üzenetek

hozzászólások


Micsurin
(nagyúr)
Blog

...mindig az jut eszembe, hogy a formatervező vajon áramlástanból hányadjára hazudta át magát. :DDD


Alaaf Pi
(senior tag)

Nekik nincs áramlástan.


Kinder
(senior tag)
Blog

Azt nem tudom, de hogy a SUV-ok autópályán 130 kmh-val már sokkal többet fogyasztanak, mint a személyautó, az tuti.
Mivel ez a kettő van itthon, ezt tudom mondani.
Tavaszi, ideális külső hőmérséklet, de a klíma megy:

Autópálya 130 km/h:
Tesla Model3 Performance - 2020 18-19 kW / 100 km
VW ID4 Pro 77 - 2023 24-26 kW / 100 km

autóút 80-90 km/h:
Tesla 12-14 kW / 100 km
VW 13-15 kW / 100 km

Város ( Budapest a szokásos Karigeris dugókkal ):
Tesla 15-17 kW / 100 km
VW 15-17 kW / 100 km

Autópálya 130 km/h TÉL:
Tesla Model3 Performance - 2020 22-23 kW / 100 km
VW ID4 Pro 77 - 2023 30-33 kW / 100 km :(

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

Ez elég jól szemlélteti azt az ősi bölcsességet, hogy a légellenállás úgy 100 km/h táján kezd fontos tényezővé válni, meg azt is, hogy hiába van rendben a cd (mondjuk a Tesláé amúgy is jobb), ha nagy a homlokfelület.


ROBOTER
(addikt)

Rengeteg autót használtam az elmúlt években, nagyobb része diesel, kisebb része benzines és hibrid. A SUV-ot többletfogyasztása nagyobb sebességnél brutális. Ezért vicc az egész környezetvédelem, mert azt a SUV-ok egyszerű betiltásával kellene kezdeni.


DraXoN
(addikt)
Blog

Tényleg vicc ez a SUV "mánia". De lassan alig kapni mást, a Ford pl. lassan csak suvokat és pickupokat gyárt európának (mint odahaza).
Pedig tényleg ezen a ponton lehetne nem kicsit javítani a környezetvédelmen, de valahogy ez nem megy át az EU vezetésen (csörög valami a zsebében sokaknak).
Az autógyáraknak persze ez jó, "új cucc" és "trendi" (még mindig), így nagyon a hasznonrész rajta.. Egyik pont a biztonság amivel eladják ezen felfújt autókat (amcsiban iz ez az egyik ok a pickupok és suvok mellett, nem kis reklámkampány is van mellette az ipar részéről).
Hogy megöli a gyalogost a nagyobb építés ha elüti? Hogy hatalmas holterei vannak az autónak? Kit érdekel... Fancy kamera, holttérfigyelő (még több eladható extra, mert a nagy autónak tényleg kell, különben ki se látsz) szintén eladható (jó áron, közben meg filléres elektronikák manapság, nem törik sokszor magukat nagyfelbontású kamerával)..


Micsurin
(nagyúr)
Blog

Erre akartam utalni. :K

Nézd meg arányaiban mennyi eszik egy SUV 90 és 120-nál és mennyit egy random kombi mondjuk. Ne az értéket nézd hanem a mért különbségek arányát. A SUV torony magasan elfog szállni arányaiban ahogy növeled a sebességet.

Ehhez képest minden fullon van zöld SUV-al. Hova? Minek? :D

Bog az írás jó lett magadra ne vedd :R Pusztán a második oldalt olvasva megint elagyaltam, hogy ugyan ha már zöldek vagyunk nem szeretnénk-e a hajtásláncon is túltekinteni picit. :DDD


szkaroly
(senior tag)

Szerintem a gyárak csak alkalmazkodnak az igényekhez. Akármennyire nem tetszik ez sokaknak (nekem sem), sajnos az emberek ilyen kocsikat akarnak.


Vesa
(veterán)

"nincs olyan üléspozíció, ahonnan ne lehetne látni a vezető előtti kijelző minden pontját"

Egyszer béreltem az elődjét Tenerifnén, pontosabban ennek a nagyobb tesóját, egy 2022-es 3008-at, abbiól is egy PHEV-et. Nekem pont az volt a problémám, hogy a kormánytól egyáltalán nem lehetett látni a kijelzőt, mert a kicsi mérete miatt sem felette, sem alatta -vagy rajta keresztül, ahogy általában lenni szokott-, nem volt látható. Mindig kitakarta a kormány teteje.
Ha ez nem változott a facelift verzióban, akkor gondolom az üléspozíció, vagy a testmagasság függvénye lehet, hogy ellátsz felette, vagy sem.

[ Szerkesztve ]


Race-Face
(tag)

Mustang Mach-E, RWD, SR kicsivel jobb adatokat produkál, mint nálad az ID4. Mondjuk nekem inkább szegedi városi adatom van, de itt el lehet járkálni 12-14, kis gyorsulgatással 15 kWh körül. 90-nél kb. ugyanezt hozza, 110-nél 18 kWh a tavaszi, kora nyári, klímázós érték. 130-nál nekem is 25 a középérték. Tavasszal 100%-ról indulva megvan a Szeged-Budapest-Szeged táv, meg egy kb. 50 km-es pesti kör 115-ös utazóval töltés nélkül, de mindig elunom magam 115-nél, és inkább töltök negyed órát Pesten. Amivel egyébként nagyjából ugyanannyi a menetidő, mintha 115-tel mentem volna, de legalább drágább :D Jah, egyébként vicc, mert így is kijön 7-8000 Ft-ból a túra (nincs napelem), míg a dízel Focus kb. 12.000-ből oldja meg...
A téli már más kérdés, de télen nem szoktam utazgatni annyit, így az annyira nem foglalkoztat, meg nagyon nem mindegy, hogy felfűtött utastérrel indulok otthonról 100%-ról, vagy csillaggarázsból, kihűlt autóval.

A SUV kérdéshez meg... havonta-kéthavonta autópályázok, egyébként város és országút 90 km/h. Nagyjából semmi különbség nincs fogyasztásban egy hasonló méretű és tudású, mondjuk kombihoz képest. Autópályán 130-nál meg van kb. +20%. Emiatt lenne olyan szar a SUV? Ne vicceljünk már... Miközben sokkal univerzálisabb, csomagtérben van hely szélességben, hosszban, magasságban... Nekem anyagszállítás miatt fontos az univerzális tér, van, amikor 1,6 méteres tekercseket szállítok, van, amikor 60-70 centis kockákat... Nagyjából másfélszer annyi anyagot el tudok vinni egy körben, mint korábban az ötajtós Focussal. Miközben az autó csak 25 cm-rel hosszabb. Vagy ha úgy tetszik, akkora, mint egy kombi Focus. Oké, szélesebb, magasabb, ha jól emlékszem, kevesebb, mint 10 százalékkal :D De a városban ugyanannyira felelős a dugóért ez a SUV-nak nevezett krumpli, mint egy kombi Focus. Az ötajtós Focusnál meg 6,8 %-kal hosszabb... tilcsukbe.


Sirus86
(tag)
Blog

Neked nem SUV kene ilyen cuccok szallitasara, hanem haszongepjarmu ;)


Sirus86
(tag)
Blog

Bog: Es ismet nincsen kep a hatso ulessorrol (sem), hogy egy csalados tudja merlegelni,hogy befer-e az Isofixes gyerekules rendben. (Pl. Kiddy Evo Luna, ami eleg nagy, cserebe biztonsagos es kenyelmes) Amugy koszi a tesztet.


ROBOTER
(addikt)

Azért mert te anyagot szállítasz, és neked esetleg valóban hasznos, az autók 90%-a totál üresen közlekedik, egyetlen személlyel (ja nem, szeméttároló és élettér, jaj bocs most éppen ne nézz szét mert kupi van).

20% megtakarítást fejlesztésekkel és szabályokkal 20 év alatt ért el a világ. Amikor neked 20% vicc, ezt a 20 évet dobod ki az ablakon. Végülis így is hozzá lehet állni. Meg lehet biciklist is kivasalni 170-nel az Árpád-hídon az AMG-vel. De legalább vannak köztes fokozatok.

[ Szerkesztve ]


Alaaf Pi
(senior tag)

"Miközben sokkal univerzálisabb, csomagtérben van hely szélességben, hosszban, magasságban... "

Na ez az, ami nem igaz.
Opel Corsa vs. Mokka, testvérmodellek, azonos platformon, egy hátizsák, egy nagy szatyor, meg egy sporttáska nem fért be a Mokkába hátulra, ugyanez a Corsába röhögve.
Grandland: négy ember csomagja nem fér el egy hétre.
Audi Q2, testvér VW: csomagtér röhejesen kicsi a külsö mérethez képest.


Race-Face
(tag)

"20% megtakarítást fejlesztésekkel és szabályokkal 20 év alatt ért el a világ. Amikor neked 20% vicc, ezt a 20 évet dobod ki az ablakon. Végülis így is hozzá lehet állni."

Látod, itt a baj, hogy meg se próbálod értelmezni, amit írtam. A 20% nem a teljes felhasználásra vonatkozik, hanem az autópályásra. Nyilván ha naponta autópályáznék, akkor sok a 20%. Mivel havonta, kéthavonta autópályázok, így nem az fog dönteni. Máshogy mondom, ha a megtett távolság kb. 15%-a autópálya, és ott van 20% fogyasztás különbség, akkor a teljes használatra vetítve ez 3% különbség. Erre mondtam, hogy ez elenyésző. És szerintem nem csak én vagyok úgy a felhasználással, hogy csak ennyit autópályázok... Sokan körülöttem még ennél is kevesebbet, évente egyszer-kétszer.

"Azért mert te anyagot szállítasz, és neked esetleg valóban hasznos, az autók 90%-a totál üresen közlekedik, egyetlen személlyel"
Én sem nap mint nap szállítok anyagot, hanem havonta-kéthavonta. De sokszor utazom egyedül, és van olyan is, amikor üres a csomagtartó. Az mondjuk más kérdés, hogy legtöbbször összefűzöm az utakat, tehát nem egy céllal autókázok oda-vissza naponta többször, hanem egyszer, egy nagy körben elintézek mindent, és esetleg hazafelé bevásárolok.

De olyan ez, mint a dzseki. Felesleges rá a kapucni, mert csak havonta-kéthavonta szoktam esőben menni valahova? Vagy megoldjam külső eszközzel, tehát esernyővel? De mi van, ha az esernyő indokolatlanul drága és az idő nagy részében kihasználatlan, emiatt csak bérelni lenne érdemes, ha épp szükség van rá? De akkor meg el kell menni érte, fizetni kell érte... Ezért inkább egyszerűbb egy kapucnis dzsekit venni, még ha az esetek 90%-ában nincs is szükség a kapucnira. Mert ha nem így teszek, akkor a maradék 10%-ban használhatatlan számomra a dzseki.

És a SUV ilyen szempontból pont a kapucnis dzsekinek felel meg, igaz, 7-8 %-kal több anyag kell hozzá, cserébe nem csak a felhasználás 90%-át fedi le, hanem a teljeset.


Race-Face
(tag)

Én az én autómról beszélek, és az én igényeimről. Nálam például mindkettő kiesne, mert 100×70 cm-es papírt szoktam vinni, ami egyikbe se fér be :D De igen, jellemzően az 1000 mm-es szélességen sok normál autó megbukik, míg az SUV-k nem.
A Mokka meg egy kis Crossover, nem SUV.
De a kedvedért megnéztem a konkrét csomagtér méreteket, Corsa/Mokka leosztásban írom a katalógusból:
Űrtartalom: 309-1801 / 350 - 1105
Hossz hátsó ülésig: 674 / 667
Hossz előrehajtott hátsó üléssel: 1553 / 1418
Szélesség kerékdobok között: 969 / 1021
Magasság: 536 / 780
Gondolom, a magasságot a Corsánál kalaptartóig, a Mokkánál tetőig mérték, de a Corsának csapottabb a hátulja, így ha magas csomagot kell vinni, a Mokka jobb lehet.

Szélességben, magasságban jobb a Mokka, hosszban jobb a Corsa. Ami azért vicces, mert a Mokka hosszabb autó 9 cm-rel. Viszont ez az a méretkategória, ahol bizony dönteni kell, hogy csomagteret akarsz vagy utasteret. Nekem mindkettőnek kicsi a csomagtere, és bizonyára az utastér sem fejedelmi. 180 cm vagyok, és az egész család 170 cm felett van...

Engem nem ez a kategória érdekel, én a Focust és a Kugát hasonlítottam össze, de a Fordnál nincsenek ilyen részletes adatok a katalógusban, illetve konkrétan az új Kugáról nincs is katalógus még fent, szóval konkétumokat nem tudok írni. Én annak idején mérőszalaggal mentem autót tesztelni, és azzal indultunk, hogy 1000×700 mm-es csomagtartó alapterület legyen meg. Ezt sok ötajtós vagy kombi nem tudta, míg az SUV-k igen.
A Grandland egyébként rossz példa, alig nagyobb hosszra, mint egy ötajtós Astra (10 cm-rel), a kombi Astránál viszont épp 17 centivel rövidebb. Épp erről beszélek, hogy ezek a szörnyű nagy SUV-nak kikiáltott autók valójában kisebbek egy kombinál, miközben csomagtérben ahhoz vannak közelebb, nem az ötajtósokhoz...
Most csak litert írok, 5 ajtós Astra / Grandland / kombi Astra vonatkozásban:
422-1339 / 514 - 1652 / 597 - 1634 liter.

Konkrétan lehajtott üléssel a Grandland-nek a legnagyobb a csomagtere, miközben hosszban közelebb van az ötajtóshoz, mint a kombihoz. 17 centivel rövidebb a Grandland a kombi Astránál!


gyuszos
(tag)

Fészlift előtti e208-at akartam venni.
Kicsit jobban utána olvastam, és már nem akarok....
Kérdés, a fogyasztás mellett a megbízhatóságon vajon sikerült-e javítani?


beadzo
(csendes tag)

Ez a normális méretű személyautó vs. SUV légellenállással kapcsolatban az alábbiakat fűzném hozzá (igen, mérnökként tanultam áramlástant). A légellenállási erő (F), a közeghez képesti sebesség (v) négyzetével, a test sebességi vektorra merőleges felület nagyságával (A) és a légellenállási együttható (cw) szorzatával egyenesen arányos. Lehet mindig kiemelni, hogy milyen húdenagyon jó a cw érték, de ha az A felületünk nagy (lásd SUV), akkor az ellensúlyozza a cw érték jóságát, tehát ott vagyunk, ahol a part szakad.


Alaaf Pi
(senior tag)

Te SUV-ról beszéltél, és a Mokka is SUV. A példáim pedig valósak adott modellek alapján.

#18 beadzo: Korreció, a cw az csak egyik irányból együttható, van az autó másik végére vonatkozó c-w, van cu, c-u, cv és c-v. Ezek együtt adják az együtthatót ,soval még egy jó cw esetén is lehet a végleges együttható szar.

[ Szerkesztve ]


Race-Face
(tag)

Az én értékeim is teljesen valósak Astra/Grandland viszonylatban.
A Mokka/Corsa értékeket megírtam, szélességben és magasságban nagyobb a Mokka, tehát még arra is igaz 2/3 mértékben, amit írtam. De valójában a Mokkát SUV-nak hívni elég nagy felfelé kerekítés...


Dare2Live
(nagyúr)
Blog

Külső/belső térben a kvázi kihalt egyterű a nyerő. Hasonló méretű SUVhoz képest sokkal tágasabb a "doboz" forma.

Ehez képest SUV = pinpongasztal motorháztető = méretéhez képest belül sokkal kissebb.

Térkihasználásara a legrosszabb a divat SUV/Crossover vonal pl BMW X6 vagy Toyota CHR.

Ez egy 4.35méter hosszú kocsi ennek ellenére hátul a lábtere kissebb mint egy 3.95méteres yarisnál. Gyerek biciklit nem raksz bele állítva mert kiüti az ablakot (yarisba igen). A gyerek nem éri fel a kilincset ezért nyitogathatod neki az ajtót. Ja és nézz rá a hátsó lőrés ablakra. A gyerek nem/sokkal kevésbé lát ki klausztrofobiás érzés.
És veszik mert dizájn.

[ Szerkesztve ]


tixem
(addikt)

Vagy mondjuk hagyjuk a piacot érvényesülni és vegyen mindenki olyan autót ami tetszik neki. Ez is egy divat, majd lecseng. Üdv, egy suv tulaj aki sokat jár rommá b*szott alsóbbrendű műutakon és földutakon, ahol egy személyautónak már odaverni az alját. És nem, nem veszek Hiluxot, mert akkora dágványban meg nem járok. Köszi


ROBOTER
(addikt)

Ezzel csak az a gond, hogy jut rád 100 másik ember, aki idegösszeomlást kap, ha nem parkolhat az ALDI üvegajtójától 3 méterre, és a gyereket is az iskola kapuja előtt a buszjáratot feltartóztatva tudja csak kitenni. Nem hogy földútra nem megy vele, hanem kerülgeti a szennyvízaknákat akkor is, ha azok 0,4 cm-esek.

A SUV az emberiség értelmi színvonalának tükörképe, a lakásban tartott harci kutya műszaki megfelelője, és egyben az EU szabályalkotásának tökéletes jellemzése. Majd a telefontöltők mellőzése és az USB-C menti meg a világot...


M_norbi
(csendes tag)

Na itt a pont, én is pontosan emiatt vettem Suvot. Ahol alsóbbrendű úton a céges Passat a hasát húzta végig, ott a Suv vígan elvan. Hétvégén kirándulásnál nem gond az erdei parkoló. Viszont autópályán nem túl előnyös a nagyobb szélzaj miatt egyik Suv sem, oda pl egy kombi az ideális.


Alaaf Pi
(senior tag)

Miért lenne felfelé kerekítés? A SUV nem méretkategória, van belőle B, C, D szegmensben is. A Mokka SUV.


DraXoN
(addikt)
Blog

Mondjuk nem értem a "modern" kombikat miért olyan alacsony (sportos?) egyik másik... Mk1 focusommal olyan erdei utakon mentem már, hogy huh... Sokan lestek "te ezzel bemertél jönni?" ... sár, dagonya, nyomvályúk ... mondjuk igaz, ütött-kopott kívül, nem is sajnálom, ág megkarcolja? oda se neki... 3 éve vettem, utcán parkoltam akkoriban, nem a budapest belvárosában, de nem is kisforgalmú részen... ott rendszeresen húzták meg parkolás közben az autókat.. egy éve elköltöztem onnan, de csak a kinézete miatt nem akarom lecserélni, mert egyébként még jó... annyit meg nem kapnék érte mint amennyit ráköltöttem (és amennyit ér nekem).

Igaz, még a mk1 focus is alacsony (de magasabb mint a mostaniak), ezt meg kellett tanulnom amikor a zastava 101-em után vezettem, egyszer-kétszer leért az alja egy-két helyen.

Persze a mostani alacsony felépítés miatt kisebb fogyasztás, kisebb szélzaj (csendesebb beltér), jobb vezetési érzet érhető el (kevésbé billeg).. magasabb felépítésre meg ott a crossover és suv


M_norbi
(csendes tag)

Nálam ugyanilyen volt az N16 Nissan Almera, kényelmesen lehetett benne ülni és a hasmagasság kb az 1es Swifthez volt hasonló. Ehhez képest pl egy új Golf vagy Toyota Corolla sportautóhoz hasonló módon le van ültetve. Nekem így már kényelmetlen, sőt járda mellé parkolva kb úgy kell a mai autókból kimászni. Na ezért lett az új autóm Suv.


Vesa
(veterán)

Mindenki a saját autójára esküszik. Nekem volt már rengeteg, szóval egyiket sem istenítem. A jelenlegieket sem. Az, hogy egy adott fajta kinek lesz jó, egyéni felhasználás függvénye. A SUV-nak is számos előnyös, és számos hátrányos tulajdonsága van. Az, hogy a Te felhasználási profilod olyan, amihez történetesen ez a felépítés passzol 100%-ban, nem jelent semmit, vagyis azt bizotsan nem jelenti, hogy a SUV egy univerzális, mindenki igényét kielégíteni képes megoldás. Lesznek akiknek a kombi jobban passzol az igényeikhez, lesznek olyanok, akik a szedánt favorizálják, és lehetne sorolni minden egyes felépítményt.


DraXoN
(addikt)
Blog

Mondjuk nem tudom mennyire tudatos ez az "ültetés", ezzel is a SUV felé terelve a vásárlót (ha már azon nagyobb a haszon). Úgy tippelném lehet mögötte szándékosság.


Vesa
(veterán)

Az S-Maxban anno konkrétan 2 köbméter helyem volt lehajtott üléseknél. Nem mintha kellett volna, de tény, hogy brutális hely volt benne mind széltében, mind hosszában, mind magasságban.


Vesa
(veterán)

Nem sok értelme lenne, mert azt is ki kellett fejleszteni rengeteg pénzért, a gyár pedig profitért szeretné értékesíteni, ami a felvetésed esetén öngól és veszteség lenne. A gyártó nem terel sehova! Azt gyártja, amit vesznek. Ha SUV-ot vesznek, akkor azt gyártja. Ha kombit vesznek, akkor meg azt. Őket egyáltalán nem érdekli, éppen mit hype-ol a nép, csak annyiban, hogy azt fogja gyártani mert azon lesz profit.


Dare2Live
(nagyúr)
Blog

Sok tipusnál Ford Focusnál is ha jól rémlik van aktív/explorer... azok hasmagasságra annyit tudnak hogy +3-5cm. Amivel máris jobbak mint alacsonyabb SUVok.

Szerintem nem kell a SUV/Crossover vonalon logikát keresni. Divat az embereknek tetszik.
A CHR egy tökéletes plda. 40cmel! hosszabb mint egy Yaris de belűl kissebb. Magam mögé nem tudtam berakni a lábam. Azt a gyerekbiciklit amit a yarisba koppra berakok nem tudtam a csomagtartójába belerakni! A gyerek nem érte fel a kilincset mehettem mindig hátra és másik oldalra hátra ajtót nyitni. ld lejjebb lőrés ablak klausztrofóbiás rémálom.

Viszont van rajta 225/45 R19es gumi. :) A felnit könnyű felütni, alu felni azaz ha felütöd nem biztos javítható akárhogy is drága buli lesz. Ja és a peres gumi gyorsan kopik és ~2* drágább mint az enyémen lévő 195/65 R15. TCO 3-4* drágább lesz a gumi. De legalább a nagy felni+ nagy gumi növeli a fogyasztást. :)

De full extraba alcantra üléssel... mint egyszemélyes autó tetszene.

@Versa
Méret/belső méret, variálhatóságban egyértelműen az egyterű vonal a király. Nem veszik, meghalt a kategória.

[ Szerkesztve ]


Alaaf Pi
(senior tag)

Az ültetés fogyasztáscsökkentés miatt is van.


Vesa
(veterán)

Nekem alapvetően a 3 gyerek miatt kellett egyterű, akkoriban szerencsére pont mentek még. Volt benne 3db teljes méretű ülés és akkora tér, hogy egy 2,5 méteres ember is elfért volna kényelmesen. Tényleg brutál volt, és ahhoz képest nem is volt olyan kocka doboz. Persze, azóta tőlünk is elment már.
SUV-nál általában kicsi a csomagtér, cserébe ott a magasság miatt a tetőbox is inkább kínszenvedés, mint megoldás. Egy kombinál a tetőbox egy magasabb férfinak simán pakolható fellépő nélkül, és rengeteg helyet jelent. De meg tudom érteni a SUV-ot is -nekem is volt, és lesz is még-, mert pl. sokkal kényelmesebb beleülni, főleg idősebbeknek. Nők is jobban szeretik, mert magasabban ülnek.


dabadab
(titán)
Blog

Ezt egyébként a Citroën annak idején tök jól megcsinálta: a C5 (meg a hidrós elődei) rázósabb úton megemelte magát (vagy kézzel is meg lehetett emelni egészen tériszonyos magasságba :) ), autópályatempónál meg az útra lapult.


Vesa
(veterán)

Légrugónak hívják, mai napig létező extra, már ahol kérhető az autóba.


dabadab
(titán)
Blog

Légrugónak hívják

Azért az elég meredek fordítása lenne a suspension hydropneumatique-nek :D
A mindenféle légrugók (meg a mágneses megoldások) jóval egyszerűbb cuccok, mint a Citroen hidropneumatikus felfüggesztése és nem is tudok olyanról, ami képes lenne azokra a kunsztokra, amit a Hydractive 3+


Alaaf Pi
(senior tag)

A Citromnak hidraulikus rendszere volt, mindenki imádta, csak nagyon drága mulatság. Mostanában a levegős rendszerek kezdenek jók lenni.


Alusky
(aktív tag)

Sokkal jobb a doboz forma, nem véletlenül a melósautók doboz alakúak a mai napig, csak szar a légellenállása. Hiába van jól hely az egyterű doboz formával, nem lesz érdemben jobb a fogyasztása a suvhoz képest. A rövid orrt azért nem szeretik, mert nehéz könnyen jó töréstesztet csinálni vele. A sok domborulat meg az emberek szeme miatt kell. Mondjuk a két linkelt fotó csalóka, mert közel sem azonos motorteljesítmény van a tető alatt a franciánál meg a BMW-nél, az 1.6 szutyokbenzin a vékonyka radiátorral, klíma nélkül az a BMW-nél is elférne harmadakkora tető alá.
Középútnak a kombik voltak amik egész jók voltak ebben, el is fértél, nem is volt magas, pakolni is lehetett bele, de aztán ezeket is elkezdték csepp alakúra szopni a légellenállás javítása miatt meg a töréstesztek vastagítottak minden merevítést és bukott a pakolhatósága.

És valóban én is nem egyszer érek utol suv tulajt aki 0.1-gyel megy át a fekvőrendőrön. Akkor minek vette? Ja, hogy drága a futóművet javítani, akkor meg nem a pénztárcához való kocsiban ül...
Hiába, az emberek ilyenek. Környezetvédelem a legeleje óta csak biznisz meg húzóerő, marketing, nem valós cselekedet.

Ellenkezőjére is van példa, van ismerősöm aki szedánba hordja a fűkaszás melóihoz a szerszámokat meg vannak helyek ahova felmenni se tud vele és kézben viszi inkább, hiába mondtam neki vegyen egy 4x4 furgont ami erre való, kipróbálhatja az enyémet is, de hát neki meg szedán kell... :F

[ Szerkesztve ]


Vesa
(veterán)

Elnézést, akkor rosszul tudtam. Úgy emlékeztem, hogy az a mai légrugók őse volt. :)


Kolbi_30
(őstag)

Nekem az 1.6 HDI 3008 elmegy 1 tankkal 1200 Km-t...elektromost nekem nem érné meg használom..


Micsurin
(nagyúr)
Blog

Persze és városban is imádja a tötymörgést pl ugye? DPF külön akarja kérni. :DD


Dare2Live
(nagyúr)
Blog

"Mondjuk a két linkelt fotó csalóka, mert közel sem azonos motorteljesítmény van a tető alatt a franciánál meg a BMW-nél, az 1.6 szutyokbenzin a vékonyka radiátorral, klíma nélkül az a BMW-nél is elférne harmadakkora tető alá."

A SUV/Crossover selling pointja a dizájn. A SUV dizájn forma alapeleme a pinpongasztal az elejére. Amivel nem lehet jó térkihasználást csinálni és nehéz jó légellenállást összehozni.

Escape MPVként nem volt kapható 1.6 benzinnel. Ellenben tippre 80%ban 1.9, 2.0, 2.2, 3.0 V6 dizellel adták el őket. :DD Igen a képen befért. Oda.
A klímás részt nem értem. Azt gondolod nem volt bennük klíma? Tényleg? :F

"A rövid orrt azért nem szeretik, mert nehéz könnyen jó töréstesztet csinálni vele."

Kapott mást mint 5* ot NCAPon?
Kik nem szeretik? Gyártók? Őket az eladási számok, ár érdekli. Itt bukott meg.

"És valóban én is nem egyszer érek utol suv tulajt aki 0.1-gyel megy át a fekvőrendőrön. Akkor minek vette? Ja, hogy drága a futóművet javítani, akkor meg nem a pénztárcához való kocsiban ül..."

Dizájn mint a pinpongasztal a SUV elején. Jó peres R19/20/21el veszik őket mert az néz ki jól. A fekvőrendőr szétveri a futóművet, felütik a gumit, alufelnit. És R19/20/21 az bazi drága.
Közben ugyanott az MPV az R15/R16al átmegy simán 40el. Gumi jó ballonos bírja.

Szedánt én sose értettem nagyon nehezen pakolható egy kombi/MPV hez képest. És nekem bűnronda.

A fogyiba direkte nem mentem bele mert nagyon messze vezetne.

Sokat lehetne a témáról beszélni ami fix hogy a crossover/suv célszerüséget/fogyit nézve a legrosszabb dizájnok közt van de jól néz ki = veszik. Kinyír mindent.


Proliant
(csendes tag)

Köszönjük a részletes statisztikát/tapasztalatot, de egy dolgot igazán kijavíthatnál a hozzászólásodban:

Város ( Budapest a szokásos Karigeris dugókkal )

Lehet viccesnek szántad a jelzőt, de sajnos számomra nem sikerült túl politikailag korrektre. Tippre talán 20 éve Budapesten lakhatsz, de ha esetleg nem, vagy netalán szelektív lenne a emlékezeted, akkor elárulhatom, Budapesten mindig dugó van. 30+ éve élek itt, tudom, látom, tapasztalom. Nincs ehhez az ég világon semmi köze a "Karigerihez". Demszky alatt is dugó volt, Tarlós alatt is dugó volt, Karácsony alatt is dugó volt és a következő ciklusba is dugó lesz, legyen az a ciklus megint Karácsonyé vagy a Vitézyé. Amíg autó van Budapesten, addig mindig dugó lesz.


Kolbi_30
(őstag)

5.5 liter vegyes fogyasztás..313800 km van benne.. most februarban lett a dpf tisztitva...nincs azzal baj...


Songoman
(aktív tag)

En 5 éve biciklizem mindenhova (eddig kb. 13000 km) Budapesten, és az elmúlt 2-3 éve nagyságrendekkel könnyebbé vált a biciklis közlekedés.


Songoman
(aktív tag)

18 éves Prius 2-es, 278.000 km, továbbra is tartom az 5.1 literes fogyasztást.

üzenetek