Szerepjáték - Egyéb fórum

üzenetek

hozzászólások


MichaelSD
(őstag)

De ez a téma a pen and paper szerepjátékokkal foglalkozik, nem pedig a számítógépesekkel.


ClayMore
(aktív tag)
Blog

már kérném is meg a kezét!


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

Na, valami élet a topikban?

Egyre inkább játszanék már, de a régi társaság évekkel ezelőtt más létezésbe integrálódott. Ami továbbra is nagy szívfájdalom, de ez van.


MichaelSD
(őstag)

Nem hiszem, hogy sokan figyelik ezt a témát. :(


Hintalow
(senior tag)

Én figyelem :D

Nekem a lehetőségem még meglenne rá, a haverok még most is minden vasárnap összeülnek, de mivel én már családos vagyok, ezért nehezebben van lehetőségem. (~ marharitkán :) )


MichaelSD
(őstag)

És él! :)

Viccet félre téve, akkor is csak ketten-hárman vagyunk. ;)

Igazából az RPG ipar is nagyon megváltozott az elmúlt pár évben. Az őskor már nem jön vissza, ami nem is baj.


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

Az ipar igazából nem érdekel. Ami elsősorban kéne, az

M.A.G.U.S.
Codex
Vampire
Changeling
Mage
Werewolf
Ars Magica
AD&D
Ravenloft
Shadowrun
Call of Cthulhu

De akár Fallout<<- vagy éppen Starcraft is, mondjuk moddolt Ars Magica-rendszerrel - bár talán a jellegükből adódóan a Shadowrun jobban passzolna hozzájuk.

Valamelyik. Vagy még inkább egy jó kis MERP, már 20 éve ki akarom próbálni - az első kiadású rule book itt hever a polcon. Mondanám talán még a Sword World 2.0-át, de angolra csak a rule book kb. fele van lefordítva. Esetleg Bubblegum Crisis.

Meg egy profi KM. A játékosok legrosszabb esetben belejönnek - persze rutinos, vén rókák itt is előnyben.
És sajna leginkább itt van a kutya elásva - az aktív évek alatt túl magasra került a mérce, ami még tovább nehezíti a már amúgy sem könnyű dolgot. :<


MichaelSD
(őstag)

Régen szívesen játszottam ezekkel, ma már számomra nagyon nehézkes a rendszerük és a világuk sem konzisztens a mai ízlésemnek.


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

Semmi nehézkes nincs bennük (max. a MERP, de az meg pont a táblázatos old-school vonal miatt tetszik), ahogy a világokkal sincs probléma. A legtöbbhöz rengeteg kiegészítő olvasmány, regény, novella is van.


MichaelSD
(őstag)

Mindenki azt a rendszert használja amit szeret. Ezeket már a fénykorukban is feleslegesen komplikáltan találtam személyes használatra.


doc
(nagyúr)
Blog

+1

valami rules-light, tortenetkozpontu rendszert en is szivesen jatszanek
pl. Fudge, vagy akar Amber, stb


MichaelSD
(őstag)

Nekem már sok a jóból, de a HillFolkot nézd meg. :)

A nagyon rules light is idegen nekem. A Blue Planet Synergy rendszere, vagy a D9 Sillhouette Core rendszere ami nekem tetszik.

[ Szerkesztve ]


doc
(nagyúr)
Blog

csinaltam egy paroldalas sajat rendszer, hogy a Zasszonynak kicsit bemutassam a szerepjatekot, tetszett neki :)
tokszimpla alaptulajdonsag + szakkepzettseg + D6 <--> celszam alapon mukodott minden, a celnak tokeletesen megfelel


MichaelSD
(őstag)

Az ilyesmik a jók szerintem.


doc
(nagyúr)
Blog

regen birtam a bonyolult rendszereket, sot, a TimeLords-szal is kacerkodtam (na azert az mar tenyleg tulzas :D), de igazabol felesleges
A jatekelmenyhez szerintem semmit nem tesz hozza hogy 5 percig szamolgatod a modositokat, dobsz 4 kulonbozo geometriai formaval (mikozben a masik fel is megteszi ugyanezt), levonogatsz innen-onnan, kulon sebzest dobsz, stb ahhoz kepest mintha osszeadsz harom szamot es kesz vagy. Persze van aki ezt szereti, nekik is megvannak a megfelelo rendszerek :)

Az en kis mini-rendszerem elsosorban nem harcorientalt, nyomozos/kalandos jatekra lett kitalalva, oda meg nem is kell tobb... es el lehet magyarazni 2 perc alatt, a "player's handbook" meg egy szem A4 oldalon elfer.


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

Most már komolyan érdekelnének a részletek arról, hogy mi feleslegesen komplikált (MERP és Cthulhu kivételével)? Inkább egy-egy szituációban még kicsit hiányos (amit persze a rutinosak nyilván megoldanak) is némelyik.


MichaelSD
(őstag)

Alapvetően ami nekem komplikált az neked lehet, hogy tökéletes.

WOD: dice pool, Target Numberek, harc
Magus, DandD: mi nem komplikált? :)


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

Kedvencem ilyen (all-around) téren talán az Ars Magica - elég realisztikus és rugalmas is egyben.

"WOD: dice pool, Target Numberek, harc"

Ez komoly? Az egyik leggördülékenyebb rendszer és kellőképpen egyszerű is.

"Magus, DandD: mi nem komplikált?"

Igazság szerint semmi. A D&D gyenge pontja az elavult mágiarendszer. Összességében viszont egy kezdő jó magyarázat segítségével fél óra alatt tisztában van az alapokkal. A mágiával meg 5 perc alatt.

M.A.G.U.S.-nak is a d20-as változata a legjobb, sokat fejlődött az előzőekhez képest. A mozaikmágia sem egy rossz elképzelés, jelentősen kiterjeszti a varázslás határait. De az igazi Szent Grál ilyen téren a Codex (lsd. kicsit lejjebb).

Shadowrun egyszerű, mint az egyszer egy. d6 és célszámok, nagyon halálos harcrendszer - de passzol is hozzá. A 2. kiadás rule book-ja itt figyel. Sajnos a legtöbb RPG-s könyvet a sok év alatt eladtam, így már csak az 1. kiadású MERP, ez, meg egy M.A.G.U.S. Summárium (<---- best kiegészítő, messze-messze) maradt.

A Call of Cthulhu elég szenny. Nem feltétlenül komplikált, csak szenny. Mármint a rendszere. A Lovecraft-féle univerzum szívem egyik r'lyehi csücskében hever.

A MERP tényleg kicsit túlbonyolított, táblázatos Rolemaster-verzió. De old school és ettől lesz feeling-es. NAGYON szívesen játszanék színvonalas MERP-et, kis térképekkel, segédbábukkal és hexafóliákkal, amolyan igazán klasszikus és igényes módon.

A Codex mágiarendszere pedig egyszerűen zseniális, bár igen komplex - de ez adja a szépségét; a mágiáról szóló (meglehetősen részletes és vaskoska (347 oldal)) könyv (Grimoire) akár egy mágiafilozófiai tanulmánynak is megteszi. Nem vicc.
Ha megérted és dinamikusan használod, nemcsak a karaktered, de te, mint játékos is, fejben "ténylegesen varázslóvá válsz", igazán elmélyültté és hitelessé téve a szerepjátszást és a spell casting-ot. Messze a legszínvonalasabb, amivel valaha is találkoztam.


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

"A jatekelmenyhez szerintem semmit nem tesz hozza hogy 5 percig szamolgatod a modositokat, dobsz 4 kulonbozo geometriai formaval (mikozben a masik fel is megteszi ugyanezt), levonogatsz innen-onnan, kulon sebzest dobsz, stb ahhoz"

Azért azt gondolom te is tudod, hogy megfelelő rutinnal (ami jön magától) az az "5 perc" néhány másodpercre redukálódik. Egy sokrétű rendszernek meg ne az legyen az ellenjavallata, hogy meg kell tanulni.

[ Szerkesztve ]


doc
(nagyúr)
Blog

Az "5 perc" nyilvan nem stopperrel merve ertendo, pusztan arra utaltam hogy egy-egy muvelethez eleg sokat kell szamolgatni, es a rendszer bonyolultsagatol fuggoen az eredmeny kiszamitasa utan meg tovabbi szamolgatasokkal jar a kovetkezmeny.

Nem azt mondtuk hogy meghaladna az ertelmi kepessegeinket vagy hogy ne lehetne megtanulni, hanem hogy ugyanazt a jatekelmenyt sokkal egyszerubb szabalyrendszer is biztositja.

Gyanitom hogy soha nem foglalkoztal valoban egyszeru szabalyrendszerekkel, ezert nem erted hogy miert komplikalt (azokhoz kepest) barmelyik altalad felsorolt, "hagyomanyos" szabalyrendszer.

Es meg mielott felreertened, leirom meg egyszer: az hogy egy rendszer mennyire komlikalt/bonyolult/egyszeru/stb, NEM azt jelenti hogy az jo vagy rossz lenne. En jobban szeretem az egyszeru, a sztorira koncentralo rendszereket, Te pedig ugy tunik a bonyolultabb szabalyokat kedveled. Nincs ezzel baj, van annyi rendszer hogy mindenki talal boven az igenyeinek megfelelot :)

üzenetek