üzenetek

hozzászólások


Gyuri27
(félisten)

"itthon a tesztet teljes egészében elvégző diákok 28,8 százaléka ért el jó, 50 százalék feletti helyes kitöltést"
Siralmas szerintem.
Érdemes lehet megnézni a balti államokat vagy az eu átlagot.
Szerintem bőven alatta vagyunk.


ttt
(senior tag)

Pont ezt vélem én is 28,8% még csak a kettes szintet se érte el, ha ezt egy dolgozat szinten értékeljük. Ezer éve a 60-65%-ért lehetett kegyelem kettest kapni.
Ez pont valami életre nem valóságot támaszt alá a digitalizációval kapcsolatban, a kölköknél úgy, hogy a seggükben mobiltelefonnal jöttek a világra.
A tanárokra mondjuk azt, hogy kicsit több, mint a fele átment.
Tényleg sírni rajta, mint sem büszkülni meg Xboxot osztogatni kell rá.

Félve kérdeznék rá a többire, hogy egyáltalán a kérdések értelmezése ment-e, mert nyilván már ott hasalt el a legtöbbje.

[ Szerkesztve ]


sonar
(addikt)
Blog

Szerintem kicsit félreértelmezted a dolgokat.
Cikk:
Itthon a tesztet teljes egészében elvégző diákok 28,8 százaléka ért el jó, 50 százalék feletti helyes kitöltést.
Te: s 28,8% még csak a kettes szintet se érte e

Én sehol sem látom a részleteket. Csak pár sarokszám van a cikkben. A linkelt honlap se mutat sokat a felmérésből. Kicsit bulváros ez is.


divan
(senior tag)

Kíváncsi lennék azért erre a felmérésre. Rá is kattintottam, hogy megnézzem, rá is szántam volna az időt, de regisztrálni ezért nem fogok. :F


ddekany
(veterán)

A sopánkodás részeként érdemes megnézni azt a borzalmat, ahogy az infót oktatják, mert alighanem ez is erősen hozzájárul, ha gyengék az eredmények. Gyereknek ez az anyag, szinte egy az egyben: https://informatika.gtportal.eu/. Elképesztő gyatra minőség. Direkt alkalmatlan arra, hogy megragadjon az emberben, pláne egy mai eleve eléggé figyelemzavaros/mident-azonnal gyerekben. Persze a többi tantárgyra is elég jellemző ez, hogy mindent jó értelmetlenül kell átadni. Cél az megértésre való vágy és kritikus gondolkodás kiölése, ugye. (Nekem ez az aljasság a fizetés mellett egy igen erős oka lenne, hogy ne válaszam a tanári pályát. Afféle kontraszelekció lehet ez, mert ki az aki ezek után el akar menni tanárnak? Aki valahogy erre vak, annak ellenére, hogy ő is járt iskolába. Soha nem értettem, hogy lehetséges ez.)


Tasunkó
(senior tag)

A jó válasz a kérdéssel áll valamiféle viszonyrendszerben. Ha találkoztak már a kérdésekkel a tesztkérdésekhez hasonló formában, akkor esélyesebb hogy jól válaszolnak. Ugyanakkor közhiedelem, hogy a kérdésekre adott helyes válasz a tudás ismertetőjegye. A cikkből nem derült ki hogy vallási alapja van a tesztnek, vagy a kérdéseket mérik fel vele, hogy kompatibilisek-e a V4 tagállamok között.

[ Szerkesztve ]


totopad
(senior tag)

Az a jó, mire megcsinálták a felmérést, lassan már csak V3-ról kell beszélni, igy kezdhetik elölről, de már nélkülünk :(


ledgeri
(nagyúr)

Én is ránézem, mondom mit is kérnénk az adatszolgáltati pipához és így kezdődik:
Személyes adatok védelme
TÁJÉKOZTATÁS A SZEMÉLYES ADATOK MARKETING CÉLÚ FELDOLGOZÁSÁRÓL AZ ADATKEZELŐ ÁLTAL

Ez is eddig tartott...


arnyekxxx
(veterán)

Ma hozta haza a harmadikosom a digitális kultúra röpdolgozatát. az adathordozók feladatnál az SDkártya felé odairta, hogy SIMkártya és megkapta a pipát. Nézem a könyvet és a tanítónénije tényleg SIMkártyát diktált nekik oda. Olvasgattam a tankönyvét aztán megbeszéltük, hogy ami benne van azt a dolgozatra tanulja meg aztán felejtse el.

Programokból az ingyeneseken és a fizetősökön kívül milyenek léteznek még.


Gyuri27
(félisten)

Az hogy ingyenes meg fizetős az kb a két vége. Kettő közt van még más is. De hogy mire gondolt a költő nem tudom.


btprg
(senior tag)
Blog

Végül is a SIM kártya is adathordozó, csak elég kevés adatot hordoz az SD kártyához képest :DDD Persze nyilván nem azért mondta ezt a tanítónéni, mert erre gondolt, hanem mert valószínűleg szerencsétlennek olyanról kell tanítania amit maga se ért (tanárhiány rulz).


ddekany
(veterán)

Ez is valami tipikus iskolai ad-hoc kategorizálás lesz... Ha az "ingyenes" és "fizetős" tuti, akkor ez biztos az a fajta, ahol lehet más szempont szerint is csoportosítani, és azt is akarják hallani. Pl. http://eta.bibl.u-szeged.hu/2229/4/a_programok_tpusai.html alapján: Operációs rendszer, segéd program, vagy felhasználó program. Kicsit sem önkényes szelekció, amit még véletlenül se csak a dolgozatra magol be valaki. Honnan szedik azokat, akik ezeket összehordják...


ddekany
(veterán)

A tanár hiány egy dolog. De miért nincs egy egységes, értelmes anyag a weben? És amit pl. korábban linkeltem, az nem csak teli van a tipikus érdektelen/véletlenszerű csoportosítgatásokkal/definíciókkal, de sokszor nem jutott tinta a odadobált fogalmak érdemi kifejtésére sem, hogy megértse aki nem tudja eleve, hogy miről van szó.


ddekany
(veterán)

Uh, fülcsukáskór bevillant, hogy a "felhasználói programok" hogyan vannak tovább csoportosítva. Aki IT-s és ezt nem vágta, az szépen adja vissza a diplomáját... ;] Íme:

1. Általános célú programok: több alkalomra, több célra alkalmas,
2. egyedi fejlesztésű, egy feladatra készülő programok: egy feladat elvégzésére készülnek,
3. egyedi fejlesztésű, több feladatra készülő programok: több feladat elvégzésére készülnek.

:Y Mit szívott aki ezt a baromságot összehordta? Mi haszna ennek? Miért teszik ezt embertársaikkal?

[ Szerkesztve ]


Tasunkó
(senior tag)

:)) Az "alkalom" vagy akkor változott "feladatra" amikor lehúzta a kisfröccsöt, vagy egy másik kolega fejezte be ezt a leleményes szójátékot, aki nem mert belejavítani a nagy tudású elődje megkezdett munkájába. Kétlem hogy szívnak, a 19. század végén inkább a jóféle bor, esetleg pikoló világos ami felelős volt a bódulatért.

[ Szerkesztve ]


arnyekxxx
(veterán)

Ez igy volt a kérdés a harmadikosoknak "Egy program lehet ingyenes vagy fizetős: igaz - hamis"


Gyuri27
(félisten)

Egyik se.
Vannak programok amik ingyenesek, de bizonyos fejlettebb, magasabb funkciókért pénzt kérnek.
Vannak fizetős programok amik bizonyos feltételek mellett (pl próbaidő) teljes mértékben használhatóak (minden funkció).
Aztán vannak az egyébként fizetős programok amiket bizonyos termék mellé kapsz ingyen, újság előfizetés, hardver stb.
Most kérdés, hogy harmadikos szintre ezt mennyire kell levinni.


arnyekxxx
(veterán)

Szerintem amiért fizetni kell az fizetős amiért meg nem az ingyenes. Ha funkcioért kell fizetni akkor onnantól fizetős addig meg ingyenes. Egyébként a tankönyv alapján a H a jó válasz mert van "részben fizetős" kategória, de én ezt továbbra sem tudom értelmezni, a fizetés mint olyan egy biten ábrázolható kérdés, vagy kell pénzt adni valamiért vagy nem.

ezt meg csak úgy itt hagyom az úri közönségnek

aki esetleg ismerkedni akar azzal amit egy harmadikosnak tudni kell:

https://www.tankonyvkatalogus.hu/pdf/OH-DIG03TA__teljes.pdf

[ Szerkesztve ]


ddekany
(veterán)

Persze ilyen jellegű kérdéseknél nem azt akarják megtudni, hogy tudod-e, a valóságban mik vannak, hanem hogy törtnetesen írtak-e még egyéb kombinációt a tankönyvbe, vagy sem.


ddekany
(veterán)

Ez gondolom valami olyasmi, hogy haver kapja a munkát, aki ugyan nem nagyon ért a témához, de legalább vastagon sz*rik is bele.

üzenetek