üzenetek

hozzászólások


jerry311
(nagyúr)

'Uj' vs. 'Valasz' misclick.

1998 MX-5 NB, ha ugyes vagyok elmegy 300 km-t, ha odalepek, mert miert ne tennem egy MX-5-ben, akkor a 250 is nehezen.

[ Szerkesztve ]


Bandit21
(addikt)

A régi saját árakhoz képest mondod vagy Kia vs id viszonylatban? Konfigurátorban jelenleg nem érheto el az id.3 és a hahu is 1 db -ot hoz újként tehát szertiem az nem téma. Meg az id.3 az 1st vel együtt 2020 óta vehető új Niro meg nem nagyon lesz senkinek 23 félév előtt szerintem tehát őket nem igazán éri meg össze nézni.

Hogy világos legyen:
Annyi volt a javaslat részemről hogy a niro és az id.4 méret alapján nem konkurense egymásnak. Erre rájön még a 64 vs 77 akku is. Árakról nem szóltam van Tesla modell X 1000 millió lóerővel 60 M Ft fölött azt se hozzuk ide.


Bandit21
(addikt)

Ok értem!

Mekkora tank van benne? 1.6/1.8 ? Szép kis gép vigyázz rá! Mondjuk az nem is klasszikus utazo autó.

[ Szerkesztve ]


jerry311
(nagyúr)

50 L, 1.8
Hat nem egy utazoauto, bar megjartam vele a Skandinav felszigetet, 9000 km 18 nap alatt. Nem volt kenyelmes.
Egyre dragabb ra vgyazni. Iden mar 290 GBP volt ra az ado. 6 ev alatt mar kifizettem az vetelarat adoban. E10-es benzint nem szereti, E5 nem olcso. Javitani kellett rozsdasodast: 2100 GBP. Meg mindig olcsobb mint egy uj auto, de azert egyre jobban faj.


Pro Koryak
(addikt)

Majd menjél nézd meg hogyan mérnek. :W :U


jerry311
(nagyúr)

Minek menjek?


Bandit21
(addikt)

Nem tudom miért tűnik varazslatnak egy 64 es akksis autó 460 as hatótavja.
Nézd meg.
Elég egyszerű a matek, ha késő ősszel 17-20 a tesztelők részére akkor nyugodtan vezetve siman lehet vele akár 14-15 körül menni városban.
Mindig mindenki úgy csinál mintha az e autók tempóval növekvő fogyasztása valami betegség lenne.
Ha a benzinest hajtod lampatol lampaig a városban akkor 8-9 helyett az is 11-14 litert fog enni.

A linkelt ev database real range adatai tapasztalatom alapján valósak a mi kocsinkra.
Erre az új Niro -ra ezt hozza:

Ez alapján nem meglepő a 460 egyáltalán.


Bandit21
(addikt)

Hobby autó. Élményt ad, cserébe az meg pénzben nem mérhető úgyse.


jerry311
(nagyúr)

Nnapi jaros ez, nem hobbi.


Pro Koryak
(addikt)

Nem azt mondtam nem lehet, csak a mi meg hogy a nem mindegy. Vadi új benzinessel ugyan ilyen körülmények között ....

Az is érdekes, #21 jerry311 egy 24éves benzinest hoz fel példának. :C

[ Szerkesztve ]


Bandit21
(addikt)

Pozitív megjegyzés volt. Hobby=élményt ad.


jerry311
(nagyúr)

Igazabol mindegy, hogy 24 eves benzines, vagy 2 eves dizel, mert a pelda lenyege a tankolas vs toltes volt, illetve a pihenoido. En akkor is megallok 2-2.5 orankent, egy pihenore, ha nem kell tankolni. Ha meg mar megalltam, akkor az ~20 perc, ha nem sietek.
Ennyi ido alatt egy jo toltorol eleget visszatolt az auto is.


Bandit21
(addikt)

Ennek nincs értelme mert mindkét oldalon ott a temérdek pro és kontra.

A vadiúj benzines az ugyanis szintén drágább lett.
Ha benzines akkor turbós. Ha hasonló menetkenyelem kell akkor automata is. Ha csak az ev-t megközelítő dinamikát vársz tőle akkor 2-300 lóerős kell legyen.
A turbó váltó vezérlés stb re 10 éves koráig rá koltod a maradvány értéke 2-3x osat.

A tankolasra meg az áram árának 4* eset ha neadj isten napelemed is van akkor 6* osat.

Cserébe most megvenni olcsóbb és nem aggódsz azon hogy egy seggel lehet e menni vele 600 km -t.
Vagy egy 5 perces tankolassal 1200 at.
Ha ugyanilyen körülményet akarsz nézni abba benne kell legyen minden (fenntartás stb.)
Ezek nem összemérheto előnyök és hátrányok mindnekinek maga kell eldöntse miből áldoz.
Nekem úgy alakult hogy van egy utazó benzines meg egy városi elektromos. Én meg azon szívtam hogy kettőt vettem tavaly. Az előnye meg ott van hogy a városba alig megyek a benzinesel, Görögországba megy egyetlen köztes 5 perces tankolassal lementünk tavaly.

[ Szerkesztve ]


lalakov
(senior tag)

Bog: "illetve a térkép is lehetne frissebb, a veszprémi körgyűrű kapcsán speciel le van maradva." A déli oldalt most építik, nem? Két dolog: 1. TomTom alapot használnak a térképükhöz és a TomTom oldalán már látszanak az új sávok, kijárók (még építési területként megjelölve). 2. Most év vége felé fog jönni új frissítés. Sőt, a Niro EV OTA képes (november 14-én jött meg hozzá a frissítés, ami lehetővé teszi). ;)


bteebi
(veterán)

Érdekes az árak viszonya. Ebben a táblázatban még olcsóbb is az ID.4... meg amúgy szimpibb is.


bteebi
(veterán)

Mondjuk most már a Tesla se, és nem az összeszerelés minősége az igazi probléma velük. :DDD


Bandit21
(addikt)

Szerintem simán lehet hogy a Pure árát írjak oda de a pro hatótavjat. Amikor "olcsó" volt az id.3 akkor is 35 e eur körül mozgott így nehezen hiszem hogy valaha volt 38 ezer körül id.4
De igazából tökmindegy mennyi van oda írva mert azóta már rég nem ezek az árak vannak.
Pofás gép bár akkor már id.5 bár mivel Kodiaq om van nekem az Enyaq lenne az igazi. Egy 7 üléses...
Kínában bezzeg van id.6 :O


Füleske
(addikt)

"For illustration purpose only. Starting MSRP (Manufacturer Suggested Retail Price)."
Talán a Pure verziót adhatták ennyiért anno (2020), bevezető áron, fapadosan. Érdekes, hogy a 25 milliós verzióhoz, amit most árulnak, is feláras az alufelni. Errefelé is szoktam látni egy ID.4 - et acélfelnivel.


cintula187
(addikt)

Azért ez jobban tetszik, mint a múltkori VW


Vesa
(veterán)

Ezt a hatótáv fétist én sem értem. Ki a franc vezet le egyben 600km-t a kamionoson kívül (most az extrém esetektől tekintsünk el)? Miért pörögnek ezen ennyit az emberek? Az én EV-m csak 240km-t tud egyben, de még soha semmi hátrány nem ért emiatt. Az 50kW-os DC töltővel 15-ről 85%-ra 20perc alatt feltölt, további 10 perc alatt 95%-ra. Egy nyugis kávézás az egész. 80%-ban városban használom, tölteni se kell sehol, csak otthon éjjel, aztán másnapra 50% alá se nagyon megyek, pedig a munka mellett rohangálok gyerekekért meg egyebek. . Ezer kilométereket meg nem mennek tömegesen az emberek naponta, szóval teljesen érthetetlen ez az egész hatótáv mizéria.

[ Szerkesztve ]

üzenetek