Subaru topik - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


Lacerta
(aktív tag)

+1 a T/B 7/8000-re.
Vagy szerelési ragasztó.


MasterMark
(titán)

Köszi mindenkinek.

A technika még mindig kérdés, mert leesve nincs, csak mosáskor elengedi az L alja, meg ilyesmi. Nem tudom hogy kéne megcsinálni.


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Havert kérdeztem ő a 316i feliratot szedett le. Azt mondja damillal megvágta a gyári ragasztást és úgy szedte le.


MasterMark
(titán)

A leszedes meg csak csak menne, de visszarakni ugyanoda ugyanugy, az mar kerdeses. :DDD

Talán egy ragasztószalagra kellene leszedni, vagy ilyesmi. Pozíciót meg bejelölni.


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Elotte a kasznin vmi lemoshato filccel?


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

na, urak, már itthon. hazajött a kocsi simán, persze nem sok mászás volt benne. most működik... néha jóval később vált, mint ahogy szerintem kéne: nyomom a gázt, semmi, lassul, aztán hirtelen meglódul/felpörög. ugyanez volt legutóbb is, akkor a váltóban az olajban úszó elektronika pucolása "megoldotta". a kérdésem az, hogy ilyen anomáliákat okozhat a kopott tárcsa miatti "félrevezérlés" is, ugye?

(el kéne döntenem, hogy mi a következő lépés, gondolom az, hogy szedjék szét az egész váltót, csak kérek egy topikos megerősítést, mielőtt odateszem a nyakam az anyagi bárd alá :DDD)

lehetett-e vajon a "nem bír felmenni a szerpentinen csak egyesben és a végén szaga van" valami motorgyengeség és/vagy az égett szag nem kuplung, hanem a hosszabb 4-5 ezer rpm-es szakaszok miatt valami motorból jövő illat?

hülye kérdések, biztos, de nem értek hozzá.

:R


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

A motornak nem, ez 99% valto gond.


Petester
(senior tag)

Tesa szalaggal az L betűt körbe húzod alul, felül, bal oldalt és megvan a fix helye.
Ha kétoldalas ragasztót használsz, akkor a megtisztított felületet megnedvesíted és úgy ragasztod fel a betűt. A víz úgy is kimegy a ragasztó alól, nedvesen meg van lehetőséged korrigálni, ha esetleg nem jó pozícióba került elsőre.


AddyKing
(tag)

Sziasztok! :)

Milyen márkájú tisztítószereket ajánlanátok belső ápolásra? Az autó egy 99-es Subaru Impreza Sedan.


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Műanyag és gumi ápolásra én ezt használom: AutoGlym Vinyl&Rubber Care.
Neten is rendelhető vagy pl a Homasitában is szokott lenni polcon.

Ha fényes felületet szeretnél akkor kend gazdagon és hagyd megszáradni (beszívja a műanyag). Ha matt felület a cél, akkor meg keveset tegyél a szerből és gyorsan töröld is vissza a felesleget egy mikroszálas kendővel.

De nézz be az autóápolós topikba ott majd megmondják a tutit.


AddyKing
(tag)

Köszi a gyors választ! :)


stickermajom
(addikt)
Blog

Sziasztok!

A CVT váltó a 2018-2019 környéki Outbackben is kehes még? Azt olvastam, hogy 2014-ben volt valami frissítése. Illetve a HCVT-ről különösebb gondot nem olvastam. Melyikre érdemes vadászni?


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

CVT-nek nagyon nem mentem utána de igen a 2014-től (MY15) gyártottaknál javítottak rajta. Nem csak softwere, hanem hardwere terén is.

[ Szerkesztve ]


MasterMark
(titán)

Nekem úgy rémlik sose volt kehes, csak olajat/szűrőt kell benne cserélni rendesen.


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Szemeztem egy cvt-s XV-vel és Hárival beszéltem róla, azt mondta ha volt benne cserélve az olaj akkor tartósak ezek. Igaz ez egy konkrét '14-es volt (előtte szar lehúzógyűrűt használtak és emiatt hajlamosak enni az olajat, ezért régebbit nem vennék belőle)m így nem tudom csak arra a példányra értette vagy úgy globálisan...


stickermajom
(addikt)
Blog

& Qru
Köszi! Mondjuk amilyennek itt az autós kultúra tűnik, biztosan nem volt olaj cserélve bennük. 80-90k km közötti 5-6 éves példányokat nézegetek, szóval valószínűleg érdemes egy olajcserével kezdeni. FB25-ről csupa jót olvasok, de rengeteg EZ36D is elérhető.


CB
(senior tag)
Blog

Ha a CVT váltó megkapja a szükséges karbantartást, és mondjuk havonta nem megy el vele a gazdája orosz offroad túrákra a haverjaival, akkor nem lesz vele gond.
Sima hétköznapi használat nem fogja tönkretenni.
A probléma az erősen igénybevett váltókkal, és a ritka olajcserével hozható össze. Lerakódik benne az olajsár, és az okozza a problémát.
Ekkor nem csak az alsó fedelet kell leszerelni, és megtisztítani az olajsártól, hanem a felette levő elektronikus szelepházat is, mert abban is lerakódik az olajsár.
Sajnos ez marad el sok esetben, és meghibásodik a váltó. De ez csak erős igénybevétel esetén kell.
Normál használat során nem. Ha valaki nagyon lelkiismeretes, akkor 45-50e km-enként cseréltesse le az olajat és akkor örökös a váltó.
Az Outback kezelési könyv ezt írja:


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

FB25 a legjobb Subaru motor ez vitán felüli. :K Kb álom autó nálam egy Forester ezzel a motorral. Arra kell figyelni, hogy ha nem 0W20/0W30 olajjal volt használva ha nem vmi vastag sz@rral, akkor eheti az olajat. A régebbi EJ25 motorok nagyon melegedősek, azokba az 5W40 vált be és ez megmaradt a Subarus körökben. De ez egy korszerű motor, amit kinyír a túl vastag olaj.

EZ36D meg igazi kuriózum és az sem problémás akár csak az EZ30. Érdemes a vezérműláncra figyelni (hidegen nem csörög-e) meg esetleg a láncfeszítőre ránézni
Ez is hajlamos melegedni arra érdemes figyelni, hogy a hűtőfolyadék minőségre és mennyiségre is rendeben legyen mindig. Ha maximalista vagy akkor esetleg egy átmosás nem árt, 100k km-nél úgyis cserés a hűtővíz.

[ Szerkesztve ]


McAdam6
(tag)

Mennyire vennétek újonnan CrossTrek-et ? Gondolok itt az alkatrész/karbantartás árakra, mert azért nem egy tucatautó, viszont tetszik, felszereltségben pont jó lenne.


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Alkatresz van nyilvan draga mert az alkatreszutangyartok nem nagyon repultek ra. Kaszni elem ami meg bajos, bontott nem nagyon lesz hozza. De amugy tetszik, siman vennem.

üzenetek