üzenetek

hozzászólások


Polarstar
(nagyúr)

Igaz. Jól néznek ki! Ez a Vizor koncept Opel Corsa is jó lett.


Füleske
(addikt)

Másképp is elérhető, csak nem érdemes, ha versenyképes autót szeretnél (lásd árazás és profit). Model S előtt melyik GM autóban volt ilyen? Illetve a Tesla már túllépett ezen is, a strukturális akkupakkal.
Persze ez csak egy része a versenyképességnek, de kétlem, hogy lennének a Stellantisnál gigapress vagy octovalve szintű fejlesztések az autóikban. Kiadják ugyanazt a mindenre is megfelelő (= villanyautónak nem ideális, lásd pl. akkupakk elhelyezés) platformot 10 féle márkanéven,30 féle autóban. A dizájntól meg a márkajeltől jobb lesz az autó?


adamssss
(veterán)
Blog

Valaki tudna linkelni egy cikket hogy ezt a WLTP-t hogy merik es valos felhasznalas mellett mennyi az annyi?

koszi


consono
(nagyúr)

Tessék: [link]
A valós meg jó kérdés, sok mindentől függ, sofőr, hőmérséklet, utasok száma...


Füleske
(addikt)

Valós felhasználásnál nagy különbségek is lehetnek, ugyanolyan vezetési körülmények között. Simán megvan a WLTP rövid városi szakaszokkal 20 fokban, normál vezetéssel, míg télen -10 fokban ugyanez fűtéssel a fele. Nyilván, ha hosszabb távokat mész, akkor nem ilyen kiugró a különbség, hiszen felfűtés után a szinttartáshoz jóval kevesebb energia kell. Illetve 200+ km/h - val a negyede is összejöhet, ha valaki német autópályán tervezi használni...


7Heads Drago
(veterán)

A hétköznapi ember nem vesz 18 milla alapárért autót. Még a 10 is sok a legtöbbnek. Addig amig a cégek és a felső réteg 3-4 % tud ilyent venni addig ez vicc. Meg az is hogy semmire se kell kapcsoló, mindenre jó az érintő. [link]

[ Szerkesztve ]


Aljasvip
(senior tag)

Saját tapasztalatom: számolj a kamu hatótáv 2/3-ával, és akkor nem érhet nagy meglepetés.

Nálam a benchmark egy téli utazás, -2°C, ~220km Stuttgart - Kempten (azaz hegynek felfelé), 3 utassal.
A 270km hatótáv helyett az utolsó 20km-en már mindent is kikapcsolt az autó, és csak töltőért nyivákolt. :DDD


Füleske
(addikt)

De mégis mire gondoltál? A WLTP-t ki lehet autózni, de nyilván nem ilyen körülmények között.


Aljasvip
(senior tag)

Nem volt sajnos elérhető autó, csak egy elektromfos Opel Mokka-e

Mire gondoltam volna... Talán arra, hogy egy 4 keréken guruló doboznál a megadott hatótáv garantált, esetleg -20...30km lejön belőle?
Még jóhogy azt nem kell beleszámolni, hogy épp hát- vagy szembeszél fúj a tervezett útvonalon...

A leckét mindenesetre megtanultuk: komoly útra nem jó a játszós autó.

[ Szerkesztve ]


Füleske
(addikt)

"a megadott hatótáv garantált, esetleg -20...30km lejön belőle"
Elektromos autónál ez nem így működik.


dabadab
(titán)
Blog

Mire gondoltam volna... Talán arra, hogy egy 4 keréken guruló doboznál a megadott hatótáv garantált, esetleg -20...30km lejön belőle?

Gondolom akkor is pont ugyanilyen meglepett arcot vágsz, amikor a benzineseknél a valós fogyasztási adatok 10%-nál jobban eltérnek a megadott értékeknél. :)


Tapsi
(addikt)

Az autók árát nem Magyarország bérszínvonalához pozícionálják. Nyugaton ez az ár bár magas, de bőven elérhető a tömegek számára is. Nem véletlenül tarol a Model Y Európában.


Noukoum
(veterán)

De ő neki azt mondja a kormány hogy ez a legjobb hely a világon, nyugaton éheznek és fáznak, nem lehet kimenni az utcára a gonosz migránsok miatt.

Az Egyesült Államokban 40 000 dollár körüli összeget költ egy átlag új autó vásárló, az új model 3 állami támogatással (hanyatló nyugat) 30 000 dollár alatt van. :DDD (plusz tax nyilván).


7Heads Drago
(veterán)

Nyilván. Viszont tudtommal sehol se divat most új autót venni. [link]
Ezek szerint akkor csak van valami bibi. Mivel most árakban az elektromos a legdrágább mindenhol és érdekes módon külföldön se csak azt veszik. Pedig megengedhetik maguknak... szerintetek.
Meg azért itt az is érdekes adat volna hogy a lakoság nagyságához képest mennyi az új autó eladás.
Viszont engem nagyon nem vigasztal hogy ha mondjuk a norvégok mennyit vesznek, vagy van-e arany vagy víz a holdon. :))

[ Szerkesztve ]


Viktor77
(titán)

Bocsánat, 2 is van. [link] :)


Füleske
(addikt)

Háború és covid utóhatások a "bibi".
"Pedig megengedhetik maguknak... szerintetek."
Megszokás, tudás hiány, vélt vagy valós félelmek.
Másrészt a 13 % tisztán elektromos autó gyorsuló növekedést mutat. Januárban 9.5%, tavaly januárban 8.6% volt ez az adat. [link] Ha így haladunk, 2035 - re simán meglesz a 100%.

[ Szerkesztve ]


Alaaf Pi
(aktív tag)

Nem lesz strukturális eleme az autónak, de jön a BEV-nek tervezett nagyobb platform is. A Gigapress marketingnek jó, már volt itt róla érdemi vita is, hogy idióták beszopatásán túl miért nem ér sokat a hegesztett karosszériával szemben. Nem fogom ismételni. A vevő szempontjából pedig teljesen mindegy, milyen baromság van műszakilag bepakolva az autóba, ha elviszi A-ból B-be. A tömegeket nem érdekli.
A design és a és a márkajel több vevőt tud megszólítani, több autón osztja el a fejlesztési költségeket, az autók lehetnek teljesen eltérőek és viselkedésűek, olcsó fejlesztés mellett.


Alaaf Pi
(aktív tag)

Mondjuk egy benzinesnek, dízelnek nagy fogyasztás változást nem okoz ez a klíma egy tavaszi úthoz képest.


dabadab
(titán)
Blog

Mondjuk egy benzinesnek, dízelnek nagy fogyasztás változást nem okoz ez a klíma egy tavaszi úthoz képest.

Ahogy egy elektromosnak sem. Viszont a benzines jóval érzékenyebb pl. a user lábára és a motor hőmérsékletére, a hegymenet meg hegymenet, az mindenképpen okoz plusz fogyasztást.

[ Szerkesztve ]


worxland
(addikt)

"Viszont a benzines jóval érzékenyebb pl. a user lábára" - akárcsak a villany. Bjorn pont most ment az EV6-tal 200-as tempót az Autobahn-on. Az is simán benyelte a majd tripla töltést a sima tempóhoz képest.

üzenetek