üzenetek

hozzászólások


Bandit21
(addikt)

a méretben hasonló VW ID.4 25 millióról indul (yikes!)

A két említett autó gyakorlatilag külön méretkategória.

Jó autó az új Niro, de nem azért mert olcsóbb az id.4-nél.

[ Szerkesztve ]


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

hát jó, de az ID.3-nál meg jóval nagyobb, akkor már inkább az ID.4 a VW kínálatából...


Bandit21
(addikt)

Az id.3 tengelytávja 5 cm-el nagyobb mint a Niro. Alapvető felépítésbeli különbség van az id.3 és a Niro közt. Míg a VW egy szopott gombóc kompakt autót rajzolt minimális tulnyulassal addig a kia egy suv formát (nem suv mert nem nagy a hasmagasság csak a forma az) ahol az első tulnyulas pl engedi a más szempontból hasznos frunkot de a belső térhez nem ad hozzá. Ugyanígy látható hogy hátul a Niro a csomagtartó alatt a lökhárítónal is ki ugrik 5-8 cm -t ami a kocsi hosszat nyújtja egyedül.
Mivel az id.4 tulnyulasai is minimálisak ezért a nagyobb hossz mellett jóval nagyobb belül. Az id.3 pedig hiába rövidebb, belül nagyobb (több hely van hátul hosszában -amugy fölöslegesen mert mindegy hogy a térd előtt 10 vagy 15 cm van de nagyobb). A bakancs forma miatt a Niro az id.3 al szemben a csomagtartót hozza el.

A lényeg hogy aki ebben az árban válogat az id.3/ Niro vonalon mozog majd, mert ezek mérete hasonló. Niro csomagtere id.3 belső tere nagyobb. Az id.4 meg egy teljesen más méret osztály és épp ezért ársáv is.

Ehhez jön hozzá hogy az id.3 .2019 ben lett rajzolva amikor még a régi Niro ment bőven. Természetes hogy nőtt az új Niro de nem egy méretosztályt.

Annó elég sok próbálgatas után mi épp az id-t vettük a Niroval szemben. Azóta ültem id.4-ben, új Niroban is.

Csak annyit akartam hozzátenni hogy a cikk 2 helyen is az ár miatt lövi ki az id 4-et de a helyes VW pár az id.3 lenne amellett hogy belül tágasabb de kisebb a csomagtartó és nincs frunk, plusz ott a hülye fedélzeti rendszer a világítás nélküli gombokkal stb pro és kontra.

[ Szerkesztve ]


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Megítélésem szerint a Niro félúton van az ID.3 és az ID.4 között. Belül egyébként az ID.3 nem tágasabb - ennél. Az megint más kérdés, hogy kívülről hogy néz ki, mert én nem bírtam ezt megemészteni, de ez egyéni ízlés kérdése :-D


Bandit21
(addikt)

A külső végképp olyan, amibe bele se megyek sose. Az vagy szerelem első látásra vagy nem.

Gyakorlatilag azzal hogy eltér a két gyártó modellciklusa a Niro most nőtt be kb az id 3 és a 4 közé - szerintem csak külsőre mert az id.3 +5 cm tengelytávja sokat számít - de a tér érzet is szubjektív, amíg nem rakjuk mindkettőt tele 10*10*10 és kockakkal ,azt meg csinálja aki ráér.

Aki nem az meg elmegy beül mindbe és veszi ami....amit ígérnek hogy egyszer talán ideer, másfél év múlva. :))


Vesa
(veterán)

Nekem se tetszik ez a Niro, az eleje főleg nem. Ízlés dolga persze. Viszont mellette szól még a garancia, amiben a koreaiak még mindig előtte járnak pl. a németeknek. Ez is szempont lehet sokaknál.

Nekem pl. most volt egy olyan garis javításom az Ionic-on, ami gari nélkül eléggé kiakasztott volna az ára miatt. Egy VW-nél már csengethettem volna a 4 éves kocsival.


dolphy17
(tag)

Vajon nagyot tévedek ha azt mondom, hogy innen egy Tesla Model 3 árban már nincs túl messze (25M), viszont az nem 200 LE az egyebekrol nem is beszélve?


Zolik
(senior tag)

Igen, eléggé nagyot tévedsz. Legalábbis matekból mindenképpen.
Kia listaára (legyen a Platinum hogy ne a fapados árát hasonlítsuk össze) 18M. Tesla 25.2M. Ha jól számolom a kettő különbsége ~7.2 M Ft. Ez azért rengeteg pénz. Erre azt mondani, hogy nincs is olyan messze elég erős túlzás. Akinek a 200 LE nem elég az meg nézegessen magasabb kategóriába. Arról nem beszélve hogy KIA ad 7 év jótállást. Plusz kb minden nagyobb városban van hivatalos KIA márkaszerviz. Alkatrészek jelentősen olcsóbbak stb stb.


moleculez
(veterán)
Blog

Valamint a KIA nem tegnap előtt kezdett autót gyártani, azért elég jól össze vannak rakva. :K


Diabolis
(tag)
Blog

Szép és jó, de engem így télen leginkább az érdekel:
Ködzárófény visszajelző van benne? :D

[ Szerkesztve ]


Locutus
(veterán)

Érdekes ez a niro méretkategória kérdés.Carsized azért nem tévedhetetlen, de valóban fura köztes szerzet egy csomó autóhoz képest :) Főleg a csomagtartója kisebb, mert az utastér bizony elég jó másokhoz mérve is. És itt főleg középkategóriás kombikról van szó, amik ugye az eddigi slágerei voltak a céges flottáknak, de ennek egy huszárvágással vége lett 2022ben úgy tűnik.
Mi most a céggel phevet rendeltünk belőle. Tudnia kell hatótávot is mennie, de a helyi telephelyek között meg elektromosan is, zöld rendszámmal, 15M körül. Már papíron sem sok autó létezik sajnos ami ezeket tudja, de aztán mikor elkezdesz árajánlatokat kéregetni kiderül, hogy a papíron létezők közül is sokhoz esélyed nincs hozzájutni. Vagy nem is rendelhető, vagy nem tudják mikorra.
A Niro legalább gyártásban van, mert koreában készül, és ott van alkatrész, csak persze ez is 6 hónap legalább mire megjön, és az árát is csak akkor fixálják amikor lejött a sorról.
Versenyben volt pl phevként az új 308 kombi, meg a Ceed kombi is, de nem hozzáférhető jelenleg egyik se. Ezeknek ugye legalább a csomagtere nagyobb egy kicsit, mégha az utastér kisebb is. Aztán vannak még röhejes dolgok, mint pl hogy egy kuga phev 22 millió lenne, focusból meg nincs is csak a 3 hengeres mildhibrid, és az is 13,5, lol... de igazából minden phev a kuga méretében már 20-tól megy, a sportage meg a tucskó is. Rohadtul nem éri meg egyik se az árát, főleg hogy csak kicsivel nagyobbak a nironál.


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Ugyanezt egy 2.0 szívóbenzinnel, szívócső befecskendezéssel.

Meg esetleg egy 80-100km hatótávú villannyal pluszban.

[ Szerkesztve ]


jerry311
(nagyúr)

Akar 463 km? Ez akar 150 km-rel is tobb lehet, mint a jelenlegi benzines autom. A kulonbseg, hogy ha van a kutfejen kartyaolvaso, akkor 5 perc mulva ujra uton vagyok ujabb 300 km-re. Ami persze egy hazugsag, mert 300 km-t nem autozom egyben. 2 ora (jobb esetben akar 260 km) ugyis szunetet tartok.
Nem a hatotav a problema, hanem hogy k. dragak ezek ma.


Pro Koryak
(addikt)

... és az a 460km hogyan jön össze?
60km/h sebességgel, minden elektromos kütyü kikapcsolva...stb?


jerry311
(nagyúr)

Hukyesegektol kimeljuk meg egymast! :W :U
Szabvanyos meresi modszer van ra, ugy jon ossze.


Bandit21
(addikt)

Én a km -rol nem ertekeztem, csak a méretekrol.
A kia nettó 64-es az id.4 meg lehet 55 vagy 82 bruttó (52/77 nettó) akksis de id ből jelenleg csak a nagy, nettó 77 es van 25 M ért.

Jó tehat hogy élő hoztad amúgy, mert az ár összehasonlítás miatt szembeállítani nemcsak a méret, de az akku miatt sem lehet őket.

Az id drágább de nagyobb és messzebb megy a +12-13 kw al majd 100 km -t.

El lehet dönteni hogy melyik kell, kinek mi fontos, mennyit tud /akar rá szánni/várni.

Milyen benzines autó hatótavja 300 km?

Igen drágák. De egy 1.2 turbo kombi Corolla is 13-14 M Ft listaáron. Pár éve 7-8 M volt.


BRAAJEN
(tag)

annyiért én is vennék ID 4-et! :))


Bandit21
(addikt)

A méretre hivatkoztam nem az árra. Tiszta hogy a kia 20 M az id meg 25m.
Ha 40 ezer eur alatt lenne, mindenki azzal mászkálna.


BRAAJEN
(tag)

az előző Niro Phev nyáron hozza a 60 km villanyt. (Télen is, de akor kell a benzin is :p )
az új nagyobb aksival valószínű, hogy megüti ezt, akár télen is a hőszivattyúval...

[ Szerkesztve ]


BRAAJEN
(tag)

ID3 is drágább kisebb akkuval...

üzenetek