üzenetek

hozzászólások


worxland
(addikt)

Az én autóm 4,6 méter, 5 személyes, kombi, 600+ literes csomagtartóval, 600+ kilométeres hatótávval. Minőségben simán eléri a Model 3-at. 2 éve vettem, akkor 7,5 millió volt, most kábé 10. A közel sem megy úgy egész pontosan városban igaz csak, mert
1) 150+ lónak köszönhetően autópályán az enyém is megy (igencsak kényelmesen) annyival, hogy a traffikat többet kell figyelni, mint a többi autót. Városban meg nincs hova nyomni, annak is örül az ember, ha nincs dugó.
2) pályán (M7, M6, néha M3, illetve pár hete M5) tucatszám előzöm a Model 3-akat, amik a külsőben döcögnek 100-110-el
Szóval ha le tetszene venni a szemellenzőt, akkor bizony kilóg a lóláb:
sajnos a nagy elektrifikáció még nem a mi pénztárcánkra van kitalálva.
Olajcsere: 50 rúgó - ami rablás, ez tény. Évente 1x. Add hozzá nyugodtan a benzin költségét is. Mikor fog megtérülni a Tesla felára?


Sidorovich
(senior tag)

Újonnan vetted? Pontosan milyen autó ez? Márka, típus, motor, felszereltség?
A 600+ km hatótáv nekem már éppúgy felesleges, mint neked a gyorsulás. Egy nap 400-nál többet még sose mentem, és várhatóan nem is fogok, max szökőévente.
A mi pénztárcánkra lassan semmi nincs kitalálva, ez nem az elektrifikáció hibája, és nem csak az autózásban van jelen ez.

Nincs itt semmiféle szemellenző, ahogy a mostani autómat is (Toyota Prius 3) hideg racionális érvek mentén (ár, automata legyen, megbízhatóság, szervizigény és árak, biztonság, fogyasztás, praktikum) választottam az anyagi lehetőségeimnek megfelelően, úgy ha 15-20 között választhatnék, 90% hogy új Model 3-at vennék. Ha 10-15 között, akkor pedig 70%, hogy használt Model 3-at.

"Mikor fog megtérülni a Tesla felára?"
Megtérülni talán sose, a különbség viszont csökkenni fog folyamatosan, az nem kérdés. Ha becsúszik 1-2 olyan hiba (ami a mai bonyolult autóknál simán benne van), mint egy automataváltó javítása, nagynyomású üzemanyagrendszer, stb., akkor pedig már szinte elhanyagolható lehet a különbség 8-10 év után.

[ Szerkesztve ]


hobizoli
(nagyúr)

szerintem ennek nezz utana ujra

kb olyan volt, mint amikor a Tesla Model S Plaid arat vetik ossze a fapad ID3-l, mintha Model 3 amugy nem is letezne, vagy csak nem tudja megkulonbozettni oket
...aztan jon a "jajajaa, jobban meg Tesla, de jaz ID3-búú 3-t lehet venni annyiéé"

az ID3-t is felextrazod addig, amit a Model 3 Long Range alapbol tud, hogy alufelni, 4WD, uvegteto, borbelso stb... azaz egy szinten legyenek, akkor az ID3 mar siman tobbe kerul, pedig az EU gyartas

...az infotainment rendszere meg egy 15 eves hoki PDA szintjen van a Tesla-ehoz kepest

[ Szerkesztve ]


Integrale
(veterán)

Attól még a kategória nem stimmel, a Corolla C szegmens, a Model 3 és a 3-as BMW pedig D.
Szóval ha kommersz kell abból a kategóriából, akkor Avensis lenne, (ha lenne) Passat, Mondeo stb.


Integrale
(veterán)

Gondolom Octavia lesz az, ha igen, akkor ma egy fapad Octavia úgy indul, hogy 10,7 millió, kényelmesen eléri a M3 árszintjét, ha elkezded extrázni. Minőségben pedig nem éri el a M3-at, ami pályán is lelépi a 150+ lovas autót.

Szemellenző rajtad van, ahogy a hozzászólásaidból látszik.


worxland
(addikt)

Igen, újonnan. Márkát direkt nem írtam, nem akartam autóméricskélésbe bele menni, nem ez a hozzászólásom célja. Ha nagyon érdekel, PÜ-ben elküldöm.
"Megtérülni talán sose" - na, ezért nem vettem az asszonynak még hibridet sem, akkora volt a sima benzineshez a felár, hogy 10+ év alatt se térült volna meg (mit ad isten, ez is Toyota, de "csak" egy Yaris Cross).
"választottam az anyagi lehetőségeimnek megfelelően," - meg annak, hogy otthon tudod tölteni. De nem mindenki él családi házban.


worxland
(addikt)

Nem Octavia. Nem tudom, milyen szemellenzőt látsz, de a tippelgetés alapján rajtad meg egyenesen alvómaszk.


dabadab
(titán)
Blog

Ez azért elég erősen úgy hangzik, hogy "nem mondom meg, hogy milyen autó, mert akkor kiderülne, hogy mégsem pont így vannak a dolgok".


worxland
(addikt)

Utánanéztem, elég sokat. Jelenleg kábé egy normális elektromos autó van a köznépnek, a Model 3. A többi hasonló árkategóriásnak mind van valami baja (hatótáv, teljesítmény, méret, töltési sebesség - illetve ezek tetszőleges kombinációja). A Model 3-nak egy baja van csak (számomra): nem ötajtós, mint mondjuk az Octavia, így a pakolhatóság erősen korlátozott.


worxland
(addikt)

Ja, valószínűleg ez volt a célom. Lebuktam.

[ Szerkesztve ]


Lajmund
(senior tag)

Koreaiak se rosszak azért.


Sidorovich
(senior tag)

Nem tudom otthon tölteni, még panelban lakom, és sima, hagyományos ("öntöltő") hibrid Priusról van szó, nem a tölthető plug-in változat.

Nyugodtan írd meg privátban a részletek, kíváncsi vagyok. :R


worxland
(addikt)

Na igen, de a Prius már a múlt, a jövő a full elektromosé. :D


7Heads Drago
(veterán)

Akkor semmi gond. [link] [link] [link] [link]
Ha az elektromos energia 100%-a szénből jönne, én akkor is örülnék az elektromos autóknak átlag polgárként, mert:
Na én meg nem, és látod ez a különbség köztünk. Téged csak az érdekel hogy ne az orrod alatt legyen a füst, engem meg az is érdekel esetleg hogy az unokáim vagy bárki más ne a füstbe fulladjanak majd bele és nem csak most hanem később se. És egy széntüzelésű hőerőmű az vicc.
Mellesleg senki se köteles a füstöt szívni. Úgy kell munkahelyet és lakóhelyet választani. Én semmi pénzért se költöznék fel pl BP-re.

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

Az ugye megvan, hogy a szénerőmű + villanyautó globálisan is kevesebb füstöt produkálna, mint a belsőégésű motoros változat?

Egyébként az unokáid füstbenemfulladását is elősegíti, ha nem az orruk alatt van a füst.

Szóval ez megint öngólra sikerült :)

[ Szerkesztve ]


Tapsi
(addikt)

Az amúgy tényleg nonszensz, hogyha kigyullad egy EV, akkor temeted az egész iparágat, bezzeg a tömegesen kigyulladó BMW-kről, és társaikról kussolás van. Lövésem sincs az arányokról, de ezek nem tudományos, hanem bulvárcikkek. :) Ugyanez igaz a javítási költségekre is. Elolvastad egyáltalán, hogy mi szerepel bennük? Nagyfeszültségű kábel 2,5 millióért? Na nemár! :)


7Heads Drago
(veterán)

Pótlásuk a mai kor színvonalának megfelelően szuperkritikus (átlagosan 240 bar, 560 °C), illetve főként ultraszuperkritikus (átlagosan 300 bar, 600 °C) erőművekkel lenne kívánatos. Utóbbiakkal, barnaszén tüzelőanyaggal 42-43%-os, feketeszén
esetén pedig akár 45-46%-os hatásfok is elérhető. [link]
Nekem mintha 35-40% rémlene egy korszerű motor hatásfokának. [link]

És ugye mire hozzád kiér az áram még lesz neki vesztesége. Szóval nagy különbség nincs.
Szóval nem tudom hol látsz te itt öngólt.
A másik hogy a: füst az erdőben is füst. A környezetnek pont ugyanolyan nehéz feldolgoznia. Sokkal jobb lenne ha nem lenne. Az hogy egyeseknek nem tetszik a füst a nagyvárosban az az egyéni problémájuk. Ki kell költözni vidékre. Elég sokan túlélték már ezt. :D Habár ott meg nem lesz ok panaszkodni a füst miatt.


7Heads Drago
(veterán)

Akkor ennek tetejébe az alapjárat.hu linken (az első) hallgasd meg a youtubes linket is. :)
Szóval lehet hogy egy elektromos autó ritkán kell szervizzelni, de ha bármi gond van akkor tréleren lehet szállítani ami nem lesz olcsó. És majd még erre jön rá az amúgy is magasabb javítási költség.
A ráadás: [link]

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

Nekem mintha 35-40% rémlene egy korszerű motor hatásfokának

Mérőpadon, vadonatújan, tökéletes állapotban, üzemi hőmérsékleten, ideális fordulatszámon és terhelésen valóban ez a maximum, amit ki lehet hozni belőle.
Viszont a való életben, ténylegesen autókat hajtva ennek a fele sincs meg és akkor itt még szó se esett a rekuperatív fékezésről, pl.

A másik hogy a: füst az erdőben is füst. A környezetnek pont ugyanolyan nehéz feldolgoznia.

Valójában egyáltalán nem.


dabadab
(titán)
Blog

Szóval lehet hogy egy elektromos autó ritkán kell szervizzelni, de ha bármi gond van akkor tréleren lehet szállítani

Tök jó, ahogy az ilyen marhaságokat úgy iderakod, hogy láthatóan tényleg el is hiszed.

üzenetek