üzenetek

hozzászólások


sonar
(addikt)
Blog

Google nem egy cég ;) Alphabet nevű cég csinálta/csinálja a google keresőt

[ Szerkesztve ]


ddekany
(veterán)

De, egy cég. Pontosabban Google LLC, régebben Google Inc., ha ez a gond.


arnyekxxx
(veterán)

Van Google app. Nem Play hanem Google. Ez a neve, szó szerint, letölthető ios-re meg droidos telefonra de még windozos eszközökre is. Droidos telefonon jó eséllyel előre telepítve megkapod, de Playről is tölthető.

https://apps.apple.com/us/app/google/id284815942

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.googlequicksearchbox

https://www.microsoft.com/en-us/p/google/9wzdncrfhx3w?activetab=pivot:overviewtab


ddekany
(veterán)

Jé, tényleg... :B Persze, ki tudja a gyerek is erre gondolt-e, de OK.


arnyekxxx
(veterán)

Ott van a telefonján az app ikonja a wildcraft mellett, naponta látja


Tasunkó
(senior tag)

Szerintem meg kiváló munkát végeztek, az osztályból a szomszéd iskola igazgatójának a gyereke korrektor lett. Az öröklést európai szinten a legjobban oldják meg, volt is erről valami felmérés. A rendszer fontos pillére az öröklés, különben a rendszer szolgái kételkednének munkájuk megtérülésében. :)

[ Szerkesztve ]


ledgeri
(nagyúr)

-

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

Nyilván a szláv nyelvek is rokonságban állnak az angollal. :W

Az indoeurópai nyelvcsalád mond valamit? :U Az orosz meg az angol közelebbi rokonok (időben később váltak el), mint a magyar meg a finn.

Egyébként meg a nyelvrokonság igazából mindegy, első körben szókincs kellene, az meg a nyelv legváltozékonyabb része, az, ami a legkevésbé függ attól, hogy x ezer éve melyik nyelveken volt közös őse.


net84
(őstag)

Nézünk egy mostanában nem ritka ~14 fős osztályt. Csoportbontásban 7-8 fő (a bontás oka lehet az informatika terem mérete vagy emelt/normál info). Párokban dolgozva az egy tálca BlueBot. Tudom, az sem kevés. de erre voltak pályázatok (volt kifejezetten robotikás), voltak év végi maradványok egészen az idei tanévig. Persze a KEF-es lista eszközeit jó volt elkerülni. Ahova semmi nem jutott ott tényleg más a gond (de inkább nem mennék itt bele - sok esetben az intézmény vezetése is alkalmatlan a feladatra). Az engedélyeztetést nem kell bemutatni. Kellett a leleményességem és a tapasztalatom sok esetben, hogy megoldhatók legyenek a problémák...

#26 arnyekxxx - maga a robotika semennyire, mert ezt igazából nem is lehetne annak hívni (szerintem). A logika játékos megismerése viszont nagy segítség a későbbiekben a szereknek. Ez viszont csak akkor jó, ha nyitottság és kellő érdeklődés van egy gyerek részéről eziránt. Egy ovis nem fogja részleteiben megérteni, de a maga nyelvén megérti és végül alkalmazza. Magyarul ő döntsön arról, hogy azzal akar játszani és vegye fel a földről, kezdje el nyomkodni és megtapasztalni...

#27 btprg - mint nevezel fejlesztő játéknak? Oda lehet adni a gyereknek úgy egy ilyen (ok, sok a szemét is a piacon) játékot, hogy nem érzi feladatnak és közben mégis betölti a funkcióját és fejleszt (pl. finommotoros késséget).

#29 strogov - komolyabban robotikával (pl. LEGO szint) 7-8. osztály. De ehhez meg kell egy alap tudás és gondolkodásmód. A heti 2 vagy 2x2 tanóra informatika viszont nem elég, hogy egy normális képzést, tudást kapjon és még a robotikát is mélyebben (az alap és gyári elemeken felül) megértse és még esetleg önállóan is gondolkodjon és építsen (erre a tanári gárda 95%-a is alkalmatlan jelen pillanatban).

A gyerek nemzetiségi óvodába járt. A hülye apja miatt :DDD került a kezébe "idejekorán" robot. Megnézhette, megtapogathatta, aztán elmagyaráztam neki és már nyomkodta is. Amikor megunta kikapcsolta és visszatette. Most is meg van neki az alap LEGO készlet, de egyelőre nem erőltetjük (ehhez még érnie kell). Ha kedve van játszani, akkor hozza és játszunk. Az iskolaválasztásnál is az ő döntését tartottuk szem elött. Szeretett volna olyan iskolába menni, ahol "robotozhat", informatikát tanulhat már az elején, azonban a nyelvet sem akarta abbahagyni. Mivel a robotos, infós dolgot meg tudom neki oldani, így a nyelv lett a döntő. Így maradt a nemzetiségi iskola. Jelenleg magyarul és horvátul is megérteti magát és az alapokat pötyögi már angolul is. Mindezt úgy, hogy észre sem veszi, hogy tanul.


arnyekxxx
(veterán)

14 fős osztály? Finnországban élsz?


sonar
(addikt)
Blog

Felénk létezik (nyugat MO, kis település).


net84
(őstag)

Kanada - Alaszka jobban bejönne... Biza kicsiny országunkban élek még mindig.
Sokallod? Én is. Pedig a gyerekék osztálya most pont ennyi... Így sem bírom megjegyezni ki-kicsoda.
De van 9 fős is :DDD .
Mi meg majdnem beírattuk az emelt angol miatt olyan iskolába, ahol a minimum a 36 fős osztály...


arnyekxxx
(veterán)

Szép. Nálunk harmincasba jár a gyerek és azért "csak" ennyi mert többet nem vesznek fel.


Tasunkó
(senior tag)

Ha kitalálunk egy direkt rossz módszert, amivel várakozásaink szerint garantáltan senki nem tud megtanulni angolul, az vagy olyan eredményt produkálna mint amit látunk, vagy jobbat. Ha a nyelvtanár kőműves lenne, nem tudnánk megkülönböztetni a bombától.


dabadab
(titán)
Blog

Látom, hogy itt komoly oktatási szakértővel van dolgunk ;]


Tasunkó
(senior tag)

A Császár új ruhája azért mese, mert a valóságban van az a pénz amiért korpásodik.


net84
(őstag)

Hát igen...
Mondjuk a 36 fős nálunk állami fenntartású (helyben elit és kiváltság egyesek szerint - aztán a lemorzsolódás meg hatalmas az első években). ...és akkor a kedvenc kérdésem, nettó vagy bruttó létszám? Amíg nem kerültem a közoktatáson belülre, addig nem tudtam mit jelent...azóta igen. Sok helyen a 20-22 fős osztály bruttóban majdnem 40. Azaz annyinak van már valamilyen papírja, hogy duplát, triplát ér. A felvételkor pedig a bruttó létszámot nézik, így fizikailag kis osztály papíron lehet fullos.
Nekünk a nemzetiségi oktatással és nemzetiségi fenntartással eddig szerencsénk volt.


Rowon
(veterán)
Blog

Aki meg úgy tanul meg angolul, hogy nem járt iskolába, azzal mi van? Ne mindig a rendszer legyen már a szar és ne kelljen már mindig fogni az emberek kezét. Nyugodj meg, felsőoktatásban volt egy csomó hallgatótársam, amelyik verte a nyálát, hogy a tanár hülye, a rendszer szar, stb. De tanulni nem ült le egyik se, csak a lázítás meg a szájalás ment.


Tasunkó
(senior tag)

Aki iskola nélkül tanul meg angolul, értelemszerűen egy hatékonyabb módszert választott. Nem az a kérdés hogy a rendszer szar, hanem az hogy milyen csalafintasággal hiteti el hogy működik. Lennének ötleteim. Végülis a felsőoktatás technikai része jó példa. Általánosságban el lehet mondani, hogy csak külföldi gyártósort rendel. Ahhoz meg ugye, nem kell. Rhá istennek kellene tulajdonítani a gyártósort. Kell néhány piramis(kisebb), és nem kell magolni olyan dolgokat amit a vizsga után elfelejtenek, csak néhány imádságot, szertartást és ennyi. Pénzáldozatot persze időnként be kellene mutatni továbbra is.

[ Szerkesztve ]


Rowon
(veterán)
Blog

Te szívsz valamit?


Tasunkó
(senior tag)

Ez nekem is eszembe juthatott volna. Ha megnézed Észak-Koreát, vagy egy korabeli magyar híradót, adja magát a kérdés hogy vajon nem éltek tudatmódosító szerekkel? Hogy stílszerű legyek, a kérdés mindig ott lebeg a levegőben.


arnyekxxx
(veterán)

asztaqrva

üzenetek