Subaru topik - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


Lacerta
(aktív tag)

Ha fussa' rá, én nem sz*roznék... :DDD


AddyKing
(tag)

Sziasztok! :)

Bubukámhoz keresnék méretpontos gumiszőnyegeket.
Több honlapot is átnyálaztam, de egyik sem győzött meg igazán. Tudtok megbízható beszerzési forrást ajánlani? 25 éves a járgány, szóval ritka hozzá minden, mint a fehér holló. :(


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Csinaltass meretre, sztem ilyen regi autohoz nem nagyon lesz mar utangyartott.

Pont ezert taraztam be elore ezekbol. A gyari meg el van teve lassan egesz sokat fog erni.


Omli85
(őstag)

Maszkolószallaggal körberagasztod alul felül oldalt majd a betűk pozícióját jelölöd a szalagon alul felül utána levesz tisztít ugyanoda pozícionál és visszarak. Mi így szoktuk a sok betűs macerás, Ha egyszerűbb akkor izmosabb ragasztó a szövegre majd betű alávág és egyben lehúz majd ugyanúgy vissza. Vagy rendelsz aliról újat amit simán fel tudsz tenni egyben rajta van a segédmatrica.

Én fényezés után nem is raktam vissza jóvanazúgy :D.

[ Szerkesztve ]


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

rég írtam... szóval keressük a hiba okát.

most egy nagyon szimpatikus automata váltós embernél van a kocsi, nyírő küldött oda. elmondva a tüneteket ő szkeptikus volt, hogy ez váltógond lenne, de abban maradtunk, hogy csinálja végig a fél napon nyúzási rituálét, amit szokott, megmér mindent is. most hívott, hogy kész, és szerinte a váltónak semmi baja, mindent akkor és úgy csinál, ahogy a vezérlése szerint kell neki.

viszont a motor 1800 és 3000 között nem ad le elég erőt, ha szándékosan ebben a tartományban tartotta és úgy próbált gyorsítani, netán emelkedőn menni, az nem ment, és ezért futottam bele én is abba, hogy a szerpentinen felfelé nem tudtam egyesből felváltani, mert amint megkapta a kettest, szépen beleesett a tartományba. és az is normális, hogy a váltó magától nem feltétlen vált vissza egyesbe ilyenkor, csak lassul a kocsi, mert alapból mennie kéne és ahhoz van programozva.

nyírőt hívtam, éreztem, hogy kicsit szkeptikus és mondta, hogy megbeszéli majd ő is vele. itt tartunk. izgalmas, bár nem bánnám, ha más írná ezt a beszámolót a kocsijáról és úgy izgulnék a fejleményeken outsiderként :DDD

(a váltós szerint lehet akár ledugult katalizátor vagy valami ilyesmi, de ezt már csak ötletként mondta, hozzátéve, hogy ő abszolút nem motoros szaki)


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Nezzuk a jo oldalat: Ha a valto oke akkor mar egy nagyobb koltsegu ok kilove.

[ Szerkesztve ]


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

lehet azért a motorra is költeni bőven...

illetve azért csak kiderült a múltkori váltóvezérlés kiszerelésről és tisztításról, hogy valószínűleg fölösleges volt. a váltós ember egyébként picit forgatta a szemét, azt mondta, hogy egyrészt nem szereti, ha megbontják azt, másrészt, ha az tényleg koszos és erre szükség van, akkor az a kosz a váltóból származik, hiszen az egy zárt rendszer és valami miatt létrejött, és az a megoldandó, ez meg pótcselekvés. de reménykedjünk benne, hogy csak a régi olaj miatt volt ott a téma.

meg én full laikus is vagyok

[ Szerkesztve ]


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Pedig bácsi autó, a fene se gondolná, hogy nyűgös... Ma már semmiben sem lehet bízni. :N


Omli85
(őstag)

Ahogy óhajtod :D

Nagy családi kirándulásra indultunk az ország másik felébe korai indulás tervezve előre összepakol stb. Reggeli gyerekek beépitve az autóba (2.5 éves a nagyobb a picur 7 hónapos) csomagtartó "puposra" pakolva. Elindulunk tankolás go pálya tempomat 140 forgalom fasza időjárás is az volt (12-i hevege volz ez).
Haladunk gond nelkül egyszercsak Érd előtt valahol hirtelen bolint egyet a verda tempomat off műszerfal karácsonyfa de aotor jar autó megy sport módban ragadva villog semmi mod álaszhó nem működik, elektromoskézifék hiba stb... pont jött egy pihenő gyors ki is álltam a pitbe xD.

Megallunk kezifeket ugye nem engedi mert hogy szerinte nem jo, kirakom P-be halgatom jar rendesen minden mocitető felnyit sehol nem folyik semmi viz is oké olajszinteket ellenőriztem indulás előtt. Leállítom ujrainditom ugyanugy karacsonyfa, meg szerencse hogy van a kocsiban mindig egy BT-s OBD olvasó (THINKDIAG) rá eresztem az autóra mindent is dob hibára motorvezerléstől kezdve ami letezik kb az autóra. Asszony kerdezi mi a helyzet mondom neki most vagy egyszerre romlott el minden es kuka az autó aminek kurva kicsi az eselye vagy szarakodik az akksi mert akkor szokott ilyen karacsonyfát produkálni egy modern autó... Kitöröltem a hibákat mondom elindulunk ha valamit visszadob akkor irany haza valahogy ha nem akkor megyünk tovább.
Szerencsére a kaland kb ennyi volt gond nelkül elmentünk Regécre meg vissza hazafelé egy Eger kornyéki kitérővel hegyi kacskaringós elmenyautózással olyan cirka 1200 km lett a hetvége vége semmi hiba nem jött vissza azóta még ment bele vagy 300 de hibajelenség semmi generatorra raneztünk villamosságis cimbivel semmi baja.
Most jön egy új rocket bele amúgy is csere érett volt az akksi de azert baszodjon meg hogy igy jelezte :DDD .

[ Szerkesztve ]


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Comingout van? Ok. A 2 eve cserelt hosszbordas hidegen elkezdett nyikorogni.

Viszont a 2016-os akksi nalam is lassan csere erett lesz.


Lacerta
(aktív tag)

Ha már nyomorpornó. :DDD

Tavaly ki lett cserélve az egyik első féltengely, mert kopogni kezdett. Na most megszólalt a másik is, és egyre hangosabb. Amikor kicserélték, kérdeztem, nem kellene-e egyszerre a kettőt, mire a válasz: minek, az még jó, pénzt spórolok neked, örülj neki!"

Extraként elkezdett folyni a radiátor az utastérben a csatlakozásnál.
Időnként köp egy adag forró vizet a lábfejemre menet közben, ami egyrészt tök fasza érzés, mert mezítláb szeretek vezetni, másrészt meg tocsog a lábam alatt a fagyálló a szőnyegben.
Harmadrészt pedig - és ez a leggázabb - amikor felmelegszik, felnyomja a vizet a tágulásiba, ahogy kell, de amikor visszahűl, a radiátornál szív vissza levegőt. Szóval most csurig van a tágulási, a víz meg épphogy megfordul a hűtőben.

Mondom a szerelőmnek, hogy b+ tavaly behúztam az új radiátort, mert nem tudtál szerezni emberi áron, aztán nem raktad be, mert hideg volt a műhelyben hozzá. Na most akkor baromira itt az ideje.
Mire ő: áh, nagy meló, nincs segítsége hozzá, majd leköti a fűtést, vagy ha nagyon zavar, kössem le magamnak én. :(((


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Szerelőt kéne váltanod... Vagy legalább venned vmi skárpit. Hőállót. ;]


Lacerta
(aktív tag)

Eddig se volt gyors a srác, de hogy sürgős lenne, és nem kell a pénzem, az szokatlan. :(((


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Jártam így én is... Aztán kifejtette a szaki, hogy azért nem vállalja mert amíg egy összetettebb/munkaigényesebb dologgal szív annyi idő alatt megcsinál 3 olajcserét, amivel kb 2x annyit kaszál.


A.Winston
(tag)

Sziasztok!

Most hallottam van ilyen topik, de egy 22-es gen2-es brz-vel csatlakoznek.
Par helyen feltettem, de talan fa24 motort jobban ismeritek. Szoval olaj kapcsan kerdeznem javaslatotok..
Elso cseret 2k elott EmilF-nel csinaltattam, majd 16k-nal elso szervizt, de kozbe 10k-nal csinaltam egyet en is + szuro.
Ugy nez ki az evi 2 csere kijon ha 8k-nkent valtom, igy kvazi hideg/meleg szezon alapon 0w-20 es 5w-20-at hasznalnek. GR.org-ot olvasgattam, az ottani velemenyek alapjan ez egy meg kvazi nem tulzott gyakorisagu rutinnak tunik. Probalok vigyazni ra. :)
Gyakorisag miatt kulonosebb igenyt nem tudom viszkozitason kivul kell-e/javasolt-e tamasztani. Castrol magnatec start-stopjat lattam mint olcso de hideginditas miatt jo opcio. (Ford ecoboost mustangjaihoz szinten ezt ajanlja)
Szoval velemeny? Johet barmi :)


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

LM: [link]
Ez API SN es GF6a, sokkal korszerubb mint a Castrol. Javareszt Fordba valo olajok vannak amik a Muatang EB motorba vannak tervezve ebben a viszkozitasi osztalyban.

De van dobozos Toyota olaj is: [link] de ez csak GF5-ot tud.

[ Szerkesztve ]


A.Winston
(tag)

Eco-litenal jobb? 8knkent cserelve lesz szoval a “long service interval” nem szempont. Viszont hajtva melegszik elegge, inkabb ott lenne jo ha birja.


Omli85
(őstag)

Viszkozitáson kívül figyelni kell a specifikációra ahogy Qru is írja. Személyes véleményem az ha jót akarsz magadnak kerülöd messziről a Castrolt akkor se raknám saját autóba ha fizetnének érte. Volt, hogy 5-6K km után le kellet dobni mert konkrétan hallottad a motor hangon, hogy szar az olaj olajcsere után érdekes módon megszűnt a jelenség.. És ezek ilyen tucat autókon voltak mint Fabia, Octavia, Dokker, Caddy dizel benzin vegyesen a közös tényező a Castrol Magna vagy Edge volt mindig...

0-20-as olajból olcsó amúgy se nagyon van ami specifikációban is jó szóval nálam a sorrend kb ez : Motul, Mobil 1, Total (mobil total kb egál).

EmilF amúgy többnyire TOTAL-t használ szervizelésnél pl.
TOTAL-ból a QUARTZ szériás olajok teljesen rendben vannak (a classic széria mondjuk csak olyanba aminek minden mindegy).

#14330Qru : Fújd meg szíjspray-el (jó a legolcsóbb akármi is Motip vagy bármi) ha új a szíj nyugodtan adhatsz neki mire ismét megszólal úgy is cserélni kell :D

[ Szerkesztve ]


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Motul jobban adalékolt az LM picit vastagabb így melegen ici-picit jobban ken (cserébe hidegen kevésbé). Mind a kettő nagyon jó olaj én azt venném amelyik olcsóbb/könnyebben beszerezhető.

De itt az adatlapjuk, nézd meg: LM 5W20 és Motul 5W20

[ Szerkesztve ]


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Köszi! Olajcserekor majd akkor fújatok rá a szerelővel. :R

Múltkor a kuplung bovdent kellett kicsit megkenni(e). :D


Jorus
(nagyúr)
Blog

Wow, király kis autó! :C 42 db 4k kép a beugró. :D

üzenetek