üzenetek

hozzászólások


7Heads Drago
(veterán)

És ha nem lesz meg te fizeted a sört 2035-ben?
Ez még a jövő zenéje. Én nem hiszek ennyire az EU-nak meg a gyártóknak. Épp most azon ügyködik a kormány hogy az egész magyar energia piacot felborítsa az új szabályaival. Erről se tudott senki se és csak úgy bedobták.

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

Az, hogy kétszáznál a légellenállás miatt többet fogyaszt, teljesen független a usertől és a meghajtás típusától is.

Az viszont nem, hogy elvileg nagyjából ugyanolyan sebességgel haladó benzines autók fogyasztása között komoly különbség tud lenni amiatt, hogy milyen stílusban vezetik őket - a villanynál ez jóval kevésbé van meg, egyrészt a rekuperatív fékezés, másrészt a fordulatszámtól szinte alig függő hatékonyság miatt.


dabadab
(titán)
Blog

Márpedig a gyártók sok-sok-sok milliárd eurót meg dollárt fektettek az elektromos autókba, innen már nem nagyon van visszaút akkor se, ha az EU esetleg mégis engedné az új belsőégésűek eladását 2035 után is.

Azt meg szintén előre lehetett tudni, hogy a napelemes szaldóelszámolás előbb-utóbb meg fog szűnni, az egyedüli meglepetés az az, hogy így (illetve annyiban az se meglepetés, hogy pártunk és kormányunk egy csomó minden mást is hasonló módon intéz).


Noukoum
(veterán)

Ki lepődik meg azon hogy te nem hiszel nekik? Ki lepődik meg azon hogy te egy lapon kezeled az Európai Uniót a hulladék magyar kormánnyal?


Aljasvip
(senior tag)

Ez a fordulatszámos duma mikor fog már kihalni?
Azért létezik az autóban a váltó, és iparban a hajtóművek, mert nem lehet mindig ideális fordulatszámon üzemelni. A gyártók is bevallják, hogy 110km/h felett jelentősen esik az elektromos motor hatékonysága.

Nálam 180-nál 7,3L-re ugrik az átlag 6L alatti fogyasztásom, ahol a villany megzabálja az akkut 2x+ fogyasztással. Nem a légellenállás itt a gond, hanem hogy a gyártók lusták betenni egy váltót, miközben két-háromszoros árat kérnek egy ilyen félvér autóért.
De majd jön úgyis valami innovátor előbb-utóbb.

Vezetési stílus: nem autó függő, aki állat az egyikben, az a másikban se lesz jobb. Egyszerű példa: zöldnél kilövő, majd utána csak guruló (tehát nem tölt közben) autó.

Nem messiás ez az új technológia, csak van ahol jobb, de cserébe még mindig sok területen kompromisszumos.

dabadab #31
-10% kicsit kisebb, mint -35%.
És igen, ha én az 50L teli tankkal elindulok, akkor biztosan tudom, hogy 650km van az autóban, legyen az 180km/h vagy hegymenet - a 730km ígért hatótávhoz képest.


dabadab
(titán)
Blog

Ez a fordulatszámos duma mikor fog már kihalni?

Akkor kellene kihalnia, ha nem lenne igaz. De hát az.

A gyártók is bevallják, hogy 110km/h felett jelentősen esik az elektromos motor hatékonysága.

Wut? Ennek így semmi értelme.

Nem a légellenállás itt a gond

De.

Vezetési stílus: nem autó függő, aki állat az egyikben, az a másikban se lesz jobb. Egyszerű példa: zöldnél kilövő, majd utána csak guruló (tehát nem tölt közben) autó.

Erről beszélek, hogy ez sokkal jobban befolyásolja a belsőégésűek fogyasztását, mint a villanyosokét.


Noukoum
(veterán)

Kompromisszumos a technológia, nem tudok menni vele 180km/h átlagsebességgel 2000 kilométert -60 fokban, hóviharban, 12 személlyel egy seggel. Ezért nem messiás ez a technológia.

szerk: hegynek felfelé!4

[ Szerkesztve ]


doooo
(veterán)

Ha mindenki akkora lemaradásban lenne, mint ők, már jobb világban élnénk.


Aljasvip
(senior tag)

Összeállhatnátok valami kabaréba, ha az ész érvek helyett csak ennyi fér ki a csövön.

dabadab #46
A teljesítmény görbéket ne csak az ideális pontig, vagy a "rated power"-ig nézd... Itt egy tipikus DC motor görbe:


Annyit állítottam, hogy kellene egy váltó, hogy az ideális munkaponton tudjon menni a motor nagyobb sebességen is. Így lehetne csökkenteni a fogyasztást.

A hatékonyság amúgy tudod mit jelent, vagy csak az elfogult szelektív vakság megy?


Lajmund
(senior tag)

Amugy az megvan mindenkinek hogy amikor kezdtek elterjedni az autok akkor ugyanez a hiszti ment mindenki hülységnek tartotta a lovakhoz képest.. Nem volt kiépitett töltö hálozat drága volt és macerás volt az egész üzemeltetés. Én imádom a benzin illatát volt 2t krossz motorom 4t sport meg több erös autom de mégsem ragaszkodok foggal körömmel egy elavult technologiához. Nézzetek már meg egy villanymotort meg egy sima benzinest nem is kell turbos agyonbonyolitott hulladék csak egy sima szivo. Sokat száguldoztam de már nem. Én nem igénylem hogy egyseggel 200-al lemenjek horvátba évente egyszer és ezért üzemeltessek egy probléma halmot drágán amikor havonta jó ha megyek átlagba 500 kilométert. És a legtöbb ember nem igényli a 200-al 5 orás menést és szükségük sincs rá.. Persze én értem hogy jó életérzés meg halados mentem már 280al is fél orát egyhuzamba de nem egy életbiztositás pályán se azért valjuk be öszintén.. Szóval hagyjuk már ezeket a maradi buta dogmákat... Legtöbb embernek böven elég lenne egy 400+ kilométer hatotávu elektromos auto. Nincs még erös hálozat? Majd lesz! Nincs még forradalmi aksi technologia? Majd lesz! Vegyetek lovat! Az jobb!

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

Fogalmam sincs, hogy ez mi akar lenni, de a hatékonyságnál ugye kagylógörbét néz az ember, az meg így néz ki egy Tesla Model S esetén:


7Heads Drago
(veterán)

Na mert a dízelekbe/benzinesekbe nem fektettek sok milliárdot? Mégis elengedik.
Jelenleg a gyártók azért erőltetik ezt mert így lehet a legjobban ösztönözni a vásárlást. És nem igen tudnak máshogy hatni már az emberre. Mivel a gyártókat a profit érdekli nyilván fontos nekik úgy feltüntetni a terméket hogy a régit le akarjad cserélni.
Szaldó: igen azt tudtuk hogy megszűnik, csak ugye mindenhol azt mondták hogy addig nem változik semmi amíg a felhasználó nem módosít semmit se. Ez meg most egyoldalúan történik majd meg. Persze nyilván nem viccből került az egész energia szektor párthoz közeli kezekbe.

[ Szerkesztve ]


Füleske
(addikt)

"jön a BEV-nek tervezett nagyobb platform is"
Épp időben, így csak 10 év lesz a lemaradás.
"idióták beszopatásán túl"
Persze, tehát ők is azok: [link] :U
"A vevő szempontjából pedig teljesen mindegy, milyen baromság van műszakilag bepakolva az autóba, ha elviszi A-ból B-be."
A vevőket az ár/érték arány csak érdekli, azt meg műszaki megoldásokkal lehet javítani. Sandy Munro csatornáját ajánlom nézegetni: [link]
"A design és a és a márkajel több vevőt tud megszólítani"
Na EZ nekem az "idióták beszopatása" című történet.
"több autón osztja el a fejlesztési költségeket"
Ez önmagában ma már kevés. Ha nincsenek valós költségcsökkentő fejlesztések, akkor hiába rakod össze más ruhában ugyanazt, nem lesz versenyképes a termék.


Füleske
(addikt)

Fizetem, bár én nem szeretem a sört.
Majd ha az EU is tiktok videókban közli a rendeleteket, akkor elkezdek aggódni. Addig nem.


Füleske
(addikt)

Persze. :N


Füleske
(addikt)

"Az idén többször is árat csökkentő Tesla óriási fölénnyel vezeti a mezőnyt. Az amerikai villanyautó-gyártó több mint 152 ezer autót értékesített január eleje és július vége között. Ez pedig 185 százalékos növekedést jelent. "
[link]


NoZoli
(tag)

Citroen Ami? Vagy a Fiatos megfelelője, az új Topolino? Ár-érték arányban, sajnos felejtős a kis méret. De a Fiat már gurított egy viszonylag kicsit és jót a Fiat 500e-vel.


lolal
(senior tag)

Szeretem azokat a kommentelőket, akik megvédik egy - egy termék baromi magas, Magyarhonban szinte a felső 10.000 en kívül elérhetetlen árát, közben szisszen a kőbalta a kezében és bontja a Tescos ropit. Ilyenkor úgy érzem magam, mint ha nem egy térfélen játszanánk vagy nekik jó ha szenvednek. Normális jólfizető munkám van mégis nettó elérhetetlen egy ilyen árú gépjármű. De majd a woke kollegák letámadnak hogy miért jó a "zöjdítés" meg az EU milyen jól teszi. :U


7Heads Drago
(veterán)

Majd ha az EU is tiktok videókban közli a rendeleteket, akkor elkezdek aggódni. Addig nem.
:D :D :D :D :D
Nem lehet hogy ezek gyárilag viccmesternek készültek?


7Heads Drago
(veterán)

És most ezzel mit akarsz mondani? Az USA-ban a takarítok, pénztárosok meg egyéb hétköznapi emberek Teslával járnak?
Tudomásom szerint ott sincsenek agyonfizetve a hétköznapi emberek, ott is van getto. [link]
Ezt most csak úgy hirtelen amit találtam.

[ Szerkesztve ]

üzenetek