üzenetek

hozzászólások


arnyekxxx
(veterán)

Előző dogában azon bukott pontot a gyerek, hogy a "Sorolj fel appokat" kérdésre irta a Google-t is. Gondolkoztam, hogy elküldjem-e a tanárnak a Google app playes meg appsore-os linkjét de hagytam a francba, a gyereknek megmutattam, hogy ő tudja jól aztán ennyiben maradtunk.


strogov
(senior tag)

Az alsós gyerekeknek az ő szintjükön kell tanítani. Ezzel nem mondom, hogy ez jó, csak azt, hogy nem feltétlenül rossz. Az, hogy milyen választ fogad el a tanár az az ő felelősége. Aki többet, jobban tud azt értékelnie kellene. Nem lehet 9 évesek FOSS irányelveket tanítani, de ha valaki jobb választ ad mint a könyv akkor azt (el)ismernie kellene a tanárnak.

Sajnos jelenlegi fizetések mellett teljesen reménytelen, hogy javuljon a helyzet. Egy mezitlábas gyakornok többet keres mint egy tanár 20 év után. Ki az az állat aki értékelhető tudással tanítani megy? Egy kezemen meg tudom számolni az ilyen fanatikusokat. Azzal meg messzire nem megy az ország.

Itthon még mindig elit szindróma van. Ha van egy-két tehetséges, szorgalmas gyerek, meg 1-2 felkészítő tanár akik versenyeken eredeményeket érnek el, akkor azt mondjuk minden rendben. Aztán jön egy teszt min kijön, hogy az ország 80%-a olvasni se tud, és vagy nem hiszi el senki, mert ennyire nem hülyék, vagy mutogatnak arra a 3 világbajnokra, hogy de lehetne így is, nem a rendszer a szar. Pedig a rendszer a szar. Ez a rendszer képtelen tömegesen jó minőségű kihozatalra. A jó gimnáziumok alatt egy üres tér van mostmár. Mélysötétség. 9. osztályban az első félév értő olvasás tanítására megy el. Alapműveletek kell ismételni.


Tasunkó
(senior tag)

Az iskola egy akadálypálya. El kell kerülni hogy a gyerek traumatizálódjon, sérüljön lelkileg, fizikailag, és hogy sikeresen bebizonyítsák neki hogy nem képes semmire. Cserébe viszonylag biztonságos környezetben van, amíg a szülök dolgoznak.


net84
(őstag)

Megnéztem volna a tesztet én is, még egy e-mail-t és egy nevet is beáldoztam volna, de inkább hagytam az egészet a francba...

Mivel az informatika oktatásba sajnálatosan beleláthattam éveken keresztül, nyugodtan merem mondani, hogy siralmas az állapot. Sok helyen a technikai feltétel sem adott (elméletben, gépterem nélkül tanítani :F ). De ahol meg igen (az eszközparkba ölték a pénzt: interaktív táblák, projektorok, jól felszerelt géptermek, robotika, stb.), a pedagógust felejtették ki a képletből. Odaadunk minden felszerelést és az interaktív tábla/kijelző használata kimerül a vonalak/négyzetrács kivetítésével. Sajnos az infó tanárok nagy része (most főleg általános isk.) sem halad a technikával. Az új informatika könyv (felsős) is egy vicc. Ha valaki szarik bele és aszerint tanít, akkor kb. a nagy semmi, amit lead. Persze elmondhatja, hogy robotikát, blokk programozást és kutyahátsóját is tanít pl. 5. osztályban, de mindenről nagyjából 2-3 alkalommal (dupla óra esetén még nem is lenne olyan rossz). Ez annyira elég, hogy a tanuló tudja, hogy van ilyen és esetleg egyszer meg is piszkálhatta... Kevés olyan tanárral találkoztam eddig, aki hajlandó volt átszabni a tanmenet és nem a könyv szerinti sorrendben és órabontásban haladt. Ami viszont meglepő, hogy akár informatika oktatás, akár bármilyen más tárgy, az interaktív anyagok, a digitális tananyag használatát nem a fiatal, hanem a 40-50 közötti pedagógusok alkalmazzák nagyobb száma - itt viszont kijött, hogy bennük egy további közös volt: ugyanannak a kiadónak könyveit használták a nagy államosítás elött.

Hülyének néztek, amikor az óvodás fiamnak tanítottam a BeeBot-al, majd amikor már az egérkezelés is ment neki, akkor BlueBot-al a "robotika" alapjait. Emelt informatika osztállyal működő ált. iskolában 3-4. osztályban viszik be a tanulóknak... :Y Óvodás oktató eszköz :W . Általános iskolai tanároknak tartottam előadást a robotika oktatásra használható eszközökről (kiemelten a színes, szagos, mozgó, zenélő moduláris kütyüket). Kettő dolog fogta meg őket. A BeeBot, mert relatíve olcsó,egyszerű és a LEGO, mert az éppen "trendi" és "menő" (illetve rövid fellángolása volt a microBit és társainak is).

Itt tart az infó oktatás, általános iskolai szinten. :(

Persze egy óvodást, aki nyitott a kütyükre, egy "robotokkal" teletűzdelt nyílt nappal meg lehet nyerni. Nálunk sem lett volna másképp, ha nem mondom a gyereknek, hogy otthon meg van minden ahhoz, hogy megtanulja ezeket vagy akár még többet.

[ Szerkesztve ]


strogov
(senior tag)

BlueBot is ~50k HUF. Egy osztálynak kell 14-15. Ha fél csoport, és párosával csinálják akkor is 7-8db. Egy országban ahol nyomtató papírt a tanár veszi, mert a klikk nem ad pénzt, vagy ha mégis akkor végig kell zongorázni egy eszköz beszerzési pályázatot pár hónapos átfutással.


arnyekxxx
(veterán)

Szerintem az is kérdés, mennyire fontos ovisoknak, áltiskolásoknak robotikát tanítani.


btprg
(senior tag)
Blog

+1

Ugyanezt gondolom az óvodás meg 1-2. osztályos nyelvoktatásról is, amikor még magyarul se tud a kisgyerek, csak halandzsák maradnak meg.

Herótom van a "fejlesztő játékoktól" is, amikor már a céltalan játék örömét és kikapcsolódását is el akarják venni a gyerektől, hanem sunyiban még a játék közben is tömni akarják a fejét.


Gyuri27
(félisten)

Skandi országokban már oviban tanitják az angolt.


strogov
(senior tag)

Alapvetően itt iskolásokról van szó. Ovisoknak én nem erőltetném. Az agynak, és az izmoknak fejlődni kell. Annak meg idő kell. Direkt robotikát még felsősöknek sem érdemes ... szerintem. Algoritmikus gondolkodás, tervező hozzáállás viszont tanítható. Sokan felnőttként nem tudnak egy ikea bútort összerakni, mert gyerekként soha nem építettek semmit rajz alapján. Pedig semmivel nem bonyolultabb mint egy lego.
Ezek a robotok (bee bot, blue bot) inkább játékok. Egy gondolkodási mintát mutathatnak meg ami alapvetően hasznos ... ha érdeklődik egy gyerek. pl. kislányom valószínű örülne ha egy-egy mozdulatra megtaníthatná a "táncoló" kutyáját, de az csak bedrótozott mozdulatokat tud. A lego nxt komolyabb cucc, azt viszont 12 éves kor alatt nem ajánlanám.

Aki később kezd neki az pár hónap alatt behozza a lemaradást, cserébe egy sor korának megfelelő skill-t elsajátíthat. Ugyanúgy ahogy az akivel otthon nem beszélnek idegen nyelvet annak nincs sok értelme általános iskolában (főleg alsóban) idegen nyelvet tanítani. Semmi nem marad meg az is rosszul. Van ismerősünk akinek a gyerekei 3 nyelven beszélnek, mert több nemzetiségű a család. Nekik lenne értelme helyretenni kicsit amit tudnak, de ők annyira használják mindegyik nyelvet, hogy 3 anyanyelvük van.

Nem érdemes alapok nélkül felhúzni egy házat. A testmozgás is fejleszti egy kisgyerek agyát nem csak a tanulás. Kicsiknek a mozgás, szocializáció sokkal hasznosabb mint előre rohanni olyan mélységbe amire nincsenek készen.


strogov
(senior tag)

Az angolok meg anyanyelvi szinten beszélik az angolt. A magyar és az angol nyelv viszonya elég eltérő a dán, vagy norvég nyelvekhez képest. Finnekkel nincs tapasztalatom, de az észtek gyerekként már a szocializmusban is beszéltek észt mellett finnül, és gyakran angolul, mert náluk fogható volt a finn tv amiben semmit sem szinkronizáltak. A finn és az észt nyelv nagyon hasonló, így gyorsan megtanultak finnül, majd a feliratok alapján angolul.

Tehát nem egy teljesen eltérő logikájú nyelvet tanulnak, és nem egy légüres térbe megy az ismeret.


Gyuri27
(félisten)

Hozzánk képest a csehek, szlovákok, horvátok hogy csak 3 példát mondjak magasabb százalékban beszélnek angolul és idegen nyelven. Nyilván a szláv nyelvek is rokonságban állnak az angollal. :W


strogov
(senior tag)

Tekintve, hogy a magyaroknál csak az angolok beszélnek kevesebben idegen nyelvet európában, így ez nyilvánvaló. Ez nem azért van mert óvodában nem verik bele a gyerekbe az angolt, hanem azért mert később a legtöbb középiskolában gyalázatosan alacsony óraszámban gyalázatosan elavult technikával oktatnak gyalázatosan alulfizetett tanárok.

Egyébként a magasabban rangsorolt gimnáziumokban elfogadható a nyelvoktatás általában. Azaz a tanórák mellett egy sima C-hez nem, vagy alig kell magánóra. Ha felveszi emeltnek, akkor plána sima. 2 gyerekünk már felnőtt, mindketten kiválóan beszélnek angolul. Egyikre se kellett vagyonokat költeni. Mindkettő tanul általános iskolában is angolul, és semmi értelme nem volt. 4 év általános iskola angol tanulását egy angol spec gimnáziumban kb. 2 hét alatt hagyta le a nagyobb. A középsőnek se kellett több mint 2 hónap nem angol spec-en.

A probléma itt is a szakadék. Azaz a jobb gimnáziumok alatt nincs semmi.

[ Szerkesztve ]


arnyekxxx
(veterán)

ha érdeklődik egy gyerek

ez a kulcs. Szakkörön az érdeklődőknek teljesen ok.


ledgeri
(nagyúr)

A feletted lévő PDF-ben van egy bekezdés hogy "Mi is az a CC, azaz Creative commons?" Linkkel támogatva, de előtte meg Fejhallgatós mikrofon(headset) után a kapcsoljuk be a számítógépet a Power gombbal van... Szóval akkor a headsetet magyarázni kell, de a power gomb már a nyelv része...


Tasunkó
(senior tag)

Utoljára a tanítás hogy mit akar elérni a tanulónál valszeg 1800valahányban volt, amikor vizsgálták jól vagy rosszul de figyelembe vették a korabeli tanulót, a tanulást, a tudást, és és meghatároztak valami célt. A tananyagot úgy állíthatják össze kategórián belül is hogy az egész elindult a 19. század végén és azt az anyagot módosítgatják egy részét lecserélik, figyelembe vesznek valamennyi időközben létrejött pszihológiai ismeretet, és a tananyag szemszögéből gondolkodnak a tanításról. És miben is gondolkodnának, hiszen a tanár bekerül a kolostorba, vagymi iskolába és egy zárt közegben van, csak fantáziál arról mi van kint. Onnan nézve teljesen érthető mi miért van benne. Itt kiesett a kommunizmus, lesz helyette ökológia, itt az ökrös szekér, lesz helyette cd-lemez, fizika mindig kell, kémia nélkül mit akar az ember, Madách hatalmas költő, Jung mondta a gyerek nem tud figyelni legyen az óra 45 perc, és önálló életre kelt a tananyag. A magániskolák is majd úgy lesznek hogy ehhez a Monstrum tananyaghoz képest akarnak majd jobbak lenni, az uralkodó világnézet megveti az ideálokat, mindig a mihez képest eszközöl csak változtatásokat, így lehet a legtöbbet nyerni. We don`t need more education :)

[ Szerkesztve ]


arnyekxxx
(veterán)

We don`t need more education

Ezt akár a Pink Floyd is írhatta volna


Tasunkó
(senior tag)

És írta is...majdnem :)


ddekany
(veterán)

"Előző dogában azon bukott pontot a gyerek, hogy a "Sorolj fel appokat" kérdésre irta a Google-t is."

De az amúgy valóban rossz válasz. A Google egy cég, mint a Microsoft, nem egy alkalmazás. A Google Play meg egy szolgáltatás, amiknek használatához létezik Androidra app, és azt is egyszerűen Google Play névvel jelenítik meg. Szóval max. a "Google Play" lenne elfogadható, nagy jó indulattal.


ddekany
(veterán)

Pl. nálad nem végeztek jó munkát, ami a fogalmazásodat, meg főleg a tagolást illeti... ;] Ha csak több vesszőt tennél bele, már sokkal emészthetőbb lenne.

[ Szerkesztve ]


ddekany
(veterán)

Volt itt párszor említve a tanárok alulképzettsége (pláne infóból), meg ezzel összefüggésben az alacsony béreik. De ezek mellett is hatalmas előrelépés lenne egy kevésbé szar tananyag (ideértve a tankönyveket). Ez vonatkozik persze tanár képzésre adott anyagra is. A jobb tananyagot csak egyszer kell megcsinálni, utána sok ezer tanár és diák használná, szóval igen hatékony.

Néha annyira rossz amit látok s könyvekben (nem csak infó, természet tudományok úgy általában), hogy nehéz elképzelnem, hogy nem rossz indulat van e mögött. Hogy kiöljék már gyerekkorban a vágyat a megértésre, gondolkodásra. Csak hajtsd végre vakon amit a felettesed mond (bár mostanság az utóbbi mintha erősen rogyadozna). Elfelejtik, hogy már egyre kevésbé szalag mellet álló zombikkal lesz erős a birodalom. Főleg mivel van gyerekem is, szerintem, dögöljenek meg, amiért ezt tették velünk, és vele is.

Ja, és ne feledjük, hogy a tanárok a fentit kiszolgálják. Nem nagyon hallottam őket emiatt reklamálni legalább is.

[ Szerkesztve ]

üzenetek