Szerepjáték - Egyéb fórum

üzenetek

hozzászólások


Huma
(addikt)
Blog

Átfuttottam a Time Lords harcrendszerét. Első nekifutásra túl komplikáltnak tűnt. Jó sok mindennel számol.

Az enyémben csak kiválaszt valami harcmodort ill manővert az ember és dobja a támadást és utána a sebzést ha talált.

Azt nem mondtam hogy az összes különleges harci manőver ill stílus AP-be (akciópontba kerül). Minden 3-ik fegyverforgatás szinten kap egyet a karakter. Minél több van annál több manővert hajthat végre ill annál erősebbet több pontért.

De aztán az is lehet, hogy törlöm az egész manőveres-stílusos dolgot és csak az AP marad. Mondjuk a 1AP=1HM (harcérték módosító) és minden körben oda rakja ahova szeretné. Növelheti vele a támadását ill a védelmét. Vagy akár a sebzését. Ezzel is lehet szimbolizálni, hogy mire koncentrál inkább. A támadásra vagy a védekezésre esetleg mindkettőre.

És ezen kívül csak az alap harcmódosítók maradnának. Pl roham, védekezőharc, stb.


Huma
(addikt)
Blog

Harc:
A harc közben akciópontokat (AP) használhatunk fel amellyel növelhetjük a harcértékünket. Ennek alapértéke: (Ügy+Gyor+Int+Kitartás)/2
A fegyverforgatás és a harci jártasság képzettség minden fokon ad még kettő akciópontot (AP) amellyel növelhetjük a harcértékünket. Az egy körben felhasználható akciópontok száma megegyezik a fegyverforgatás és a harci jártasság képzettség átlagával+Gyor/2.

Ezek az akciópontok jelképezik azt mikor valaki minden erejét beleadja a harcba. Viszont mivel ez nagyon megterhelő fizikálisan és mentálisan ezért folyamatosan csökken a harc folyamán amikor használják, minden körben annyival amennyit felhasznált. Pihenéskor körönként annyi AP tér vissza amennyi a kitartás/2.

1AP: +1Ké, +2Té, +2Vé, +1Sebz. Max 3AP-t költhetünk egy harcértékre.
2AP: +1Támadás. Max +2-szer lehet támadni. (4AP)

Most így hirtelen ennyire jutottam. Szerintem ez így elsőre jónak tűnik. Benne van az, hogy egy képzettebb harcosnak több az AP-je és egy körben többet is tud felhasználni ezért több lehetősége van. Szemtől-szembe ezért egy gyengébb harcosnak nem sok esélye van a képzettebbel szemben. Azonban ha a harc elhúzódik mert pl több ellenfél ellen harcol akkor pár kör alatt elfogynak az AP-i és onnantól kezdve már nem lesz olyan rózsás a helyzet. Főleg ha egy kipihentebb, AP-vel rendelkező ellenfél állít elé aki az AP-ivel már meg tudja közelíteni a JK harcértékét is.

10-es tulajdonsággal és 10-es képzettségekkel számolva 60AP-ja lehet és 15-öt használhat el egy körben. Tehát 4 körig képes +3Ké +6Té +6Vé +3Sebz és +2 Tám/kör-t biztosítani magának. Ez ugye elég sok, de itt most a legmagasabb képzettségszintekkel és tulajdonságokkal számoltam. Ebben a rendszerben ez kb magus 20-ik szintnek felel meg.
Egy első szintű, jóképességű harcos kb 18AP-vel rendelkezik és 6-ot használhat el egy körben. Tehát 3 körig ő is képes +6Té-t és Vé-t adni magának.
A magas szintű ugye 9-10 körig képes ugyanerre. De akár még többre is képes, ha több pontot használ fel. (pl többször támad, sebez)

Ez milyennek tűnik?
Szerintem nem túl bonyolult. Csak fel kell írni a max AP-t és mindig amikor használ belőle akkor le kell vonni. +6-ot meg bárki hozzáadhat a harcértékeihez különösebb számolgatás nélkül is.

Szerk: Azt nem írtam, hogy a fegyverforgatás és harci jártasság képzettség is növeli a harcértéket. 10-ik fokon a kettő együtt +3Ké-t +7Té,Vé-t és +3 sebzést ad plusz 3 szintenként lehet fegyverspecializációt vásárolni 1,2,3-at és akkor azzal a konkrét fegyverrel +3ké, Té, Vé és Sebz jár 3-ik fokú specializációval. Így összesen:
+6Ké-t +10Té,Vé-t és +6 sebzés egy képzetlen fegyverforgatóval szemben. (De egy második szintűvel szemben már "csak" +3Ké, +7Té,Vé és +3Sebz)

[ Szerkesztve ]


Huma
(addikt)
Blog

Ezt közben már átírtam kb 5-ször.
Már más a rendszer. :D

Most ott tartok, hogy:

Összecsapás előtt és közben is a szemben álló felek összemérik az AP-ik számát. Akinek magasabb annak az AP értékéből levonódik az alacsonyabb AP érték. A különbözetet használhatja csak a több AP-vel rendelkező.

Pl az egyiknek 8, a másiknak 10 az AP-je. Tehát a második használhat 2AP-t. Az első pedig egyet sem.
Ellenben ha a 10AP-s emberünket megtámadja három 8AP-s akkor összeadva nekik 24 AP-jük lesz. Levonva tehát 14 marad hármójuknak. Ezt osztani kell 3-al és matematikai szabály szerint kell kerekíteni. Tehát mindhárman 5AP-val támadhatnak.

Max felhasználható AP:
ügy+gyor összege:
2-6:0
7-9:1
10-12:2
13-15:3
16-18:4
19-20:5
+
(Harci jártasság+ fegyverforgatás)/2

Ezzel a rendszerrel szimulálva van az, hogy ha két harcos közül az egyik agilisebb, képzettebb akkor rá tudja kényszeríteni a harcmodorát a másikra. Pl kétszer támadhat míg a másik csak egyszer, az AP-iból megnövelheti a harcértékét, stb.
Valamint a túlerőt is szimulálni lehet vele. Ráadásul nem statikusan mint a legtöbb rendszerben, hogy pl 3 ellenfél esetén -4Vé hanem függ az ellenfelek képzettségétől is.


MichaelSD
(őstag)

Nincs mit felpörgetni, mert kevesen írnak ide. :(

A RPG készítés nemes mestersége. :)

Szerintem a megközelítésed rossz (konstruktív kritika lesz :) ). Mire kell a harc a kulcs kérdés. Ha egy Tom Clancy féle szerepjtátékhoz írsz harcrendszert más legy mint egy 3 testőr vagy a Hupikék Törpikék szerepjtáték harcrendszere (pl. A Héz Tenger = 7th Seaben nem tudsz meghallni, mert nem az a stílus). Sokkal hasznosabb és egyszerűbb annak fényébe foglalkozni a harccal.

Ezen túl izéles és pofonok, hogy kinek mi tetszik. Valahol valamilyen kompromisszumot kell kötni.

Scifire, jelekorra és a Blue Planet Synergy rendszerét használom. Fantasyre, hmm legutljára a L5R első kiadását használtuk, minimálisan átalakítva.


doc
(nagyúr)
Blog

az eddigi postjai alapjan 'sima' high fantasy, a rendszer is az azoknal megszokott regi tipusu (szinte ugyanaz min pl. a MOKUS), kisebb modositasokkal (AP)


Huma
(addikt)
Blog

A harcrendszer az én kis darkos, fantasy szerepjátékomba kell. :)
Olyan rendszert csinálok ahol egy rossz mozdulat, egy hibás döntés és már jöhet is a tartalék karakter.

Alapvetően egy olyan világot képzeltem el ami középkorszerű. Istenek helyett a Hawk & Fisher sorozatban megismerhető kisebb istenek lesznek. Inkább bálványok, démonok, erősebb szörnyek és szellemi entitások akik képesek felruházni a híveiket hatalommal. Viszont akár halandók által is elpusztíthatóak. Persze igen kivételes esetben lehetséges majd ilyesmit véghezvinni. Ellenben egy vallásháborúban könnyedén megjelenhet a két fél istene személyesen is, hogy lerendezzék egymás közt a dolgot.
Gyakori emberáldozatok, babonás népek. A varázshasználókat félik és üldözik a legtöbb helyen. A szörnyek ritkák lesznek benne. Csak néha bukkannak fel a babonák ködéből. Egy egy szörny egész vidékeket tarthat terrorban akár több emberöltőn keresztül is mire sikerül megölni.

Szóval valami darkosat képzeltem el alapból.
Amúgy a kalandjaimban nem szokott dominálni a harc. Igyekszem úgy megalkotni őket, hogy ésszel, csellel meg lehessen oldani vérfürdő nélkül is.

doc: A Magus nem tipikusan high fantasy. Ott egy lövéstől vagy ütéstől meg lehet halni. Az epikus csaták elég ritkák. Persze lehet úgy is játszani ha mindenféle varázslattal és varázstárggyal feltápolják a karaktereket. De nálunk nem ez volt a jellemző. Legtöbbször a városőrséggel sem mertünk ujjat húzni, mert nem akartunk bitófára kerülni.

szerk: És a világomban nem lesznek játszhatóak csak az emberek. Lesznek elfek is meg törpék, de csak mint valami legendás népség akik még az emberiség előtt uralták a világot.

[ Szerkesztve ]


MichaelSD
(őstag)

Szerintem néz körül a hal piacon, nagyon sok rendszer van jó ötlettel.

A Mongoose Publishing Conanjára sok jót mondtak, pár egy d20 átirat.
A Riddle of Steelnek nagyon jópofa, de kicsit komplikált a harcrendszere.
Unisystem egyszerű és tudhatja amit szeretnél, talán a Dungeons and Zombies amit meg kellene nézni. Bár a páncél kezelése nem tökéletes.
Desolation az Ubiquity rendszert használja. Az is elég jó. Mondjuk ott egyszerűbb a harc.


Huma
(addikt)
Blog

Köszi a tippeket. Bár most egyelőre úgy tűnik sikerült kitalálnom egy egész használható verziót. Persze még rengeteget kell tesztelni majd, meg számolgatni, hogy ne legyenek ultimate kombók. Mindenesetre jó érzés valami sajátot alkotni. Ez az AP-s rendszer saját találmány. Persze tudom, hogy van máshol is AP (pl fallout), de azok nem teljesen ilyenek és ezt azoktól függetlenül találtam ki.

Ráadásul még kitaláltam egy újítást. A szinteket meghagytam, de megoldottam, hogy a játékosok kaland közben is tudjanak fejlődni, két szint között. Persze tudom hogy ez nem egyedi. Engem pl a magusban zavart az, hogy kb negyed ill. fél évente léptünk egy szintet mert max havonta egyszer játszottunk. Az ember szeret szöszölni a saját karakterével.

Valahogy így gondoltam a szintlépést és a KP (képzettségpont) elosztást:

A szintlépés úgy zajlik, hogy 5 tapasztalati pontot kell összegyűjteni egy szinthez. 1TP-ből is lehet fejlődni.
4 pontot lehet szorzóként elosztani a két tulajdonság közt annak függvényében, hogy melyikhez tartozó képzettségeket használt inkább. Minimum 1-et tenni kell mindegyikhez.
Lehetséges variációk: ügy*3+elme*1, ügy*2+elme*2, ügy*1+elme*3. Minden ügy-ből származó KP csak olyan képzettségre költhető amely igényli azt a tulajdonságot. Ugyanez vonatkozik az elméből származóra is.

Arra még gondoltam hogy 2:1 arányban lehet váltani a pontokat ha valaki nagyon nem akar másfajta képzettségeket venni.

Az általad említettek megjelentek magyarul? Sajnos nem olyan jó az angolom, hogy gond nélkül megértsek egy szabálykönyvet.

[ Szerkesztve ]


MichaelSD
(őstag)

Jó ötletnek hangzik, hajrá!

Sajnos csak angolul jelentek meg, sajnos elég réteg szórakozás a szerepjáték.


Dave-11
(tag)
Blog

Sziasztok!
Nem tudnátok mondani egy egyszerű szerepjátékot? Valami olyanra gondoltam, aminek nem túl hosszú a könyve, egyszerű a játékmenete, de mégis élvezhető? :B

[ Szerkesztve ]


doc
(nagyúr)
Blog

rengeteg ilyen van, nagyon jok pl. a Fudge es a GURPS Lite


MichaelSD
(őstag)

John Wick játékai mind relatív egyszerűek.
Sorensen játékai is hasonlóak.
Sorcerer is ilyen.

A kérdés az, hogy mi nem túl hosszú? Ezek mind rövidek, mert a világleírás alig van, illetve a szabályok nagyon egyszerűek.

Nem kötözködöm, de a GURPS Liteé s FUDGE csak szabályok.

[ Szerkesztve ]


doc
(nagyúr)
Blog

"csak szabályok"
persze, aki egyszeru RPG-t keres, szerintem nem is kell tobb, a vilag a legkevesebb, es ezekhez barmilyen vilag konnyen hasznalhato, akar a Titant, akar egy Dragonlance boxot olvasgat, ra lehet huzni az altalanos rendszereket


MichaelSD
(őstag)

Erről vitát nyithatnánk, de legyen. :)


doc
(nagyúr)
Blog

egy flame-mentes, vitatkozas-mentes barati vitaban mindig benne vagyok :)

amugy majd a kollega eldonti, mi kell neki, most kapott par tippet

en anno csinaltam egy nagyon egyszeru, de viszonylag rugalmas sajat kis 'rendszert', 3-4 A4 oldalon elfer az egesz, arra tokeletes volt hogy az asszony megismerje hogy mi is ez az egesz. eredetileg lapozgatos konyvhoz valo rendszernek szantam, de asztalra is siman jo

a kerdes az, hogy mire kell, az igenyek alapjan mar eleg jol be lehet hatarolni hogy merre erdemes elindulni


Dave-11
(tag)
Blog

Köszönöm a gyors válaszokat, még megnézem ezeket alaposan.
Egyébként én is próbálkoztam szerepjáték készítéssel, el is készült egy, ami még mindig megvan a fiókomban, csak kicsit el lett számolva, egy idő után könnyű volt megölni a szörnyeket 1-2 ütésből :D


MichaelSD
(őstag)

FATE, EABA, Unisystem, ORE, stb.

Mennyi időd van? :D


Dave-11
(tag)
Blog

Mire van időm? :D


MichaelSD
(őstag)

Mind végig olvasni :)


StrangeDays
(újonc)

Üdv!

Az ismerőesim egy iOS szerepjátékon kezdtek el dolgozni, de az érdemi munka előtt szeretnék megtudni, mi érdekli a játékosokat igazán. Nagyon örülnének, ha minél többen kitöltenék a rövid kérdőívüket. Ez tényleg csupán fél perc, két kérdés, feleletválaszós, angolul. Köszi a segítségeteket!
http://bit.ly/QkTj3h

[ Szerkesztve ]

üzenetek