Subaru topik - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

Létezik, hogy nincs még Subaru topik. Legyen! :)


Jorus
(nagyúr)
Blog

Igény pedig vóna rá. :) Neked a 2007-es 3.0R OBK jött mostanában, ha jól láttam.
Én is hasonlóban gondolkodom, szal ide is jöhet tapasztalat róla.

[ Szerkesztve ]


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

hmmm, naprakész vagy :B

igen, egy olyat találtam a subaru fórumon, öröm és boldogság. baromira tetszik. szűk belül, érdemes belepróbálni egy gyerekülést és beülni elé, mert meglepően szűk... más baja nincs :DDD

de kérdezz, szívesen írok róla részleteket, ami érdekel.

[ Szerkesztve ]


Jorus
(nagyúr)
Blog

Az utóbbi hetekben rongyosra olvastam minden online elérhető anyagot, így természetesen a subaruklub.hu-t is, onnan van az infó. :)

Kérdésem már nincs, a mai napon egy Seibiko-s állapotfelmérést követően sikeresen enyém lett egy fekete 2006-os 3.0R (ez még nem SI-Drive-os). Még az izzókat is számlásan cserélték Nyírőék benne, a többi eseti revízióról nem is beszélve. Le is egyeztettem a kötelező intervallumokat vele.

Valóban szűk kicsit, legalábbis a B6 Passat-omhoz képest mindenképpen, de nagyon kellemesen körbeöleli az embert, és bár a kormányoszlop csak magasságában állítható, nagyon jól be tudtam lőni az ülést/kormányt magamra (185 cm, 114 kg).

Zsírúj téli gumikkal és egy szezonos nyárikkal jött, mind 225/55 R17, Nyírő Laci aszonta, hogy inkább a 215/55 R17-et javasolja. Tiéden milyen gumik vannak?


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

hűha, akkor ez már szerelem és be is teljesült :DDD

215/55/r17 nekem a téli és a nyári is. a váltómérete 215/60/r16, ha jól rémlik, én jobban is örülnék ez utóbbinak, ballonos gumi-párti vagyok, meg olcsóbb méret is. de nincs mit tenni, így jött, ráadásul mindkét szett alufelni.

a kevés helyet inkább a hátsó traktusra értettem. az első ülésre tökéletesen stimmel, amit írtál :K (szerencsére az enyémben a kormányoszlop magassága is állítható ;])

ez a géped? egyébként az enyém is fekete. alapvetően az ezüst és az arany után a legundorítóbb szín és 10 év fekete autózás után újra ezzel vert meg a sors :DDD, de ennek a formának legalább nagyon jól áll, szép.


Jorus
(nagyúr)
Blog

Igen, nekiálltunk ismerkedni. Derűs amikor Sport fokozatban padlózod, visszapakolja, elkezd üvölteni és menni, és aztán a visszapillantóban csak a benzingőz-függöny látszik az autó mögött ebben a hidegben. :D A 140 lovas CR TDI Passat után szokni kell mindent. Ami markáns különbség, hogy bár a fék nagyon jól fog, de sokkal erősebben kell taposni, mint a Passatban. Kb. fél éve lett cserélve az összes tárcsa, betét gyárinál vmivel jobbra, plusz Seibikonál azt mondták rendben van, így lehet, csak nekem szokatlan egyelőre. (A két autó között ~90 kg van, szal nem sokkal nehezebb a Subi.)

Magam mögé nem tudok beülni, bár ez a B6 Passatra is igaz, meg úgy nagyjából a legtöbb autóra.

Igen, ő az, itt épp zajlik a gyorstalpaló az űrkorszakbeli riasztóval kapcsolatban. :)

Gondolkodom vmi lájtos fóliában, a netes képek alapján nem állna neki rosszul.

[ Szerkesztve ]


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

most veszett el egy hosszú kommentem, kretén böngésző :(

gratula! :)

az ordítását sport+ módban én is szeretem, csak azért nyomni kell néha, hogy aztán meglegyen a vigyor még pár napig.

szép gépet vettél, nekem is szembejött a hahun párszor. alkudtál keményen remélem! :DDD

szerviz: inkább a hace-carba vidd majd, három őssubis javaslata ;)

az enyém jövő héten megy "bőrös viktorhoz és polír lacihoz" (totalcar cikk), mert bár 158 ezret futott csak, de nagyon mocskos, mindene, az utolsó gombig, büdös (kutya...), valamint lelakták picit a vezetőülést.


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

"Magam mögé nem tudok beülni, bár ez a B6 Passatra is igaz, meg úgy nagyjából a legtöbb autóra."

a lexus ls400-zal nem volt ilyen gond :DDD


Jorus
(nagyúr)
Blog

Több mint 20 centivel nagyobb tengelytávval ez valahol érthető. :D


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

igazából csak azt sajnálom, hogy a szintén 2003-ban debütált avensisben mennyivel több a hely hátul. de az is elég lenne, ha lehetne tologatni a hátsó ülést, mert a csomagtartó meg hatalmas (ebből is látszik, hogy ezek a liter adatok mennyire nem érnek semmit, ez "csak" 460 liter, miközben az új x-trailé 550 liter, oszt nem kérdés, hogy melyiket választanám, a subarué pazar szélességű és mélységű, fölötte még végtelen tér van, az x-trailé kicsi és magas).

no mindegy, sajnos a következő generáció volt csak az, ahol ezt kipipálták, de ott meg egy csomó minden más is változott, például nincs 3.0R (a 3.6R meg nem is létezik), a többi benyás cvt váltót kapott, amitől jobban fáznék (és amúgy sem ilyen erősek), ugrott az egész sportcoupé karakter stb.


Jorus
(nagyúr)
Blog

Igen-igen, de ott ugye már a kerékjáratok vannak, mivel relatíve rövid a tengelytávja, ami meg ugye a "crossover"-séghez társul, plusz a motor/váltó is jó hátul helyezkedik el, ami jó a súlyeloszlásnak, kanyarsebességnek, de kevésbé komfortos. Passatnak is 565 liter a csomagtartója, de olyan szűk a nyílás, hogy sok kis dolgot be lehet ugyan pakolni, de mondjuk egy fűnyírót, vagy kishűtőt már nem.

Nálunk ez amolyan mindennapos hobbiautónak jött, a B6 Passat megy, a B7 kombi Passat meg marad asszonynak, abban sok hely van gyerekülésnek (amikor megérkezik :) mármint, a gyerkőc, nem a gyerekülés :) ).

Igen, ez elég sajnálatos irány, mert én is néztem, hogy ha nem 3M körül nézelődök, hanem hozzáteszek még 1-2-t, akkor mennyivel tudok jobbat venni, és hát semennyivel, sőt. Oké, ájszájt, meg európai dizájn, de szinte mindegyik elérhető használt autó dízel, ami a beszámolók alapján addig tartható meg, amíg nem kell fúvókákat cserélni, mert az helyből másfél misi. Meg nem is megy nagyon ugye. Meg a főtengely-problémák. A többiről nem is beszélve, valami félrement Subiéknál az új generációk megalkotásánál, illetve az egyik tesztben jól leírták, hogy szélesebb rétegeket szerettek volna megcélozni, aztán az meg ezt jelenti. Mindenesetre én most pár évig nem nézelődök semerre. :D

[ Szerkesztve ]


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

nálunk ez a nagy autó most, szóval ebbe kell elférni akár két gyerekkel és az összes cuccal is. és 10 évre vettem, szóval remélem, hogy használat közben "tágul" majd, mint a bőrcipő :DDD

egyébként sokáig félkomolyan egy tribecán is gondolkodtam, de aztán győzött az "az nem igazi subaru" sovinizmus, no meg a városi 20 literes fogyasztás, amit vizionáltam, elrettentett.

[ Szerkesztve ]


Jorus
(nagyúr)
Blog

Tribeca nekem nagy lett volna, és nem tudok kibékülni az "arcával". :)

M0-on kényelmesen csorogva (95 kmh tempomattal) olyan 6,9 - 7,5 körül van a fogyasztás, ez kellemes meglepetés. Mivel Érden lakom és a reptéren dolgozom, így napi 100 km M0-lal számolhatok, és ez egész élhető koncepció. Oké, nem 4,7 liter, mint a CR TDI-vel, de na. :) Létrehoztam egy új profilt, aztán majd beszámolok a fogyasztási adatokról. V-Power Nitro+ Racing-et szereti? Passatba is V-Power Nitro+ Diesel ment, bár a dízelek sokkal háklisabbak az üzemanyag minőségére.

Azt be lehet vhogy állítani, hogy az index kar pöccintésére mennyit indexeljen? Most egyet villant. Passat menüjében be lehet állítani, hogy 1-et, 3-at, 5-öt indexeljen egy pöccintésre, nem tudom, itt van-e ilyen.

Subaruklub-on befizettem a tagdíjat, jó sok infót össze tudtam ott szedni, riszpekt nekiki érte. :)


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

én sima 95-öst tettem a lexusba is 10 éven át, ebbe sem tervezem másképp. ha nagyon-nagyon aggódnék a fogyasztás miatt, akkor talán megkeresném a subaruklubos fórumról a gázos gyereket, gymkhana vagy hogyishíjják. de leginkább nem bántom a kocsit és kész.

ilyen menüből állítható szarságokat ;] itt nem fogsz találni, ez egy igazi autó, nem kvarcjáték, mint a fólsvágen ;]

a 7 literes fogyi amúgy tényleg marha jól hangzik, én mondjuk városozom, de inkább 15 körül érzem :DDD

[ Szerkesztve ]


Jorus
(nagyúr)
Blog

Valahogy sejtettem, hogy itt férfiasan egyeket fogok indexelni, csak gondoltam rákérdezek. :DDD

A 7+ lityi az tarthatatlan lesz szentem, mert néha azért el kell rúgni neki, de ha mondjuk ilyen 8-9 körülre beállna idővel (95%-ban napi M0, vagy hosszabb utak vidékre/külföldre), akkor az még mindig nagyszerű egy ekkora motortól. Külön tetszik, hogy poroszkálás közben semmi hangja nincs, és olyan finoman vált, hogy semmit sem érezni belőle.

Szal egyelőre megy a szerelem. :D Nekiállok átrágni magam a több száz oldalnyi manualon (ez nekem szokásom :D).

[ Szerkesztve ]


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

nekem is megvolt a manual.

qrva jó gép ez, na, pedig én tényleg a világ legjobb szedánjából ültem át. nem is hozza azt mindenben, de saját jogán remekmű ez a kocsi, egy élmény használni. sosem volt német autóm, ha rajtam múlik, nem is lesz, de valahogy az az érzésem, hogy egészen más világ.


Jorus
(nagyúr)
Blog

Körbefotóztam és körbehajtottam kicsit a környező dombokon. A benzin meg valahogy majdnem elfogyott... ;] Beteg, amit havas úton művel.


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

pazar gép!
az m-es rendszám hogy jött össze, külföldi gép?


Jorus
(nagyúr)
Blog

Köszi! :)

Nem külföldi, EF-es import, hazai első forgalomba helyezés, csak az első hat évben egy cégé volt, spéci céges rendszámmal, akik állítólag bringabemutatókra hordták kiállítási darabnak (mármint az autó tetején, mellett voltak kiállítva a bringák :) ) aztán amikor a cég eladta 2012-ben a kettővel előttem levő tulajnak, akkor kértek rá normál rendszámot, és akkoriban ugye épp az M-es rendszámok jöttek.


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

helyes. jó gépeket vettünk, na! (nem csak típust, hanem konkrét példányt is) :DDD

üzenetek