Suzuki topik - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Az előző leszámítva a fura hűtőrácsot nem volt rossz. A mostani az egy borzalom.


AMD Power
(titán)

2014-ben nem volt rossz. De ,hogy ugyan ott tartunk 2024-ben , az már viszont Nagyon gáz.


eddie17
(addikt)
Blog

Utána lett egy 208 1.6 BlueHDi, az is 75 le volt talán 220Nm
185Nm (megnéztem :D ) körül na az egy megváltás volt, és simán 5 liter alatt volt a fogyasztás, tény annak nagyon hosszú áttételezése volt.
70-nél négyesben még 2000 alatt volt a fordulat :K
Valszeg ott tényleg a váltó lehetett a baj, de nagyon nem szerettem az Opelt.

[ Szerkesztve ]


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

A retro most divat. ;] :DDD


burgatshow
(veterán)
Blog

"Poénból" kértem ajánlatot a 60 ezres szervizre + szelepfedélre a megszokott helyről, meg a Bosch Avalon-tól… Lehet hülye vagyok, de ha kardinális az eltérés akkor azért elgondolkodom majd. Párezres diff esetén viszont maradok a bevált márkaszerviznél...


AMD Power
(titán)

8-9-10 millióért már a retro is drága. ;)


Qtya123
(őstag)

Vegyék is a szalagról a népek, hadd válogassak majd 6-7 év múlva a most kiguruló gépek közül a használt piacon. :DDD
Nem bánnám, ha a dákót is vennék sokan, 6-7 év múlva lesz azzal is bőven tapasztalat, hogy milyen, van-e típushibája, milyen az 1.6 mild hibrid, stb...

Aztán akkor eldől, hogy Cross ismét, vagy Dákó.

[ Szerkesztve ]


ViZo72
(tag)

Ezzel az a bajom, hogy addigra már a használt Hybridekből válogatsz/válogatunk majd.
Ami talán nem lenne baj, ha jó a konstrukció, de egy idézet Népítéletből:

"A 48V-os lítiumos akkumulátor hét hónapos korában tönkrement, pontosan 10.000 km-nél. Egy 900 km-es út másnapján az autó nem indult el, szerencsére a saját udvarunkban."
...
"Lényeg, hogy a harmadik hónap közepén a szerviz megkapta az új garis akkut (Bosch Li-ion 48V 350-380 Wh értéke: kb. 3 ezer euro, bő 1 millió Ft!) "

Szóval még egy feleslegesen drága és biztosan romlandó/elöregedő alkatrész...
(Gondolom van/lesz olcsóbb utángyártott is, de azért na...)

Csak azért idéztem az idevágó részt mert hosszú az írás, de ha érdekel az egész: ITT

[ Szerkesztve ]


hemaka
(nagyúr)

Annyi ideig egyik akku sem fogja birni, latod hogy a mobiloknal is kb. 2-3 ev, utana mar pusztulat gyenge. Lesz egy csomo olcso ilyen hibrid, ami majd hasznalhatatlan lesz az akku miatt. Az uj akku bele meg rohadt draga lesz akkor is, ki fogja megvenni? Vagy majd mennek a kokanyolasok, kikotik, valami gagyi akkut tesznek a helyere stb.


burgatshow
(veterán)
Blog

Ez egy kiragadott pelda: persze attol meg az adott auto rossz volt de reszemrol ez volt az elso talalat ahol elromlott az akksi. Tomegevel nem latok elhullott turbos, hibrid Suzukikat.

A karbantartas korulmenyeirol semmit nem tudunk, pedig pl. az akksira vonatkozoan van teendo a kocsival bizonyos korulmenyek meglete eseten.

A csaladban van egy Vitara is, lassan 4 eves, az en Crossom is 3 eves lesz hamarosan de mindkettovel az a baj csak, hogy tankolni kell.


AMD Power
(titán)

Szerintem ahogy kúszik , mászik felfelé a Suzukit ára, úgy egyre több Dacia lesz az utakon. Ami teljesen érthető. Most kint voltunk 5 napot Szlovéniában. (Ami amúgy zseniális volt Minden szempontból). Egy olyan országban ahol lényegesen magasabb az életszínvonal mint nálunk. Tele volt Dáciával/Renault-val.


Qtya123
(őstag)

Én azért nem látom ennyire borúsan a helyzetet, főleg nem egy ilyen példa miatt, hogy 7 hónapos korban megkotlott az akksi.

Gondolj bele. Ha ezen logika szerint megyünk, hogy 5-6 éves korára megdöglik a legtöbb hibrid akkuja és milliós tételek a csere, akkor innentől kezdve majd az lesz, hogy mindenki vesz egy új autót, majd 6 évesen bezúzzák? Nyilván nem.

Főleg nem az olyan országokban, mint a miénk is, hogy az autók átlagéletkora 16 év. Amúgy meg a hibrid nem újdonság, régóta velünk van és valahogy nem látom a 6 évesen megkotlott Priusok, Aurisok, stb... tömegét, sőt 10+ évesen sem.

Mikor már csak ezek lesznek hasznát autók, és 15-17 évek korukra valóban kezd már kritikus lenni az akksi, addigra biztos vagyok benne, hogy kiforrja magát az aftermarket piac és nem az lesz az egyetlen opciód, hogy megveszed a Bosch akksit 1+ millióért egy nyamvadt mild hibridbe...
Lesz egy csomó utángyártott, bontott, továbbá ismerve a leleményességet az autó fenntartásban kritikusan árérzékeny országokban, ahogy a részecskeszűrőt ütik ki tömegesen, úgy az ilyen mild hibrid rendszereknél ki fogják kókányolni az akksit is.

Egy biztos, én eddig sem és ezután sem fogom autóvásárlásra költeni néhány havi családi bevételünknél több összeget. Ebbe jelenleg tipikusan 6-7-8 éves autók férnek bele típusfüggően. Ezen a jövőben sem kívánok változtatni.

AMD Power: Igen, náluk valahogy sokkal jobban elterjedt a Dacia, mint a Suzka. A németek/osztrákok zabálták. Arra tudok gondolni, hogy azért, mert jobb terepképességen, nagyobb hasmagassága van és inkább azt választották a dimbes-dombos hegyi utakon élők, plusz szerintem sokkal több renailt/dacia szalon van náluk, mint suzuki.


beef
(őstag)

Azért az az akkupakk nem picit van túlárazva. Úgy kb. negyvenszeresen :)
Egy Tesla 50 000 Wh akku ~7000USD, azaz kb. 3,2 millió Ft áfával.


burgatshow
(veterán)
Blog

Az autóipar melyik alkatrésze nincs túlárazva fogyasztói szemmel nézve? :)


szabonagyur
(félisten)
Blog

Az átlag életkor már asszem 17, de talán 18 év majdnem. :DDD


kenguru99
(aktív tag)

Közel 16 éves már egy átlagos magyar autó [link]


szabonagyur
(félisten)
Blog

Érdekes, valahol 17et olvastam mivel B autóm pont annyi és mondom milyen jó, hogy követem a trendet :DDD

Nem mintha számítana.


beef
(őstag)

Jó, de a Tesla is az autóipar :D
Írhattam volna ebike akkut is, azzal van hasonló teljesítményben, de azok is ~150 000 Ft.

[ Szerkesztve ]


Gyöször
(senior tag)

Nekem a Lada 31 a Suzz 7, tehát 19es átlaggal húzzuk le erősen :-)


hemaka
(nagyúr)

Ez csak rosszabb lesz, mert a forint értéke szépen csökken, tehát egyre drágább minden használt és új autó is. Lassan idehaza van a csóró meg a gazdag, nincs köztük átmenet. :DDD


AMD Power
(titán)

Ott amilyen jó utak vannak (nem olyan sza* mint nálunk) szerintem Bármilyen autóval lehet közlekedni.

Németek/Ausztria melyiket zabálták? :)


Qtya123
(őstag)

Ja látom Szlovént írtál.

Németországban és Ausztriában is a low budget suv esetén a Duster volt népszerű, arra értettem.


NYPD
(aktív tag)

Sziasztok.

Adott egy 2004-es 1.3-as fapad Ignis. Az utóbbi időben elkzedte azt csinálni, hogy a központi zár ha ráfordítom a kulcsot, lezárja mindegyik ajtót, de egyből visszanyílik. Elfordítva kell hagyjam a kulcsot, és a második próbálkozásra (ha időben kihúzom :D ) bezár. Viszont a napokban észrevettem, hogy random nyitva van a kocsi, valamiért magától egyszer csak visszanyit.

Hol keressem a problémát?

Köszi!

[ Szerkesztve ]


dethroner
(veterán)

Akkor én jó vagyok, swift 4,5 éves, citroen 23, átlag 14 év :)


Brogyi
(senior tag)
Blog

Az ajtók zárva, de a kapcsoló piszkos, és azt érzékeli, hogy nyitva. Ezért rányit. Minden ajtó kapcsolóját fújd be kontakt spray-vel, de ne alkohollal.
Természetesen ez csak egy tipp, de ha bejön nagyon olcsó.


NYPD
(aktív tag)

Köszi, jól sejtem, hogy ehhez bontani kell? Vagy kapcsoló alatt a gombot érted, az alá fújjam a cuccot? Bocs, kocsihoz hülye vagyok mint a segg, motoroztam mindig is, ott meg ilyen gond nincs :D


Gyöször
(senior tag)

Mert nem volt 6Voltos Jawad sose :-D


2ozzmexy
(aktív tag)

Nekem volt, csak 350es california edition. :DDD Ha pöcc-röff akkor nincs is benne élvezet. :R ezért is lett később ducatti monsterem... hogy Gabent az Üvegtigrisből idézzem: "na ezzel pont átb***tak..." :))

[ Szerkesztve ]


Qtya123
(őstag)

"Lásd a példámat, elektromos lenne a legjobb városban rohangászni, de 1M-ból amit ér a B autóm mit veszek? Semmit. Éves 4e km megy most bele, ott igazából nálam nem számít, hogy az 6L vagy épp 10L."

Pont ezen gondolkoztam pár hete én is, mikor felvetődött bennem, hogy majd 1-2 év múlva le kellene cserélni a B autónak használt Swiftet és mit kellene venni helyette.

1998-as évjárat, 2017 végén vettem, tehát 6.5 éve van nálam. 200.000 Ft-ért vettem, emlékszem munkatársam pont akkor vett 220.000 Ft-ért egy Huawei telefont.

Kifejezetten Budapesten, nagyon rövid távokra (3-5 km) mászkálós autó a funkciója, illetve az, hogyha be kell menni a belvárosba Banglades szerű helyekre, ahol egymás hegyén-hátán állnak az autók az egyirányú utcában félig a járdán, a magas padkán, akkor ezzel megyünk. Ezt húzgálják meg a kretének, futárok, részeg angol turisták, stb...

Ebből kifolyólag sok km nem ment bele, a 6.5 év alatt, 35.000 km, tehát évi 5.300 körül.
Ezalatt a 6.5 év alatt a kötelező olaj+szűrők (illetve a megvétel után közvetlen fagyálló, vezérlés, ékszíj, gyertya) cseréjén kívül kért:
- első tárcsa+betétek
- elöl meg kellett hegeszteni egy ponton a kipufogót
- 2 teleszkóp a csomagtartóhoz
- 2 belső kilincs
- 2 külső gumiharang a féltengely csuklóra
- 1 féltengely csukló
- 1 injektor (bontott gyári, tán 25e Ft volt)
- 4 darab kerék tőcsavar, mert elcseszte a gumis a menetet az egyik keréknél

Ja meg új gumikat és egy alvázvédelmet kapott.

A fogyasztása 5.5-5.8 között van általában, súlyadó egész évre 5.400 Ft körül, biztosítás egész évre 25.000 Ft.

Igazából semmilyen elektromos nem alternatívája ennek számomra városi felhasználásban, ha csak a költségeket nézzük.

[ Szerkesztve ]


burgatshow
(veterán)
Blog

Ez a kocka majd akkor fog fordulni ha a belsőégésűek ki lesznek tiltva mondjuk a Hungárián belüli területekről. Tudom nem most lesz, de ez vár ránk...


Qtya123
(őstag)

Mire ez megtörténik, addigra már háromszor újrahasznosították ezt a Swiftet kólásdoboznak. :DDD

[ Szerkesztve ]


szabonagyur
(félisten)
Blog

Nekem pl a B auto Nyiregyhazan jar, max kornyek, itt ez messze van meg.


2ozzmexy
(aktív tag)

Ahogyan nálunk is, 52 lépcsőházra van 2 töltő. Lépcsőházanként 43 lakás, számolja ki akit érdekel. Ez minimum ennyi autót jelent, de inkább többet, mert egy családban nem csak egy autó van, van olyan lakás akinél a 2 cégesen felül van 3 saját is. :R


Qtya123
(őstag)

Nem beszélve arról, hogy sok helyen van az, hogy adott egy lakótelepi parkoló, ahol még úgy ahogy mindig van hely. Aztán mellé épül néhány új építésű tömb, és akiknek nincs keret/akarat arra, hogy a lakóparkban lévő mélygarázst csillió Ft összegben megvegye még a lakás mellé, azok ezeket a szomszédos lakótelepi helyeket használják, sokszor teljesen élhetetlenre maxolva. És onnantól a fákról is az autók lógnak. A zöld részeken állnak, kanyarívben állnak, stb... Simán összeszámolsz 10-15 autót is, amelyik nem kijelölt helyen áll, hanem ahol nagy nehezen le tudja rakni. Ha minden egyes parkolóhelyen lenne töltőpont, akkor is lenne minden nap fixen 10-15 autó, aki este hazajön és nem jut neki.

Plusz vannak olyanok, akiknek heteket áll ugyanott az autója, mert olyan ritkán használja. Ezek is fix töltőpont foglalók lennének.


szabonagyur
(félisten)
Blog

Én tudnám tölteni is, nincs vele gond. Egyszerűen nem adja ki a matek most, hogy elektromosra cseréljem.

üzenetek