üzenetek

hozzászólások


Füleske
(addikt)

"a fogyasztása sok"
Ennél (Ioniq hajtáslánc) szinte csak nagyobb fogyasztásúak vannak.
Az árán lehet vitatkozni, mihez képest sok.
A külső - belső nekem se tetszik. Élőben sem.


Vesa
(veterán)

Fogyasztásban nagyon nagy szerep jut a formának. Ez a SUV/Crossover forma nem tesz jót a fogyasztásnak, mert tolja maga előtt a levegőt.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Két autót cipelsz magaddal? A benzines technológia könnyebb, mint az elektromos. Ha naponta tudsz tölteni és 100Km -t mész, de 240Km a hatótávod, akkor 140Km -nyi akkukapacitást cipelsz magaddal fölöslegesen. A tesztben szereplő autó 1700Kg, az Ioniq 1800Kg, a Prius 5 plugin hibrid pedig 1500Kg.


NoZoli
(tag)

Ha tisztán elektromosan megy, akkor a benzinmotort és az összes, hozzá tartozó cumót, feleslegesen cipeli. Növeli a fogyasztást, az amúgyis pici akkuval. Ha pedig, a benzinmotor megy, az akku van feleslegesen cipelve, növelve a fogyasztást.


Somatom
(veterán)
Blog

A benzinmotor az összes sallangjával sincs 200 Kg. Az autó önsúlya így 200-300 Kg -mal kevesebb, mint egy hasonló kategóriájú EV -é. Akkor melyik cipel több fölösleges súlyt? Olvasd el Vesa matekját! Sztem az kb. megfelel az átlagos villanyautó használatnak. Azt írja, hogy csak otthon tölt és 50% alatt használ naponta. Ha 240Km a hatótávja, akkor cirka 140 Km -nyi akkumulátort fölöslegesen cipel folyamatosan. Ez nagyobb súly, mint a hibridben a komplett benzines hóbelebanc. Szóval, ha egy hibridet használna ugyanígy, akkor kevesebb súlyt cipelne fölöslegesen.

[ Szerkesztve ]


madgie
(titán)

Nálam egy kacifántosabb út megtervezése úgy történik, hogy beütöm az ABRP-be, mit dob a villanyossal, majd a Waze/GMaps-be, mit hoz belsőégésűvel. Ha a kettő között két óra különbség van, akkor hóttziher, hogy az utóbbival fogok menni, mert akármennyire jónak tűnik a hazai töltőhálózat helyzete, a gyakorlatban abból a két óra pluszból simán lehet három is, ha 1-2 töltő nem működik ott, ahol kéne.

Nem mellesleg normális DC töltők meg aztán tényleg foghíjasan vannak az országban, pályáktól, fővárostól messze pláne.


Bandit21
(addikt)

El kell menni be kell ülni meg kell nézni. El kell dönteni hogy+13 kw akku meg 75 l csomagtér mit ér meg Neked.
Amellett hogy nagyobb is az id.4.

A hátsó csípő tér eltérés szerintem hiba mert az összes többinél pár tízed inch az eltérés ott meg 6. Ami 16 cm kb.
Az id váll tere hátul nagyobb kb 2 cm el de a csípő keskenyebb mégis 16 al ? Míg a Kia csak 6 cm el megy össze lefelé az id 18 al. Fura ha így van.
Hol találtál ilyen jó belső összehasonlítást?


NoZoli
(tag)

Az ő akkuja kb. 360 kg.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Na és? Nem vágom az összefüggést.


Bandit21
(addikt)

180 kg ot cipel ez alapján "fölöslegesen". Szerintem erre gondolt.


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Az két embernyi tömeg, a különböző tesztek szerint ez egészen minimális fogyasztásbeli eltérést okoz villanyautók esetében. Erről láttam valami tök alapos anyagot, de nem találom, hogy hol.

(Viszont a saját tapasztalatom is ez, ha egyedül megyek vidékre - 170km - akkor köbö ugyanolyan fogyasztással érek le, mintha bent van még egy ember, a kutya és egy rakás csomag.)

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

A hibrid meg cirka 100Kg -ot. Sztem fölösleges ezzel a "fölöslegesen cipel" dologgal előhozakodni. Jelenleg az EV -k több súlyból hoznak ki ugyanannyi Km -t. Ha nincs más hajtási mód, akkor fölé kell lőni a hatótávot, ami jelentős súlytöbbletet eredményez.

[ Szerkesztve ]


Bandit21
(addikt)

De hát ezt Te írtad a 65# -be. Ezert írtam idézőjelben.

Bog:
Én is úgy gondolom hogy egy phev és egy ev közt nem okos dolog az alapján különbséget tenni hogy melyik mit cipel fölösleges. Jól kell autót választani a felhasználói igényhez.
Ennyi erővel a potkerek is fölösleges amit nem kapok defektet.
Meg az összes ülés ha egyedül utazom.


Somatom
(veterán)
Blog

Az egy reakció volt a 64 -re. Ott lett felvetve a "cipelés". Illetve, Vesa írta, hogy hibriddel "két autót cipelne". Az a kettő együtt is könnyebb, mint a mostanija.

[ Szerkesztve ]


Bandit21
(addikt)

Értem.
Én sem hiszem hogy ez jó nézőpont lenne (cipeles).
Viszont az e autók se olyan nehezek mint sokan hiszik.
Vesa ioniq ja az egyik legjobban fogyasztó e kocsi, és a legfrissebb nagy akkus változata is 1600 kg volt csak. Nem tudom milyen másik két autó fér bele ebbe a súlyba.

A golf TSI és a gte közt 300 kg van. Szerintem ez nem a világ vége azert cserébe hogy ha akarod megy mint a bolond ha akarod 70 km városban megvan elektromosan ha akarod a pályán tudsz menni 500 km vele 150 el, és ha átlagosan használod akkor meg eszik 3-4 l benzint meg 17 kw ot mellé százon.

Ha egy autót vettem volna ilyet vettem volna.


bteebi
(veterán)

És #54: Egyelőre egy gyárban dolgozom, és még ha nem is jómunkásember vagyok, de hozzáférhető töltőpont nincs. Van egy töltő a gyár területén (ahová amúgy alapból nem lehet bemenni kocsival), de azt az egyik magasabb beosztású vezető X5-ös hibrid BMW-je használja. A legközelebbi település széle kb. 2 km, és ott valószínűleg nagyon kevés töltő van, és ha van is, messzebb. Szóval az én esetemben sajnos egyelőre nem megoldható. A székesfőváros belső kerületeiben nyilván más a helyzet, meg a legtöbb nagyobb városban is, de azért nem mindenhol egyszerű az élet.

Az meg önmagában egy dolog, hogy meg tudod oldani az autód töltését, de nem mindegy, hogy mennyiért. Ingyen már szerintem elvétve lehet, ha meg nem az otthoni 36 Ft/kWh-t kell fizetni érte, hanem mondjuk 100-150 Ft-ot, akkor azért tovább árnyalódik a kép.

Ha már minden bokorban lesz töltő, és "normális" áron lehet tölteni vállalható sebességgel, akkor jó világ lesz. Mindenesetre ha nekem lesz elektromos autóm (szeretnék majd 3-5 éven belül, vagy legalább egy plug-in hibridet), akkor majd nagyrészt otthon fogom tölteni. Akkor már majd talán napelemről.

És még egyszer #54: Értem én, hogy alapból jó az elektromos autó, és nem is ellene vagyok (sőt!), csak azt akartam megírni, hogy azért még mindig vannak vele problémák. De mivel, mint ahogy írtam is, otthon mindenképp tudnám oldani a töltését (vagyis pár hónap múlva, most még nem - költözni fogunk), ezért a probléma inkább teoretikus, bár a jelen helyzetünkben sajnos valós.

[ Szerkesztve ]


bteebi
(veterán)

"Pedig van olyan Kia ami tetszik, de ilyent sose vennék."

Nekem a kombi Ceed (ProCeed) nagyon tetszik. Kívül-belül.

#58: "Neked 20perc-fél óra egy KV? Nem nálunk dolgozol az irodában? ;]"

Na igen, ha elektromos autója van az embernek, akkor egy kisebb bevásárlás a szupermarketben hirtelen 3-4 óra lesz a korábbi 40-50 percből. :U

Mint annak idején a Sziget reklámban: "Anya, leviszem a szemetet. Egy hét múlva jövök!"


Bandit21
(addikt)

Semmi gond, értem és érthető is. Annyi, hogy nem töltő kell neki, hanem egy egyszerű konnektor is megteszi.


Somatom
(veterán)
Blog

A Wiki szerint a legújabb Ioniq 6 változattól függően 1800-2055Kg.
A hibridre értette, hogy két autó, egyben. Ebből a Prius -t hoztam példának, amiből a legnehezebb kb. olyan súlyú, mint a legkönnyebb Ioniq. Sajnos, az új Prius -ról nem találok súlyadatot.

[ Szerkesztve ]


Bandit21
(addikt)

10 éves ioniq-ja van, ami ez. Az előbb el is írtam mert ez csak 1495 kg. Ez még 28-as akkus volt, később jött 2019-ben a 38-as, ami már 1600 kg volt.
Amit Te írsz az is hyundai és ioniq, de kb olyan messze van a 10 éve kijött ioniq-tól mint ... (akármi frappáns).

Az uj ioniq 5 ez. Hatalmas (Model Y méretű batár fekvős fotellel és minden földi jóval).
Ennek a még újabb változata az ioniq 6 amit linkeltél. Most kezdik forgalmazni és 600 km-t tud.

E két utóbbi autónak nincs köze ahhoz amit Vesa írt, az egy 1495 kg-os pusztán villany autó ami 11-13 kw-al is elmegy és közel 250-300 km a hatótávja.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

A tíz éves Prius is 1425-1450Kg.


Bandit21
(addikt)

Egy súlyban van az akkori phev és ev technika.
Mondjuk nem igaz hogy akkori mert a 10 éves Prius 10 éve már jóval régebben megvolt.
A hyundai már akkor ment 250-300 km t 28 kw ből ami nagyszerű arány.
Van a tágabb családban Prius ii nem vagyunk elájulva tőle ami a fogyasztást illeti.

Továbbra is azr mondom végig kell menni azon mennyit szansz rá mire használod mi a kompromisszum amire hajlandó vagy mik a lehetőségek és úgy választani.

De önmagában egy vegyes üzemű autó nem bukó csak mert magával viszi azt is ami esetleg éppen akkor nem hajtja.
(Üres akkut ha csak a benzin megy vagy a motort ha csak elektromosan hajt épp).


Somatom
(veterán)
Blog

Én is így gondolom. Bár, egy ilyen dinamikusan fejlődő technikánál sztem vétek a 10 évvel ezelőtti állapotot alapul venni. A tíz évvel ezelőtti Prius asszem 12 éve jött ki. Mindazonáltal azzal az elektromos hatótávval nekem nem kéne. Az új viszont 100Km körül tud, ami már elég egy városi, tisztán elektromos közlekedésre. Ez egy teljesen más dimenzió.


7Heads Drago
(veterán)

3-4 óráig nem lehet foglalni a töltött. Illetve Mi havonta 1-2 vásárolunk be. Az marha kevés lenne töltésre. Na meg bevásárolni a lakóhely közelében szoktunk tök felesleg lenne 10 km után tölteni. Az ingyenes töltések meg szépen meg is szűnnek már.


Vesa
(veterán)

"Azt írja, hogy csak otthon tölt és 50% alatt használ naponta."

Általában van így, nem minden esetben. Olyan autót nem akartam amiben nincs tartalék. Nem akartam hibriddel vacakolni, ezt a kört elég sokszor leopörgettem mielőtt megvettem az autót. A hibrideknél sem tud a valóságban annyit elmenni a tisztán elektromos hajtás, mint amennyit a gyártó megad. Eleve nem sok olyan hibrid van ami 100km-t tisztán elektromosan képes megtenni (a legtöbb nem képes), de jellemzően a valóságban az is inkább csak 70-80 lesz, ami meg már tényleg kevés. Az én közel 4 éves autómat pedig nem lehet hasonlítani egy új Priushoz, sem árban, sem technológiában. Nem beszélve a hibrid sokkal bonyolultabb rendszeréről, ami ugye sokkal több hibalehetőség is egyben. Nekem nem jön be a hibrid, és felesleges is. Van egy másik autó a családban, tehát ha úgy adja a helyzet, van alternatíva, teljesen felesleges lett volna még egy motort, váltót, kipufogórendszert és minden egyéb vacak szervizelését felvállalnom ilyen adottságokkal.


Vesa
(veterán)

"10 éves ioniq-ja van, ami ez"

4 éves, de nincs jelentősége. Még garis. 2017-től volt kapható. Fogalmam nincs, honnan szedted ezt a 10éves dolgot. Gondolom az 1-es Leaf-el kevered.

Pont azért esett erre a választás, mert az Ioniq 5 még használtan se kapható 20milló alatt, az Ioniq 6 most jelent meg, bőven 20milló felett van, ezt viszont meg tudtam venni 9M-ért. Ebben az árkategóriában gyakorlatilag alig van választék, gyak. a kettes Leaf, az i3, meg még pár akármi és ennyi.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Az a tapasztalatom, hogy egy benzineshez/dízelhez 200 ezernél kell komolyan hozzányúlni. Ez attól is függ, hogy hogyan használták. A város jobban megviseli. Itt jön képbe a villanyos hatótáv. A Te használatoddal sztem kb. örök élet +1 nap lenne annak a benzinmotornak az élettartama.


Bandit21
(addikt)

Bocs félre értettem akkor a sztorit. Ioniq úgy tudtam volt már korábban is de látom hogy 2016.
Előtte nem volt Nekik ev?
Amúgy a nehéz-e az ev kérdés alapján mindegy.


Vesa
(veterán)

Az új hibrideknél már talán így van, feltéve, ha nagyobb hatótávot tudnak tisztán EV módban. De mivel így is két kocsink van, amiből az egyik dízel, nem láttam ennek értelmét. Az EV ezzel a hatótávval amit tud, nekem eddig mindenre elég volt, ha nagyon messze kell menni pl. a családdal, akkor arra ott van az S-Max. Egyetlen autónak lehet, hogy én is hibridet vettem volna. Jól írta itt a kolléga korábban, hogy a választás mindig az egyéni igények szerint kell történjen. Akinek pl. nincsen lehetősége otthon tölteni, szerintem annak is biztosabb módszer egy hibrid. Más kérdés az ár, mert az új hibridek sem olcsók, a régiek pedig nem igazán tudnak EV módban 100km-t megtenni. Bár még így is jó választás lehet, mondjuk egy 50-60% EV használat mellett is már jelentős megtakarítás érhető el.


Vesa
(veterán)

Nem volt korábban EV-jük tudtommal, és ezt is csak 2017-ben kezdték forgalmazni Európában. 2016-ban mindössze valami 5000db-ot gyártottak, azok is ilyen korai szériás darabok voltak melyek jellemzően az USA-ban és Dél-Koreában kerültek eladásra. 2017 második félévtől pörgött fel a gyártás, azért is látni a használtautón jellemzően ekkortól gyártott verziókat.


Shadowbull
(addikt)

"Ki a franc vezet le egyben 600km-t a kamionoson kívül"

Én például simán. 600 km nem távolság.


madgie
(titán)

Csúnyán és borzasztóan sarkítottan hangzik, de ha munkáról van szó, nem az EV az, amivel el kell indulni.

Nekem is volt pár olyan napom most ősszel, hogy 800-1000 km volt egy nap, úgy, hogy 3-4 helyszínen meg is kell állni fotózni, rendszerint vidéken. Na, ez a dodzsemmel óriási cumi lett volna, hovatovább szerintem kivitelezhetetlen, mert nagyjából hat óra az a nappali időtartam most, amikor meg lehetett ezeket lőni.

Ezért sem hülyeség szerintem egy jó plug-in hybrid, bár évekig ellene voltam...

... vag egy normális dízelautó :DDD


Kbali
(nagyúr)

Munka és munka között is van különbség. A plugin egyben hordozza a benzines (dízel) és elektromos hajtáslánc minden előnyét ÉS hátrányát. Pl. a korábbi Niro plugin nevetségesen gyenge, ha lemerül az akksija (105 LE egy nehéz autóhoz).


Shadowbull
(addikt)

...nem munkáról van szó.


madgie
(titán)

Nyilván, de egy "egyszerűbb" tárgyalás is szivatós tud lenni, pedig nem is vagyunk nagy ország.

Én kb akkor tudok elindulni az EV-vel Budapestre (Kisvárdáról), ha tudom, hogy a Városligetnél kell melózni. Ott adott a mélygarázs, millió töltővel, szépen feltölt a cucc, míg dolgozom, és nem kell messzire mennem a hátizsákokkal. Minden más helyzet, helyszín rizikós, sajnos fürödtem már be így az elektromos autóval, tehát amíg nincs minden parkolóban, vagy legalább kb két utcánként biztosan elérhető töltő, addig marad a "pöfögi" is.


Somatom
(veterán)
Blog

Tulképp minden EV lehet hibrid, csak nem mindegyikhez adják a benzin/dízel áramfejlesztőt. ;]

[ Szerkesztve ]

üzenetek