lazának lennie, hogy ne lötyögjön.
A berúgókar felőli blokk oldalon találsz a blokkon két piros műanyag kupakot.
Csavard ki a blokk közepén lévő műanyag kupakot. Ha benézel meglátod a kuplung állító csavart. Lazítsd fel a rögzítő anyát (10-es krova) és tekerj a csavaron lapos csavahúzóval kifelé két fordulatot. Tedd sebességbe álló motornál, húzd be a kuplungot és kézzel próbáld a hátsó kereket forgatni.Ha nem megy, tekerj még kijjebb a csavaron. Ne felejtsd el vissza húzni az anyát. Remélem jól írtam le, ha mégsem, akkor a másik irányba kell tekerni a csavart :B Elvileg jól írtam.
Egyébként Borsodi vagyok.Tiszaúj környéki.
Üdv!:)
Nyíradony...hát ne told át hozzám a sámsont :D

[ Szerkesztve ]


perge666
(veterán)

A kuplung kar szerintem nem is laza,nem is feszes!
Azt tudtam hogy hol a kuplung állító csavar,de nem mertem hozzá nyúlni,nem gondoltam hogy ilyen egyszerű lesz.
Ma mindenképp megpróbálkozok vele,meg fotókat is lövök,igaz egyáltalán nem nagy szám,sőt.......
Nem is azért kérdeztem hogy hozzád hordjam szervízre a motort hanem azért mert összefuthattunk volna egy kis motorozásra valamikor,de így lehet felejtős,mire elmennék vagy te,elmenne a kedvünk a motorozástól. :DDD :DDD
100km csak oda,az nem olyan kevés sajnos. :(


#10726912
(addikt)

Most állítottam be én is a kuplungot.
Ha befelé tekered a csavart, akkor tudod beállítani azt, hogy behúzott kuplungkarnál ne fogjon a kuplung. Kifelé tekerve a kuplungkart lazán be fogod tudni húzni.
Hajrá:)
Pedig jó lenne egy motorozás. csak mindenki messze lakik mindenkitől :(((


#10726912
(addikt)

Egyébként pedig szívesen segítenék, ha el tudnád hozni :R


perge666
(veterán)

Na 2 tekerést állítottam befelé,és sokkal jobb lett,áltó helyben már nem indul elfelé,és könnyebben veszi a sebességet is,sokkal jobb lett a kar is. :K
Viszont ha behúzom a kuplungot,van egy kis zörgő kuplung hangja,faterom mondja hogy biztos kopott már a szerkezet és azért.
Még 1 tekerést csináltam befelé,de ekkor már nem tudtam berúgni,ezért visszatekertem az első próbálkozásra,már így is sokkal jobb.
Valameddig csak jó lesz,és nem kell szétszedni remélem.

Arra van ötleted,hogy indulásnál miért indul elsőre szivatóval?
Hidegen elég nagy az alapjárata,zavaróan nagy,viszont ha bemelegszik,akkor van hogy pont jó,de van hogy már már alacsony. :U

Örülnék neki ha a környéken néha össze tudnánk gyűlni 2-3-4 fő,és tudnánk programot szervezni,de nem sok esélyt látok rá sajnos.:(
Barátnőmmel szoktam néha menni mióta megvettem a Simsont is,meg néha egyik uncsitesómmal,de neki az őszön megragadt a kis robogója,és még nem csináltatta meg.


perge666
(veterán)

Készítettem 2 fotót a vasról a hátsó udvaron.:)
A felnik,meg minden ilyen piros volt sajnos,majd valamikor rászánom magam,és lecsiszolom,meg a blokkot is szépen fel kéne polírozni.

[ Szerkesztve ]


#10726912
(addikt)

A faterodnak igaza van, azért van a zörgő hang, mert kopott egy kicsit a szerkezet. Pont semmi baj vele, úgy kell viselkednie. A kuplung állítót azért még tekerd ide oda egy kicsit, lehet, hogy másfél fordulat is elég. Ha túl laza marad a kuplungod, akkor megcsúszhatnak a lamellák és emiatt hamar elkopnak, szét törnek, stb.
Hideg olajnál másképp viselkedik, a hideg olaj nagyobb tapadást biztosít, menj néhány próbakört, aztán ellenőrizd újra!
A legjobb az, ha meleg blokknál álló motornál beteszed kettesbe és behúzott kuplungnál érzed, hogy nem forog teljesen szabadon a hátsó kerék, de nincs is túl nagy ellenállás.
Az, hogy hidegen első rúgásra beindul szivatóval, lehet azért mert frankón jó a motor:)
Ha nem eszi le a hajadat, nem füstöl mint egy rossz dízel, melegen szinte semmi ne látszódjon, ha az olajat jól adagolod /4 liter benzinhez1 deci olaj, ez is erősebb keverék, mint az ajánlott de ennél még nem füstöl, kokszosodik erősen, és ereje is van, kipörög, melegen nem fullad, akkor egy gondos gazdától kaptad meg:)
Azért a biztonság kedvéért nézd meg a főfúvókát is, hogy nincs e átfúrva, stb. S próbáld kiszámolni a fogyasztását.
Most olvasom, hogy melegen nagyon alacsony az alapjárat. Ez könnyen lehet a rossz keverék miatt. Próbálj melegen lapjáratot állítani, ha megfelelő főfúvóka van a karbiban, akkor menni fog.
Megszokott hiba, hogy hidegen akarnak állítani alapjáratot, aztán melegen nincs után állítás. Elvileg neked most ezt kell korrigálni: Menj pár km-et a motorral, legalább 10 percet, aztán állj félre és állíts a rugóval ellátott csavaron. Nekem N3-as karbi van, az felfelé áll a gázsuberház (micsoda szakszót vértem ide :D ) mellett. Egy fordulatot tekerj be rajta. ha nem jó, leáll, állítsd vissza eredeti helyzetbe és indítsd be a motort, majd tekerj kifelé fél fordulatot. Ez a benzin levegő keverék szabályzó csavar, az alapjáratival is lehet gondod, az be van süllyesztve, így azt tekergetik ritkábban (sokan azt sem tudják, hogy van olyan, ezért ne nyúlj hozzá te sem). Egyébként a Mesebeli vándor leírja a karbi beállítást is nagyon részletesen, érdemes átolvasnod.
S még valami...mekkora a gyertya hézagod? (mesebeli leírja az ajánlottat).
Szép vas! Csak a bowdeneket rendezd el egy kicsit. Meg az első villáról hiányzik a gimi védő (harmónika), de ezeket könnyen pótolhatod:)

[ Szerkesztve ]


perge666
(veterán)

Nekem azt mondják hogy valószínűleg sokat kap,és azért indul pöccre,hidegen magas az alapjárat,és melegen meg alacsony!
5 liter benzinhez szoktam 1 deci olajat rakni,így melegen tutira nem füstöl.
Majd még kísérletezgetek az állítgatással,csak jött egy cimbora,és most más programunk van.


#10726912
(addikt)

Ok.
Van még állítási lehetőség, sok minden befolyásolja, ez az egyik, amit leírtam.


#10726912
(addikt)


Ma a próba út közben csináltam pár képet. A kuplung kiváló, de a mosás után feltűnő festés hibák jöttek elő...
Veszek festékeket és a köv. jó időben feljavítom...két évet bírta króm részen is a festék. Aki azt mondja, azt nem szabad lefesteni, annak azt üzenem, hogy herótom van a simson=króm stílussal :W


perge666
(veterán)

Látom frankó slick gumid van elől. :DDD :DD

Ilyen első lámpát szeretnék majd én is az enyémre ráccsal,mert nagyon tetszik. :K


#10726912
(addikt)

:D Mindig elhatározom, hogy jól lecserélem, de oszt csak ott marad :B
Bár 5 ezer a nyavajása :W S mindkettő csere érett már :O


perge666
(veterán)

Pedig szerintem a gumit nem szabad hanyagolni,ilyen kopottan eléggé veszélyes! :K
Este kipróbáltam a motort,meg most reggel,és a kuplungja mintha ki lenne cserélve olyan.:)
Írtam már hogy nem tökéletes,de nagyon jó lett szerintem.
Ma is piszkálgatnám a szimót,de nagyon hülye szél fúj odakint,meg már az eső is esik ahogy hallom,így marad jövő hétvégére.

Neked mióta van meg a motor?

[ Szerkesztve ]


#10726912
(addikt)

7-ik éve nyúzom.
Veszélyesnek veszélyes, de én úgy megyek a motorral, mintha bicajoznék. Sőt.
Nem motorozok, hanem közlekedek a motorral A-ból B-be. Nincsenek fékezések, csapatások, döltés, stb. Tisztes távolságot tartok a kocsiktól, szóval azért veszélyes számomra, mert a rendőr megdádázhat érte. Meg egyszer annyira elkopik, hogy a belső is kilyukad:D
De köv hónapra be van ütemezve :K S ha szét lesz szedve, akkor a féket is rendbe rakom elől hátul (_felcsiszolom a fékpofákat, hogy jobban fogjanak, kereszt irányban a fék"házat").
Örülök, hogy jobb lett a kuplung:)


perge666
(veterán)

Az igen,az már nem kevés idő.:)
Úgy látom nagyon bevált.
Meg ha úgy használod ahogy írod,akkor szinte mind1 milyen motorod van.


#10726912
(addikt)

Azt azért tudd, hogy csutka gázon megy mindig, akkor is ha kemény hátszelem van ;] Télen a hóban (ezzel a gumival :D ) engem tartanak fel a kocsik mikor leesik a hó...
Csak én ölök azért, ha nem indul második, max harmadik rúgásra szívatóval. A váltót nem rugdosom, bár keményen engedem ki a kuplungot. Ha jól össze rakott motort (azaz nem szelelnek a szimeringek, megfelelő a kompresszió, jól beállított gyújtás és karbi van) akkor a SIMSON megy! Aki tologatja, rugdossa, nyüstöli betegen (nem kap benzin dugulás miatt eleget,m de attól még hajtja, rángat, kopog csörög szegény, szétveri kínjában a főtengelyt egy idő után, s még sorolhatnám), annak nem marad más az em
lékébenm, csak a kínlódás. Pedig ez is olyan motor mint a többi.
Ha rendbe van rakva (fillérekből) és jól van megcsinálva, akkor megy. Én nagyon galádul el tudom küllemileg hanyagolni, de nekem minden nap reggel (sokszor télen is) beindul mennie kell, munkába járáshoz használom első sorban.
Amióta nálam van, lett csapágyazva és szimeringezve, azt is azért, mert a tudatomat cseszte, hogy 8 éve ugyanaz a csapágysor van mindenhol. A főtengely egy kicsit kottyant, de nem volt vészes, ennek két éve, jövőre kicseréltetem azt is.
Oszt hagy menjen :)
Ja még valami: Kérek mindenkit, hogy mutasson egy alternatívát a SIMSON ellen: ugyan annyiba kerüljön, tudjon ugyanennyit végsebességre, az alkatrész ellátottság ugyan ilyen bőséges legyen, a szerelhetősége ugyanígy megoldható legyen otthon (_ne kelljen szerelőnek elhordani a pénzt, csak mert ő ért hozzá, én meg nem meg senki sem! ), és évek múlva is ugyanígy tartható maradjon!
Napi használatra kell, nem hobbi mocikának.
Ha valaki tud, ne tartsa magában, jöhet a tanács, javaslat!
(a fenti felsorolás válasz is lehet az észre vételedre, miszerint nagyon bevállt ;) ).

[ Szerkesztve ]


perge666
(veterán)

Tyűha,akkor vannak elvárásaid.......... :DD
Amúgy teljesen igazad van.

Én tutira nem tudok a simsonnak vetélytársat,nekem már volt néhány mocim,de sokkal drágább volt a fenntartásuk!
Oké hogy azok jobban mentek,a többségük,de többe voltak.
Ott van példának jelenlegi robogóm,szép és jó,de a homokba,vége,strapabíró is,de ha baja van,akkor zsebbe kell nyúlni. :K

A mostani tizen évesek már robogóval randalíroznak,vagy nem tudom minek nevezzem,az én időmbe még a simson volt a "menő". :D

[ Szerkesztve ]

üzenetek