üzenetek

hozzászólások


Füleske
(addikt)

A Tesla - t az EU - ban nem a felső réteg veszi. (a Model S és X eladásai elhanyagolhatóak a 3 és Y mellett) Még itthon sem kell hozzá felsővezetőnek lenni. Mégis ennek az eladásai növekednek a legjobban. A háború és a covid utóhatások ellenére. A takarítók, pénztárosok nagy többségben eddig sem vettek új autót, semmilyent, így ebből a szempontból lényegtelen, hogy a Tesla - t sem tudják újan megvenni. Majd megveszik használtan, de ez már egy másik történet.


lolal
(senior tag)

Akkor mesélj már rózsabimbó, kinek szólnak ezek a villanyos járgányok, amik megfelelő hatótávval és értelmezhető csomagtartóval rendelkeznek. Ja hogy nem is annyira a környezetvédelem a lényeg, hanem a profitorientáció, csupán megpróbáljuk ezzel a "mentsd" meg a földet maszlaggal eladni a cuccainkat. Érdemes lenne a sötétzöld szemellenzővel járó "értelmiségnek" is felnyitni picit a szemét, hogy ha valóban a környezetvédelem lenne az elsődleges szempont akkor a társadalom széles rétegeihez próbálnák eljuttatni a villanyautókat... csak az a nagy harci helyzet, hogy itt nem ez a cél. Persze mindig van aki magának megmagyarázza meg jön a külföldön így úgy maszlagokkal, de nézd már meg kedves fórumtárs, hogy itt nem a környezetvédelem csupán az üzlet felpörgetése a lényeg ... :B


Füleske
(addikt)

Profitorientáció? Jó reggelt, kapitalizmus van! Melyik vállalat szeretne veszteséges lenni? Nem csak autógyártó, hanem bármilyen vállalat? Ezt a mentsd meg a Földet a villanyautóval hülyeséget amúgy hol olvastad?


lolal
(senior tag)

Ezt a mentsd meg a Földet a villanyautóval hülyeséget amúgy hol olvastad?
Kb minden gyártó erre hivatkozik :D ? Vagyis akkor miért is jó annyira nekünk ez a villany téma ? :U


dabadab
(titán)
Blog

A villanyautók elsősorban nem a globális hatásuk (és akkor itt most egy kicsit lépjünk át azon a szalmabábozáson, amit a "Föld megmentése" cimszóval előadsz, mindannyian (te is) tudjuk, hogy a környezetvédelem nem egyetlen wunderwafféról szól) miatt érdekes (egyébként az sem elhanyagolható), hanem a lokális miatt, magyarul hogy a városok nem kipufogófüstben meg kerepelő motorok zajában fulladozzanak.

[ Szerkesztve ]


Füleske
(addikt)

Még egyszer kérdezem: melyik gyártó és hol hivatkozik erre? Kérlek ne tv-reklámot linkelj, ahol a jegesmaci mosolyog a Leaf - re!


Norb79
(őstag)

Mert villanyt elő tudsz otthon állítani a tetőre szerelt nap elemmel, vagy a kert végébe szerelt szélkerékkel, és még ezer féle módon elő lehet állítani az EUban, míg az orosz és arab olaj, az csak az orosz és arab országokban áll elő.
Egyszerűen ez az egyik módja a külföldi (értsd EUn kívüli) energia függőség csökkentésének. Ez az egyik legfontosabb oka, hogy “nyomják” ezt.

És ebben az sem akadály, hogy amúgy a Tesla hazája, az USA az egyik legnagyobb olajtermelő, ahogy Norvégia Európa egyik legnagyobb olaj termelője, mégis ott terjed a legjobb az elektromos autó. Mert hát ez sem baj egy adott országnak, ha van olaja, és eladja a lemaradott országoknak és abból van pénze másra.

Az átállás meg jól láthatóan időt vesz igénybe, szóval elkezdtük mielőtt elfogy az olaj, és eddig jutottunk.


hegedus001
(aktív tag)

Mi az, hogy "garantált" ? A benzines/dízel se annyit fogyaszt (és ezáltal megy el 1 teli tankkal) mint amit a gyárban kiszámoltak :D Ennyire nem lehetsz madár.... :U


7Heads Drago
(veterán)

Itt azért ne felejtsük már el hogy az elektromos energia egy része is kőolajból vagy szénből van előállítva. Tudom hogy magasabb hatásfokon történik ez, viszont mire kiér a felhasználóhoz ez a % már romlik.
Jelenleg még ott tartunk hogy folyamatosan nő a kőolaj fogyasztása az emberiségnek. És tudtommal nem is a közúti forgalom a legnagyobb fogyasztó. (ebbe én a szállítmányozást nem veszem most bele) Szóval ha annyira zöldíteni akarnának máshol kéne az egészet kezdeni, csak azon nem lenne ennyi hasznon.
Azt viszont én is aláírom hogy, ha nekem megéri az egész akkor én is veszek egy elektromost. De sajnos én ettől messze vagyok. Kb 3-4 millára vagyok tőle forintálisan. Nekem nem jön ki a matek még.

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

Itt azért ne felejtsük már el hogy az elektromos energia egy része is kőolajból vagy szénből van előállítva. Tudom hogy magasabb hatásfokon történik ez, viszont mire kiér a felhasználóhoz ez a % már romlik.

És még így is lényegesen jobb, mint amit egy belsőégésű motor a való világban produkál. És ez ugye csak egy viszonylag kis rész, ami ráadásul folyamatosan csökken és mindezen túl viszonylag ritkán telepítik a szénerőműveket a városok közepébe.

Szóval ha annyira zöldíteni akarnának máshol kéne az egészet kezdeni, csak azon nem lenne ennyi hasznon.

Nyilván meg fogsz döbbenni, amikor kiderül, hogy egyszerre egynél több dolgot is lehet csinálni a környezetvédelem terén, sőt, ez nem csak elméleti lehetőség, hanem tényleg ez történik. :U

[ Szerkesztve ]


Sidorovich
(senior tag)

Ha az elektromos energia 100%-a szénből jönne, én akkor is örülnék az elektromos autóknak átlag polgárként, mert:
- többsávos, forgalmas út mellett lakom, a zajterhelés szerintem kb. negyede lenne a jelenleginek ugyanekkora forgalom mellett
- a szénerőmű nem az ablakom alatt van, viszont az autók, buszok szennyét közvetlenül, tömény mennyiségben lélegzem

de mint autó üzembentartó is:
- egy normális elektromos autó töredék karbantartást igényel a belső égéshez képest, összehasonlíthatatlanul kevesebb hibalehetőség és kopó alkatrész van benne
- nem kéne olajat és szűrőket cserélnem 10.000-ként, gyerták, turbó, EGR, katalizátor, váltó, kuplung, gyakorlatilag az autó alkatrészeinek 3/4-e azért van, mert a belső égésű motor szennyező, nyomatékszegény és nem olyan a fordulatszám tartománya, hogy váltó nélkül megoldható legyen a hajtáslánc
- mindezt petrolheadként mondom, remélem nem fognak teljes mértékben eltűnni a szívó V8-as motorok a világból vagy az MX5-szerű autók, de az átlagos emberek tömegének teljesen felesleges a nem villanyautó hosszútávon, csak a szívás van vele, egyetlen hátránya most (még) az ára és a hatótáv (fűtéssel, autópályán)

"csak azon nem lenne ennyi hasznon" - fentebb mások is leírták, hogy jó reggelt, kapitalizmusban élünk, minden vállalat a haszonra törekszik, nem fogod elhinni: minél nagyobbra. Attól még, hogy valamin haszon van, nem jelenti azt, hogy a fejlődés szempontjából zsákutca, vagy a fogyasztónak csak rossz lehet. Ez ilyen béna összeesküvéselmélet színvonal.

[ Szerkesztve ]


worxland
(addikt)

Ja, csak cserébe 2x annyiba kerül a villanyos. Pedig anno hogy ment a parasztvakítás: egyszerűbb motor, alkatrészek fele nem kell -> olcsó lesz, hurrá.


dabadab
(titán)
Blog

Ja, csak cserébe 2x annyiba kerül a villanyos. Pedig anno hogy ment a parasztvakítás: egyszerűbb motor, alkatrészek fele nem kell -> olcsó lesz, hurrá.

Tudsz példát mondani arra, hogy milyen elektromos autó kerül kétszer annyiba, mint a belsőégésű megfelelője? Mert én nem, az árkülönbség már jó ideje sokkal kisebb.

Az meg különösebben nem titok, hogy az akku az, ami megdobja az árukat, de az is látszik, hogy annak az ára szépen megy lefele és előbb-utóbb tényleg olcsóbb lesz. Ugyanaz, mint a HDD vs SSD meccsnél: az elején az utóbbiak sokkal drágábbak voltak, de most már eljutottunk arra a pontra, ahol egyrészt az SSD-k le tudnak menni abszolútértékben olyan árakra, ahova a HDD-k nem tudják követni őket, mert azokba nagyon precíz mechanika kell, aminek van egy minimumára, másrészt a nagy kapacitásoknál is elég közel vannak az árak.


Integrale
(veterán)

Mihez képest kerül 2x annyiba? Model 3 méretű és kategóriájú, hagyományos hajtású autó mennyibe kerül?


Sidorovich
(senior tag)

Nem kerül 2x annyiba, max ha a BMW meg a VW bénázásait nézzük csak.

Egy Model 3 ma, újonnan 17.9 millió forint. Egy 5 személyes, 4.7 méter hosszú szedán elöl/hátul is csomagtartóval, a gyakorlatban is (télen, pályán) 300 km feletti hatótávval. Nem egy városi szaladgálós matchbox 150 km hatótávval!
Egy Corolla szedán legalapabb felszereltséggel 12 millió, ami bár kétségkívűl jó autó, de kisebb, közel se megy úgy, kevésbé tágas és kevésbé felszerelt, és bárhogy is nézem, nem a fele a Model 3 árának. Van némi felára még a villanynak, de aki ilyet benyög, hogy 2x annyi, az vagy direkt ferdít vagy baromi lusta egy 1 perces Google keresésre. :U

Megjegyzem egy olajcsere most Toyota márkaszervizben (ami kell a garancia miatt) kb. 50.000 forintról indul.

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

A Tesla 3 inkább a BMW 3 kategóriájában indul, azzal meg gyakorilatag egy árban van.


Sidorovich
(senior tag)

Sok szempontból (méret, teljesítmény) igen, de bele szoktak kötni, hogy nem olyan a belső minőségérzet mint egy BMW vagy más hasonló autónál, aminek szerintem is van igazságtartalma, ezért gondoltam, hogy inkább kommerszebb nem prémium autót hozok fel példának. :DDD


consono
(nagyúr)

Az a helyzet, hogy a benzinesek jobban drágulnak, többet drágultak, mint a villanyosok mostanában. Sőt, a Tesla árat csökkentett pont most a nagyobb kocsijain... De ha nem csak Teslában gondolkodunk, egy MG4 kb. akkora mint egy Ford Focus méretben, árban meg kb. "csak" 2-3 millióval drágább...

üzenetek